Wszystkie newsy

2015-12-08 | 06:55
Handel
Podatek od sieci handlowych może zacząć obowiązywać w I kwartale 2016 roku. Branża podważa konstytucyjność propozycji PiS Wszystkie newsy

Podatek od sieci handlowych może zacząć obowiązywać w I kwartale 2016 roku. Branża podważa konstytucyjność propozycji PiS

Trwają prace nad ostatecznym kształtem podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych. Autorzy pomysłu przekonują, że będzie on skonstruowany tak, by wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi handlowcami oraz by zatrzymać w Polsce generowane przez zagraniczne sieci handlowe zyski. Przedstawiciele branży pomysł krytykują, twierdząc, że jest to rozwiązanie niekonstytucyjne, które odbije się zarówno na dostawcach, jak i na klientach, oraz spowoduje odpływ kapitału z Polski.
więcej
2015-12-04 | 06:45
Handel
Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi 5,4 proc. – wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku. Według prognoz tegoroczny wolumen sprzedaży może się zwiększyć o 3,0 procent. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.
więcej
2015-12-01 | 06:45
Handel
Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.
więcej
2015-12-01 | 06:40
Handel
Małe i średnie firmy wymieniają laptopy średnio co trzy lata. Nowego sprzętu i porad szukają głównie w internecie

Małe i średnie firmy wymieniają laptopy średnio co trzy lata. Nowego sprzętu i porad szukają głównie w internecie

Polskie firmy wymieniają sprzęt komputerowy w zależności od jego typu co 2–5 lat. Najczęściej przed zakupem nowych urządzeń szukają porad w internecie. Głównym źródłem informacji są sklepy internetowe i porównywarki cen. Właściciele firm częściej opierają się na rekomendacjach znajomych niż na opiniach specjalistów.
więcej
2015-11-30 | 06:45
Handel
Belgia coraz poważniejszym partnerem gospodarczym Polski. Obroty handlowe z nią sięgają 8 mld euro rocznie

Belgia coraz poważniejszym partnerem gospodarczym Polski. Obroty handlowe z nią sięgają 8 mld euro rocznie

O około 60 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosły obrotu handlu zagranicznego między Polską a Belgią. W ubiegłym roku wyniosły 7,8 mld euro. Do Belgii trafiają z Polski przede wszystkim samochody i urządzenia elektryczne. Perspektywiczne są dostawy materiałów budowlanych. Na polskim rynku działa ok. 700 belgijskich firm.
więcej
2015-11-30 | 06:35
Handel
Marketing sensoryczny pomaga przyciągnąć klientów do sklepu. Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.

Marketing sensoryczny pomaga przyciągnąć klientów do sklepu. Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.

W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 proc.
więcej
2015-11-27 | 06:30
Handel
Poziom czytelnictwa w Polsce wciąż niski. Do czytania chce zachęcić Polaków Biedronka

Poziom czytelnictwa w Polsce wciąż niski. Do czytania chce zachęcić Polaków Biedronka

Z raportu Biblioteki Narodowej na temat stanu czytelnictwa za 2014 rok wynika, że 10 mln Polaków nie ma w domu ani jednej książki, a 6,2 mln żadnej nie przeczytało. Najchętniej po lekturę sięgają uczniowie i studenci. Od czytania stronią zaś emeryci, mieszkańcy wsi i osoby o niskich dochodach. Czytelnictwo wśród swoich klientów chce promować Biedronka, głównie poprzez rabaty na książkowe nowości czy konkursy dla twórców tekstów dla dzieci.
więcej
2015-11-27 | 06:25
Handel
Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szansą dla producentów rynki azjatyckie

Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szansą dla producentów rynki azjatyckie

Ceny wieprzowiny są coraz niższe, a jej spożycie rośnie. Szacuje się, że w tym roku krajowa konsumpcja może wynieść ok. 41 kg na osobę. Brak dostępu do części rynków eksportowych sprawia, że ilość mięsa na krajowym rynku utrzymuje się na wysokim poziomie. Dla producentów szansą byłoby ponowne otwarcie krajów azjatyckich.
więcej
2015-11-25 | 06:40
Styl życia
Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi chętnie wydają pieniądze, ale są trudnymi klientami. Nie ufają reklamom i mediom

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe.
więcej
2015-11-23 | 06:35
Handel
Słaby rok branży mleczarskiej. Spadły ceny mleka i wartość polskiego eksportu

Słaby rok branży mleczarskiej. Spadły ceny mleka i wartość polskiego eksportu

Z powodu niższych cen mleka na światowych rynkach obecny rok jest słaby dla branży mleczarskiej. Przychody z produkcji mleka mogą być w tym roku niższe nawet o 3 mld zł niż w 2014 roku. Spada też wartość eksportu polskiego nabiału. W I połowie roku zyski spadły o 18 proc. Dla producentów szansą mogą być nowe rynki zbytu i większa konsolidacja branży.
więcej
2015-11-20 | 06:45
Handel
Polskie browary produkują blisko 40 mln hektolitrów piwa rocznie. Rozwój branży korzystnie wpływa na inne sektory gospodarki i budżet państwa

Polskie browary produkują blisko 40 mln hektolitrów piwa rocznie. Rozwój branży korzystnie wpływa na inne sektory gospodarki i budżet państwa

Statystyczny Polak wypija blisko 100 litrów piwa rocznie, a produkcja tego trunku to blisko 40 mln hektolitrów rocznie. Rozwijająca się w Polsce kultura piwna i rosnąca konkurencja stymulują inwestycje browarów oraz rozwój branż powiązanych. To z kolei przekłada się na wpływy do budżetu państwa. Tylko Grupa Żywiec w ubiegłym roku dołożyła do finansów publicznych 1,7 mld zł. Gdyby firma była jedynym podatnikiem, to Polska mogłaby funkcjonować przez blisko dwa dni.
więcej
2015-11-20 | 06:40
Regionalne - Kujawsko-pomorskie
Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową

Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową

Strefy innowacji, nowoczesna ekspozycja produktów i rozwój usług związanym z finansowaniem i gwarancją zakupów – to najnowsze trendy w salonach sprzedaży elektroniki użytkowej. Światowe standardy zostały wykorzystane m.in. w nowo otwartym salonie Saturna w Bydgoszczy. Klienci mają tu dostęp do technologicznych nowości, a poza tym mogą się napić kawy, naładować telefon czy spersonalizować własne urządzenia mobilne. Sklep stawia także na sprzedaż przez internet.
więcej
2015-11-17 | 06:40
Handel
Rynek apteczny jest bardzo rozdrobniony. Konsolidacja jest konieczna, by sprostać konkurencji

Rynek apteczny jest bardzo rozdrobniony. Konsolidacja jest konieczna, by sprostać konkurencji

W Polsce działa 14,5 tys. aptek, z czego dwie trzecie to apteki indywidualne. Rynek jest więc bardzo rozdrobniony, co przy dość mocno skonsolidowanym rynku producentów i hurtowników stawia apteki na słabszej pozycji negocjacyjnej. Receptą dla nich może być tworzenie sieci aptecznych oraz współpraca operacyjna, np. przez wspólne magazynowanie czy zakupy leków.
więcej
2015-11-16 | 06:40
Handel
Polskie wina owocowe i cydr mają szanse zdobyć zagraniczne rynki. Rośnie również spożycie wina w Polsce

Polskie wina owocowe i cydr mają szanse zdobyć zagraniczne rynki. Rośnie również spożycie wina w Polsce

W ubiegłym roku wyprodukowano 98 mln litrów win owocowych. W tym roku po trzech kwartałach zanotowano prawie 15-proc. spadek. Kategoria ta jednak znacząco się zmienia: przestaje być kojarzona z tanimi trunkami, a w ofercie producentów coraz częściej pojawiają się wina wysokiej jakości. Przedstawiciele branży uważają, że polskie wina owocowe mogą uzupełnić ofertę win gronowych na rynkach zagranicznych. Prawdziwą polską specjalnością może być zaś cydr.
więcej
2015-11-13 | 06:35
Handel
Ceny w sklepach internetowych spadły szybciej niż w tradycyjnych

Ceny w sklepach internetowych spadły szybciej niż w tradycyjnych

Ceny w internecie zanotowały większe spadki niż w tradycyjnych sklepach – wynika z danych Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W październiku ceny w sieci były średnio o 0,7 proc. niższe niż miesiąc wcześniej. Różnica w poziomie cen między sklepami online a offline nie przekracza jednak 1 pkt proc.
więcej