Newsy

Polacy szukają zdrowych dżemów, sosów i soków

2015-03-20  |  06:30
Mówi:Karolina Karolczak
Funkcja:dyrektor marketingu handlowego
Firma:Agros-Nova
  • MP4
  • Polacy zwracają coraz większą uwagę na skład przetworów owocowych i warzywnych, wybierając te bardziej naturalne. Wiodąca na tym rynku Agros-Nova reaguje na zmieniające się nawyki konsumentów, wprowadzając zdrowe produkty. Zwiększa też swoją aktywność w internecie i komunikację z klientem, bo konsumenci coraz częściej przy wyborze danego produktu kierują się wizerunkiem jego producenta. W grudniu spółka sprzedała niektóre marki Maspeksowi, ale nie wpływa to na strategię i planowane nowości.

    Ostatni rok był potwierdzeniem naszej silnej pozycji w kategoriach, w których jesteśmy na pierwszym albo na drugim miejscu. Ugruntowaliśmy pozycje wdrażanych nowości rynkowych, które są zgodne z obecnie panującymi trendami konsumenckimi. Są to wdrożenia dosyć odważne, ale z dużym naciskiem na zdrowy produkt, który jest słodzony sokiem jabłkowym, oraz na informowanie konsumenta o jakości wsadu owocowo-warzywnego – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria podczas Poland & CEE Retail Summit Karolina Karolczak, dyrektor marketingu handlowego, Agros-Nova.

    Karolczak podkreśla, że produkty zdrowe i wysokiej jakości cieszą się teraz dużym powodzeniem, bo Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Czytają etykiety i wybierają produkty, które są lepszej jakości. Na przykład w przypadku dżemów rosnąca liczba konsumentów zwraca uwagę na to, czy są one słodzone cukrem czy sokami owocowymi. Z kolei w przypadku sosów, np. keczupu, Polacy sprawdzają, ile jest w nich warzyw.

    Dzięki reagowaniu na te trendy Agros-Nova w tym roku zamierza utrzymać pozycję lidera w tych segmentach, w których już teraz jest największą firmą. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej spółki, jest ona liderem w kilku segmentach: dżemów, sosów gotowych i koncentratów zup.

    Dalej będziemy umacniać naszą pozycję lidera w tych kategoriach – zapewnia Karolczak.

    Na plany spółki nie ma wpływu na razie przejęcie niektórych marek w grudniu ub.r. przez wadowicki Maspex. Transakcja objęła m.in. marki Łowicz, Krakus, Kotlin czy Tarczyn. Agros-Nova nadal będzie właścicielem zakładu i centrum logistycznego w Tymienicach (dwa pozostałe zakłady trafią do Maspeksu) oraz marek soków Fortuna, Garden i Pysio. Po sprzedaży marek Maspeksowi Agros-Nova informowała, że będzie szukała możliwości rozwoju w segmencie soków, w tym również poprzez akwizycje.

    Czekamy na decyzję UOKiK-u. Wszystkie działania prowadzimy torem wcześniej zaplanowanym. Dla nas I połowa roku to czas wdrożenia nowości. Mamy premiery w wielu kategoriach, w których jesteśmy liderem, i w produktach dżemowych, i w sosach – zapowiada Karolczak.

    Dodaje, że duże znaczenie dla spółki ma też e-commerce oraz działania promocyjne prowadzone w sieci. Wynika to również ze zmiany zachowań konsumentów. Coraz częściej zwracają oni uwagę na wizerunek i obecność danej marki w sieci. Polacy, jak zaznacza Karolczak, utożsamiają produkty na półkach w sklepach z tym, jak wizerunek danej marki kreowany jest w internecie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.