Mówi: | Piotr Golonka |
Funkcja: | koordynator ds. marketingu |
Firma: | Toshiba |
Rośnie sprzedaż telewizorów. Mimo kryzysu dla Polaków to urządzenia pierwszej potrzeby
Polacy kupują coraz więcej telewizorów. W ubiegłym roku w całym kraju sprzedało się ich 2,2 mln. W tym roku sprzedaż ma być o 200 tys. sztuk wyższa. Koniunktura na tym rynku jest dobra, bo dla wielu Polaków telewizor to najważniejszy sprzęt RTV i AGD w domu. Do wymiany urządzeń motywuje też cyfryzacja telewizji.
Na rynku telewizorów wzrosty są notowane regularnie od kilku lat.
– Przewidujemy, że w tym roku sprzedaż będzie mniej więcej na poziomie 2,4 mln sztuk. Ten wzrost wynika głównie z procesu cyfryzacji. Wielu Polaków wykorzystało ten proces jako pretekst do tego, żeby zmienić telewizor na nowszy z tunerem, który pozwala na odbiór telewizji w standardzie cyfrowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Golonka, koordynator ds. marketingu w Toshibie.
W ubiegłym roku rynek wspomogły wielkie wydarzenia sportowe. Duża część z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy została kupiona właśnie przed Euro 2012 czy Olimpiadą w Londynie.
Według przedstawiciela Toshiby kryzys nie wpływa na koniunkturę na rynku telewizorów. Polacy kupują coraz więcej urządzeń, nie spada też średnia wielkość telewizora. Piotr Golonka przekonuje, że powodem takiej sytuacji jest duże znaczenie telewizora w polskich domach.
– Telewizor jest artykułem pierwszej potrzeby, bo jeżeli chodzi o sprzęt RTV i AGD w ogóle, to ludzie wolą kupić telewizor, a zrezygnować np. ze sprzętu audio lub wymiany pralki na nową. Jest to na pewno ważny element w naszych domach i stąd chyba ten wzrost, pomimo ogólnie złej sytuacji gospodarczej i kryzysu – uważa Golonka.
Dodaje jednak, że nieco wyhamowała sprzedaż najbardziej zaawansowanych telewizorów z funkcją wyświetlania obrazu w trzech wymiarach (3D). Według Golonki zainteresowanie tymi urządzeniami utrzymuje się na stałym poziomie, a klienci często pytają o taką funkcjonalność.
Czytaj także
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-05-15: Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.