Wszystkie newsy

2017-09-19 | 06:55
Motoryzacja
Polskie firmy coraz częściej wymieniają służbowe samochody. To napędza branżę motoryzacyjną i rynek leasingu Wszystkie newsy

Polskie firmy coraz częściej wymieniają służbowe samochody. To napędza branżę motoryzacyjną i rynek leasingu

Firmy wymieniają flotę co 3-5 lat, więc stanowią bardzo ważny segment dla branży motoryzacyjnej. Tylko w I półroczu 2017 roku przedsiębiorstwa kupiły w Polsce ponad 167 tys. nowych samochodów osobowych, czyli 67 proc. wszystkich sprzedanych nowych pojazdów. Zakupy flotowe napędzają także rynek wynajmu długoterminowego, ponieważ co piąte auto służbowe jest w ten sposób użytkowane. Ważnym graczem są na tym rynku małe i średnie przedsiębiorstwa, użytkujące do 10 aut.
więcej
2017-09-19 | 06:40
Problemy społeczne
Tylko co piąty Polak potrafi udzielić pierwszej pomocy. Profesjonalne kursy z pomocy przedmedycznej coraz popularniejsze wśród firm

Tylko co piąty Polak potrafi udzielić pierwszej pomocy. Profesjonalne kursy z pomocy przedmedycznej coraz popularniejsze wśród firm

Według badań CBOS 67 proc. Polaków deklaruje, że potrafi udzielać pierwszej pomocy, ale tylko 19 proc. jest pewnych swoich umiejętności w tym zakresie. Rosnąca świadomość społeczna wpływa na coraz większą popularność profesjonalnych kursów pomocy przedmedycznej. Firmy i korporacje również chcą szkolić swoich pracowników z zakresu udzielania zasad pierwszej pomocy, traktując to jako element polityki społecznej odpowiedzialności biznesu.
więcej
2017-09-19 | 06:35
Konsument
W Warszawie powstała pierwsza, profesjonalna pracownia dla majsterkowiczów i konstruktorów. Mogą korzystać z darmowych warsztatów z druku 3D czy stolarki

W Warszawie powstała pierwsza, profesjonalna pracownia dla majsterkowiczów i konstruktorów. Mogą korzystać z darmowych warsztatów z druku 3D czy stolarki

W Warszawie zadebiutował pierwszy, profesjonalny FabLab – to pracownia wyposażona w elektronikę i narzędzia, w której majsterkowicze, konstruktorzy i entuzjaści „zrób to sam” mogą własnoręcznie realizować swoje pomysły. W przestrzeni zaadaptowanej po studiu telewizyjnym będą się odbywać bezpłatne warsztaty i szkolenia z modelowania 3D, stolarki i obróbki drewna czy krawiectwa. Jest też miejsce przeznaczone dla start-upów. Wspólny projekt Fundacji Orange i Stowarzyszenia Robisz.to organizuje już pierwsze zajęcia.
więcej
2017-09-19 | 06:30
Media i PR
Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes. Aby chronić wizerunek, firmy zmuszone do monitorowania informacji na swój temat

Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes. Aby chronić wizerunek, firmy zmuszone do monitorowania informacji na swój temat

Wraz ze wzrostem przychodów, skali działalności i rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa zyskują także wrogów. W dobie internetu i mediów społecznościowych wykreowanie szkalującej informacji jest niezwykle proste. O ile w przypadku informacji całkowicie nieprawdziwej firmy wiedzą, jakie podjąć kroki, to w obliczu negatywnego przekazu opartego na wyrwanych z kontekstu faktach często są zupełnie bezradne.
więcej
2017-09-18 | 06:55
Polityka
E. Rafalska (MRPiPS): Program Rodzina 500 Plus nie odcina kobiet od rynku pracy. Przeciwnie, zapewnia środki na żłobki i przedszkola

E. Rafalska (MRPiPS): Program Rodzina 500 Plus nie odcina kobiet od rynku pracy. Przeciwnie, zapewnia środki na żłobki i przedszkola

Najniższe od 26 lat bezrobocie to między innymi efekt wejścia na rynek pracy roczników z niżu demograficznego. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że to także efekt większej aktywności przedsiębiorców. Natomiast dane statystyczne przeczą tezie o wycofywaniu się kobiet z rynku pracy wskutek działania programu Rodzina 500 Plus. Na koniec II kwartału 2017 roku zatrudnionych było ponad 7,4 mln kobiet, czyli o 160 tys. więcej niż rok wcześniej.
więcej
2017-09-18 | 06:50
Prawo
Akcjonariat pracowniczy może się przysłużyć polskiej gospodarce i poprawić rynek pracy. Powstał społeczny projekt ustawy

Akcjonariat pracowniczy może się przysłużyć polskiej gospodarce i poprawić rynek pracy. Powstał społeczny projekt ustawy

Akcjonariat pracowniczy – popularny w USA i Europie Zachodniej – przynosi wymierne korzyści gospodarce oraz firmom. Wzmacnia więzi między pracownikami a pracodawcami, co może być rozwiązaniem na bolączki polskiego rynku pracy zmagającego się z niedoborem pracowników i ich dużą rotacją. Konieczne są jednak działania edukacyjne, system zachęt i ulg podatkowych dla przedsiębiorców oraz współpraca pracodawców ze związkami zawodowymi, by przekonać obie strony do korzyści z akcjonariatu pracowniczego. O zaletach i wadach tego rozwiązania dyskutowali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Komitet Dialogu Społecznego KIG.
więcej
2017-09-18 | 06:45
Sport
Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja klubów ma pomóc przyciągnąć sponsorów

Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja klubów ma pomóc przyciągnąć sponsorów

Piłka nożna to już nie tylko sport, lecz przede wszystkim biznes. Mecze przyciągają na trybuny dziesiątki tysięcy widzów i sponsorów, którzy często inwestują duże pieniądze. W Polsce sponsoring piłki nożnej dopiero się rozwija. Przychody komercyjne w klubach Ekstraklasy stanowią nieco ponad 40 proc., w najlepszych europejskich klubach to już ponad połowa. W Polsce dominują firmy o zasięgu lokalnym, tylko 7 proc. największych spółek w Polsce inwestuje w futbol. Zdaniem ekspertów, aby mogło się to zmienić, potrzebna jest inwestycja w kluby i ich profesjonalne zarządzanie.
więcej
2017-09-18 | 06:30
Handel
Polska marka odzieżowa ma szansę zdobyć serca Brytyjczyków. Ma jej w tym pomóc szeroko zakrojona kampania reklamowa z udziałem Kate Moss

Polska marka odzieżowa ma szansę zdobyć serca Brytyjczyków. Ma jej w tym pomóc szeroko zakrojona kampania reklamowa z udziałem Kate Moss

Specjalnie zaprojektowana kolekcja, szeroki asortyment, sprzedaż internetowa i Kate Moss jako ambasadorka marki – to elementy, które mają przesądzić o sukcesie Reserved na brytyjskim rynku. Flagowy brand z portfolio gdańskiej firmy LPP na początku września otworzył swój salon na londyńskiej Oxford Street – jednej z najdroższych i najbardziej prestiżowych ulic świata.
więcej
2017-09-15 | 06:55
Farmacja
Innowacje w farmacji mogą być motorem napędowym polskiej gospodarki. Branża farmaceutyczna jednym z najbardziej innowacyjnych sektorów gospodarki

Innowacje w farmacji mogą być motorem napędowym polskiej gospodarki. Branża farmaceutyczna jednym z najbardziej innowacyjnych sektorów gospodarki

Popyt na innowacje w branży farmaceutycznej może być jednym z motorów polskiej gospodarki. Polska ma wystarczające zasoby i wykwalifikowane kadry, żeby móc rozwijać innowacyjność w tym obszarze. Koniecznie jest jednak zwiększanie nakładów na ochronę zdrowia i wypracowanie regulacji prawnych, które umożliwią szybkie wdrażanie innowacji na rynek. Przełoży się to zarówno na korzyści dla pacjentów, jak i całej gospodarki.
więcej
2017-09-15 | 06:50
Firma
Największy wielozadaniowy śmigłowiec w Europie może być produkowany w Polsce. PZL-Świdnik czeka na rozstrzygnięcie przetargu MON

Największy wielozadaniowy śmigłowiec w Europie może być produkowany w Polsce. PZL-Świdnik czeka na rozstrzygnięcie przetargu MON

Śmigłowce AW101 mogą powstawać w Polsce. Warunkiem jest wygrana PZL-Świdnik w postępowaniach zakupowych MON na śmigłowce dla wojsk specjalnych i marynarki wojennej. PZL-Świdnik, którego właścicielem jest Leonardo Helicopters, producent AW101, odebrał właśnie zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert na dostawę śmigłowców dla specjalsów. Śmigłowiec AW101 jest największy w Europie. Dotychczas zamówiono już 220 takich maszyn. Ze względu na jego wielkość, konstrukcję i bezpieczeństwo jako jedyny spełnia wymogi wojska – przekonują przedstawiciele Leonardo Helicopters.
więcej
2017-09-15 | 06:45
Konsument
T-Mobile chce dotrzeć do klientów pozbawionych dostępu do stacjonarnego łącza dobrej jakości. Startuje z ofertą nielimitowanego, szybkiego internetu dla domu

T-Mobile chce dotrzeć do klientów pozbawionych dostępu do stacjonarnego łącza dobrej jakości. Startuje z ofertą nielimitowanego, szybkiego internetu dla domu

Z mapy Polski stopniowo znikają białe plamy, czyli miejsca bez dostępu do internetu. Spada liczba miejscowości, gdzie żaden operator nie zadeklarował dostępu do sieci stacjonarnych i radiowych. W rankingu dostępu do stacjonarnego internetu szerokopasmowego plasujemy się jednak pod koniec stawki. Co piąty budynek nie ma możliwości podpięcia internetu, a co trzeci dysponuje łączem wolniejszym niż 10 Mb/s. Dlatego T-Mobile ruszył z ofertą internetu dla klientów stacjonarnych. W podstawowej wersji T-Mobile oferuje przepustowość na poziomie 20 Mb/s.
więcej
2017-09-15 | 06:30
Handel
Do 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu wzrośnie do ponad 60 mld zł. O jego sukcesie nie przesądzają już ceny, a wygoda zakupów, dostawa i możliwość zwrotu

Do 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu wzrośnie do ponad 60 mld zł. O jego sukcesie nie przesądzają już ceny, a wygoda zakupów, dostawa i możliwość zwrotu

Do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tys. internetowych sklepów, a wartość branży e-commerce skoczy z obecnych 40 do ponad 60 mld zł – prognozują eksperci Sociomantic Labs. Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla internetowego handlu. Poza tym rynek staje się coraz bardziej dojrzały – o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz także jakość, wygoda zakupów i zwrotów, a także serwis posprzedażowy. Spółka RUCH, która od kilku lat korzysta z rozwoju e-commerce, nie zamierza zwalniać tempa w tym segmencie.
więcej
2017-09-14 | 06:44
Farmacja
Resort zdrowia chce stworzyć zachęty do współpracy sektora publicznego z branżą farmaceutyczną. Ma to ułatwić pacjentom dostęp do nowych terapii

Resort zdrowia chce stworzyć zachęty do współpracy sektora publicznego z branżą farmaceutyczną. Ma to ułatwić pacjentom dostęp do nowych terapii

Polska służba zdrowia może znacząco skorzystać na rozwoju współpracy pomiędzy podmiotami publicznymi a sektorem prywatnym. Polem do takich działań są inwestycje, działalność badawczo-rozwojowa oraz współpraca na rzecz ułatwiania pacjentom dostępu do nowych terapii. Ministerstwo Zdrowia chce wypracować system, który stworzy zachęty i usprawni współpracę z firmami farmaceutycznymi.
więcej
2017-09-14 | 06:30
Konsument
Globalne wydatki na reklamę wideo w internecie wzrosną w tym roku o 23 proc. Reklamy w sieci stają się coraz krótsze

Globalne wydatki na reklamę wideo w internecie wzrosną w tym roku o 23 proc. Reklamy w sieci stają się coraz krótsze

Reklama wideo coraz mocniej wpływa na decyzje zakupowe. Większość osób chętniej ogląda treści wideo, niż sięga po informacje w formie tekstu. Na treści wideo w internecie statystyczny Polak przeznacza 40 minut. Większe zainteresowanie konsumentów przekłada się na wydatki reklamowe. Globalne wydatki na reklamę wideo online wzrosną w 2017 roku o 23 proc. do poziomu 27,2 mld dolarów. Reklamy wideo online stają się coraz krótsze. Wyzwaniem dla reklamodawców jest zmieszczenie najważniejszych informacji w kilkusekundowych materiałach.
więcej
2017-09-13 | 06:55
Handel
Udany debiut polskiej marki odzieżowej na jednej z najdroższych ulic handlowych świata. Otwarcie salonu Reserved w Londynie to krok LPP w kierunku globalnych rynków

Udany debiut polskiej marki odzieżowej na jednej z najdroższych ulic handlowych świata. Otwarcie salonu Reserved w Londynie to krok LPP w kierunku globalnych rynków

Marka Reserved zaliczyła udany debiut na brytyjskim rynku – informuje gdańska firma LPP, do której należy odzieżowy brand. Londyńska Oxford Street, gdzie znajduje się nowo otwarty salon, to jedna z najbardziej prestiżowych ulic handlowych na świecie, którą co roku odwiedza nawet 120 milionów osób. Równolegle ruszyła też sprzedaż internetowa marki na rynku brytyjskim. To poważny i duży krok w kierunku ekspansji LPP na globalnym rynku. Firma zapowiada dalszy rozwój na globalnych rynkach.
więcej