Newsy

Na sponsoring ze strony spółek Skarbu Państwa będą mogły liczyć bardziej niszowe dyscypliny sportu

2016-07-19  |  06:50

Ministerstwo Sportu i Turystyki stawia na wielowymiarową promocję sportu. Na wsparcie mogą liczyć sportowe środowiska lokalne. Pomoc ma trafić tam, gdzie odkrywa się i kształtuje talenty. Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych ma zaś pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Obecnie z 36 klubów reprezentujących dyscypliny olimpijskie osiem korzysta z tej formy wsparcia.

Bardzo mocno stawiamy na szkolenie oraz sport dzieci i młodzieży. To fundament budowy sportu wyczynowego. Podejmujemy szereg działań upowszechniających sport wśród młodzieży, wspierających imprezy sportowe, także w kategoriach masowych. Finansujemy też szkolenia realizowane przez związki sportowe. W tym roku uruchomiliśmy program „Klub”, największy w dziejach ministerstwa program wsparcia małych i średnich klubów sportowych poprzez dofinansowanie pracy trenerów, zgrupowań i sprzętu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Program „Klub” to nowy model w postaci pomocowego programu. Ma on bezpośrednio wspierać sportowe lokalne środowiska, których filarem jest klub sportowy. Centrum aktywności fizycznej jest miejscem identyfikacji i kształcenia talentów sportowych. Ministerstwo chce wspierać miejsca, gdzie odkrywane są talenty, a młodzi ludzie stawiają pierwsze kroki w sporcie.

W tym roku uruchomimy środki dla około 2 tys. klubów sportowych w Polsce. Chcemy przekazać środki finansowe tam, gdzie zaczyna się przygoda ze sportem wielu medalistów mistrzostw Europy, mistrzostw świata czy igrzysk olimpijskich – zapowiada Bańka.

Resort wspólnie z Ministerstwem Skarbu Państwa opracował też „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”. Dokument ten porządkuje zagadnienia związane z działalnością sponsoringową, określa jej obszary (m.in. sport profesjonalny, wychowanie fizyczne, sport dzieci i młodzieży) i ramy prawne dla jej prowadzenia.

Planując sponsoring, spółki mają brać pod uwagę informacje udostępniane przez MSiT.

Program ma wspierać te dyscypliny sportu, które dotychczas nie mogły pozyskać sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Czekamy teraz na oferty, strategie marketingowe związków sportowych. Będziemy sportowym think tankiem, który tego rodzaju projekty będzie opiniował, przedstawiał spółkom Skarbu Państwa i zachęcał je do zainwestowania środków – tłumaczy minister sportu.

Sponsorowane przez spółki z udziałem Skarbu Państwa dyscypliny sportowe należą do najbardziej popularnych dyscyplin. To m.in. siatkówka, piłka ręczna, lekkoatletyka i narciarstwo. Bardziej niszowe dyscypliny, mimo że często również przynoszą medale na najważniejszych imprezach są przez sponsorów pomijane. Przykładem może być choćby narciarstwo szybkie, boks, podnoszenie ciężarów, wioślarstwo czy strzelectwo.

Mam nadzieję, że związki sportowe staną na wysokości zadania i przygotują takie oferty, które będą atrakcyjne dla spółek Skarbu Państwa. Te zaś są otwarte na tego rodzaju współpracę, budowę marki, odbudowę dyscyplin sportu, które z naszego punktu widzenia są medalodajne, mają tradycję i potencjał na kolejne sukcesy – podkreśla Witold Bańka.

Warunkiem wsparcia danego związku sportowego będzie wskazanie przez zarząd spółki rzeczywistych i wymiernych korzyści wynikających z udziału w jego finansowaniu. Ministerstwo Skarbu Państwa podkreśla, że w ten sposób będzie można uniknąć przypadkowości w wydatkowaniu środków przez spółki.

W Polsce działa 36 związków sportowych, które reprezentują olimpijskie dyscypliny. Obecnie ze wsparcia spółek Skarbu Państwa korzysta osiem z nich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.