Wszystkie newsy
2015-06-23 | 06:50
Energetyka
Małe i średnie firmy mają szansę na obniżenie kosztów energii
Dzięki liberalizacji rynku energii elektrycznej w Polsce liczba podmiotów posiadających koncesję na obrót energią wzrosła do ponad 400. Większa konkurencja to szansa na podniesienie jakości uzyskiwanych usług i obniżenie ich ceny. Największe pole do obniżki kosztów mają małe i średnie przedsiębiorstwa.
2015-06-22 | 06:40
Finanse
Polacy nie ufają firmom. Pozytywnie postrzegają tylko branżę samochodową
Polacy mają niskie zaufanie do biznesu, nie ufają nawet tym firmom, z których usług korzystają. Jedynym całkowicie pozytywnie ocenianym segmentem jest branża motoryzacyjna. Na ocenę klientów wpływa przede wszystkim profesjonalizm firmy, jakość produktu lub usługi oraz poziom obsługi.
2015-06-18 | 06:35
Podróże
Milion Polaków więcej niż rok temu wyjedzie na wakacje. Większość spędzi urlop w Grecji i Chorwacji
Ponad połowa Polaków wyjedzie w tym roku na letnie wakacje. To o milion osób więcej niż w ubiegłym roku. Zdecydowana większość Polaków urlop spędzi w kraju, a 1/3 wybierze się za granicę. Najpopularniejsze zagraniczne destynacje to niezmiennie Grecja, Chorwacja, Włochy i Hiszpania. Podczas urlopu Polacy nie zamierzają ryzykować – blisko 70 proc. wyjeżdżających wykupi ubezpieczenie turystyczne.
2015-06-17 | 06:40
Bankowość
Niższe stawki interchange i stopy procentowe przełożyły się na wyższe opłaty produktów bankowych
Banki rekompensują sobie niższe zyski związane z niskimi stopami procentowymi czy stawkami interchange. Ich obniżenie sprawiło, że wprowadzone zostały dodatkowe opłaty za prowadzenie konta czy korzystanie z kart kredytowych czy bankomatów. Choć zdaniem ekspertów opłaty będą sukcesywnie rosły, klienci nie muszą być skazani na większe wydatki. Banki, które walczą o klientów, starają się przyciągnąć nowych, oferując im darmowe konta, zwrot części wydatków lub atrakcyjne nagrody.
2015-06-15 | 06:35
Bankowość
Polacy optymistycznie widzą przyszłość swojego budżetu domowego. Co dziesiąty wydaje pieniądze chętniej niż rok temu
Polacy należą do największych optymistów w Europie Środkowo-Wschodniej co do swojej przyszłości finansowej – wynika z badania Providenta. Więcej niż 1/3 spodziewa się szybkiej jej poprawy. W związku z tym co dziesiąty znacznie łatwiej niż rok temu wydaje pieniądze. Znaczna część badanych nie ufa natomiast sektorowi finansowemu – negatywnie o finansistach wypowiada się aż 38 proc.
2015-06-12 | 06:15
Konsument
Udokumentowanie zaniedbań w pokoju hotelowym ułatwia reklamację
W pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji w hotelu może pomóc udokumentowanie wszystkich uchybień właścicieli obiektu. Reklamację należy złożyć jak najszybciej po wykryciu niedogodności. Klient może domagać się usunięcia wady, zmiany pokoju, zmniejszenia opłaty, a nawet odstąpienia od umowy.
2015-06-11 | 06:35
Bankowość
Po likwidacji bankowego tytułu egzekucyjnego banki będą chętniej pozbywać się złych długów. To okazja dla firm windykacyjnych
Likwidacja bankowego tytułu egzekucyjnego ujednolici postępowanie dla banków i innych wierzycieli, ale mogą na tym stracić dłużnicy, którzy za postępowanie sądowe zapłacą nawet do 5 proc. wierzytelności. Więcej długów będzie też trafiać na sprzedaż, co cieszy branżę windykacyjną. W opinii jej przedstawicieli niekorzystne będzie zniesienie obowiązku meldunkowego, które może zwiększyć problem nieściągalności długów.
2015-06-10 | 06:20
Konsument
Hoteliki, moteluksy czy pensjonaciki mogą nie spełniać określonych w prawie standardów. Sama liczba gwiazdek też nie powinna turystom wystarczać
Gwiazdki to nie wszystko – rezerwując miejsce noclegowe, turyści powinni pamiętać o tym, że system ocen jest różny w różnych krajach. Eksperci radzą, by w Polsce unikać obiektów typu hoteliki, pensjonaciki czy moteluksy – w prawie nie ma bowiem określonych kryteriów, które muszą one spełniać.
2015-06-10 | 06:15
Handel
Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polek i Polaków. Kobiety odpowiadają za większość wydatków w rodzinie
Kobiety zarabiają coraz więcej i coraz chętniej robią zakupy w branżach dotąd postrzeganych jako męskie, czyli w motoryzacji, nieruchomościach oraz finansach. Współczesna kobieta często odpowiada za większość wydatków w rodzinie. Z kolei mężczyźni coraz lepiej radzą w branżach typowo kobiecych, czyli modzie i kosmetykach. Zmiany w zwyczajach zakupowych powinni brać pod uwagę reklamodawcy.
2015-06-09 | 06:25
Handel
Wydatki sieci handlowych na reklamę wzrosły w ciągu roku o 90 mln zł. Najwięcej kosztowała promocja w radiu
Sieci handlowe nie oszczędzają na reklamie. W I kwartale wydatki na ten cel wyniosły 284 mln zł. To o 50 mln zł mniej niż w poprzednim kwartale, ale w ujęciu rocznym więcej o ponad 90 mln zł. Sieci zwiększały swoją obecność w radiu i telewizji, redukowały natomiast wydatki na prasę.
2015-06-08 | 06:30
Handel
Mniejsze sklepy, nie dyskonty, będą napędzać handel. Coraz większy udział zdobywa internet
Klienci coraz częściej wybierają zakupy w sklepach typu convenience, kosztem sklepów wielkopowierzchniowych. Choć supermarkety i dyskonty wygenerowały w ubiegłym roku ponad 50 proc. wartości sprzedaży osiągniętej na rynku artykułów spożywczych, to w siłę rosną mniejsze sklepy. Przyszłością branży jest e-handel – w ciągu 10 lat w ten sposób zakupy może robić nawet 30 proc. klientów.
2015-06-08 | 06:25
Bankowość
Po kredyt częściej do banku. Za szybkość udzielania pożyczek klienci cenią jednak firmy pożyczkowe
Niska rata, brak prowizji oraz jak najmniej formalności – to kluczowe kryteria dla osób zapożyczających się. Ci, którzy wybierają firmy pozabankowe, wskazują na szybkość udzielenia pożyczki i jej łatwą dostępność. Banki są wybierane częściej przez tych, którzy szukają kredytu z niską ratą i rozłożonego na wiele lat. Klienci firm pożyczkowych nie zwracają szczególnej uwagi na koszty zadłużenia.
2015-06-05 | 06:20
Handel
Rośnie sprzedaż mięsa kosztem jego przetworów i wędlin
Polacy wzorem europejskich konsumentów spożywają coraz więcej mięsa kosztem jego przetworów i wędlin. Powoli przekonują się także do kupowania mięsa paczkowanego. Na rynku jest coraz więcej tego typu produktów funkcjonalnych, dopasowanych do potrzeb konsumenta, np. dania do szybkiego przygotowania czy w mniejszych porcjach.
2015-06-03 | 06:30
Handel
Centra handlowe inwestują w nowe technologie. Chcą w ten sposób zwiększyć sprzedaż
Zarządcy centrów handlowych stawiają na nowe technologie, które mają ułatwić zakupy i przyciągnąć klientów. Przykładem mogą być tzw. beacony, które pozwalają na dopasowanie oferty do konkretnej osoby. Wiedząc, że klienci nawet podczas zakupów nie rozstają się ze smartfonami, centra handlowe tworzą aplikacje, które informują o aktualnych promocjach, wskazują wolne miejsce na parkingu czy drogę do sklepu. Rola wielokanałowości w handlu jest coraz większa.
2015-06-03 | 06:15
Konsument
Mężczyźni coraz bardziej interesują się modą. Kupują świadomie i kierują się przede wszystkim jakością
Młodzi mężczyźni coraz więcej wydają na ubrania. 15 proc. z nich przyznaje, że interesuje się modą. Choć wciąż sektor odzieży damskiej globalnie sprzedaje więcej, to męski rośnie w szybszym tempie. Mężczyźni stawiają na jakość, choć nie zależy im na markach. Młodsze pokolenie lubi oryginalność, dlatego zamiast powielać modowe wzorce wybierają ubrania szyte na miarę. Dlatego sektor męskiej odzieży luksusowej rośnie w siłę, w przyszłym roku wzrost może sięgnąć nawet 15-20 proc.