Newsy

Polkomtel przyjrzy się sieci dilerskiej

2012-04-11  |  06:45
Mówi:Wojciech Pytel
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Polkomtel
  • MP4

     - Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela, zapytany o zwolnienia w spółce. Jednak to nie koniec restrukturyzacji. Polkomtel zamierza łączyć sprzedaż produktów Cyfrowego Polsatu i Plusa.

    Zmiany w strukturze, zatrudnieniu i funkcjonowaniu wymusiło ubiegłoroczne przejęcie Polkomtela przez spółkę kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

     - To przede wszystkim wiąże się z tym, że włączając spółkę do grupy multimedialnej musimy dostosować się do standardów pracy i efektywności, która w grupie panuje. Wykorzystując synergię między spółkami i nakładające się kompetencje mamy okazję, żeby poczynić oszczędności - wyjaśnia Wojciech Pytel.

    O przeprowadzonej i ewentualnej kontynuacji redukcji zatrudnienia nie chce jednak mówić.

     - Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia.

    Redukcja zatrudnienia o kilkuset z ponad 4 tys. pracowników była od początku zapowiadanym elementem restrukturyzacji przejętej firmy. Zwolnienia nie ominęły również kadry kierowniczej.

    Kolejne zmiany będą dotyczyć sieci dilerów.

     - Będziemy patrzyli na efektywność, czy poszczególne punkty sprzedaży są efektywne. Będziemy te sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa analizowali na bieżąco i starali się sprzedawać produkty w obu sieciach naraz - zapowiada Wojciech Pytel.

    Jednocześnie zapewnia, że będzie to zmiana stopniowa.

     - To się będzie działo, ale to nie będzie żadna rewolucja, nic gwałtownego - podkreśla.

    Na koniec 2011 roku z usług Polkomtela korzystało blisko 14 mln klientów. Łączenie usług w ramach multimedialnej grupy ma przyciągnąć wielu nowych klientów. Od środy dostępna będzie wspólna oferta Plusa i Cyfrowego Polsatu. Dodatkowe minuty czy filmowy bon mają przekonać klientów do korzystania z usług obu firm. W marcu Plus zdecydował się wprowadzić do swoich usług ultraszybki internet w technologii LTE, oferowany przez NFI Midas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.