Wszystkie newsy

2017-06-01 | 06:30
Zdrowie
Dzieci w Polsce piją nawet o połowę mniej wody, niż powinny Wszystkie newsy

Dzieci w Polsce piją nawet o połowę mniej wody, niż powinny

W diecie polskich dzieci dominują słodkie napoje. Najmłodsi piją prawie o połowę mniej naturalnej wody mineralnej lub źródlanej, niż powinny. Może to prowadzić do pogorszenia nastroju i wydolności fizycznej oraz spadku koncentracji, a co za tym idzie – możliwości szybkiego przyswajania wiedzy. Niestety, zaledwie połowa rodziców zdaje sobie sprawę z tego, ile wody powinny wypijać codziennie ich dzieci.
więcej
2017-05-30 | 06:55
Bankowość
Klienci coraz częściej przenoszą rachunki do innych banków. W I kwartale zdecydowało się na to blisko 10 tys. osób

Klienci coraz częściej przenoszą rachunki do innych banków. W I kwartale zdecydowało się na to blisko 10 tys. osób

Coraz więcej Polaków decyduje się na przeniesienie rachunku do innego banku. Tylko w I kwartale tego roku na taki krok zdecydowało się blisko 10 tys. osób, o 68 proc. więcej niż rok temu. Na każde trzy wnioski składane w systemie Krajowej Izby Rozliczeniowej, w dwóch jako nowy bank klienci wskazują Crédit Agricole. W marcu trafiły tam niemal wszystkie rachunki przenoszone z innych banków.
więcej
2017-05-30 | 06:45
Handel
KFC zmienia model działania restauracji. Inwestuje w usługi mobilne i technologie, które usprawnią i przyspieszą obsługę gości

KFC zmienia model działania restauracji. Inwestuje w usługi mobilne i technologie, które usprawnią i przyspieszą obsługę gości

Branża gastronomiczna coraz bardziej się digitalizuje. Mobilne technologie ułatwiają i przyspieszają obsługę gości, a także zwiększają ich satysfakcję. Sieć restauracji KFC, która już od pewnego czasu wykorzystuje mobilne kanały, pracuje nad wprowadzeniem w Polsce rewolucyjnego rozwiązania w swojej aplikacji. „Zamów i odbierz” (Skip The Line) to funkcja, która umożliwi gościom pominięcie kolejki w restauracji, zamówienie jedzenia na konkretną godzinę, płatność mobilną i stworzenie własnego kubełka. Takich możliwości nie mają jeszcze klienci sieci w żadnym z innych państw w Europie czy Stanach Zjednoczonych.
więcej
2017-05-30 | 06:35
Konsument
Filmy oglądamy coraz częściej na małym ekranie. To wyzwanie dla operatorów komórkowych

Filmy oglądamy coraz częściej na małym ekranie. To wyzwanie dla operatorów komórkowych

Popularność treści wideo w internecie rośnie w ekspresowym tempie. Wideo odpowiada za 45 proc. ruchu w sieci, a sam YouTube za 30 proc. – podkreślają przedstawiciele T-Mobile. Blisko 60 proc. widzów konsumuje te treści na urządzeniach mobilnych. Rosnąca popularność wideo to wyzwanie dla operatorów sieci komórkowych. T-Mobile odpowiada na nie ofertą Supernet Video. Dzięki niej użytkownicy nie będą musieli się martwić o transfer danych podczas streamingu w popularnych serwisach wideo.
więcej
2017-05-29 | 06:50
Bankowość
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W rozpowszechnianie obrotu bezgotówkowego angażuje się także Poczta Polska i Bank Pocztowy. Od maja oferują klientom wspólną kartę płatniczą z funkcją zbliżeniową i zwrotu gotówki. To element długofalowej strategii unowocześniania usług – wkrótce będzie można płacić kartą za przesyłki kurierskie.
więcej
2017-05-29 | 06:35
Konsument
Kontakt z klientami już nie tylko przez call center. Rośnie rola nowych technologii i mediów społecznościowych

Kontakt z klientami już nie tylko przez call center. Rośnie rola nowych technologii i mediów społecznościowych

Postępuje wirtualizacja usług call center. Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do chmury. Zmienia się także sama usługa. Obsługa klienta to już nie tylko infolinie i akwizycje przez telefon. Profil nowego typu klienta z pokolenia millenialsów, który oczekuje szybkiej i spersonalizowanej usługi, sprawia, że kontakt przenosi się do mediów społecznościowych. Coraz większą rolę w obsłudze klientów pełnią nowe technologie.
więcej
2017-05-25 | 06:45
Bankowość
Banki inwestują w zaawansowaną analitykę danych. Pozwala im ona lepiej dopasować ofertę do klienta i zwiększyć bezpieczeństwo środków na koncie

Banki inwestują w zaawansowaną analitykę danych. Pozwala im ona lepiej dopasować ofertę do klienta i zwiększyć bezpieczeństwo środków na koncie

Dzięki zaawansowanej analityce dużych zbiorów danych (big data) banki lepiej poznają zachowania swoich klientów i dostosowują swoją ofertę do ich indywidualnych potrzeb. Pozwalają także bardziej precyzyjnie określić zdolność kredytową klienta. Analityka danych zwiększa również poziom bezpieczeństwa transakcji i ułatwia korzystanie z bankowości mobilnej. Przykładem takich narzędzi jest BEHEX PKO Banku Polskiego analizujący ponad pół miliarda operacji miesięcznie.
więcej
2017-05-25 | 06:30
Konsument
Ponad połowa produktów rolniczych jest wolna od pozostałości pestycydów. Konsumenci chcą wiedzieć więcej o jakości żywności

Ponad połowa produktów rolniczych jest wolna od pozostałości pestycydów. Konsumenci chcą wiedzieć więcej o jakości żywności

Europejskie badania produktów rolniczych wskazują, że blisko 44 proc. z nich zawiera śladowe ilości pestycydów, które jednak mieszczą się w granicach ściśle określonych norm europejskich. Nadmierna ilość pozostałości pestycydów i metali ciężkich w żywności może być groźna dla zdrowia. Choć konsumenci mają coraz większą świadomość na temat zdrowego jedzenia, to trudno im zweryfikować obecność szkodliwych związków. Powstał więc specjalny system, który pozwala sprawdzić jakość żywności.
więcej
2017-05-24 | 06:45
Handel
P. Kwiecień (XTB): Wzrost gospodarczy w całym 2017 roku może się zbliżyć do 4 proc. Nie jest to jednak początek boomu gospodarczego

P. Kwiecień (XTB): Wzrost gospodarczy w całym 2017 roku może się zbliżyć do 4 proc. Nie jest to jednak początek boomu gospodarczego

Polska gospodarka w I kwartale 2017 roku urosła o 4 proc. w ujęciu rocznym, co jest wynikiem najlepszym od ostatniego kwartału 2015 roku. Pomogło ożywienie w inwestycjach samorządów i gospodarkach Europy Zachodniej oraz niska baza, czyli słaby kwartał porównawczy. Według Przemysława Kwietnia z XTB to tempo ma szansę się utrzymać, ale na dłuższą metę nie brakuje wyzwań, zwłaszcza na rynku pracy.
więcej
2017-05-24 | 06:30
Handel
Polacy chętnie uczestniczą w programach lojalnościowych. Tradycyjne karty powoli wypierane są przez aplikacje

Polacy chętnie uczestniczą w programach lojalnościowych. Tradycyjne karty powoli wypierane są przez aplikacje

Czterech na pięciu internautów deklaruje udział w programach lojalnościowych sklepów, firm usługowych czy stacji benzynowych – wynika z badania „Lojalni 2017”. Choć trzy czwarte z nich nadal korzysta z plastikowych kart wydawanych przez firmy, coraz częściej punkty zbierane są za pomocą stron internetowych lub aplikacji na smartfony.
więcej
2017-05-23 | 06:40
Konsument
Przybędzie kolejny milion drzew. Każdy może posadzić drzewo przez internet lub osobiście odebrać sadzonkę

Przybędzie kolejny milion drzew. Każdy może posadzić drzewo przez internet lub osobiście odebrać sadzonkę

Rośnie świadomość Polaków dotycząca ochrony środowiska i zaangażowania w proekologiczne akcje społeczne. W tegorocznej, dziewiątej edycji programu „Po stronie natury” posadzony zostanie milion drzew, by z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach chronić naturalne zasoby wodne. Do działań na rzecz natury zachęca ambasadorka programu Martyna Wojciechowska i dzieci, dla których te działania mają szczególne znaczenie.
więcej
2017-05-22 | 06:55
Konsument
Unia kończy z roamingiem, ale Polacy w niektórych sieciach wciąż będą za niego płacić. Regulatorzy rynku grożą operatorom karami finansowymi

Unia kończy z roamingiem, ale Polacy w niektórych sieciach wciąż będą za niego płacić. Regulatorzy rynku grożą operatorom karami finansowymi

Zgodnie z unijnymi przepisami od połowy czerwca we wszystkich krajach Wspólnoty zostaną zniesione opłaty roamingowe za SMS-y i połączenia wykonywane z zagranicy. Na razie nie dotyczy to jednak Polski, ponieważ większość telekomów nie zgadza się na zlikwidowanie dodatkowych opłat. Jedyną siecią, która zastosowała się do unijnych wytycznych, jest Orange. Pozostali najwięksi operatorzy – Play, Plus i T-Mobile – zdaniem regulatorów nie zaproponowali cenników zgodnych z zasadą „roaming jak w kraju”. Sprawie uważnie przygląda się Komisja Europejska, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej, które grożą operatorom karami finansowymi.
więcej
2017-05-22 | 06:45
Handel
Sklepy przyszłości bez kas. Za 2–3 lata konsumenci będą samodzielnie skanować produkty telefonami w sklepowych alejkach

Sklepy przyszłości bez kas. Za 2–3 lata konsumenci będą samodzielnie skanować produkty telefonami w sklepowych alejkach

Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki otwartości konsumentów na nowe rozwiązania w handlu i płatnościach, już niedługo Polacy będą też sami skanować produkty w sklepowych alejkach, żeby uniknąć tej czynności przy kasie.
więcej
2017-05-22 | 06:30
Handel
Wraca kultowa Nokia 3310. Odświeżona wersja telefonu od dziś w sklepach

Wraca kultowa Nokia 3310. Odświeżona wersja telefonu od dziś w sklepach

Po prawie dwóch dekadach wraca na rynek kultowa Nokia 3310, która zasłynęła wytrzymałością, trwałością baterii i legendarną grą w węże. Nowa, odświeżona wersja telefonu jest bardziej smukła, lżejsza i w przeciwieństwie do poprzedniczki wyposażona w aparat fotograficzny. Ma trafić zwłaszcza do tych, którzy zmęczeni wszechobecną technologią i social mediami, szukają użytecznego i prostego sprzętu. Od dziś nową-starą Nokię 3310 można przetestować w sieci Saturn i Media Markt, które przez dwa kolejne tygodnie mają ją na wyłączność.
więcej
2017-05-19 | 06:55
Bankowość
Profile Zaufane można zakładać za pośrednictwem banków. Dzięki nim można załatwiać sprawy urzędowe i sprawdzać punkty karne przez internet

Profile Zaufane można zakładać za pośrednictwem banków. Dzięki nim można załatwiać sprawy urzędowe i sprawdzać punkty karne przez internet

Kolejny polski bank umożliwił założenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem swojego systemu transakcyjnego. Taką możliwość uzyskali właśnie klienci Banku Pekao SA. Profil Zaufany pozwala w e-urzędach składać wnioski i załatwiać sprawy przez internet. Kierowcy mogą również sprawdzać online liczbę punktów karnych.
więcej