Wszystkie newsy
2017-06-12 | 06:35
Handel
Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów. Pozwalają one znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie i tradycyjnych placówkach
Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
2017-06-09 | 06:50
Firma
Cyfrowa transformacja przyniesie światowej gospodarce 100 bln dol. Przedsiębiorstwa znikną z rynku, jeśli nie dostosują się do jej wymogów
Nowe technologie napędzają cyfrową transformację, która w ciągu najbliższej dekady ma przynieść światowej gospodarce 100 bln dol. Firmy, które nie korzystają z zaawansowanych zdobyczy techniki i nie zmieniają swojego modelu działania, zostaną zepchnięte na margines biznesu – uważa Tomasz Niebylski z SAP Polska, jeden z ekspertów zakończonego właśnie SAP Executive Forum, które na jeden dzień zamieniło Warszawę w technologiczny hub Europy.
2017-06-08 | 06:50
IT i technologie
Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli. W dotarciu do nowych klientów mają pomóc rozwiązania technologiczne i media społecznościowe
Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być bardziej dopasowane do rzeczywistych potrzeb klienta. Oprócz tradycyjnych ubezpieczeń na życie czy komunikacyjnych pojawią się też polisy krótkookresowe oraz ubezpieczenia wybranej części majątku, np. dzieł sztuki.
2017-06-08 | 06:30
Konsument
Snapchat i Instagram negatywnie wpływają na zdrowie psychiczne użytkowników. Obniżają samoocenę i wzmagają poczucie osamotnienia
Portale społecznościowe takie jak Instagram i Snapchat negatywnie wpływają na zdrowie psychiczne młodych osób – wynika z brytyjskiego badania #StatusOfMind. Korzystanie z tych serwisów może wywoływać poczucie osamotnienia i niepokoju, obniżać samoocenę, a także sprzyjać zastraszaniu rówieśników. Inne media społecznościowe poza tym, że służą nawiązywaniu kontaktów mogą być narzędziem szerzenia nienawiści. Facebook zatrudnia moderatorów, którzy mają wyłapywać podejrzane treści.
2017-06-07 | 06:55
Bankowość
PKO Bank Polski stawia na nowe technologie. Bank chce stworzyć w Polsce centrum innowacji finansowej
PKO Bank Polski obok wewnętrznych działów innowacji i własnych rozwiązań, stawia na współpracę ze start-upami, które są dla nich zewnętrznym źródłem innowacji. – Chcemy stworzyć w Polsce centrum innowacji finansowej – zapowiada Grzegorz Pawlicki z PKO Banku Polskiego. Temu mają służyć takie programy jak ścieżka akceleracji „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” oraz MassChallenge, który może przyciągnąć do Polski innowacyjne firmy z Europy Środkowo-Wschodniej.
2017-06-07 | 06:50
Konsument
Cyberprzestępcy szukają nowych dróg ataku. Szczególnie zagrożone są urządzenia mobilne
Coraz więcej państw zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że główne zagrożenie dla ich bezpieczeństwa wiąże się z internetem i informatyką – podkreśla Moni Stern, dyrektor Checkmarx. Cyberprzestępcy szukają nowych dróg ataku. Eksperci podkreślają, że często wykorzystują przy tym techniki socjotechniczne. Celem bardzo często stają się urządzenia mobilne, słabiej zabezpieczane niż komputery. Hakerzy chętnie sięgają po złośliwe oprogramowania.
2017-06-07 | 06:45
Problemy społeczne
Mateusz Grzesiak: Kompetencje miękkie są coraz istotniejsze w procesie rekrutacyjnym, a pracodawcom coraz trudniej znaleźć odpowiednich kandydatów
Na równi ze specjalistyczną wiedzą i znajomością języków obcych pracodawcy doceniają miękkie kompetencje, takie jak komunikatywność, zdolność do pracy w grupie czy odporność na stres. Dwie trzecie polskich firm wskazuje umiejętność samodzielnego motywowania się jako najbardziej pożądaną cechę kandydata do pracy. Kompetencje miękkie są coraz istotniejsze w procesie rekrutacyjnym, ale pracodawcom coraz trudniej znaleźć odpowiednich kandydatów.
2017-06-07 | 06:40
Nauka
Polska ma szanse do 2030 roku stać się ważnym graczem na mapie światowego przemysłu kosmicznego. Mamy już pierwsze sukcesy
Polskie firmy z sektora kosmicznego – mimo że jego rozwój trwa dopiero kilka lat – mają już na koncie wiele poważnych sukcesów, m.in. w zakresie łazików marsjańskich czy penetratorów. Rząd zgodnie z przyjętą strategią liczy, że dzięki stworzeniu sprzyjających warunków do rozwoju branży do 2030 roku stanie się ona poważnym graczem w Europie. Dziś poważnym wyzwaniem dla firm jest pozyskanie finansowania na projekty badawcze.
2017-06-06 | 06:45
Handel
Mniej niż 20 proc. mikro- i małych firm w sektorze handlu i usług akceptuje płatności kartami. Mimo że terminale płatnicze mogą zwiększyć sprzedaż
Tylko co piąty przedsiębiorca akceptuje karty płatnicze – wynika z doświadczeń Banku Pekao SA. Główną barierą jest obawa o wysokie koszty, jednak inwestycja w terminal płatniczy może się szybko zwrócić. Detaliści akceptujący płatności kartami notują większy ruch w punktach usługowych i sklepach. Mogą też zaproponować klientom nowe usługi, takie jak wypłata gotówki z terminala, płatność smartfonem czy doładowanie telefonu.
2017-06-06 | 06:40
Konsument
Cyfrowa rewolucja zmieni rolę dziennikarzy. W relacjonowaniu faktów zastąpią ich roboty
Rynek medialny przechodzi fazę rewolucji. Wpływają na to nowe technologie, cyfryzacja, internet i media społecznościowe. Zmieniają się też oczekiwania czytelników. Media muszą zdefiniować swoją rolę i określić, jakie treści chcą tworzyć oraz kim jest grupa odbiorców, aby mogły przetrwać. Wraz z mediami zmienią się też zadania dziennikarzy, których rolą stanie się interpretowanie, a nie podawanie faktów. W tym zastąpią ich roboty.
2017-06-05 | 06:40
Motoryzacja
Polacy uwielbiają nowe technologie w motoryzacji. Opony ze sztuczną inteligencją mogą się stać hitem na polskich drogach
Obok Belgów Polacy są jednym z najbardziej otwartych na nowe technologie narodów w dziedzinie motoryzacji. Są wymagający i najlepiej wyedukowani. Stawiają na nowoczesne rozwiązania z elementami sztucznej inteligencji, które wpływają na bezpieczeństwo jazdy i znaczne oszczędności w eksploatacji auta. To wymusza zmiany także na producentach opon – nowoczesne opony będą w stanie same przystosować się do warunków panujących na drodze i komunikować się z otoczeniem.
2017-06-05 | 06:35
IT i technologie
Warszawska firma wraz ze światowymi gigantami rozwija wirtualną rzeczywistość. Pracuje też nad rewolucją w wideo
Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz bardziej powszechna. Rośnie też wartość tego rynku, która do 2020 roku może sięgnąć 160 mld dol. Nad technologią VR pracują najwięksi globalni gracze, tacy jak Google, Samsung czy Facebook. Konkuruje z nimi założona nieco ponad dwa lata temu polska spółka Bivrost, która zdążyła już awansować do grona światowej czołówki firm z tej branży. Obecnie pracuje nad nowym formatem, który ma się stać dla wideo 360 tym samym, czym jest JPG dla obrazu.
2017-06-02 | 06:55
Media i PR
Równy udział kobiet w rynku pracy podniósłby europejskie PKB o 9 mld euro rocznie. Znaczenie pań rośnie szczególnie w nowych technologiach
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że kobiety stanowią zaledwie 30 proc. pracowników sektora teleinformatycznego. Ich równy udział w rynku pracy mógłby podnieść europejskie PKB o 9 mld euro rocznie. Tymczasem badania Microsoftu pokazują, że 60 proc. dziewcząt obawia się nierówności czekających na nie w sektorze technologicznym. Zdaniem ekspertek europejska gospodarka nie może sobie pozwolić na brak systemowego wsparcia dla kobiet, które mogłyby wypełnić gigantyczną lukę kadrową w branży IT.
2017-06-02 | 06:50
Bankowość
Bezpieczeństwo ważne przy wyborze banku. Wzrasta popularność usług takich jak czasowa blokada karty
Polska przoduje w Europie pod względem popularności płatności zbliżeniowych i mobilnych. Dynamicznie rośnie także liczba użytkowników bankujących przez smartfony – ich liczba przekroczyła 8 mln. Klienci banków oczekują, że aplikacje do obsługi finansów będą proste w obsłudze, wygodne, a przede wszystkim bezpieczne. Takie założenia mieli twórcy aplikacji mobilnej IKO PKO Banku Polskiego, która od niedawna umożliwia czasową blokadę karty.
2017-06-02 | 06:40
Przemysł
W ramach unijnego programu Horyzont 2020 do wykorzystania pozostało ponad 55 mld euro. To szansa dla polskich firm
Mija półmetek programu Unii Europejskiej Horyzont 2020. Do tej pory na innowacje w europejskich firmach wydano niespełna 24 mld z 77 mld euro. Do Polski trafił 1 proc. tej kwoty. Firmom chcącym zainwestować w badania i rozwój zostało 3,5 roku na sięgnięcie po unijne pieniądze z tego programu. Od 2018 roku ruszy nowy, specjalny program wyłącznie dla przemysłu.