Mówi: | Mirosław Suszek, członek zarządu Netii, Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna Pionu Klientów Biznesowych Netii |
Komunikacja wędruje do chmury. Netia łączy telefonię stacjonarną z IT
Netia jako pierwsza w Europie połączyła usługę telefonii IP z najnowszym rozwiązaniem Lync 2013 firmy Microsoft. Całe rozwiązanie, oprócz telefonii stacjonarnej, łączy w sobie również m.in. wideokonferencje na praktycznie wszystkich typach urządzeń, współdzielenie kalendarza, wspólną książka adresową, zarządzanie statusem obecności, a nawet wspólną, zdalną edycję wszelkich dokumentów. Nowe narzędzie działa w tzw. chmurze dzięki czemu możliwe jest obniżenie kosztów IT. Firmy, które skorzystają z rozwiązania nie będą musiały również kupować całych licencji Microsoftu, bo opłata zawarta jest już w abonamencie oferowanym przez operatora.
Operator wprowadza nowe narzędzie dla biznesu, zarówno tego mniejszego, jak i klientów korporacyjnych. Netia zintegrowała ze swoim systemem telefonii IP oprogramowanie firmy Microsoft – Lync 2013. Dzięki temu informacje do tej pory dostępne tylko w komputerze pracownika mogą być dostępne zawsze i wszędzie.
– Dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że dalej funkcjonuje telefonia, ale świat IT jest oddzielnym światem. Musimy między tymi światami sobie radzić – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Suszek, członek zarządu Netii. – To rozwiązanie sprowadza naszą komunikację do jednej prostej aplikacji. W prosty sposób możemy wybrać osobę czy osoby, z którymi chcemy się komunikować i możemy wybrać kanał komunikacji: telefon, czat, wideokonferencję.
Netia, która wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza w Europie, kieruje je nie tylko do dużych klientów korporacyjnych. Bo – jak zapewniają przedstawiciele operatora – nowa usługa w sposób znaczący ma obniżyć koszty również małej firmy, m.in. pozwalając na zmniejszenie nakładów na IT, ograniczenie serwerów, a nawet ograniczenie kosztów delegacji poprzez np. wprowadzenie wideokonferencji.
– W przypadku 20-osobowej firmy, której pracownicy są porozrzucani, usługa pozwala na to, by funkcjonowali tak jakby pracowali w jednym biurze – twierdzi Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna pionu klientów biznesowych Netii. – To rozwiązanie będzie taką firmę kosztować kilkaset złotych. Pracownicy mogą porozmawiać ze sobą w każdej chwili, mogą się wspierać i mogą pracować wspólnie na dokumentach.
Operator zapewnia, że jego rozwiązanie działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Menadżerowie Netii zapewniają, że dzięki temu pracownicy będą mogli działać o wiele sprawniej będąc nawet poza firmą.
– Z tej perspektywy daje to duże możliwości usprawnienia pracy zespołów i funkcjonowania oddziałów – podkreśla Mirosław Suszek. – Na przykład, proces budżetowania wymaga wielu uzgodnień. Zamiast zwoływać wszystkie osoby do centrali można kilkoma sesjami wideo osiągnąć efekt finalny.
Usługa Netia Office Anywhere oparta jest na rozwiązaniu Microsoft Lync 2013. Dzięki temu firma nie musi już kupować całej licencji na oprogramowanie firmowe. Zamiast tego może zdecydować się na opłatę abonamentową u operatora, która zawiera wszystkie opłaty licencyjne. Możliwe jest to dzięki przeniesieniu wszystkich danych do chmury obliczeniowej firmy Neostratus, a dostawcy zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dbając o ciągłe tworzenie zabezpieczonych kopii zapasowych (backup). Jednocześnie zakup tej usługi nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych, w tym serwera pocztowego.
– Serwery Exchange i Lync już nie są zlokalizowane u klienta, czyli tu gdzie zwykle klient sam zarządzał tymi aplikacjami i kupował licencje Microsoftu. Teraz klient może korzystać z usługi płacąc opłatę miesięczną abonamentową – mówi Paweł Rychcik, product manager operatora.
Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy
Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej
Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Długie korzystanie ze smoczka jest związane z ograniczonym zasobem słownictwa u dzieci. Logopedzi zwracają też uwagę na inne problemy
- 2024-08-20: Nowa dyrektywa będzie wymagać od korporacji należytej staranności w zrównoważonym rozwoju. Duży nacisk położono na prawa człowieka
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-07-09: Systemy komunikacji poszczególnych służb nie są ze sobą zintegrowane. Ich sprawne działanie to podstawa zarządzania kryzysowego
- 2024-06-10: Warszawski transport walczy o kolejnych pasażerów. Tylko w 2023 roku przewiózł ich prawie miliard
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-06-04: Nowe systemy biletowe muszą lepiej chronić dane osobowe pasażerów. To cenny łup dla cyberprzestępców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.