Wszystkie newsy

2016-04-14 | 06:35
Inwestycje
Netflix wyda w tym roku 5 mld dol. na zakupy licencji Wszystkie newsy

Netflix wyda w tym roku 5 mld dol. na zakupy licencji

Telewizja internetowa powoli zastępuje tradycyjną. Szeroki wybór treści, możliwość zatrzymania odtwarzanego programu w dowolnej chwili i kontynuowanie na dowolnym urządzeniu sprawiają, że wideo w sieci zyskuje na popularności. Z platformy Netflix, światowego giganta, korzysta już 75 mln osób. Spółka tylko w tym roku na zakup licencji planuje wydać ok. 5 mld dol.
więcej
2016-04-14 | 06:30
Konsument
Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

Użytkownik internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca. Najgorzej pod względem nietrafionych przesyłek wypadają sektor handlowy i edukacyjny, a tylko nieco lepiej instytucje finansowe.
więcej
2016-04-13 | 06:40
Firma
Firmy wykorzystują tylko 10–15 proc. danych, do których mają dostęp. Rośnie jednak zapotrzebowanie na narzędzia i usługi związane z analizą informacji

Firmy wykorzystują tylko 10–15 proc. danych, do których mają dostęp. Rośnie jednak zapotrzebowanie na narzędzia i usługi związane z analizą informacji

Przedsiębiorstwa z branży IT oczekują szybkiego rozwoju sektora big data. Gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych to jeden z filarów cyfrowej transformacji, która czeka polskie firmy i która pozwoli im zwiększyć efektywność. Dziś biznes wykorzystuje tylko ok. 10–15 proc. dostępnych dla niego danych. Dlatego obok usług związanych z chmurą i bezpieczeństwem IT big data i data center będą jednymi z najbardziej poszukiwanych przez firmy na rynku.
więcej
2016-04-12 | 06:35
Firma
Rośnie zapotrzebowanie firm na rozwiązania z zakresu Business Intelligence. Rynek będzie się rozwijać w tempie ok. 10 proc. rocznie

Rośnie zapotrzebowanie firm na rozwiązania z zakresu Business Intelligence. Rynek będzie się rozwijać w tempie ok. 10 proc. rocznie

Popyt na nowoczesne systemy informatyczne klasy Business Intelligence do zarządzania przedsiębiorstwem jest coraz większy. Niedawno stosowane były głównie przez specjalistów i analityków, obecnie coraz częściej sięgają po nie osoby na kierowniczych stanowiskach. W 2017 roku większość menadżerów ma mieć dostęp do samoobsługowych narzędzi tego typu. Z prognoz Research and Markets wynika, że do 2020 roku rynek BI powinien rosnąć o 10 proc. rocznie.
więcej
2016-04-11 | 06:35
Firma
Cena nie jest najważniejsza dla firm przy wyborze sprzętu IT. Większą wagę przywiązują do parametrów technicznych i serwisu

Cena nie jest najważniejsza dla firm przy wyborze sprzętu IT. Większą wagę przywiązują do parametrów technicznych i serwisu

Szukając sprzętu komputerowego, przedsiębiorcy coraz mniejszą wagę przywiązują do ceny. Częściej o wyborze decyduje wydajność i funkcjonalność urządzeń, a także renoma producenta i poziom serwisowania. Kupujący chcą także sprzętu dostosowanego do ich własnych potrzeb, dlatego producenci coraz częściej rozwiązania szyte na miarę. – Jesteśmy w stanie stworzyć konfigurację na potrzeby konkretnego odbiorcy – podkreśla dyrektor Lenovo Polska.
więcej
2016-04-08 | 06:55
Firma
Od lipca fiskus będzie kontrolować firmy przez Jednolity Plik Kontrolny. Ich obawy budzi brak możliwości sprawdzenia poprawności danych

Od lipca fiskus będzie kontrolować firmy przez Jednolity Plik Kontrolny. Ich obawy budzi brak możliwości sprawdzenia poprawności danych

Po 1 lipca urzędy skarbowe będą przeprowadzać kontrole skarbowe elektronicznie, z wykorzystaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Zmiany te wymagają od firm dostosowania swoich systemów informatycznych, które od tego momentu będą musiały generować taki dokument. To jednak tylko połowa sukcesu, bo kluczowe jest to, żeby JPK nie zawierał błędów. Przedsiębiorcom potrzebne są więc narzędzia, które pozwolą im sprawdzić dokument przed wysłaniem do urzędu skarbowego.
więcej
2016-04-07 | 06:35
IT i technologie
Światowy rynek gier komputerowych wart ponad 90 mld dolarów. Polska 19. w globalnym rankingu

Światowy rynek gier komputerowych wart ponad 90 mld dolarów. Polska 19. w globalnym rankingu

91,5 mld dol. wart jest globalny rynek gier komputerowych – wynika z szacunków firmy Newzoo. W tym roku jego wartość może być bliska 100 mld dol. Wielkość polskiego rynku szacowana jest na ponad 400 mln dol., czyli ok. 1,5 mld zł. Ze względu na efekt skali większość firm dystrybuuje swoje produkcje od razu na rynek międzynarodowy i zyskuje coraz większe uznanie na świecie. W tym roku producenci będą mogli się starać o wsparcie w ramach dofinansowanego z UE programu sektorowego GameINN.
więcej
2016-04-06 | 06:40
Edukacja
Świetlice szkolne będą uczyć dzieci bezpiecznego korzystania z internetu. Chce tego 80 proc. rodziców

Świetlice szkolne będą uczyć dzieci bezpiecznego korzystania z internetu. Chce tego 80 proc. rodziców

Już co drugie dziecko w wieku 10–15 lat korzysta z własnych lub należących do rodziców urządzeń mobilnych z internetem. To stwarza duże szanse edukacyjne, ale wiąże się również z zagrożeniami. Uczeniem bezpiecznego surfowania po sieci zajmują się nie tylko rodzice, lecz także szkoła. Teraz będą mogły robić to także świetlice szkolne w ramach programu MegaMisja Fundacji Orange.
więcej
2016-04-06 | 06:30
Konsument
Reklama zewnętrzna rośnie w siłę. Tradycyjne billboardy coraz częściej zastępowane przez cyfrowe nośniki

Reklama zewnętrzna rośnie w siłę. Tradycyjne billboardy coraz częściej zastępowane przez cyfrowe nośniki

Wartość reklamy zewnętrznej szacuje się na 471,5 mln zł. W tym roku eksperci prognozują dalszy wzrost tego segmentu rynku. Ekrany cyfrowe coraz częściej zastępują tradycyjne billboardy i citylighty. Obecny rok może być przełomowy dla polskiej branży reklamowej w związku z wprowadzeniem systemu Outdoor Track. Umożliwi on planowanie i kupowanie powierzchni reklamowej na podstawie takich samych wskaźników, jak w innych mediach.
więcej
2016-04-05 | 06:55
Bankowość
Polacy coraz częściej rezygnują z płacenia gotówką. Zyskują karty zbliżeniowe oraz płatności smartfonem

Polacy coraz częściej rezygnują z płacenia gotówką. Zyskują karty zbliżeniowe oraz płatności smartfonem

Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych form płatności. Płacenie zbliżeniowe kartą jest już na rynku standardem – taką możliwość oferuje 80 proc. kart i terminali płatniczych. Coraz powszechniejsze stają się także płatności zbliżeniowe telefonem – umożliwiają to zarówno producenci telefonów, jak i banki, które upraszczają swoje systemy mobilne. Płatności zbliżeniowe mają szansę stopniowo ograniczać dominację transakcji gotówkowych. Dziś po raz pierwszy w Polsce obchodzony jest Dzień bez Płatności Gotówką.
więcej
2016-04-01 | 06:30
Handel
Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt audio. Producenci notują dynamiczne wzrosty sprzedaży

Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt audio. Producenci notują dynamiczne wzrosty sprzedaży

Wartość rynku elektroniki użytkowej w Polsce szacuje się na 10 mld zł. W tym są również wydatki Polaków na specjalistyczny sprzęt audio, które z roku na rok rosną. Producenci zestawów oraz obudów głośnikowych notują coraz lepsze wyniki. Firma Pylon Audio sprzedała w ubiegłym roku łącznie ponad 1,4 tys. zestawów głośnikowych, ok. 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
więcej
2016-03-31 | 06:45
IT i technologie
Słupsk pracuje nad ponadmiejską ideą smart city. Szykuje zmiany w komunikacji i infrastrukturze

Słupsk pracuje nad ponadmiejską ideą smart city. Szykuje zmiany w komunikacji i infrastrukturze

Słupsk chce budować nie tylko inteligentne miasto, lecz także inteligentny region. W ramach tego procesu zamierza integrować komunikację publiczną z innymi gminami. Planowana wspólna karta miejska ma ułatwiać zarówno komunikację w regionie i zakup biletów, jak i dostęp do urzędów, służby zdrowia i kultury. Bez usprawnień w komunikacji i infrastrukturze trudno mówić o poprawie jakości życia mieszkańców – podkreśla Robert Biedroń, prezydent Słupska.
więcej
2016-03-30 | 06:40
Handel
Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne. Ponad połowa kupujących w sieci robi to przez smartfony i tablety

Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne. Ponad połowa kupujących w sieci robi to przez smartfony i tablety

Ponad połowa osób robiących zakupy przez internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających zarówno ze smartfonów, jak i z tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu. Ponad 90 proc. kupujących w sieci wykorzystuje smartfony i tablety, by ułatwić sobie proces zakupowy, np. poszukać najlepszego dla siebie produktu czy przejrzeć opinię o danym przedmiocie.
więcej
2016-03-29 | 06:45
Motoryzacja
Od pięciu lat szybko przybywa robotów w polskich fabrykach. Wciąż jednak Polska należy do najmniej zrobotyzowanych krajów w Europie

Od pięciu lat szybko przybywa robotów w polskich fabrykach. Wciąż jednak Polska należy do najmniej zrobotyzowanych krajów w Europie

Jednym z powodów niskiego poziomu robotyzacji jest fakt, że przez lata Polska była dostawcą taniej siły roboczej. Te czasy jednak minęły i firmy przemysłowe coraz częściej dostrzegają potrzebę automatyzacji procesów produkcji, by dotrzymać kroku konkurencji. Przyszłością branży są roboty humanoidalne, współpracujące z pracownikami.
więcej
2016-03-29 | 06:40
Media i PR
W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku reklam

W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku reklam

Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede wszystkim kosztem reklamy telewizyjnej. Szybki wzrost notują reklama w mediach społecznościowych i social wideo – taka tendencja powinna się utrzymywać. Dominującym graczem na tym rynku staje się Facebook, który rozwija funkcje dotyczące filmów, a liczba wyświetleń wideo w 2015 roku została zwiększona dwukrotnie.
więcej