Mówi: | Grzegorz Kurdziel |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Poczta Polska SA |
Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu. Realizację tego celu ma umożliwić nowa umowa ze sklepem Allegro
Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że przyniesie to jej kilkanaście milionów złotych zysku rocznie oraz pozwoli na osiągnięcie pozycji rynkowego lidera w segmencie sprzedaży internetowej.
– Ekspansja na rynku logistyki e-commerce to jeden z trzech najważniejszych filarów naszej strategii. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie to już jesteśmy na tym rynku numerem dwa, a jeżeli chodzi o kwestie wyboru dostawcy, to w tej chwili Poczta Polska jest rynkowym wyborem numer jeden – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kurdziel członek zarządu Poczty Polskiej SA.
Szans na zwiększenie udziałów w polskim rynku sprzedaży elektronicznej Poczta Polska upatruje m.in. w partnerstwie z największymi krajowymi platformami e-commerce. Przykładem takiej kooperacji jest podpisana w listopadzie 2016 roku umowa z Allegro. Dwuletni kontrakt zakłada, że pocztowa spółka co roku będzie obsługiwała około 1,5 mln przesyłek rocznie.
– Myślę, że wybór Allegro jako partnera jest oczywisty. Poczta Polska jest liderem na rynku e-commerce, jeśli chodzi o dostawę. Szukamy również największych partnerów na rynku i nasze partnerstwo strategiczne jest kolejnym elementem budowania portfela bardzo dużych, strategicznych klientów e-commerce’owych – uzasadnia Grzegorz Kurdziel.
Według oczekiwań Poczty Polskiej współpraca z Allegro przyniesie jej korzyści w wysokości kilkunastu milionów złotych rocznie. Pozwoli także na umocnienie dotychczasowej pozycji lidera rynku sprzedaży elektronicznej oraz sięgnięcie po miano największej firmy kurierskiej działającej w Polsce.
– Już w tej chwili Poczta Polska obsługuje około 60 proc. wszystkich przesyłek, ale jak na razie były to przesyłki wysyłane zarówno przez indywidualnych allegrowiczów, jak i sklepy internetowe ogłaszające się na Allegro. W tej chwili podpisaliśmy umowę z samym Allegro, chodzi o flagowy projekt Allegro ich własnego sklepu e-commerce’owego – tłumaczy Grzegorz Kurdziel.
Członek zarządu Poczty Polskiej SA wyjaśnia, że klientom kupującym w sklepie internetowym Allegro zostanie zaoferowany najszerszy dostępny wachlarz usług: przesyłki polecone e-commerce dla towarów o niewielkich gabarytach, usługę Pocztex Expres 24 z dostawą towaru na następny dzień roboczy i usługę Pocztex Kurier 48, gdzie przesyłka trafia do odbiorcy w ciągu dwóch dni od momentu nadania.
– Naszą dużą przewagą konkurencyjną jest także dostęp do prawie 7 tys. punktów odbioru na terenie całego kraju. Mamy ponad 4 tys. punktów własnych Poczty Polskiej i oferujemy odbiór w 1 tys. stacji benzynowych marki PKN Orlen oraz w prawie 2 tys. placówek Ruchu – dodaje.
Poczta Polska, która pod względem wielkości sieci już teraz jest zdecydowanym krajowym liderem, planuje, że do końca przyszłego roku przesyłki będzie można odbierać w 10 tys. punktów.
Czytaj także
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-05: Walka z globalnym wylesianiem przesunięta o rok. Rozporządzenie UE prawdopodobnie zacznie obowiązywać dopiero w grudniu 2025 roku
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.