Mówi: | Alfred Kubczak |
Funkcja: | Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska |
Firma: | Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka |
Ciągła ekspansja Biedronki: 240 nowych sklepów i 5 tysięcy nowych pracowników
Sklepy jak najbliżej klientów – to cel inwestycji, które na 2013 rok zaplanowała grupa Jeronimo Martins. Firma zamierza wydać 1,6 mld złotych na uruchomienie 290 nowych Biedronek i dwóch centrów dystrybucyjnych, które będą ich zapleczem. W 2015 roku grupa chce dysponować w Polsce trzema tysiącami sklepów. W związku z planami rozwoju Jeronimo Martins Polska będzie zwiększała zatrudnienie. Jeszcze w tym roku grupa stworzy pięć tysięcy nowych miejsc pracy w całym kraju.
Jeronimo Martins już dziś jest największym pracodawcą prywatnym w Polsce. Pod koniec 2013 roku grupa będzie zatrudniała 45 tysięcy pracowników.
– Wynagrodzenie podstawowe u nas, a zatrudniamy pracowników w oparciu o umowę o pracę, jest o ponad 20 proc. wyższe od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. Wszyscy są objęci premiami i rozbudowanym pakietem socjalnym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Alfred Kubczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka.
Jeronimo Martins Polska tworzy miejsca pracy w 800 miejscowościach w całej Polsce. Najwięcej pracowników zatrudnia w siedzibie głównej, centrum usług wspólnych w Poznaniu i 11 centrach regionalnych. W 2013 powstaną dwa kolejne centra, w Lubartowie i w Gdańsku. Zgodnie z planami firmy, pod koniec tego roku będzie funkcjonowało 2,4 tys. Biedronek.
JMP wprowadza nowe technologie
– Staramy się spoglądać na to, co niesie rynek. Najwięcej z nowych technologii wprowadzamy w zakresie zaopatrywania sklepów. Mówię o nowoczesnym transporcie, klimatyzowanej naczepie specjalnego przeznaczenia, dzięki której produkt dociera we właściwej postaci do sklepów. To samo dotyczy centrów, chcemy, by jak najszybciej produkty były przepakowywane w chwili dostawy od producenta i docierały w niezmienionej postaci do sklepów – tłumaczy Alfred Kubczak.
Firma testuje też koncepcję Ecostore, dzięki której do minimum zostanie ograniczone zużycie prądu, wody i produkcja odpadów. W ubiegłym roku wymieniono m.in. żarówki i urządzenia chłodnicze na energooszczędne.
Zmiany w kierunku proekologicznym widać również w asortymencie sklepów. Biedronka stawia mocno na sprzedaż świeżych warzyw i owoców, oraz sałatek, a także ryb i produktów nabiałowych.0
– Jest wiele takich produktów, które jeszcze do niedawna miały charakter niszowy, a stają się bardzo popularne. Napoje sojowe w naszej ofercie miały te zaletę dla naszych klientów, że stały się dostępnymi. To był produkt bardzo drogi na naszym rynku, u nas on jest w bardzo rozsądnej cenie – mówi Alfred Kubczak.
Biedronka nie planuje zmian w modelu sprzedaży – produkty, które oferuje, mają trafiać do jak największej liczby klientów. Poza tym będzie koncentrować się głównie na produktach spożywczych, natomiast pozostałe z kategorii non-food, np. sprzęt RTV i AGD, akcesoria kuchenne, są traktowane jako dodatkowa atrakcja dla klientów.
– Staramy się tam dostarczać produkty atrakcyjne i na czasie, czyli związane z zainteresowaniami, które się pojawiają, albo z okresem zakupowym. Nie jest to oznaka tego, że będziemy się zmieniali np. w sklep RTV AGD. Pozostaniemy skupieni na produktach spożywczych – podkreśla dyrektor w JMP.
Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca
Polska stała się potentatem w produkcji żywności. Stąd afera z koniną – uważa były minister ronictwa
Przed polskimi producentami żywności otwierają się zagraniczne rynki
Czytaj także
- 2024-08-22: Duży zastrzyk finansowy dla sektora zdrowia z KPO. Około 1,2 mld zł trafi na część badawczo-rozwojową i Centra Wsparcia Badań Klinicznych
- 2024-08-12: Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów
- 2024-08-14: Długie korzystanie ze smoczka jest związane z ograniczonym zasobem słownictwa u dzieci. Logopedzi zwracają też uwagę na inne problemy
- 2024-08-20: Nowa dyrektywa będzie wymagać od korporacji należytej staranności w zrównoważonym rozwoju. Duży nacisk położono na prawa człowieka
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-14: Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska
- 2024-07-30: Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
- 2024-08-07: Kilka milionów gospodarstw domowych czeka na sieć światłowodową. Szczególnie w mniejszych miejscowościach
- 2024-07-29: Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki
- 2024-07-31: Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.