Newsy

PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

2013-03-08  |  06:50
Tagi: CeBIT, PAIiIZ
Mówi:Sławomir Majman
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
  • MP4
  •  – Targi CeBIT  to przede wszystkim okazja do rozmów na wysokim szczeblu, jednak podpisane kontrakty również są możliwe – twierdzi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Według jego ostrożnych szacunków, dzięki największej imprezie branży teleinformatycznej w ciągu dwóch lat może powstać ok. tysiąca nowych miejsc pracy dla młodych, kreatywnych Polaków.

    Zdaniem Sławomira Majmana, branża ICT (technologii informatycznych i komunikacyjnych) jest jedną najbardziej obiecujących dla polskiej gospodarki. W ciągu najbliższych paru lat możemy się spodziewać kilkunastu inwestycji w ten sektor.

     – W portfelu PAIiIZ mamy ponad 15 projektów związanych z informatyką i telekomunikacją mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sławomir Majman. Projekty, które zakończyliśmy z sukcesem w ciągu ostatnich dwóch lat, dały około 4 tys. miejsc pracy. I to są same projekty teleinformatyczne, a nie te związane z centrami usług, które stworzyły firmy informatyczne. A więc jest to jedna z najbardziej obiecujących dziedzin w Polsce, w które inwestuje zagranica.

    Jak podkreśla, w ciągu najbliższego pół roku możemy spodziewać się powstania kilkuset nowych miejsc pracy, utworzonych przez inwestorów zagranicznych w sektorze teleinformatyki programowania i usług zespolonych.

    W tym kontekście nie do przecenienia jest rola takich imprez jak trwające w Hanowerze targi, których Polska jest w tym roku partnerem strategicznym.

     – CeBIT ma ten wielki urok, że można nie przebijając się przez sekretarki, asystentów porozmawiać z szefami największych światowych korporacji mówi Majman. Rozmawiamy tu właśnie o nowych projektach inwestycyjnych. Myślę, że w perspektywie dwóch lat możemy mówić o kolejnym tysiącu miejsc pracy dla młodych, wykształconych Polaków.

    Dzięki teleinformatycznym inwestycjom z CeBITu największą szansę, zdaniem Majmana, na rozwój mają ośrodki wyposażone w silne uczelnie informatyczne, np. Warszawa, Dolny i Górny Śląsk i Gdańsk.

    Pracodawcami w tej branży są najczęściej firmy zagraniczne, które stanowią 70 proc. polskiej teleinformatyki. Pod względem rywalizacji o inwestycje głównym przeciwnikiem Polski jest Turcja.

     – Ten polsko-turecki pojedynek chcemy wygrać. Między innymi temu służy udział Polski na CeBICIE mówi prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. – Głównym zadaniem jest pokazanie takiej twarzy polskiej informatyki, której Europa, a przede wszystkim Niemcy, nie znają. Konkretne rozwiązania prezentują tutaj firmy, natomiast ten wielki wysiłek kilku polskich ministerstw ma służyć temu, by generalnie wizerunek Polski jako ważnego kraju na mapie europejskiej teleinformatyki zaczął istnieć, zaczął funkcjonować znacznie mocniej niż do tej pory – dodaje Sławomir Majman.

    O dynamicznym rozwoju branży ICT w Polsce świadczy fakt, że przed kilkunastoma laty do udziału w CeBIT zgłosiło się jedynie osiem firm. Powód? Na targach nie mieliśmy czego zaprezentować. Obecnie w tych targach uczestniczy ok. 200 przedsiębiorstw.

     – To jest demonstracja tego, jaką drogę odbyła polska gospodarka i polska teleinformatyka w ciągu tych ostatnich 15 lat zauważa Majman.

    Choć CeBIT jest okazją do nawiązania kontaktu z czołowymi przedstawicielami zagranicznych firm, to nie w każdym przypadku owocuje to od razu podpisaniem umowy.

     – Małe i średnie przedsiębiorstwa na poprzednim CeBICIE podpisały umowy, szczególnie te przedsiębiorstwa pochodzące z Polski Wschodniej, uczestniczące w targach w ramach programu promocji Polski Wschodniej mówi Majman. Natomiast jeżeli chodzi o duże firmy, to na pewno się nie podpisuje i nie negocjuje takich umów w ciągu kilku dni imprezy targowej. Tu się zaczyna rozmawiać, ale za to na bardzo wysokim szczeblu.

    Więcej na temat
    IT i technologie Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie Wszystkie newsy
    2013-03-08 | 06:40

    Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

    Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann, szef trwających
    IT i technologie Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
    2013-03-07 | 06:30

    Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

    Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów
    IT i technologie Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
    2013-03-06 | 06:55

    Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi

    Polska krajem młodych ludzi i nowych technologii – tak według Dariusza Bogdana, wiceministra gospodarki powinniśmy się kojarzyć w Europie i na świecie. Między

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.