Newsy

Komputronik w ofensywie. Zamyka małe sklepy i otwiera swój pierwszy Megastore

2013-02-19  |  06:30

Komputronik Megastore ma ruszyć w stolicy na początku kwietnia. Sklep znajdować się będzie w Centrum Handlowym Jupiter w Warszawie i zajmować 2 tys. m2. Do końca 2014 roku ma powstać sześć takich obiektów w kraju. Szefowie spółki zapowiadają, że z ulic znikną małe salony sprzedaży, a pracownicy zostaną przeniesieni do dużego sklepu i punktów w galeriach handlowych.

Wielkopowierzchniowy sklep to pomysł szefów spółki na chude lata w branży. Chcą oni zdobyć klientów bogatą ofertą, zespołem doradców i atrakcyjnymi cenami. Sklep zostanie otwarty na początku kwietnia, tuż po Wielkanocy, w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter.

 – Na powierzchni ok. 2 tys. m2 zaproponujemy naszym klientom wielką wystawę sprzętu IT, z mnóstwem doradców, którzy będą w stanie wyjaśnić klientowi funkcjonalność sprzętu, zapytać o to, czego potrzebuje i dobrać właściwe rozwiązanie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Buczkowski, prezes firmy.

Megastore Komputronika ma odróżniać od konkurencji większa oferta oraz stoiska producenckie. W projekt zaangażowane są takie marki, jak: Acer, Apple, Asus, Canon, DELL, HP, Intel, Lenovo Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba.

 – Zaoferujemy stoiska producenckie, na których producenci będą mogli pokazać wszystkie swoje rozwiązania i produkty dostępne na rynku polskim, naszym zadaniem będzie dobranie właściwego rozwiązania spełniającego potrzeby klienta – wyjaśnia Buczkowski.

W nowym sklepie będzie można kupić i przetestować sprzęt komputerowy. Możliwy tu będzie także odbiór towaru zamówionego przez internet.

 – Cała polityka sprzedażowa tego miejsca zapewni na pewno wysoką sprzedaż. To nie będzie punkt, w którym klient obejrzy i będzie kupował w internecie, bo ceny, które tam zaoferujemy będą bardzo atrakcyjne – przekonuje prezes Komputronika.

Do końca 2014 roku w największych miastach w kraju ma powstać sześć tego typu placówek. Szefowie spółki planują likwidację małych sklepów. Celem jest skupienie się – poza salonami Megastore – na sprzedaży w galeriach handlowych. Jednym z pomysłów na finansowanie sklepów ma być pozyskiwanie środków od wystawiających się w sklepie producentów. Mają oni pokrywać nawet połowę kosztów prowadzenia Megastore.

 – Projekt był wielokrotnie przemyślany. Bazuje na założeniach dość pesymistycznych, tak by móc przewidzieć te gorsze scenariusze. Dziś w Warszawie mamy kilka sklepów, część z nich zostanie zredukowana i przeniesiemy pracowników do nowego projektu. Ale będziemy też zatrudniać, wkrótce ruszy rekrutacja – wyjaśnia prezes spółki.

Firma planuje również zwiększenie sprzedaży internetowej. W tym roku może ona dogonić sprzedaż tradycyjną. Jednocześnie Komputronik zapowiada, że w tym roku zwiększy sprzedaż o 30-35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

 – Intensywnie działamy w internecie i dynamika wzrostu jest bardzo wysoka. Jest szansa, że w tym roku sprzedaż internetowa w istotny sposób dogoni sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Zauważamy niesamowitą dynamikę wzrostu zamówień internetowych z odbiorem w salonach – twierdzi Buczkowski.

Właścicielem Komputronik Megastore będzie Grupa Komputronik S.A.. W jej portfolio znajdują się również inne spółki działające w branży IT: Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.