Wszystkie newsy

2014-11-12 | 06:55
Telekomunikacja
Europejskie telekomy przegrywają konkurencję z rywalami z USA. Rynek jest zbyt rozdrobniony Wszystkie newsy

Europejskie telekomy przegrywają konkurencję z rywalami z USA. Rynek jest zbyt rozdrobniony

Na europejskim – ok. 500-milionowym – rynku działa 120 operatorów telekomunikacyjnych. Amerykański – liczący 300 mln osób – obsługuje trzech operatorów. Tak duże rozdrobnienie powoduje rywalizację między firmami, co obniża ich konkurencyjność w skali światowej. Dodatkowo możliwości inwestycyjne pojedynczych operatorów mogą nie wystarczyć, by Europa w pełni zrealizowała cele Agendy Cyfrowej – uważa Maciej Witucki, który we wtorek został odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego za jego zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości, technik informacyjnych i telekomunikacyjnych.
więcej
2014-11-12 | 06:20
Bankowość
Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu danymi klientów banki lepiej dopasowują ofertę. Polskie systemy lepsze od tych na Zachodzie

Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu danymi klientów banki lepiej dopasowują ofertę. Polskie systemy lepsze od tych na Zachodzie

Globalny rynek zarządzania danymi rośnie o ok. 40 proc. rocznie. W 2015 roku ma być warty blisko 50 mld dol. Coraz częściej na przetwarzanie i analizowanie danych decydują się polskie banki. Dzięki temu mogą zaproponować klientom bardziej spersonalizowaną ofertę i lepiej ocenić ryzyko.
więcej
2014-11-12 | 06:05
Konsument
Rynek e-booków wart cztery razy więcej niż w 2012 roku. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji

Rynek e-booków wart cztery razy więcej niż w 2012 roku. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji

Wartość rynku e-booków w tym roku może być prawie dwa razy większa niż w ubiegłym – ok. 40 mln zł. Mimo dynamicznych wzrostów wciąż stanowi on 2-3 proc. całego rynku książek. Największym problemem branży jest piractwo. Prawie połowa e-czytelników korzysta z nielegalnych kanałów dystrybucji. Drugą barierą rozwoju jest VAT wyższy niż w przypadku tradycyjnych książek.
więcej
2014-11-10 | 06:25
Konsument
Polskie start-upy z dużymi szansami na zagranicznych rynkach

Polskie start-upy z dużymi szansami na zagranicznych rynkach

Szanghaj, Dolina Krzemowa, Londyn – to mogą być przyjazne miejsca dla polskich start-upów, m.in. z branż IT oraz teleinformatycznej. Liczy się nie tylko dobry pomysł na produkt lub usługę, lecz także możliwość jego komercjalizacji na rynku globalnym. W przygotowaniu firmy do ekspansji na rynku globalnym pomagają akceleratory biznesu.
więcej
2014-11-10 | 06:00
IT i technologie
Bloober Team szykuje premierę poprawionej gry z początku roku. Na 2015 r. przewidziano dwie premiery

Bloober Team szykuje premierę poprawionej gry z początku roku. Na 2015 r. przewidziano dwie premiery

Mimo wypuszczenia wadliwej gry „Basement Crawl” krakowski Bloober Team w I półroczu podwoił przychody i zwiększył zysk sześciokrotnie. Rynek czeka teraz na poprawioną wersję gry, która ma pojawić się pod koniec roku oraz na wyniki III kwartału, które najprawdopodobniej zostaną opublikowane w najbliższą środę.
więcej
2014-11-07 | 06:30
Handel
Internauci coraz chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach. Mogliby częściej, gdyby nie obawy przed wysokimi kosztami zwrotów

Internauci coraz chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach. Mogliby częściej, gdyby nie obawy przed wysokimi kosztami zwrotów

Wysokie koszty przesyłki zamówionego towaru i jego ewentualnego zwrotu – to według 40 proc. Polaków problem, który powstrzymuje ich przed zakupami w zagranicznych e-sklepach. Mimo to coraz więcej internautów odwiedza zagraniczne witryny i decyduje się na transakcje. To nie tylko większy wybór, lecz także szansa na niższe ceny.
więcej
2014-11-07 | 06:20
IT i technologie
Cena przestaje być głównym kryterium przy zakupie smartfona

Cena przestaje być głównym kryterium przy zakupie smartfona

Polacy kupują smartfony głównie z usługami operatorów komórkowych. To specyfika polskiego rynku, spowodowana niższymi cenami tych urządzeń w ofercie telekomów. Jak jednak podkreśla Marta Buler z Microsoft Devices Polska, rośnie też sprzedaż w sklepach. Użytkownicy coraz większą wagę przykładają do jakości urządzeń. Microsoft chce zdobywać coraz większą część tego rynku smartfonami Lumia.
więcej
2014-11-07 | 06:15
Przemysł
Pracodawcy RP: pod względem komercjalizacji wynalazków polskie firmy na razie nie wypadają dobrze

Pracodawcy RP: pod względem komercjalizacji wynalazków polskie firmy na razie nie wypadają dobrze

Między biznesem a nauką brakuje zaufania – oceniają Pracodawcy RP. Dlatego wdrażanie wyników badań naukowych do realnej gospodarki nie idzie zbyt dobrze. Winne tej sytuacji są obie strony – przekonują.
więcej
2014-11-07 | 05:55
IT i technologie
CI Games znowu triumfuje. Gra „Lords of the Fallen” może powtórzyć sukces „Snajpera”

CI Games znowu triumfuje. Gra „Lords of the Fallen” może powtórzyć sukces „Snajpera”

Giełdowa spółka CI Games, jeden z największych polskich producentów gier komputerowych, znowu triumfuje. Wypuszczona pod koniec października gra ma szansę powtórzyć międzynarodowy sukces „Snajpera”, flagowego produktu spółki. W ciągu 10 dni od premiery sprzedano 200 tys. gier. Jak oceniają analitycy, ta najdroższa w historii spółki produkcja zwróci się po sprzedaży ok. 530 tys. egzemplarzy.
więcej
2014-11-06 | 06:25
Prawo
Elektronika noszona coraz popularniejsza. Może jednak zagrażać prywatności użytkowników

Elektronika noszona coraz popularniejsza. Może jednak zagrażać prywatności użytkowników

Elektronika noszona, czyli wearables, to wygodne rozwiązanie dla użytkowników. Niestety mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że dość poważnie zagraża ona prywatności. Urządzenia tego typu gromadzą dane osobowe, te zaś mogą być przesyłane do firm partnerskich producenta danego sprzętu lub paść łupem cyberwłamywaczy – przestrzegają eksperci.
więcej
2014-11-06 | 06:20
Media i PR
Media społecznościowe przyspieszają proces rekrutacji i pomagają zweryfikować dane z CV

Media społecznościowe przyspieszają proces rekrutacji i pomagają zweryfikować dane z CV

Blisko połowa pracodawców prowadzi rekrutację przez media społecznościowe, żeby ją przyspieszyć – wynika z badania Adecco Poland. Serwisy takie, jak Facebook czy LinkedIn, stały się już powszechnym narzędziem wykorzystywanym do poszukiwania pracowników – służą m.in. do zamieszczania ofert pracy, weryfikowania danych z CV czy promowania pracodawcy. Często korzystają z nich także firmy rekrutacyjne – 60 proc. z nich przyznaje, że w ich organizacjach jest to obowiązkowe lub przynajmniej rekomendowane.
więcej
2014-11-05 | 06:35
Firma
Rosną wydatki polskich przedsiębiorstw na prace badawczo-rozwojowe

Rosną wydatki polskich przedsiębiorstw na prace badawczo-rozwojowe

Rosną wydatki przedsiębiorstw na badania i rozwój. W ubiegłym roku wyniosły 6,29 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 17 proc. względem ubiegłego roku – wynika z najnowszych danych GUS. Kolejne lat mogą przynieść jeszcze większe wzrosty. Zwiększanie nakładów na innowacje w kolejnych dwóch latach deklaruje blisko połowa przedsiębiorców.
więcej
2014-11-04 | 06:45
Infrastruktura
Amerykańska firma 3M uważa Polskę za dobry kraj do rozwoju innowacji. W kolejnych latach zwiększy inwestycje

Amerykańska firma 3M uważa Polskę za dobry kraj do rozwoju innowacji. W kolejnych latach zwiększy inwestycje

Więcej środków na badania i rozwój oraz dalsze inwestycje w zakłady produkcyjne – to plany oddziału amerykańskiej firmy 3M w Polsce na najbliższe lata. Szczególnie ważne są nakłady na innowacje, bo – jak podkreślają przedstawiciele spółki – jedną trzecią sprzedaży generują produkty wprowadzone na rynek w ostatnich pięciu latach. Globalnie 3M przeznacza na ten cel ok. 1,7 mld dolarów.
więcej
2014-11-04 | 06:25
Handel
Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo planuje systematyczny rozwój sklepów stacjonarnych. Na koniec 2013 roku sieć miała w Polsce 187 sklepów, obecnie jest ich już ponad 200. Firma chce także umocnić swoją pozycję jednego z liderów branży odzieży dziecięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W osiągnięciu większych zysków ma pomóc utworzenie nowej wersji sklepu internetowego, dostępnej w kilku językach.
więcej
2014-11-04 | 06:00
Media i PR
Polscy producenci gier wideo mają silną pozycję na rynku

Polscy producenci gier wideo mają silną pozycję na rynku

W 2017 roku globalny rynek gier wideo ma przekroczyć 100 mld dolarów – wynika z raportu Digi-Capital. Budżety produkcji cyfrowych nierzadko są większe od tych, jakimi dysponują producenci filmowi. Polskie firmy na tym rynku radzą sobie bardzo dobrze. Pojawia się coraz więcej krajowych tytułów, które zbierają bardzo pozytywne recenzje i szybko stają się rozpoznawalne wśród graczy na całym świecie.
więcej