Newsy

Prezes Żabka Polska: tylko w tym roku zapewnimy 2,5 tys. nowych miejsc pracy

2013-06-28  |  06:40

Żabka Polska planuje w najbliższych 5 latach uruchomić blisko 2000 nowych sklepów Żabka i Freshmarket, gdzie zatrudnienie znajdzie kilka tysięcy osób. Tylko w tym roku będzie to 2,5 tys. nowych miejsc pracy. Sieć notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży w relacji rok do roku.

– W zeszłym roku otworzyliśmy ok. 370 sklepów – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. – W tym roku nasz plan przewiduje ok. 420 sklepów, w kolejnych latach minimum 450 sklepów.

Zdaniem prezesa Żabki format convenience shop, czyli małych sklepów położonych zazwyczaj w dzielnicach mieszkaniowych sprawdziła się w Polsce.

– Każdy nowy sklep, to kolejne miejsca pracy – mówi Roszyk. – Przewidujemy, że tylko w tym roku powstanie 2,5 tys. nowych miejsc pracy, zarówno w sklepach, jak i w naszych centrach logistycznych oraz w centrali.

Żabka cały czas się zmienia, zarówno pod względem wyglądu, jak i oferowanego asortymentu, polityki cenow j i promocyjnej. Prowadzona jest akcja marketingowa, która zaczyna przynosić widoczne efekty. To bodziec do dalszego rozwoju.

Zgodnie z polityką sieci, nowe sklepy powstaną tam, gdzie jest największe zagęszczenie mieszkańców. Będą to zarówno osiedla w dużych miastach, jak i niewielkie miejscowości.

– Poziom wzrostów sprzedaży naszych sieci oscyluje na tzw. „like for like”, na poziomie 8 proc., z czego połowa to wzrost liczby klientów, a połowa to wzrost wartości koszyka – tłumaczy Jacek Roszyk.

Biorąc pod uwagę rozwój ilościowy, Żabka notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży z uwzględnieniem nowych sklepów w relacji rok do roku. Według jej kierownictwa, to bardzo dobry wynik, zważywszy na spowolnienie gospodarcze czy niesprzyjające warunki atmosferyczne na początku roku i przedłużającą się zimę.

Żabka Polska działa na zasadzie ajencji. Spółka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów convenience. Jest dzisiaj liderem tego segmentu sprzedaży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.