News powiązane z kontenery

2022-08-08 | 06:25
Transport
Zawirowania w transporcie oceanicznym potrwają co najmniej do przyszłego roku. Stawki raczej nie wrócą do poziomu sprzed pandemii News powiązane z kontenery

Zawirowania w transporcie oceanicznym potrwają co najmniej do przyszłego roku. Stawki raczej nie wrócą do poziomu sprzed pandemii

– Sytuacja w transporcie oceanicznym powoli się normalizuje, ale zawirowania na tym rynku utrzymają się zapewne przynajmniej do przyszłego roku – prognozuje Artur Dołotto z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Problemy dotyczą m.in. opóźnień w dostawach i dostępności kontenerów. Stawki frachtu pozostają na wysokich historycznie poziomach i chociaż obserwowany jest ich stopniowy spadek, to raczej nie ma co liczyć, że osiągną one przedpandemiczny poziom. Możliwe jednak, że branża – nauczona problemami wywołanymi pandemią i wojną w Ukrainie – wyciągnie z nich lekcję i w przyszłości uodporni się na zaburzenia łańcuchów transportowych.
więcej
2022-06-29 | 06:30
Transport
Opóźnienia w dostawach z Azji uderzają w firmy i konsumentów. Importerzy szukają nowych możliwości transportu

Opóźnienia w dostawach z Azji uderzają w firmy i konsumentów. Importerzy szukają nowych możliwości transportu

Globalne łańcuchy dostaw nadal są zakłócane przez lokalne ogniska COVID-19, a sytuację dodatkowo pogorszył wybuch wojny w Ukrainie. W efekcie średnie opóźnienie statków na całym świecie wciąż wynosi około tygodnia, a problemy dotkliwie odczuwają zwłaszcza małe i średnie firmy oraz przedsiębiorstwa pracujące w modelu just in time, które utrzymują minimalny poziom zapasów magazynowych. – Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagwarantować im płynności dostaw – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker. Sytuacja transportowa uderza też w konsumentów, bo wysokie stawki frachtu wpłynęły na podwyżki cen i wydłużył się czas dostaw gotowych produktów do sklepów. Na dodatek ten czas wkrótce może być jeszcze dłuższy.
więcej
2022-06-15 | 06:35
Transport
Wojna w Ukrainie komplikuje sytuację w transporcie oceanicznym. Wstrzymane kontenery do Rosji blokują europejskie porty

Wojna w Ukrainie komplikuje sytuację w transporcie oceanicznym. Wstrzymane kontenery do Rosji blokują europejskie porty

Sytuacja w branży żeglugi oceanicznej nie zdążyła się jeszcze na dobre unormować po dwóch latach pandemii COVID-19, kiedy wybuchła wojna w Ukrainie – kolejny czynnik zaburzający globalne łańcuchy dostaw i wpływający na wysoką inflację. Firmy żeglugowe już odczuły spadek popytu, a za tym poszła obniżka stawek frachtowych o ok. 25 proc. Branża z niepokojem patrzy również na Chiny, które od tygodni znów walczą z największym wzrostem zakażeń COVID-19 od wybuchu pandemii w 2020 roku, a tamtejsza polityka „zero COVID” oznacza twarde lockdowny. Mimo tych zawirowań rynek stopniowo się stabilizuje. – Sytuacja jest już na tyle nam znana, że możemy mówić o pewnej przewidywalności, choć przy wciąż wysokich kosztach i opóźnieniach – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker.
więcej
2021-03-25 | 06:30
Transport
Gdyński port notuje rekordowy ruch mimo pandemii. W tym roku ruszy nowy terminal do obsługi promów, a planowane są już kolejne wielkie inwestycje

Gdyński port notuje rekordowy ruch mimo pandemii. W tym roku ruszy nowy terminal do obsługi promów, a planowane są już kolejne wielkie inwestycje

Kłajpeda i Gdynia to dwa porty na Bałtyku, które mimo pandemii odnotowały znaczące wzrosty przeładunków. Gdyński port zakończył rok na prawie 3-proc. plusie. Inwestycyjnym priorytetem w kolejnych miesiącach będzie zakończenie prac nad nowym terminalem promowym. Władze portu rozmawiają już o współpracy z kolejnymi operatorami. Długofalowo kluczowa dla rozwoju Gdyni będzie budowa Portu Zewnętrznego, m.in. z nowym terminalem kontenerowym. W ostatnich miesiącach światowe konsorcja złożyły swoje oferty na ten projekt, a wybór wykonawcy powinien się zakończyć w tym roku.
więcej
2015-10-02 | 08:00
Infrastruktura
Do końca 2016 roku zdolność przeładunkowa terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku się podwoi. Pozwoli to konkurować mu z największymi portami w Europie

Do końca 2016 roku zdolność przeładunkowa terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku się podwoi. Pozwoli to konkurować mu z największymi portami w Europie

Trwa rozbudowa gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Łączny koszt inwestycji szacowany jest na 250 mln euro. Prace obejmują budowę nowego nabrzeża, które pozwoli na obsłużenie nawet największych kontenerowców. Uruchomienie nowego terminalu planowane jest na koniec 2016 roku. Dzięki inwestycji zdolność przeładunkowa DCT w Gdańsku podwoi się i wyniesie w sumie 3 mln TEU.
więcej
2013-12-18 | 06:50
Transport
PKP Cargo dziś otwiera terminal kontenerowy Poznań-Franowo

PKP Cargo dziś otwiera terminal kontenerowy Poznań-Franowo

Dziś PKP CARGO otwiera nowy terminal kontenerowy na poznańskim Franowie. Spółka już jest liderem w zakresie przewozów intermodalnych w Polsce, ale chce dalej rozwijać ten obszar działalności. Przestrzeń ku temu jest, bo w Polsce wskaźnik konteneryzacji jest aż sześciokrotnie niższy niż w Europie Zachodniej.
więcej
2013-05-15 | 06:40
Infrastruktura
PKP Cargo będzie jeździć po węgierskich torach. Spółka chce być liderem środkowoeuropejskiego rynku.

PKP Cargo będzie jeździć po węgierskich torach. Spółka chce być liderem środkowoeuropejskiego rynku.

PKP Cargo może już samodzielnie obsługiwać przewozy po węgierskich torach. Przewoźnik otrzymał certyfikat bezpieczeństwa od NHK, czyli węgierskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego na wykonywanie przewozów towarowych na lokalnej sieci kolejowej. Kolejny rynek, o który stara się polska firma, to Holandia. PKP Cargo ma nadzieję, że w ciągu roku będą tam możliwe samodzielne przewozy.
więcej
2012-06-27 | 06:40
Infrastruktura
Gdańsk może być drugim Hamburgiem za 7-8 lat

Gdańsk może być drugim Hamburgiem za 7-8 lat

280 mln euro będzie kosztowała kolejna faza inwestycji w gdański terminal kontenerowy. Dzięki temu moce przeładunkowe portu zwiększą się do 4 milionów kontenerów rocznie. Gdańsk próbuje wybić się na jeden z ważniejszych portów towarowych w regionie. Tu cumują największe kontenerowce świata, a towary z polskiego wybrzeża trafiają na Ukrainę, do Rosji, ale również do Niemiec.
więcej