Newsy

Prezes Żabka Polska: tylko w tym roku zapewnimy 2,5 tys. nowych miejsc pracy

2013-06-28  |  06:40

Żabka Polska planuje w najbliższych 5 latach uruchomić blisko 2000 nowych sklepów Żabka i Freshmarket, gdzie zatrudnienie znajdzie kilka tysięcy osób. Tylko w tym roku będzie to 2,5 tys. nowych miejsc pracy. Sieć notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży w relacji rok do roku.

– W zeszłym roku otworzyliśmy ok. 370 sklepów – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. – W tym roku nasz plan przewiduje ok. 420 sklepów, w kolejnych latach minimum 450 sklepów.

Zdaniem prezesa Żabki format convenience shop, czyli małych sklepów położonych zazwyczaj w dzielnicach mieszkaniowych sprawdziła się w Polsce.

– Każdy nowy sklep, to kolejne miejsca pracy – mówi Roszyk. – Przewidujemy, że tylko w tym roku powstanie 2,5 tys. nowych miejsc pracy, zarówno w sklepach, jak i w naszych centrach logistycznych oraz w centrali.

Żabka cały czas się zmienia, zarówno pod względem wyglądu, jak i oferowanego asortymentu, polityki cenow j i promocyjnej. Prowadzona jest akcja marketingowa, która zaczyna przynosić widoczne efekty. To bodziec do dalszego rozwoju.

Zgodnie z polityką sieci, nowe sklepy powstaną tam, gdzie jest największe zagęszczenie mieszkańców. Będą to zarówno osiedla w dużych miastach, jak i niewielkie miejscowości.

– Poziom wzrostów sprzedaży naszych sieci oscyluje na tzw. „like for like”, na poziomie 8 proc., z czego połowa to wzrost liczby klientów, a połowa to wzrost wartości koszyka – tłumaczy Jacek Roszyk.

Biorąc pod uwagę rozwój ilościowy, Żabka notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży z uwzględnieniem nowych sklepów w relacji rok do roku. Według jej kierownictwa, to bardzo dobry wynik, zważywszy na spowolnienie gospodarcze czy niesprzyjające warunki atmosferyczne na początku roku i przedłużającą się zimę.

Żabka Polska działa na zasadzie ajencji. Spółka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów convenience. Jest dzisiaj liderem tego segmentu sprzedaży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.