Mówi: | Łukasz Łazarewicz |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Totalizator Sportowy |
Totalizator Sportowy angażuje się w nowe dyscypliny sportu. Decyzje sponsoringowe mają być podejmowane w oparciu o kodeks dobrych praktyk
Po olimpijczykach przyszła pora na piłkę nożną i Ekstraklasę, ale to nie koniec zwiększania zaangażowania Totalizatora Sportowego w sport. Nowe decyzje sponsoringowe będą podejmowane zgodnie z Kodeksem dobrych praktyk, przygotowanym przez ministrów sportu i skarbu państwa. Chcemy być obecni w największych dyscyplinach sportu, bo wymaga tego nasza marka – wskazuje prezes Totalizatora Sportowego.
– Jesteśmy sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej, Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Niedawno podpisaliśmy także umowę z piłkarską Ekstraklasą, która od tego sezonu nosi nazwę Lotto Ekstraklasa. To niewątpliwie kolejny milowy krok w rozwoju marki Lotto, która angażuje się w największe wybitne dyscypliny sportu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Łukasz Łazarewicz, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Totalizator Sportowy wspiera polską ligę już od 2014 roku, ale od sezonu 2016/2017 współpraca wchodzi na inny poziom.
Jak podkreśla prezes TS, z założenia marka ma być obecna w ważnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Choć sponsoring wiąże się z określonymi korzyściami, Łazarewicz przekonuje, że patrzy na współpracę szerzej niż tylko pod kątem efektów medialnych.
– Chcemy, aby każdy projekt współpracy był maksymalnie efektywnie wykorzystywany na szerszej ilości płaszczyzn niż tylko płaszczyźnie efektywności medialnej. Dysponujemy w portfolio markami detalicznymi, sprzedajemy produkty dla klienta detalicznego, dlatego chcemy szerzej wykorzystywać poszczególne partnerstwa. Być może także poprzez obecność sprzedażową na poszczególnych wydarzeniach, których jesteśmy sponsorem – tłumaczy Łukasz Łazarewicz.
Spółka wspiera polski sport na kilku płaszczyznach: przekazuje środki z dopłat i loterii pieniężnych, wspiera organizacje, kluby lub wydarzenia sportowe ze środków własnych, a także prowadzi działalność, która ma na celu wyszukiwanie i szkolenie młodych talentów.
Dopłaty do gier liczbowych i loterii trafiają na trzy fundusze celowe, zdecydowana większość (77 proc.) na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. W latach 2000-2015 do funduszu trafiło ok. 8,5 mld zł. Tymi zasobami dysponuje resort sportu i turystyki.
Niezależnie od przekazywanych dopłat, TS wspiera sport także ze środków własnych.
– Planujemy podejmować decyzje sponsoringowe zgodnie z kodeksem dobrych praktyk sponsorów. To bardzo dobre narzędzie, które pozwala prezesom spółek Skarbu Państwa podejmować decyzje i wybierać projekty sponsoringowe w pełnej dowolności. Mamy jednak gwarancję, że te projekty przeszły akceptację w ministerstwie, a partnerzy są wiarygodni, efektywni i mają zaakceptowaną przez ministerstwo strategię marketingową – mówi Łazarewicz.
Sponsoring jest jedną z najważniejszych form komunikacji zewnętrznej Totalizatora. Przykładem może być wieloletnia współpraca z PKOl. Jako sponsor spółka była z polskimi olimpijczykami na Igrzyskach Olimpijskich w Salt Lake City (2002), Atenach (2004), Pekinie (2008), Vancouver (2010), w Londynie (2012), Soczi (2014) oraz w ubiegłym roku w Baku (I edycja Igrzysk Europejskich). Również w tym roku Totalizator wspiera olimpijczyków.
– Wszyscy jesteśmy kibicami i oczekujemy jak największych sukcesów. Istotne, by być ze sportowcami nie tylko wtedy, kiedy osiągają sukces, ale również wtedy, gdy ponoszą porażki. Porażka powinna być pierwszym krokiem do przyszłego sukcesu. Osiągnęliśmy w tym roku wybitne sukcesy sportowe, miejmy nadzieję, że Rio będzie kolejnym – mówi Łukasz Łazarewicz.
Czytaj także
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-01-31: Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2024-06-19: Ojcowie coraz częściej wykorzystują urlopy rodzicielskie. Wciąż jednak wiele zależy od podejścia pracodawców
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2023-09-15: Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów
- 2023-05-24: PGE z coraz większym zaangażowaniem w sport i kulturę. Wydatki na ten cel zwracają się ośmiokrotnie
- 2023-05-11: Nowa odsłona walki z szarą strefą na rynku bukmacherskim. Tym razem na boiskach sportowych [DEPESZA]
- 2023-05-05: Reforma unijnego rynku cyfrowego coraz bliżej. Największe platformy internetowe mają cztery miesiące na dostosowanie się do zmian
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.