Mówi: | Grzegorz Ksepko, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu, New Balance Marek Citko, były piłkarz, ambasador Drużyny Energii Krzysztof Ignaczak, były siatkarz, ambasador Drużyny Energii |
Polskie dzieci chcą uprawiać sport. 20 tys. filmów z treningami i 35 tys. spalonych kalorii w akcji Drużyna Energii
35 tys. spalonych kalorii i 20 tys. filmów z treningami nadesłanych przez uczniów – to bilans pierwszej edycji programu Drużyna Energii. Organizatorzy czują ogromną satysfakcję z zaangażowania uczestników, pokazuje ono bowiem, że polskie dzieci chcą uprawiać sport, potrzebują jedynie odpowiednich bodźców. Zwycięzcą tegorocznej rywalizacji została podstawówka z Gdyni, nagrodzona kwotą 10 tys. zł.
Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w ciągu ostatnich dwóch dekad poziom aktywności fizycznej polskich dzieci gwałtownie zmalał. Według NIK 15 proc. uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej korzysta ze zwolnień lekarskich z zajęć WF. W gimnazjum odsetek ten wzrasta natomiast do 23 proc. Niechęć do sportu wynika w dużej mierze ze zmiany sposobu spędzania wolnego czasu – współczesne dzieci wolą bowiem komputer i internet niż boisko. Eksperci nie mają wątpliwości, że wzbudzenie w najmłodszych zainteresowania sportem to zadanie przede wszystkim dla rodziców oraz nauczycieli.
– W każdym mieście są zapaleńcy, którzy z pasją uprawiają sport i krzewią ideę sportu wśród dzieci. Mówimy tu o nauczycielach, to są ludzie, którzy są najważniejsi. To oni pokazują drogę dzieciakom, od nich wszystko się zaczyna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Ignaczak, były siatkarz, ambasador Drużyny Energii.
Zainteresowanie polskich dzieci aktywnością fizyczną było celem programu Drużyna Energii, zainaugurowanego jesienią 2017 roku. Inicjatorem akcji jest Energa SA, partnerem sportowym została marka New Balance, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Instytut Matki i Dziecka udzieliły natomiast patronatu. Program skierowany był do uczniów klas VI i VII szkół podstawowych – do konkursu zgłosiło się ponad 600 placówek, 100 z nich zostało wybranych do trwających pół roku rozgrywek. Dla tych uczestników raz w tygodniu ambasadorzy akcji publikowali w internecie filmy ze specjalnie przygotowanymi ćwiczeniami. Zadaniem uczniów było nagranie własnych filmów, na których odtwarzali treningi gwiazd.
– To bardzo fajny program, dający możliwość obcowania dzieciakom z gwiazdami, a przede wszystkim ze sportem. Propagujemy sport, pokazujemy im, że to jest fajna forma spędzania wolnego czasu, dająca możliwości, takie jak rozwój osobisty i rozwój odpowiednich cech charakteru, które mogą pomóc im w życiu codziennym – mówi Krzysztof Ignaczak.
Raz w miesiącu ambasadorzy programu, czyli siatkarz Krzysztof Ignaczak, były piłkarz Marek Citko, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik oraz youtuber sportowy Krzysztof Golonka, odwiedzali wybrane szkoły, by przeprowadzić trening na żywo. Tegoroczna edycja to 2,2 tys. przejechanych kilometrów, ponad 20 tys. nadesłanych przez uczniów filmów z ćwiczeniami i ok. 35 tys. kalorii spalonych podczas treningów z gwiazdami sportu.
– Zaangażowanie dzieci i szkół przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Serce rośnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni i bardzo dumni z tego, że ten pilotażowy projekt przebiegł tak pomyślnie – mówi Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu w New Balance.
Wielki finał został rozegrany 24 maja na gdańskim stadionie Energa. I miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 6 im. Antoniego Abrahama z Gdyni. II miejsce przypadło Szkole Podstawowej nr 13 im. Polskich Olimpijczyków z Żor. Na III pozycji uplasowała się natomiast Szkoła Podstawowa nr 4 im. Stanisława Moniuszki z Kętrzyna. Przedstawiciele tych placówek odebrali nagrody w wysokości 10 tys., 7 tys. oraz 4 tys. zł, które mają przeznaczyć na renowację sal sportowych. Zarówno organizatorzy, jak i ambasadorzy Drużyny Energii, są przekonani, że tego typu akcje są w Polsce bardzo potrzebne.
– Widzieliśmy w dzieciach chęć rywalizacji i ćwiczeń. Takie bodźce sportowe są potrzebne. Szkoły niesamowicie się przygotowały. Wyczuwa się pozytywne emocje – mówi Marek Citko, były piłkarz, ambasador Drużyny Energii.
– Wierzę, że obecność gwiazd i znakomitych sportowców spowoduje wykształcenie w dzieciach trwałego nawyku uprawiania sportu. Nie każdy będzie mistrzem, nie każdy będzie zdobywał medale imprez międzynarodowych, natomiast ważne, żeby każdy znalazł czas na kontakt ze sportem – dodaje Robert Leszczyński.
Organizatorzy są zadowoleni z efektów programu i już zapowiadają jego kontynuację. Mają nadzieję, że ich inicjatywa na stałe wpisze się w kalendarz wydarzeń sportowych i zyska popularność. Już w tym roku program został nominowany do nagrody na Gali Mistrzów Sportu. W kolejnych edycjach Drużyny Energii treningi układane przez gwiazdy mają być coraz bardziej skomplikowane. Zwiększać się będzie również skala trudności poszczególnych ćwiczeń. Niewykluczone, że pojawią się również inne niż w tej edycji dyscypliny sportu.
– Jesteśmy naprawdę urzeczeni poziomem tego programu, również fantastycznego finału. Mam nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się w jeszcze większym gronie – mówi Grzegorz Ksepko, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych Energi SA.
Czytaj także
- 2025-07-29: Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach
- 2025-07-17: Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji
- 2025-07-18: Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-07-04: W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.