Newsy

Totalizator Sportowy angażuje się w nowe dyscypliny sportu. Decyzje sponsoringowe mają być podejmowane w oparciu o kodeks dobrych praktyk

2016-07-21  |  06:25

Po olimpijczykach przyszła pora na piłkę nożną i Ekstraklasę, ale to nie koniec zwiększania zaangażowania Totalizatora Sportowego w sport. Nowe decyzje sponsoringowe będą podejmowane zgodnie z Kodeksem dobrych praktyk, przygotowanym przez ministrów sportu i skarbu państwa. Chcemy być obecni w największych dyscyplinach sportu, bo wymaga tego nasza marka – wskazuje prezes Totalizatora Sportowego.

Jesteśmy sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej, Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Niedawno podpisaliśmy także umowę z piłkarską Ekstraklasą, która od tego sezonu nosi nazwę Lotto Ekstraklasa. To niewątpliwie kolejny milowy krok w rozwoju marki Lotto, która angażuje się w największe wybitne dyscypliny sportu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Łukasz Łazarewicz, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.

Totalizator Sportowy wspiera polską ligę już od 2014 roku, ale od sezonu 2016/2017 współpraca wchodzi na inny poziom.

Jak podkreśla prezes TS, z założenia marka ma być obecna w ważnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Choć sponsoring wiąże się z określonymi korzyściami, Łazarewicz przekonuje, że patrzy na współpracę szerzej niż tylko pod kątem efektów medialnych.

Chcemy, aby każdy projekt współpracy był maksymalnie efektywnie wykorzystywany na szerszej ilości płaszczyzn niż tylko płaszczyźnie efektywności medialnej. Dysponujemy w portfolio markami detalicznymi, sprzedajemy produkty dla klienta detalicznego, dlatego chcemy szerzej wykorzystywać poszczególne partnerstwa. Być może także poprzez obecność sprzedażową na poszczególnych wydarzeniach, których jesteśmy sponsorem – tłumaczy Łukasz Łazarewicz.

Spółka wspiera polski sport na kilku płaszczyznach: przekazuje środki z dopłat i loterii pieniężnych, wspiera organizacje, kluby lub wydarzenia sportowe ze środków własnych, a także prowadzi działalność, która ma na celu wyszukiwanie i szkolenie młodych talentów.

Dopłaty do gier liczbowych i loterii trafiają na trzy fundusze celowe, zdecydowana większość (77 proc.) na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. W latach 2000-2015 do funduszu trafiło ok. 8,5 mld zł. Tymi zasobami dysponuje resort sportu i turystyki.

Niezależnie od przekazywanych dopłat, TS wspiera sport także ze środków własnych.

Planujemy podejmować decyzje sponsoringowe zgodnie z kodeksem dobrych praktyk sponsorów. To bardzo dobre narzędzie, które pozwala prezesom spółek Skarbu Państwa podejmować decyzje i wybierać projekty sponsoringowe w pełnej dowolności. Mamy jednak gwarancję, że te projekty przeszły akceptację w ministerstwie, a partnerzy są wiarygodni, efektywni i mają zaakceptowaną przez ministerstwo strategię marketingową – mówi Łazarewicz.

Sponsoring jest jedną z najważniejszych form komunikacji zewnętrznej Totalizatora. Przykładem może być wieloletnia współpraca z PKOl. Jako sponsor spółka była z polskimi olimpijczykami na Igrzyskach Olimpijskich w Salt Lake City (2002), Atenach (2004),  Pekinie (2008), Vancouver (2010), w Londynie (2012), Soczi (2014) oraz w ubiegłym roku w Baku (I edycja Igrzysk Europejskich). Również w tym roku Totalizator wspiera olimpijczyków.

Wszyscy jesteśmy kibicami i oczekujemy jak największych sukcesów. Istotne, by być ze sportowcami nie tylko wtedy, kiedy osiągają sukces, ale również wtedy, gdy ponoszą porażki. Porażka powinna być pierwszym krokiem do przyszłego sukcesu. Osiągnęliśmy w tym roku wybitne sukcesy sportowe, miejmy nadzieję, że Rio będzie kolejnym – mówi Łukasz Łazarewicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.