Wszystkie newsy

2016-04-04 | 06:30
Psychologia
Opinie bliskich i znajomych ważną wskazówką przy zakupach. Za wiarygodne źródło informacji uważa je 60 proc. Polaków Wszystkie newsy

Opinie bliskich i znajomych ważną wskazówką przy zakupach. Za wiarygodne źródło informacji uważa je 60 proc. Polaków

84 proc. konsumentów zarekomendowało komuś dany produkt lub usługę. Z kolei 46 proc. przyznało, że zdarzyło im się zniechęcić do zakupu jakiegoś towaru lub skorzystania z konkretnej oferty. Polacy najczęściej polecają swoim bliskim, znajomym czy sąsiadom nowości kinowe, restauracje, hotele, usługi medyczne i prawnicze. Prawie 2/3 konsumentów podkreśla, że zdecydowało się na zakup właśnie z polecenia.
więcej
2016-04-01 | 06:30
Handel
Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt audio. Producenci notują dynamiczne wzrosty sprzedaży

Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt audio. Producenci notują dynamiczne wzrosty sprzedaży

Wartość rynku elektroniki użytkowej w Polsce szacuje się na 10 mld zł. W tym są również wydatki Polaków na specjalistyczny sprzęt audio, które z roku na rok rosną. Producenci zestawów oraz obudów głośnikowych notują coraz lepsze wyniki. Firma Pylon Audio sprzedała w ubiegłym roku łącznie ponad 1,4 tys. zestawów głośnikowych, ok. 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
więcej
2016-03-31 | 06:40
Zagranica
Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Hiszpanii. Polskie firmy zwiększają eksport, rośnie też liczba inwestycji

Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Hiszpanii. Polskie firmy zwiększają eksport, rośnie też liczba inwestycji

Hiszpania staje się atrakcyjnym kierunkiem inwestycyjnym i eksportowym dla polskich firm. Gospodarka tego kraju notuje coraz lepsze wskaźniki. W IV kw. 2015 roku wzrost PKB wyniósł 3,5 proc. i znacznie przewyższył średnią unijną dynamikę. Rośnie konsumpcja wewnętrzna, a bezrobocie spadło o 3 pkt proc. W hiszpańskim rośnie zapotrzebowanie na import maszyn, pojazdów i wyposażenia. Zyskują na tym polskie firmy – eksport do Hiszpanii wzrósł w ubiegłym roku o ponad 16 proc.
więcej
2016-03-30 | 06:40
Handel
Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne. Ponad połowa kupujących w sieci robi to przez smartfony i tablety

Zakupy Polaków coraz bardziej mobilne. Ponad połowa kupujących w sieci robi to przez smartfony i tablety

Ponad połowa osób robiących zakupy przez internet używa do tego celu urządzeń mobilnych. Odsetek korzystających zarówno ze smartfonów, jak i z tabletów jest blisko dwukrotnie wyższy niż jeszcze rok temu. Ponad 90 proc. kupujących w sieci wykorzystuje smartfony i tablety, by ułatwić sobie proces zakupowy, np. poszukać najlepszego dla siebie produktu czy przejrzeć opinię o danym przedmiocie.
więcej
2016-03-29 | 06:50
Handel
Trwają rozmowy otwarciu rynków azjatyckich dla polskiej wieprzowiny. Jej eksport cierpi z powodu afrykańskiego pomoru świń

Trwają rozmowy otwarciu rynków azjatyckich dla polskiej wieprzowiny. Jej eksport cierpi z powodu afrykańskiego pomoru świń

Od dwóch lat dla polskiej wieprzowiny zamknięta jest większość rynków azjatyckich, które są głównym odbiorcą tego mięsa z Unii Europejskiej. Eksport wieprzowiny z Polski w 2015 roku wzrósł wprawdzie o 5,5 proc., ale udział odbiorców spoza Unii Europejskiej wyniósł zaledwie 17 proc. Eksperci zapewniają, że polskie służby stale walczą z chorobą i kontrolują sytuację. Trwają rozmowy o otwarciu rynków z partnerami z Azji.
więcej
2016-03-25 | 06:40
Handel
Przed Wielkanocą rośnie popyt na bioprodukty. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne jaja, warzywa oraz wędliny

Przed Wielkanocą rośnie popyt na bioprodukty. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne jaja, warzywa oraz wędliny

Przed świętami konsumenci chętniej sięgają po lepszej jakości i jednocześnie droższe artykuły spożywcze. To powoduje, że rośnie sprzedaż produktów ekologicznych. Internetowy supermarket Frisco.pl odnotowało ok. 10-proc. wzrost. Popyt na ekologiczne jajka, warzywa i kiełbasę rośnie jeszcze szybciej.
więcej
2016-03-21 | 06:30
Media
Młodzi konsumenci bardziej ufają blogerom niż celebrytom

Młodzi konsumenci bardziej ufają blogerom niż celebrytom

Celebryci nie są uważani przez młodych konsumentów za osoby wiarygodne. Bardziej ufają wyspecjalizowanym w konkretnej dziedzinie blogerom. Popularność, a zatem i potencjał reklamowy celebryci utrzymują u starszych pokoleń, które częściej niż z internetu korzystają z tradycyjnych mediów.
więcej
2016-03-18 | 06:35
Handel
Polska rodzina wyda na Wielkanoc średnio 400 zł. To dwa razy mniej niż na Boże Narodzenie

Polska rodzina wyda na Wielkanoc średnio 400 zł. To dwa razy mniej niż na Boże Narodzenie

Święta Wielkanocne będą prawie dwa razy tańsze niż ubiegłoroczna gwiazdka – wynika z Barometru Providenta. Powodem jest brak prezentów – 60 proc. badanych nie ma zamiaru nic kupować swoim najbliższym. Polacy deklarują, że na przygotowanie świąt wydadzą ok. 400 zł. To o 40 zł więcej niż rok temu.
więcej
2016-03-16 | 06:40
Handel
Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport

Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport

Producent bakalii i dodatków do ciast Bakalland zamierza umacniać swoją pozycję eksportową zarówno na europejskich, jak i bardziej egzotycznych rynkach. Krajami, w których udało się już firmie uzyskać znaczący udział rynkowy, są m.in. Węgry i RPA. W kategorii batonów spółka chwali się drugą pozycją na rynku południowoafrykańskim.
więcej
2016-03-15 | 06:55
Handel
Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej. Teraz będą mogli łatwiej pozyskać takie informacje

Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej. Teraz będą mogli łatwiej pozyskać takie informacje

Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować. Dotyczy to deweloperów, pracodawców, sklepów internetowych, czy biur podróży. Przez najbliższy miesiąc (od 15 marca do 15 kwietnia) dostęp do takiej informacji będzie ułatwiony.
więcej
2016-03-15 | 06:30
Styl życia
Polki są świadomymi i wymagającymi konsumentami. Podczas zakupów najczęściej zwracają uwagę na markę i skład produktu

Polki są świadomymi i wymagającymi konsumentami. Podczas zakupów najczęściej zwracają uwagę na markę i skład produktu

Kobiety mają znaczący wpływ na 88 proc. codziennych zakupów i na 76 proc. decyzji podejmowanych przez całą rodzinę odnośnie do zakupu wszelkich innych towarów – wynika z badania „Polki same o sobie”. Panie są świadomymi i odpowiedzialnymi konsumentkami, znają swoje potrzeby i oczekiwania, chętnie otwierają się na nowości. Przy zakupie danego produktu najczęściej zwracają uwagę na jego markę (61 proc.) i skład (41 proc.). Na zakupy „dla domu” Polka poświęca przeciętnie cztery godziny tygodniowo, zaś na zakupy „dla siebie” – dwie godziny.
więcej
2016-03-14 | 06:40
Handel
McDonald s startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.
więcej
2016-03-09 | 06:35
Handel
4F wchodzi na zagraniczne rynki. Firma planuje nawiązanie współpracy indywidualnej z najlepszymi sportowcami

4F wchodzi na zagraniczne rynki. Firma planuje nawiązanie współpracy indywidualnej z najlepszymi sportowcami

4F chce być firmą globalną. Do końca tego roku ma powstać kilkanaście sklepów w krajach europejskich. Firma chce również wejść na rynek amerykański, gdzie skupi się na sprzedaży hurtowej. Dzięki współpracy z reprezentacją olimpijską Serbii i Łotwy 4F będzie promowane przez największe postaci tamtejszego świata sportu. Taka forma marketingu przynosi efekty, dlatego 4F w przyszłości zamierza rozpocząć współpracę indywidualną ze sportowcami.
więcej
2016-03-08 | 06:35
Transport
Rynek przesyłek kurierskich pod koniec roku może być wart 5,2 mld zł. Motorem wzrostu e-commerce oraz eksport

Rynek przesyłek kurierskich pod koniec roku może być wart 5,2 mld zł. Motorem wzrostu e-commerce oraz eksport

W tym roku rynek przesyłek kurierskich może wzrosnąć o ponad 20 proc. i osiągnąć wartość 5,2 mld zł. Popyt na usługi generuje rozwijający się dynamicznie eksport, a przede wszystkim rosnąca sprzedaż przez internet. Firmy z branży będą inwestować w usprawnienia ostatniej mili, czyli doręczeń przesyłek bezpośrednio do odbiorcy końcowego.
więcej
2016-03-08 | 06:30
Handel
Sieć sklepów odzieżowych Molton chce zwiększyć liczbę placówek w tym roku o jedną piątą. Stawia na franczyzę

Sieć sklepów odzieżowych Molton chce zwiększyć liczbę placówek w tym roku o jedną piątą. Stawia na franczyzę

Licząca niemal 40 salonów sieć Molton chce uruchomić w tym roku od 6 do 8 sklepów, głównie we franczyzie. W ubiegłym roku udało się otworzyć osiem placówek. Marka chce współpracować z właścicielami sklepów o wielkości od 60 do 100 mkw., położonych w ponad 20 miejscowościach w Polsce.
więcej