News powiązane z ambra

2018-10-19 | 06:15
Handel
Polacy piją coraz więcej luksusowych alkoholi. Ich wydatki na whisky przekraczają już 2 mld zł rocznie News powiązane z ambra

Polacy piją coraz więcej luksusowych alkoholi. Ich wydatki na whisky przekraczają już 2 mld zł rocznie

Rynek alkoholi luksusowych w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się segmentów dóbr luksusowych. Choć łączna konsumpcja alkoholu w Polsce utrzymuje się na zbliżonym poziomie, rosną wydatki. Dynamicznie zwiększa się zwłaszcza sprzedaż whisky – roczne wydatki konsumentów na ten alkohol przekraczają już 2 mld zł. Popularnością cieszą się nie tylko whisky od globalnych, dużych producentów, lecz także te pochodzące z niewielkich destylarni. Na rozwoju tego segmentu chce skorzystać Grupa Ambra, która uruchamia nową sieć sprzedaży alkoholi premium pod marką Distillers Limited, importera małych destylarni. W ciągu kilku miesięcy powstanie blisko trzydzieści punktów sprzedaży.
więcej
2018-04-24 | 06:13
Handel
Rośnie popularność lekkich win musujących w Polsce. To coraz częstszy wybór kobiet

Rośnie popularność lekkich win musujących w Polsce. To coraz częstszy wybór kobiet

Polacy coraz chętniej sięgają po lekkie alkohole. Choć najwięcej wypijamy piwa i mocniejszych trunków, to rosnącą popularnością cieszą się wina, zwłaszcza te musujące, jak prosecco. Wina musujące to przede wszystkim wybór kobiet, dla których dotychczas brakowało propozycji lekkich alkoholi. Dzięki coraz szerszej ofercie na rynku win rośnie też ich konsumpcja. Już 43 proc. konsumentów sięga po prosecco, aby sprawić sobie przyjemność bez okazji.
więcej
2017-05-15 | 06:40
Handel
Rynek cydru spowolnił w ostatnim roku, ale producenci znaleźli na to sposób. Stawiają na naturalne, niefiltrowane produkty

Rynek cydru spowolnił w ostatnim roku, ale producenci znaleźli na to sposób. Stawiają na naturalne, niefiltrowane produkty

W ostatnim roku rynek cydru nieco spowolnił, w dużej mierze przez strategię graczy piwnych. Dlatego producenci cydru szukają nowych sposobów, by przyciągnąć konsumentów, którzy zasmakowali w naturalnych, nieprzetworzonych i regionalnych produktach. Firma AMBRA S.A. postawiła na produkcję Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. W pierwszym roku zakłada sprzedaż miliona butelek.
więcej
2016-05-09 | 06:45
Konsument
W tym roku konsumpcja cydru w kraju może wzrosnąć do 15 mln litrów. To może być polski hit eksportowy

W tym roku konsumpcja cydru w kraju może wzrosnąć do 15 mln litrów. To może być polski hit eksportowy

Polacy pokochali cydr. Jego spożycie rośnie w tempie dwucyfrowym i szacuje się, że w tym roku sięgnie 15 mln litrów. W porównaniu do spożycia piwa to jednak wciąż niewiele. – Dziś to ok. 0,3 proc. konsumpcji piwa, ale potencjał oceniamy na 1–2 proc. – przekonują producenci Cydru Lubelskiego. To oznacza konsumpcję na poziomie 40–80 mln litrów rocznie. Cydr ma również szansę zdobyć zagraniczne rynki. Do tego jednak konieczne są regulacje, które będą wspierać produkcję z krajowych jabłek.
więcej
2016-02-12 | 06:40
Konsument
Cydr Lubelski wkracza na scenę muzyczną

Cydr Lubelski wkracza na scenę muzyczną

Już nie tylko piwo towarzyszy młodym ludziom na festiwalach muzycznych. Najpopularniejszy polski cydr w ramach koncertów młodych polskich artystów będzie promował współczesny polski lifestyle. Muzyka stała się głównym obszarem strategii sponsoringowej marki.
więcej
2015-07-01 | 06:55
Handel
J.Piechociński: Produkcja cydru rozwiązała częściowo problem polskich sadowników po wprowadzeniu embarga rosyjskiego. Jego sprzedaż dynamicznie rośnie

J.Piechociński: Produkcja cydru rozwiązała częściowo problem polskich sadowników po wprowadzeniu embarga rosyjskiego. Jego sprzedaż dynamicznie rośnie

Rośnie spożycie cydru w Polsce. W ubiegłym roku konsumenci wypili ponad 9 mln litrów, w 2013 roku były to zaledwie 2 mln. W tym roku branża spodziewa się jeszcze większej dynamiki wzrostu. To szansa dla polskich sadowników, którzy ucierpieli na rosyjskim embargu. Eksperci zwracają jednak uwagę, że konieczne są zmiany w ustawie winiarskiej, a produkcja i sprzedaż cydru powinna być silnie powiązana z polskimi jabłkami, a napój powinien powstawać bezpośrednio z soku z jabłek, a nie przemysłowego koncentratu.
więcej
2015-03-02 | 06:30
Handel
Rośnie popularność cydru. Będzie sprzedawany także w puszkach

Rośnie popularność cydru. Będzie sprzedawany także w puszkach

Rynek cydru to dziś ok. 9-10 mln litrów, ale ma potencjał być kilkukrotnie większy. Docelowo może osiągnąć nawet równowartość ok. 2 proc. rynku piwa. Producenci chcąc zwiększać sprzedaż, planują kolejne akcje promocyjne i nowości. Ambra, producent Cydru Lubelskiego, chce jeszcze przed wakacjami wprowadzić na rynek ten trunek w puszce.
więcej
2014-12-01 | 06:20
Handel
Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży

Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży

Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
więcej
2014-12-01 | 06:10
Handel
Ambra: jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać

Ambra: jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać

Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
więcej
2014-09-16 | 10:00
Handel
Sprzedaż cydru może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Ambra zapowiada wzrostu zysku netto oraz dywidendy

Sprzedaż cydru może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Ambra zapowiada wzrostu zysku netto oraz dywidendy

W najbliższych kwartałach sprzedaż wina nieznacznie przyspieszy, choć tempo wzrostu rynku pozostanie niewysokie. Na tym tle wyróżniać ma się segment cydru, gdzie Ambra liczy nawet na trzykrotny wzrost sprzedaży. Wraz z umocnieniem pozycji w segmencie mocnych alkoholi ma się to przełożyć na wzrost zysku netto oraz dywidendy.
więcej
2014-06-10 | 06:20
Przemysł spożywczy
Rynek wina będzie rósł stabilnie. Jego lider, firma Ambra, chce rozszerzać działalność na inne alkohole

Rynek wina będzie rósł stabilnie. Jego lider, firma Ambra, chce rozszerzać działalność na inne alkohole

Grupa Ambra, lider krajowego rynku dystrybutorów win, rozszerza działalność na inne typy alkoholi. Choć rynek wina będzie rósł o co najmniej 5 proc. rocznie, to spółka chce przyspieszyć swój rozwój właśnie dzięki innym trunkom. W ofercie Ambry są już brandy oraz – szczególnie perspektywiczny – cydr. To większe rynki niż wino, które stanowi tylko ok. 8 proc. alkoholu pitego w Polsce.
więcej