Newsy

Nowe SUV-y napędzają sprzedaż Seata. Marka zapowiada nowe modele elektryczne

2019-04-01  |  06:10
Mówi:Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu Seat i Cupra

Michał Szaniecki, dyrektor marek Seat i Cupra

  • MP4
  • Ponad 517 tys. sprzedanych samochodów, w tym ok. 12,5 tys. rejestracji w Polsce – taki był ubiegły rok dla Seata. Na rekordowe wyniki wpłynęło przede wszystkim nowe portfolio koncernu. Ofertę SUV-ów uzupełnił nowy Tarraco, który dołączył do modeli Arona i Ateca. – W najbliższym czasie stawiamy na trzy obszary rozwoju: elektromobilność, nowe rodzaje napędów i mikromobilność – zapowiadają przedstawiciele koncernu w trakcie targów Poznań Motor Show. Nowa strategia marki zakłada wprowadzenie 6 modeli samochodów o alternatywnym napędzie. Grupa Volkswagen powierzyła Seatowi przygotowanie konceptu platformy podłogowej dla miejskich pojazdów elektrycznych. 

    – 2018 rok był najlepszym rokiem w historii Seata i to nie tylko w Polsce, lecz także globalnie. W Polsce nasi klienci zarejestrowali ponad 12,5 tys. nowych samochodów, globalnie Seat zarobił ponad 30 proc. więcej i dodatkowo zapowiadamy ekspansję na inne rynki. Jesteśmy więc w pozycji, która zapewnia nam bardzo dobry wzrost również w kolejnych latach – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu marek Seat i Cupra.

    Z danych hiszpańskiej marki wynika, że w 2018 roku globalna sprzedaż samochodów wzrosła o ponad 10 proc. do 517 tys. To najlepszy wynik w historii – dotychczasowy rekord z 2000 roku wynosił nieco ponad 514 tys. sztuk. W Polsce Seat zanotował jeszcze większy wzrost – o 21 proc. Liderem sprzedaży był Leon, popularnością cieszyła się również Ibiza oraz Ateca. Mniejszy crossover – Arona – znalazł się na czwartym miejscu. 

     W 2019 wszystkie nasze SUV-y są już na drogach. Zainteresowanie tym typem nadwozia jest bardzo duże, a my jesteśmy jedną z pierwszych marek, która proponuje SUV-y we wszystkich segmentach. Wprowadziliśmy komplet trzech SUV-ów: mały crossover miejski Arona, kompaktowa Ateca oraz bardzo duży SUV i najnowszy Tarraco i one już są wszystkie dostępne w salonach – wymienia Michał Zygmanowski.

    Z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że pojazdy z nadwoziem typu SUV z roku na rok notują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W 2018 roku był to ponad 26-proc. wzrost, a liczba rejestracji przekroczyła 171 tys. egzemplarzy.

    Jak jednak zapowiada Zygmanowski, marka nie poprzestaje na rozwijaniu tylko oferty SUV-ów.

    – Trzy obszary rozwoju to: elektromobilność, nowe rodzaje napędów i mikromobilność. Jeśli chodzi o elektromobilność, to pokazaliśmy samochód koncepcyjny el-Born, który jest samochodem w pełni elektrycznym, zbudowanym na płycie MEB, z zasięgiem według normy WLTP do 420 km. Jeśli chodzi o nowe napędy, mamy konkretny plan wprowadzenia napędów hybrydowych typu plug-in do modeli Leon i Tarraco. Pod względem mikromobilności Seat jest liderem – tłumaczy dyrektor marketingu marek Seat i Cupra.

    Na Salonie Samochodowym w Genewie Seat zaprezentował Minimó, pojazd elektryczny stworzony specjalnie do poruszania się po mieście, łączący cechy samochodu i motocykla. Zasięg mikrosamochodu to średnio ponad 100 km jazdy na jednej baterii. Można ją łatwo wymienić, tym samym Minimó może być wykorzystywany przez firmy carsharingowe.

    – Seat zaprojektuje też nowy koncept platformy podłogowej. Będzie to mniejsza wersja istniejącej platformy podłogowej MEB, która jest stworzona z myślą o autach elektrycznych. Na tej platformie będą konstruowane samochody miejskie do długości około 4 metrów – mówi Michał Zygmanowski.

    Jak podkreśla, marka Seat jest często wybierana przez młodych ludzi, którzy najchętniej kupują właśnie SUV-y i crossovery, a do tego stawiają na personalizację pojazdów. Taką możliwość dają m.in. samochody marki Cupra, wcześniej jednej z linii Seata, która została wydzielona rok temu.

     Celujemy w młodszą grupę, zorientowaną na duże osiągi i wielkie emocje motoryzacji. Jednak już po sprzedawanych Cuprach w Polsce widzimy, że to mogą być również samochody, które spełniają funkcje rodzinne. Przykładem może być Cupra Ateca – mówi Michał Szaniecki, dyrektor marek Seat i Cupra.

    Pierwszym modelem Cupra jest SUV Ateca z silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM, napędem na cztery koła oraz 7-biegową skrzynią DSG. Wyposażony m.in. system trakcji 4Drive, dotykowy ekran multimedialny i kamerę 360, co ma zwiększać komfort i bezpieczeństwo jazdy.

    – Ambitnie rozwijamy portfel Cupra, również w nowych napędach. Cupra Formentor od przyszłego roku będzie produkowany jako hybryda typu plug-in z 50-km zasięgiem – zapowiada Michał Szaniecki. – Cupra to marka, na której Barcelona koncentruje bardzo dużo swojej uwagi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

    Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

    Ochrona środowiska

    Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

    Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

    Prawo

    Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

    Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.