Newsy

Mundial napędza popyt na telewizory. W tym roku popularne są duże ekrany i technologia 4K

2014-06-11  |  06:10

Rozpoczynające się w czwartek piłkarskie mistrzostwa świata tradycyjnie poprawią sprzedaż telewizorów. Choć w tym roku w rozgrywkach nie wystąpi nasza reprezentacja, Polacy i tak chętnie kupują nowy sprzęt, szczególnie o dużej przekątnej ekranu. Rynek dodatkowo napędza nowa technologia 4K.

Każde wydarzenie sportowe jest związane ze zwiększonym zapotrzebowaniem na telewizory – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu RTV Euro AGD. – Na kilka dni przed rozpoczęciem mistrzostw widzimy zwiększony popyt na telewizory. Wydaje nam się, że będzie on szczególnie widoczny w sprzedaży produktów o dużych rozmiarach – 46, 47, 50 cali.

Wzrost sprzedaży hamuje nieco brak reprezentacji Polski w rozgrywkach. Siedlecki ocenia jednak, że brak naszej kadry kompensuje nieco miejsce rozgrywania mundialu. Brazylia to kraj tradycyjnie kojarzony z piłką nożną na wysokim poziomie. Polacy zawsze przychylnie patrzyli na reprezentację tego kraju, więc teraz z dużym zainteresowanie będą śledzić mistrzostwa.

Poza zwiększonym zainteresowaniem telewizorami o dużej przekątnej ekranu, popyt na rynku napędzają też nowe technologie.

Na wymianę telewizorów na nowe wpływa nowoczesna technologia, tzw. 4K, czyli telewizory bardzo wysokiej rozdzielczości, ultra HD – podkreśla Siedlecki.

Technologia 4K (nazwa pochodzi od ok. 4000 pikseli w poziomie) to stosunkowo nowy standard bardzo wysokiej rozdzielczości. Wyświetlacze o tej rozdzielczości mają cztery razy więcej pikseli niż powszechne wyświetlacze Full HD.

Piłkarski mundial rozpocznie się w najbliższy czwartek meczem Brazylii z Chorwacją. 32 reprezentacje narodowe będą rywalizowały do 13 lipca. Finał odbędzie się na stadionie Maracanã w Rio de Janeiro. Tytułu bronią Hiszpanie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.