Newsy

Rośnie sprzedaż telewizorów. Mimo kryzysu dla Polaków to urządzenia pierwszej potrzeby

2013-07-22  |  06:35
Mówi:Piotr Golonka
Funkcja:koordynator ds. marketingu
Firma:Toshiba
  • MP4
  • Polacy kupują coraz więcej telewizorów. W ubiegłym roku w całym kraju sprzedało się ich 2,2 mln. W tym roku sprzedaż ma być o 200 tys. sztuk wyższa. Koniunktura na tym rynku jest dobra, bo dla wielu Polaków telewizor to najważniejszy sprzęt RTV i AGD w domu. Do wymiany urządzeń motywuje też cyfryzacja telewizji.

    Na rynku telewizorów wzrosty są notowane regularnie od kilku lat. 

     – Przewidujemy, że w tym roku sprzedaż będzie mniej więcej na poziomie 2,4 mln sztuk. Ten wzrost wynika głównie z procesu cyfryzacji. Wielu Polaków wykorzystało ten proces jako pretekst do tego, żeby zmienić telewizor na nowszy z tunerem, który pozwala na odbiór telewizji w standardzie cyfrowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Golonka,  koordynator ds. marketingu w Toshibie.

    W ubiegłym roku rynek wspomogły wielkie wydarzenia sportowe. Duża część z ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy została kupiona właśnie przed Euro 2012 czy Olimpiadą w Londynie.

    Według przedstawiciela Toshiby kryzys nie wpływa na koniunkturę na rynku telewizorów. Polacy kupują coraz więcej urządzeń, nie spada też średnia wielkość telewizora. Piotr Golonka przekonuje, że powodem takiej sytuacji jest duże znaczenie telewizora w polskich domach.

     – Telewizor jest artykułem pierwszej potrzeby, bo jeżeli chodzi o sprzęt RTV i AGD w ogóle, to ludzie wolą kupić telewizor, a zrezygnować np. ze sprzętu audio lub wymiany pralki na nową. Jest to na pewno ważny element w naszych domach i stąd chyba ten wzrost, pomimo ogólnie złej sytuacji gospodarczej i kryzysu – uważa Golonka.

    Dodaje jednak, że nieco wyhamowała sprzedaż najbardziej zaawansowanych telewizorów z funkcją wyświetlania obrazu w trzech wymiarach (3D). Według Golonki zainteresowanie tymi urządzeniami utrzymuje się na stałym poziomie, a klienci często pytają o taką funkcjonalność.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej

    Europejscy rolnicy sprzeciwiają się umowie między UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym kształcie. Obawiają się, że unijny rynek zostanie zalany przez tanią żywność z Ameryki Południowej, ponieważ tamtejsi rolnicy w przypadku większości produktów nie muszą przestrzegać zasad zrównoważonego rozwoju, które z kolei podnoszą koszty produkcji we wspólnocie. Zdaniem prof. Łukasza Ambroziaka z IERiGŻ – PIB, choć umowa handlowa jako całość w wielu aspektach jest korzystna dla UE, to akurat produkcja rolno-spożywcza może na niej ucierpieć.

    Infrastruktura

    Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował

    Bardzo powolny, ale stabilny wzrost na rynku samochodów elektrycznych – tak sytuację swojej branży oceniają firmy, które w niej działają. Zauważają także delikatną zadyszkę spowodowaną dość niską dynamiką rozwoju infrastruktury ładowania względem oczekiwań, co przekłada się na popyt aut. Elektromobilny biznes liczy na działania, które mogłyby pobudzić rynek.

    Transport

    Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw

    Sektor przemysłowy jest jednym z głównych emitentów CO2, a jego dekarbonizacja ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia unijnych celów neutralności klimatycznej. Dla przedsiębiorstw, zwłaszcza z branż energochłonnych, oznacza to jednak konieczność modernizacji zakładów i przeprojektowania procesów produkcyjnych. Kluczowe są m.in. ich automatyzacja, cyfryzacja i maksymalne skracanie łańcuchów dostaw, również wewnątrzzakładowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.