Newsy

Nowe SUV-y napędzają sprzedaż Seata. Marka zapowiada nowe modele elektryczne

2019-04-01  |  06:10
Mówi:Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu Seat i Cupra

Michał Szaniecki, dyrektor marek Seat i Cupra

  • MP4
  • Ponad 517 tys. sprzedanych samochodów, w tym ok. 12,5 tys. rejestracji w Polsce – taki był ubiegły rok dla Seata. Na rekordowe wyniki wpłynęło przede wszystkim nowe portfolio koncernu. Ofertę SUV-ów uzupełnił nowy Tarraco, który dołączył do modeli Arona i Ateca. – W najbliższym czasie stawiamy na trzy obszary rozwoju: elektromobilność, nowe rodzaje napędów i mikromobilność – zapowiadają przedstawiciele koncernu w trakcie targów Poznań Motor Show. Nowa strategia marki zakłada wprowadzenie 6 modeli samochodów o alternatywnym napędzie. Grupa Volkswagen powierzyła Seatowi przygotowanie konceptu platformy podłogowej dla miejskich pojazdów elektrycznych. 

    – 2018 rok był najlepszym rokiem w historii Seata i to nie tylko w Polsce, lecz także globalnie. W Polsce nasi klienci zarejestrowali ponad 12,5 tys. nowych samochodów, globalnie Seat zarobił ponad 30 proc. więcej i dodatkowo zapowiadamy ekspansję na inne rynki. Jesteśmy więc w pozycji, która zapewnia nam bardzo dobry wzrost również w kolejnych latach – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu marek Seat i Cupra.

    Z danych hiszpańskiej marki wynika, że w 2018 roku globalna sprzedaż samochodów wzrosła o ponad 10 proc. do 517 tys. To najlepszy wynik w historii – dotychczasowy rekord z 2000 roku wynosił nieco ponad 514 tys. sztuk. W Polsce Seat zanotował jeszcze większy wzrost – o 21 proc. Liderem sprzedaży był Leon, popularnością cieszyła się również Ibiza oraz Ateca. Mniejszy crossover – Arona – znalazł się na czwartym miejscu. 

     W 2019 wszystkie nasze SUV-y są już na drogach. Zainteresowanie tym typem nadwozia jest bardzo duże, a my jesteśmy jedną z pierwszych marek, która proponuje SUV-y we wszystkich segmentach. Wprowadziliśmy komplet trzech SUV-ów: mały crossover miejski Arona, kompaktowa Ateca oraz bardzo duży SUV i najnowszy Tarraco i one już są wszystkie dostępne w salonach – wymienia Michał Zygmanowski.

    Z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że pojazdy z nadwoziem typu SUV z roku na rok notują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W 2018 roku był to ponad 26-proc. wzrost, a liczba rejestracji przekroczyła 171 tys. egzemplarzy.

    Jak jednak zapowiada Zygmanowski, marka nie poprzestaje na rozwijaniu tylko oferty SUV-ów.

    – Trzy obszary rozwoju to: elektromobilność, nowe rodzaje napędów i mikromobilność. Jeśli chodzi o elektromobilność, to pokazaliśmy samochód koncepcyjny el-Born, który jest samochodem w pełni elektrycznym, zbudowanym na płycie MEB, z zasięgiem według normy WLTP do 420 km. Jeśli chodzi o nowe napędy, mamy konkretny plan wprowadzenia napędów hybrydowych typu plug-in do modeli Leon i Tarraco. Pod względem mikromobilności Seat jest liderem – tłumaczy dyrektor marketingu marek Seat i Cupra.

    Na Salonie Samochodowym w Genewie Seat zaprezentował Minimó, pojazd elektryczny stworzony specjalnie do poruszania się po mieście, łączący cechy samochodu i motocykla. Zasięg mikrosamochodu to średnio ponad 100 km jazdy na jednej baterii. Można ją łatwo wymienić, tym samym Minimó może być wykorzystywany przez firmy carsharingowe.

    – Seat zaprojektuje też nowy koncept platformy podłogowej. Będzie to mniejsza wersja istniejącej platformy podłogowej MEB, która jest stworzona z myślą o autach elektrycznych. Na tej platformie będą konstruowane samochody miejskie do długości około 4 metrów – mówi Michał Zygmanowski.

    Jak podkreśla, marka Seat jest często wybierana przez młodych ludzi, którzy najchętniej kupują właśnie SUV-y i crossovery, a do tego stawiają na personalizację pojazdów. Taką możliwość dają m.in. samochody marki Cupra, wcześniej jednej z linii Seata, która została wydzielona rok temu.

     Celujemy w młodszą grupę, zorientowaną na duże osiągi i wielkie emocje motoryzacji. Jednak już po sprzedawanych Cuprach w Polsce widzimy, że to mogą być również samochody, które spełniają funkcje rodzinne. Przykładem może być Cupra Ateca – mówi Michał Szaniecki, dyrektor marek Seat i Cupra.

    Pierwszym modelem Cupra jest SUV Ateca z silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM, napędem na cztery koła oraz 7-biegową skrzynią DSG. Wyposażony m.in. system trakcji 4Drive, dotykowy ekran multimedialny i kamerę 360, co ma zwiększać komfort i bezpieczeństwo jazdy.

    – Ambitnie rozwijamy portfel Cupra, również w nowych napędach. Cupra Formentor od przyszłego roku będzie produkowany jako hybryda typu plug-in z 50-km zasięgiem – zapowiada Michał Szaniecki. – Cupra to marka, na której Barcelona koncentruje bardzo dużo swojej uwagi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Rolnictwo

    Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

    Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

    Prawo

    Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

    Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

    Ochrona środowiska

    Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru

    Biznes futrzarski ma negatywny wpływ na środowisko naturalne – podkreślają eksperci Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Hodowle powodują zatrucie wód i gleb oraz są zagrożeniem dla bioróżnorodności. Z kolei produkcja futra z norek, lisów i jenotów generuje znacznie większe niż bawełna czy poliester emisje gazów cieplarnianych, zużycie wody i zanieczyszczenie wody. 25 listopada obchodzimy Dzień bez Futra, który ma zwrócić uwagę na cierpienie zwierząt hodowanych na potrzeby przemysłu futrzarskiego oraz promować etyczne i ekologiczne wybory w modzie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.