Newsy

Prezes Żabka Polska: tylko w tym roku zapewnimy 2,5 tys. nowych miejsc pracy

2013-06-28  |  06:40

Żabka Polska planuje w najbliższych 5 latach uruchomić blisko 2000 nowych sklepów Żabka i Freshmarket, gdzie zatrudnienie znajdzie kilka tysięcy osób. Tylko w tym roku będzie to 2,5 tys. nowych miejsc pracy. Sieć notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży w relacji rok do roku.

– W zeszłym roku otworzyliśmy ok. 370 sklepów – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. – W tym roku nasz plan przewiduje ok. 420 sklepów, w kolejnych latach minimum 450 sklepów.

Zdaniem prezesa Żabki format convenience shop, czyli małych sklepów położonych zazwyczaj w dzielnicach mieszkaniowych sprawdziła się w Polsce.

– Każdy nowy sklep, to kolejne miejsca pracy – mówi Roszyk. – Przewidujemy, że tylko w tym roku powstanie 2,5 tys. nowych miejsc pracy, zarówno w sklepach, jak i w naszych centrach logistycznych oraz w centrali.

Żabka cały czas się zmienia, zarówno pod względem wyglądu, jak i oferowanego asortymentu, polityki cenow j i promocyjnej. Prowadzona jest akcja marketingowa, która zaczyna przynosić widoczne efekty. To bodziec do dalszego rozwoju.

Zgodnie z polityką sieci, nowe sklepy powstaną tam, gdzie jest największe zagęszczenie mieszkańców. Będą to zarówno osiedla w dużych miastach, jak i niewielkie miejscowości.

– Poziom wzrostów sprzedaży naszych sieci oscyluje na tzw. „like for like”, na poziomie 8 proc., z czego połowa to wzrost liczby klientów, a połowa to wzrost wartości koszyka – tłumaczy Jacek Roszyk.

Biorąc pod uwagę rozwój ilościowy, Żabka notuje blisko 18 proc. wzrost sprzedaży z uwzględnieniem nowych sklepów w relacji rok do roku. Według jej kierownictwa, to bardzo dobry wynik, zważywszy na spowolnienie gospodarcze czy niesprzyjające warunki atmosferyczne na początku roku i przedłużającą się zimę.

Żabka Polska działa na zasadzie ajencji. Spółka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów convenience. Jest dzisiaj liderem tego segmentu sprzedaży.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.