Newsy

Za 8 lat połowa rozmów na infoliniach z tzw. czatbotem zamiast konsultanta

2012-10-25  |  13:25
Mówi:Sebastian Kulczyk
Funkcja:Inwestor
Firma:Stanusch Technologies
  • MP4

     – Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – uważa Sebastian Kulczyk, inwestor Stanusch Technologies. To tłumaczy, jego zdaniem, dlaczego rynek tzw. czatbotów rośnie w tak szybkim tempie. Według szacunków firmy do 2020 roku połowa rozmów na infoliniach będzie obsługiwana przez maszynę.

    Na całym świecie jest już blisko 1000 projektów typu wirtualny doradca. Jeszcze 10 lat temu było ich 62. Wzrost ten tłumaczy przede wszystkim fakt, że codzienne interakcje coraz częściej przenoszą się do internetu.

     – Wirtualny doradca, w zależności od poziomu jego zaawansowania, jest rodzajem programu, który jest w stanie odpowiedzieć nam na zadane przez nas pytania. Jedynym ograniczeniem jest dla niego baza danych, która zostaje wprowadzona do danego programu. Dlatego też ludzie udoskonalający to rozwiązanie pracują nad tym, by wirtualny doradca osiągnął jak najwyższy poziom zrozumienia człowieka i prowadzenia swobodnej rozmowy z klientem – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Sebastian Kulczyk, który jest głównym akcjonariuszem Stanusch Technologies.

    Jak podkreśla, technologia ta jest rozwinięta na tyle, by zastąpić tradycyjną infolinię. Chatbot dzięki systemowi wykorzystującemu sztuczną inteligencję jest w stanie wyszukać informację i odpowiedzieć na pytania szybciej i bardziej precyzyjnie (90 proc. poprawnych odpowiedzi), co usprawni kontakt firmy z jej klientami i zwiększy ich satysfakcję.

    Takie rozwiązania w najbliższym czasie mogą zrewolucjonizować rynek usług call center.

     – Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – mówi Sebastian Kulczyk. – Firma Stanusch Technologies tworząc wirtualnego doradcę również wkracza w obszar pewnej rewolucji, która jest nie tylko bardzo fascynująca ze względu na jej szerokie możliwości, ale też daje bardzo skuteczne rozwiązania, które potem możemy przełożyć na realne oszczędności.

    Rozwiązania w zakresie rozpoznawania mowy i wirtualnego doradztwa proponują tacy giganci, jak Apple, Microsoft i Google (tzw. SIRI). W ten biznes uwierzył także Sebastian Kulczyk i dlatego stał się inwestorem Stanusch Technologies.

     – Niewiele polskich firm jest w stanie konkurować z firmami z Zachodu, dlatego tym bardziej mam osobistą satysfakcją, że Stanusch Technologies już dzisiaj znajduje się w światowej czołówce. Doskonałe perspektywy dla rynku usług wirtualnego doradcy świadczą o potencjale Stanusch Technologies  ocenia Sebastian Kulczyk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.