Wszystkie newsy

2015-06-01 | 06:40
Handel
Sprzedażą bezpośrednią zajmuje się w Polsce już prawie milion osób. To coraz atrakcyjniejszy sektor na rynku pracy Wszystkie newsy

Sprzedażą bezpośrednią zajmuje się w Polsce już prawie milion osób. To coraz atrakcyjniejszy sektor na rynku pracy

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce sukcesywnie rośnie – w ubiegłym roku o 4 proc. Taką formą handlu zajmuje się już blisko milion osób, a chętnych przybywa. Handlowcy doceniają możliwość rozwoju własnej działalności i dużą elastyczność. Przedstawiciele branży oceniają, że będzie ona przyciągać więcej młodych ludzi, dla części może stać się alternatywą dla emigracji zarobkowej.
więcej
2015-06-01 | 06:35
Konsument
Zmiana sprzedawcy energii nie musi oznaczać dwóch faktur. Coraz więcej firm oferuje umowy kompleksowe

Zmiana sprzedawcy energii nie musi oznaczać dwóch faktur. Coraz więcej firm oferuje umowy kompleksowe

Zmiana sprzedawcy energii nie musi wiązać się z rezygnacją z otrzymywania jednej faktury za energię. Spółki obrotu coraz częściej oferują umowy kompleksowe, dzięki którym odbiorcy rozliczają się ze sprzedawcą i dystrybutorem energii za pomocą jednej płatności.
więcej
2015-05-29 | 06:45
Handel
Klienci centrów handlowych nie chcą już wyłącznie robić w nich zakupów. Obiekty muszą oferować coraz więcej udogodnień

Klienci centrów handlowych nie chcą już wyłącznie robić w nich zakupów. Obiekty muszą oferować coraz więcej udogodnień

W Polsce działa około 450 nowoczesnych centrów handlowych, a 30 jest w trakcie budowy. Ich inwestorzy stawiają już nie tylko na funkcje komercyjne. Klienci oczekują bowiem coraz więcej od takich obiektów. Dlatego coraz większą część powierzchni zajmują punkty gastronomiczne, kluby fitness czy odnowy biologicznej, a same budynki nawiązują do okolicznej architektury oraz lokalnej tradycji miejsca.
więcej
2015-05-29 | 06:20
Konsument
Trendy biznesowe wpływają na rynek wydawniczy. W księgarniach coraz więcej podręczników do nauki języków orientalnych

Trendy biznesowe wpływają na rynek wydawniczy. W księgarniach coraz więcej podręczników do nauki języków orientalnych

Wymiana handlowa i rozwój biznesu wpływają na rynek wydawniczy. Coraz większa współpraca z krajami azjatyckimi przekłada się na zainteresowanie czytelników publikacjami na temat tamtejszej kultury i języków. W tym roku takie książki mogą cieszyć się nawet o kilkadziesiąt procent większym zainteresowaniem niż rok wcześniej.
więcej
2015-05-29 | 06:15
Infrastruktura
Kupujący powoli przekonują się do zielonego budownictwa. Za kilka lat będą gotowi płacić więcej za takie mieszkania

Kupujący powoli przekonują się do zielonego budownictwa. Za kilka lat będą gotowi płacić więcej za takie mieszkania

W Polsce zielone certyfikaty w biurowcach są już standardem, a najemcy coraz częściej szukają takich nieruchomości. Na rynku mieszkaniowym dopiero zaczynają się one pojawiać, jednak deweloperzy prognozują, że będą zyskiwać na znaczeniu. Tym bardziej że i klienci – wiedząc jakie korzyści one niosą dla zdrowia i kieszeni – będą gotowi płacić za takie mieszkanie więcej.
więcej
2015-05-28 | 06:20
Konsument
Mieszkania ubezpieczają nie tylko ich właściciele. Coraz częściej na osobną polisę decydują się lokatorzy

Mieszkania ubezpieczają nie tylko ich właściciele. Coraz częściej na osobną polisę decydują się lokatorzy

Ubezpieczanie nieruchomości przestaje być wyłączną domeną ich właścicieli. W takim przypadku polisa obejmuje tylko sam lokal i ruchomości należące do właściciela. Dlatego lokatorzy powinni we własnym zakresie ubezpieczyć swoje meble i sprzęt, który znajduje się w mieszkaniu. Korzystne może być także ubezpieczenie OC, które zabezpiecza przed skutkami ewentualnej szkody wyrządzonej osobom trzecim, np. sąsiadom.
więcej
2015-05-28 | 06:15
Handel
Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe. Twórcy reklam nie nadążają za zmianami i wciąż przeważają stereotypy

Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe. Twórcy reklam nie nadążają za zmianami i wciąż przeważają stereotypy

Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast częściej skupiają się na własnym wyglądzie, stąd wskazują na zainteresowanie modą czy zdrowym stylem życia. Z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” wynika, że płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe, ale branże za tymi zmianami nie nadążają, dlatego w reklamach wciąż przeważają stereotypy.
więcej
2015-05-21 | 06:25
Bankowość
Duże zainteresowanie dofinansowaniem do mikroinstalacji OZE. Kolejne banki mogą dołączyć do programu Prosument

Duże zainteresowanie dofinansowaniem do mikroinstalacji OZE. Kolejne banki mogą dołączyć do programu Prosument

200 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ma trafić w tym roku poprzez banki na dofinansowanie mikroinstalacji OZE. Pierwsza transza – 20 mln zł udostępnione przez BOŚ Bank – została wyczerpana już pierwszego dnia, więc bank będzie wnioskował o zwiększenie środków. NFOŚiGW chce zaprosić do współpracy także inne banki.
więcej
2015-05-20 | 06:50
Bankowość
Ułatwienia dla kredytobiorców we frankach. Nie zapłacą podatku od korzyści związanych z restrukturyzacją zadłużenia

Ułatwienia dla kredytobiorców we frankach. Nie zapłacą podatku od korzyści związanych z restrukturyzacją zadłużenia

Minister finansów zapowiada podpisanie najpóźniej do piątku rozporządzenia w sprawie zwolnienia z podatku dochodowego korzyści z tytułu zrestrukturyzowanych kredytów oraz ujemnych rat kredytowych. To duże ułatwienie dla osób zadłużonych we frankach szwajcarskich, które mają problemy ze spłatą rat. Banki z kolei będą mogły zakwalifikować straty poniesione z tytułu restrukturyzacji kredytu jako koszt uzyskania przychodu.
więcej
2015-05-18 | 06:35
Bankowość
Przybywa Polaków potwierdzających swoją rzetelność płatniczą. Pozytywna historia kredytowa poprawia ich wiarygodność na rynku

Przybywa Polaków potwierdzających swoją rzetelność płatniczą. Pozytywna historia kredytowa poprawia ich wiarygodność na rynku

Już ponad pół miliona informacji pozytywnych o terminowym opłacaniu rachunków, faktur i innych zobowiązań finansowych otrzymują firmy i konsumenci – informuje Rejestr Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej. To oznacza, że systematycznie rośnie zainteresowanie możliwością potwierdzenia swojej wiarygodności płatniczej. 21 maja został ogłoszony Dniem Informacji Pozytywnej.
więcej
2015-05-14 | 06:55
Ubezpieczenia
Młodzi klienci firm ubezpieczeniowych nie chcą rozmawiać z agentami. Wolą ofertę online

Młodzi klienci firm ubezpieczeniowych nie chcą rozmawiać z agentami. Wolą ofertę online

Polskie firmy ubezpieczeniowe czekają zmiany związane z obsługą klienta. Na rynku jest coraz większa grupa klientów uważających tradycyjne metody pracy ubezpieczycieli za anachronizm. Zamiast kontaktu z agentem sprzedającym polisy wolą oferty online i sprawne aplikacje na urządzenia mobilne. W kanale direct w ubiegłym roku sprzedano ponad 5 mln polis.
więcej
2015-05-14 | 06:35
Handel
Ulice handlowe i dworce kolejowe przyszłością handlu w Polsce

Ulice handlowe i dworce kolejowe przyszłością handlu w Polsce

Polacy mają do dyspozycji 450 centrów handlowych, a w budowie jest kolejnych 30 obiektów. Równolegle stopniowo rozwijają się również ulice handlowe. Sprzyjają temu m.in. zmieniające się preferencje klientów i polityka władz poszczególnych miast. Szczególnie atrakcyjne są lokalizacje przy dworcach i innych węzłach komunikacyjnych.
więcej
2015-05-14 | 06:30
Konsument
Obsługę klienta czekają rewolucyjne zmiany. Sprzęt AGD i RTV sam będzie sygnalizować o usterce

Obsługę klienta czekają rewolucyjne zmiany. Sprzęt AGD i RTV sam będzie sygnalizować o usterce

Internet rzeczy może zrewolucjonizować obsługę klienta. Dzięki podłączeniu do sieci sprzętów domowych, jak lodówka czy zmywarka, sygnał o awarii czy zakłóceniach w działaniu dotrze do producenta szybciej niż w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwa będzie błyskawiczna naprawa, nawet bez angażowania klienta.
więcej
2015-05-12 | 06:55
Konsument
PIU: zbyt restrykcyjne przepisy dla branży ubezpieczeniowej mogą ograniczyć dostęp klientów do niektórych produktów

PIU: zbyt restrykcyjne przepisy dla branży ubezpieczeniowej mogą ograniczyć dostęp klientów do niektórych produktów

Mające działać na korzyść konsumentów zapisy nowej ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej mogą się okazać dla nich niekorzystne – przestrzega Polska Izba Ubezpieczeń. Przepisy, nad którymi obecnie trwają prace, traktowane zbyt restrykcyjnie mogą bowiem ograniczyć wybór produktów.
więcej
2015-05-11 | 06:25
Infrastruktura
Reklama zewnętrzna się digitalizuje, ale powoli. Szybszy rozwój ekranów rozwiązałby problem szpecących krajobraz tablic

Reklama zewnętrzna się digitalizuje, ale powoli. Szybszy rozwój ekranów rozwiązałby problem szpecących krajobraz tablic

Stabilizuje się sytuacja na rynku reklam zewnętrznych. W ubiegłym roku przychody firm oferujących powierzchnię reklamową na ulicznych nośnikach wyniosły ponad 448 mln zł. Choć wpływy były mniejsze niż w 2013 roku, to w IV kw. widoczny był wzrost. Eksperci podkreślają, że branży outdoorowej brakuje standardu rynkowego, który mógłby przyczynić się do optymalizacji planowanych kampanii. Reklama powoli się digitalizuje, ale brakuje firm, które mogłyby skupić w jednej platformie ofertę tego typu nośników.
więcej