Newsy

Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu. Realizację tego celu ma umożliwić nowa umowa ze sklepem Allegro

2016-11-22  |  06:55
Mówi:Grzegorz Kurdziel
Funkcja:członek zarządu
Firma:Poczta Polska SA
  • MP4
  • Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że przyniesie to jej kilkanaście milionów złotych zysku rocznie oraz pozwoli na osiągnięcie pozycji rynkowego lidera w segmencie sprzedaży internetowej.

    – Ekspansja na rynku logistyki e-commerce to jeden z trzech najważniejszych filarów naszej strategii. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie to już jesteśmy na tym rynku numerem dwa, a jeżeli chodzi o kwestie wyboru dostawcy, to w tej chwili Poczta Polska jest rynkowym wyborem numer jeden – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kurdziel członek zarządu Poczty Polskiej SA.

    Szans na zwiększenie udziałów w polskim rynku sprzedaży elektronicznej Poczta Polska upatruje m.in. w partnerstwie z największymi krajowymi platformami e-commerce. Przykładem takiej kooperacji jest podpisana w listopadzie 2016 roku umowa z Allegro. Dwuletni kontrakt zakłada, że pocztowa spółka co roku będzie obsługiwała około 1,5 mln przesyłek rocznie.

    – Myślę, że wybór Allegro jako partnera jest oczywisty. Poczta Polska jest liderem na rynku e-commerce, jeśli chodzi o dostawę. Szukamy również największych partnerów na rynku i nasze partnerstwo strategiczne jest kolejnym elementem budowania portfela bardzo dużych, strategicznych klientów e-commerce’owych – uzasadnia Grzegorz Kurdziel.

    Według oczekiwań Poczty Polskiej współpraca z Allegro przyniesie jej korzyści w wysokości kilkunastu milionów złotych rocznie. Pozwoli także na umocnienie dotychczasowej pozycji lidera rynku sprzedaży elektronicznej oraz sięgnięcie po miano największej firmy kurierskiej działającej w Polsce.

    – Już w tej chwili Poczta Polska obsługuje około 60 proc. wszystkich przesyłek, ale jak na razie były to przesyłki wysyłane zarówno przez indywidualnych allegrowiczów, jak i sklepy internetowe ogłaszające się na Allegro. W tej chwili podpisaliśmy umowę z samym Allegro, chodzi o flagowy projekt Allegro ich własnego sklepu e-commerce’owego – tłumaczy Grzegorz Kurdziel.

    Członek zarządu Poczty Polskiej SA wyjaśnia, że klientom kupującym w sklepie internetowym Allegro zostanie zaoferowany najszerszy dostępny wachlarz usług: przesyłki polecone e-commerce dla towarów o niewielkich gabarytach, usługę Pocztex Expres 24 z dostawą towaru na następny dzień roboczy i usługę Pocztex Kurier 48, gdzie przesyłka trafia do odbiorcy w ciągu dwóch dni od momentu nadania.

    – Naszą dużą przewagą konkurencyjną jest także dostęp do prawie 7 tys. punktów odbioru na terenie całego kraju. Mamy ponad 4 tys. punktów własnych Poczty Polskiej i oferujemy odbiór w 1 tys. stacji benzynowych marki PKN Orlen oraz w prawie 2 tys. placówek Ruchu – dodaje.

    Poczta Polska, która pod względem wielkości sieci już teraz jest zdecydowanym krajowym liderem, planuje, że do końca przyszłego roku przesyłki będzie można odbierać w 10 tys. punktów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

    Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

    Ochrona środowiska

    Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

    Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

    Motoryzacja

    Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

    Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.