Newsy

Początek roku motywuje do zmiany trybu życia na zdrowszy. Fitness i diety dominują w dyskusjach internautów

2015-01-30  |  06:20
Wszystkie newsy
Mówi:Barbara Koziar
Firma:Instytut Monitorowania Mediów

Praca nad sylwetką i formą to na początku roku jeden z najpopularniejszych tematów internetowych publikacji. Polacy zaczynają realizować noworoczne postanowienie zmiany trybu życia na zdrowszy i chętnie dzielą się swoimi osiągnięciami na portalach społecznościowych i blogach. Tam też szukają pomysłu na trening lub dietę, a także popularnych osób propagujących zdrowy tryb życia. Z informacji Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najskuteczniej Polaków motywuje Ewa Chodakowska.

Styczeń jest miesiącem, kiedy zaczynamy ćwiczyć, kiedy stawiamy na zdrowe odżywianie i sport. Instytut Monitorowania Mediów odnotował ponad 180 tysięcy publikacji na ten temat w okresie od 24 grudnia do 21 stycznia. Największy ich wzrost zaobserwowaliśmy 2 stycznia – kiedy wracamy do normalnego życia, kupujemy karnet i zaczynamy ćwiczyć – mówi agencji Newseria Barbara Koziar z Instytutu Monitorowania Mediów.

Liczba publikacji wskazuje na duże zainteresowanie tematem. Ma to związek z realizacją postanowień noworocznych, wśród których co roku dominują dieta i sport. IMM zbadał publikacje w social mediach i internecie. 86 proc. wzmianek na ten temat pojawiło się w mediach społecznościowych. Najaktywniejszymi źródłami dyskusji były: Facebook (51 proc. wszystkich publikacji z top 5 najbardziej aktywnych źródeł), Twitter (37 proc.) oraz forum.vitalia.pl, photoblog.pl, plus.google.com (po 4 proc. każdy).

Komentarze są w większości neutralne. Raczej wrzucamy informacje o tym, że ćwiczymy, jak ćwiczymy i co jemy. Negatywnie nacechowanych jest tylko promil publikacji – one raczej zawierają komentarze, że przeszkadzają nam tłumy na siłowniach, na bieżni, czasami komentujemy też nieodpowiedni ubiór osób, które pierwszy raz przyszły na trening, np. miały trampki zamiast adidasów – mówi Barbara Koziar.

Publikacje dotyczące zdrowego stylu życia Instytut Monitorowania Mediów podzielił na trzy segmenty: odchudzanie, fitness i bieganie. Najpopularniejszym okazał się fitness – na ten temat ukazało się ponad 120 tys. publikacji. Internauci najchętniej pisali o uprawianiu sportu w klubach, centrach sportowych i innych zamkniętych obiektach sportowych. Większość z publikacji dotyczyła konkretnych miejsc i rodzajów wybieranych aktywności fizycznych.

Internet stanowi dla Polaków nie tylko sposób na podzielenie się z innymi własnymi doświadczeniami treningowymi. W sieci osoby dbające o sylwetkę poszukują pomocy w wyborze rodzaju aktywności fizycznej lub diety najlepiej spełniającej ich oczekiwania. Szukają też wsparcia, zarówno w innych internautach borykających się z podobnym problemem, jak i w popularnych osobach propagujących zdrowy tryb życia.

 Inspirują nas Ania Lewandowska i Ewa Chodakowska, z dużą przewagą tej drugiej – aż 68 proc. wszystkich publikacji na ich temat dotyczyło Ewy Chodakowskiej – mówi Barbara Koziar.

Obie popularne trenerki komunikują się ze swoimi fanami na bieżąco za pośrednictwem social mediów, publikują posty z poradami dotyczącymi treningów i zdrowego żywienia, w ten sposób podtrzymując ich motywację. Coraz częściej z ich porad korzystają również mężczyźni.

Co ciekawe, w tym roku nie ma dominującego trendu na konkretną dietę (w ubiegłych latach były to np. dieta Dukana, kopenhaska czy kapuściana), internauci raczej stawiają na zdrowe odżywianie, które jest zresztą propagowane przez Lewandowską i Chodakowską.

Internauci doceniają także aplikacje, choćby Endomondo, które pozwalają zarejestrować odbyty trening, oraz serwisy społecznościowe, choćby Instagram, na którym możemy publikować zdjęcia z treningów lub przygotowywanych w ramach diety posiłków.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.