News powiązane z Andrzej Faliński
2014-12-01 | 06:40
Handel
Tegoroczne święta będą tańsze. Tanieją mięso, owoce i warzywa
Spadki cen notowane są czwarty miesiąc z rzędu – w październiku deflacja wyniosła 0,6 proc. Do tego wyniku przyczyniła się m.in. taniejąca żywność. To oznacza, że na przygotowanie świątecznego stołu powinniśmy w tym roku wydać mniej niż rok temu, bo tańsze są m.in. krajowe owoce, warzywa i mięso.
2014-09-17 | 06:40
Firma
Duże firmy inwestują w bonusy pozapłacowe dla pracowników
Rośnie liczba świadczeń pozapłacowych dla pracowników, większa jest też kwota, którą przeznaczają na nią pracodawcy. Takie dodatki to domena większych firm, także sieci handlowych, które w ten sposób budują lojalność pracowników. Eksperci podkreślają, że świadczenia te motywują i dają efekt długofalowy. Proponowane dodatki mogą mieć też znaczenie przy poszukiwaniu nowej pracy.
2014-08-06 | 06:45
Handel
Sprzedaż polskich owoców przez sieci handlowe może zmniejszyć negatywne skutki rosyjskiego embarga
Eksport polskich owoców poprzez sieci handlowe i zwiększona sprzedaż na rynku krajowym mogą ograniczyć negatywne skutki embarga nałożonego przez Rosję. Zdaniem Andrzeja Falińskiego z POHiD w ten sposób można zagospodarować mniej więcej połowę tego, co trafia na rynek rosyjski. Sadownicy i rolnicy obawiają się jednak konsekwencji ograniczenia importu. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej szacuje, że w ubiegłym roku wartość eksportu polskich jabłek, gruszek, śliwek, czereśni i wiśni do Rosji przekroczyła 1,2 mld zł.
2013-06-07 | 06:40
Handel
POHID: zatrudnienie w handlu będzie rosło, pensje również
Mimo gospodarczego spowolnienia szukający pracy w handlu detalicznym nadal mogą liczyć na zatrudnienie. W samej tylko Biedronce, która jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce, pracę znajdzie 5 tysięcy osób. Sieci szukają szczególnie pracowników średniego i niższego szczebla, i to zarówno w samych sklepach, jak i w centrach dystrybucyjnych.
2012-12-05 | 06:32
Konsument
Sezon świąteczny gorszy niż przed rokiem - sprzedaż wzrośnie, ale tylko o kilka procent
Sprzedaż w okresie świątecznym wzrośnie w tym roku tylko o kilka procent, a nie kilkanaście, jak rok temu. Handlowcy robią, co mogą i rozciągnęli okres zakupów, który zaczął się już w połowie października. Klienci deklarują jednak, że – chociaż bardziej obawiają się kryzysu – na zakupach świątecznych oszczędzać nie będą.