Wszystkie newsy

2015-05-04 | 06:25
Motoryzacja
Rynek luksusowych samochodów się rozpędza. W ubiegłym roku na rynku zarejestrowano rekordową liczbę takich aut Wszystkie newsy

Rynek luksusowych samochodów się rozpędza. W ubiegłym roku na rynku zarejestrowano rekordową liczbę takich aut

Sytuacja na rynku samochodów z górnej półki w Polsce jeszcze nigdy nie była tak dobra. W ubiegłym roku zarejestrowano o 28 proc. więcej samochodów premium i aż o 52 proc. luksusowych. O zainteresowanie najbogatszych chce walczyć także polski producent. Arrinera jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek pierwszy polski supersamochód w wersji wyścigowej, w przyszłym ma pojawić się wersja drogowa modelu Hussarya. Firma stawia na małe serie.
więcej
2015-04-30 | 06:30
Handel
Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten rok ma być testem dla kondycji branży. Producenci liczą też na coraz większy eksport.
więcej
2015-04-30 | 06:15
Handel
Udział sprzedaży bezpośredniej w handlu to 1 proc. W Europie Zachodniej dochodzi nawet do 6 proc.

Udział sprzedaży bezpośredniej w handlu to 1 proc. W Europie Zachodniej dochodzi nawet do 6 proc.

W ubiegłym roku sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 4 proc. i wyniosła blisko 3 mld zł. Wciąż jednak stanowi zaledwie 1 proc. handlu detalicznego. Doświadczenia rynków Europy Zachodniej pokazują, że potencjał jest dużo większy. Najczęściej klienci kupują w ten sposób kosmetyki, ale rośnie udział sprzedaży suplementów diety, artykułów gospodarstwa domowego i usług.
więcej
2015-04-29 | 06:35
Konsument
W Warszawie powstał pierwszy w Polsce i drugi w Europie interaktywny salon Orange. W planach 10 kolejnych w dużych polskich miastach

W Warszawie powstał pierwszy w Polsce i drugi w Europie interaktywny salon Orange. W planach 10 kolejnych w dużych polskich miastach

Orange zmienia podejście do obsługi klienta. W Warszawie otworzono pierwszy interaktywny salon, w którym klienci mogą swobodnie przetestować produkty i zapoznać się z ofertami telekomu dostosowanymi do ich potrzeb. Warszawski Smart Store to drugi taki salon w Europie. W planach na kolejne miesiące jest 10 tego typu placówek w największych miastach w Polsce.
więcej
2015-04-29 | 06:30
Finanse
Maj obciążeniem dla domowych budżetów. Polacy będą mieli sporo nadzwyczajnych wydatków

Maj obciążeniem dla domowych budżetów. Polacy będą mieli sporo nadzwyczajnych wydatków

Maj to jeden z tych miesięcy, kiedy Polacy wydają znacznie więcej niż przeciętnie. Wyzwaniem dla domowego budżetu jest nie tylko majówka, która w tym roku i tak jest wyjątkowo krótka, lecz także inne wydarzenia, m.in. komunie, Dzień Matki oraz Dzień Dziecka. Planując majowy budżet, warto jednak pamiętać o tym, że zbliżają się miesiące jeszcze większych wydatków związanych z wyjazdami wakacyjnymi.
więcej
2015-04-29 | 06:15
Handel
Polska w czołówce producentów i eksporterów jaj w Europie. Rodzima konsumpcja jest jednak wciąż niewielka

Polska w czołówce producentów i eksporterów jaj w Europie. Rodzima konsumpcja jest jednak wciąż niewielka

Na unijnym rynku Polska jest w czołówce producentów i eksporterów jaj. Spożycie w kraju jest jednak niewielkie. W ubiegłym roku wprawdzie nieznacznie wzrosło – do ok. 150 sztuk na osobę rocznie, jednak do krajów zachodnich sporo nam jeszcze brakuje. W Meksyku spożywa się ponad 320 jaj, a we Francji blisko 250. Eksperci spodziewają się, że do 2020 roku krajowa konsumpcja znacznie wzrośnie. Podczas zakupów kierujemy się nie tylko wielkością, lecz także ceną. Blisko 85 proc. kupowanych jajek pochodzi od kur z chowu klatkowego.
więcej
2015-04-28 | 06:30
Konsument
Polskie firmy inwestują w programy lojalnościowe. Rynek rośnie, choć wciąż daleko Polsce do Europy Zachodniej

Polskie firmy inwestują w programy lojalnościowe. Rynek rośnie, choć wciąż daleko Polsce do Europy Zachodniej

Polskie firmy coraz bardziej doceniają znaczenie programów lojalnościowych. Chociaż wciąż jesteśmy pod tym względem daleko za krajami Europy Zachodniej, to rynek rośnie dynamicznie. Firmy prowadzące programy lojalnościowe muszą jednak działać w sposób dostosowany do naszego kraju, cechującego się m.in. ostrożnym podejściem firm do inwestowania.
więcej
2015-04-27 | 06:25
Infrastruktura
Sytuacja na warszawskim rynku powierzchni biurowych trudniejsza niż w regionach

Sytuacja na warszawskim rynku powierzchni biurowych trudniejsza niż w regionach

Sytuacja deweloperów działających na rynku powierzchni biurowych jest coraz trudniejsza. W Warszawie na koniec 2014 roku blisko 15 proc. lokali pozostawało bez najemcy, w 2016 roku może być ich ponad 20 proc. Perspektywiczne pozostają rynki regionalne, które są coraz popularniejsze w sektorze centrów usług wspólnych.
więcej
2015-04-24 | 06:35
Bankowość
W Polsce ubezpieczonych jest dwie trzecie nieruchomości. To wciąż poniżej średniej europejskiej

W Polsce ubezpieczonych jest dwie trzecie nieruchomości. To wciąż poniżej średniej europejskiej

Coraz więcej Polaków decyduje się na ubezpieczenie mieszkania. Tylko towarzystwa ubezpieczeniowe direct sprzedały w ciągu trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku o blisko 15 proc. więcej takich polis. Obecnie ubezpieczonych jest dwie trzecie nieruchomości, na tle Europy to jednak wciąż niewiele. Eksperci wskazują, że dodatkowe ubezpieczenie warto wykupić, zwłaszcza że polisa w ramach kredytu bankowego ma wąski zakres, a ochroną nie jest objęte wyposażenie czy skutki włamania.
więcej
2015-04-24 | 06:15
Moda
Moda na sklepy z duszą. W Polsce powstaje coraz więcej concept store

Moda na sklepy z duszą. W Polsce powstaje coraz więcej concept store

Autorskie kolekcje ubrań, niszowe kosmetyki i oryginalne przedmioty codziennego użytku – to najczęstszy asortyment concept store'ów, które zyskują coraz większą popularność wśród Polaków. Są to sklepy skierowane przede wszystkim do ludzi ceniących indywidualizm, oryginalność i wysoką jakość.
więcej
2015-04-23 | 06:20
Handel
Rozpoznawalność firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią rośnie. Przodują marki kosmetyczne

Rozpoznawalność firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią rośnie. Przodują marki kosmetyczne

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce systematycznie się rozwija. Rosną nie tylko obroty firm, lecz także ich rozpoznawalność wśród klientów. Konsumenci coraz częściej potrafią sami, bez podpowiedzi, wskazać firmy działające w tej branży. Rozpoznawalne są przede wszystkich duże, międzynarodowe podmioty z branży kosmetycznej, jak Avon czy Oriflame.
więcej
2015-04-23 | 06:15
Konsument
Światowa sprzedaż czytników e-booków o 20 proc. większa niż przed rokiem. W Europie wzrost był nawet dwa razy szybszy

Światowa sprzedaż czytników e-booków o 20 proc. większa niż przed rokiem. W Europie wzrost był nawet dwa razy szybszy

Sprzedaż czytników e-booków w Europie w ubiegłym roku wzrosła o 30-40 proc. – wynika z szacunków firmy PocketBook. Na całym świecie była o jedna piątą większa. Książki w wersji elektronicznej stają się coraz popularniejsze również w Polsce – w ubiegłym roku blisko 12 proc. czytelników miało kontakt z e-bookami, a trzy lata temu – 7,3 proc. Najpopularniejszym czytnikiem nadal jest Kindle.
więcej
2015-04-21 | 06:35
Konsument
Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google. Stracić mogą firmy, których strony nie są dostosowane do urządzeń mobilnych

Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google. Stracić mogą firmy, których strony nie są dostosowane do urządzeń mobilnych

Od dzisiaj Google wprowadza zmiany w swojej mobilnej wyszukiwarce. Preferowane będą strony z wersjami na tablet czy smartfon. Na zmianach skorzystają użytkownicy, którzy coraz częściej łączą się z internetem przez urządzenia mobilne, ale prawdziwa rewolucja czeka firmy. W Polsce tylko 7 proc. małych i średnich przedsiębiorstw pamięta o mobilnym kliencie. Pozostałe po zmianach mogą sporo stracić.
więcej
2015-04-20 | 06:55
Konsument
PGNiG obniża ceny gazu dla odbiorców hurtowych. Rabaty związane są z cenami na Towarowej Giełdzie Energii

PGNiG obniża ceny gazu dla odbiorców hurtowych. Rabaty związane są z cenami na Towarowej Giełdzie Energii

Od maja najwięksi hurtowi odbiorcy gazu od PGNiG mogą liczyć na duże obniżki. Poza niższą taryfą zatwierdzoną przez prezesa URE spółka gazowa uruchamia też program rabatowy dla najważniejszych klientów. Ceny gazu dla firm, które do niego przystąpią, będą związane z cenami na Towarowej Giełdzie Energii, a te są niższe od zatwierdzonych taryf.
więcej
2015-04-20 | 06:45
Konsument
Orange zapowiada duże zmiany. Wprowadza nową ofertę i chce poprawić kontakt z klientem

Orange zapowiada duże zmiany. Wprowadza nową ofertę i chce poprawić kontakt z klientem

W ofercie Orange pojawiły się nowe pakiety dla klientów indywidualnych i taryfy dla firm. To jeden z elementów globalnych zmian, które mają odświeżyć wizerunek koncernu. Zmieni się również obsługa klientów – serwis ma być prosty i szybki, a jakość usług wysoka. Zarówno nowe taryfy, jak i nowy sposób komunikacji mają być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów.
więcej