Newsy

Biedronka: widzimy spowolnienie gospodarcze. Jesteśmy na nie przygotowani

2012-09-17  |  06:51

 – Nie widzimy oznak kryzysu, jedynie spowolnienie gospodarcze – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka. Spowolnienie, które w I półroczu już obniżyło poziom konsumpcji wśród Polaków. Mimo to Biedronka umacnia swoją pozycję na rynku. Zakładany dwucyfrowy wzrost sprzedaży w całym roku raczej nie będzie możliwy, ale, zgodnie z zapowiedziami, pozostanie powyżej wartości dla całego rynku.

Pierwsza połowa roku była dla największej sieci w Polsce bardzo korzystna. W porównaniu do sytuacji sprzed roku sprzedaż wzrosła o ponad 18 proc., liczba sklepów – o ponad 230 placówek, a tym samym Biedronka umocniła się na pozycji lidera polskiego rynku. I to mimo ogólnej tendencji spowolnienia gospodarczego, która wpływa niekorzystnie na decyzje zakupowe klientów.

 – To spowolnienie gospodarcze dotyka wszystkich, niezależnie od tego, w jakim segmencie gospodarki funkcjonujemy. Jest większe bezrobocie, więc jest mniejszy dochód, który konsumenci mogą wykorzystać. W sytuacji spowolnienia czy kryzysu nie ma na pewno wygranych – przekonuje Tomasz Suchański w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, nie wstrzymuje swoich planów związanych z rozwojem sieci. W październiku w Łodzi otwarty zostanie dwutysięczny sklep. W ciągu trzech lat ich liczba ma wzrosnąć do 3 tysięcy.

Plany rozwoju oraz badania wskazujące na przywiązanie klientów do sklepu poprawiają nastroje w firmie. Dyrektor generalny sieci wyjaśnia, że Biedronka przygotowana jest na ewentualne problemy wynikające ze stanu gospodarki. Tym bardziej, że – jego zdaniem – będą one miały charakter przejściowy.

 – Kryzys to jest normalna rzecz. Ekonomia rozwija się w formie cyklicznej, więc mamy wzrosty i spadki. Trzeba być przygotowanym na te spadki tak samo, jak trzeba być przygotowanym na wzrosty. Nie sądzę, żeby to było duże ryzyko, sytuacja, na którą musimy specjalnie się przygotowywać, bo jesteśmy na nią przygotowani już od wielu lat – twierdzi Tomasz Suchański.

Na skutek pogarszającej się sytuacji gospodarczej, w II kwartale wzrost całego rynku był wolniejszy o 3 punkty procentowe w porównaniu z I kwartałem roku. Biedronka oczekuje, że wyniki sieci za cały rok, mimo że prawdopodobnie będą niższe niż zakładane wcześniej, pozostaną powyżej wartości dla całego rynku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.