Mówi: | Mirosław Przedpełski |
Funkcja: | Prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej |
Przedpełski (PZPS): sport powinien interesować biznes. Państwo nie da rady samo finansować sportu
Przez ostatnie cztery lata ligami męska i damską opiekował się Polkomtel. Władze Polskiego Związku Piłki Siatkowej doszły jednak do wniosku, że siatkarki potrzebowały nowej siły i pomysłu na dalszą działalność. Orlen - oprócz finansowania ligi - ma skupić się na opiece marketingowej oraz sponsorskiej.
– Sport jest produktem, który powinien interesować biznes. Bez biznesu nie mamy możliwości rozwoju sportu. Tak jest na całym świecie i państwo nie da rady samo poprowadzić sportu. Musi być sport wspierany przez biznes, który również poprzez sport może się bardzo dobrze promować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Przedpełski, prezes PZPS.
Władze związku przyznają, że bez wsparcia sponsorów nie byłoby szans m.in na profesjonalne przygotowanie sportowców do międzynarodowych turniejów. Wkład państwa do budżetu PZPS-u szacowany jest na około 20 proc., reszta to zysk wypracowany w czasie organizacji imprez oraz pomoc sponsorów.
– Państwo przeznacza 140 mln zł na przygotowania reprezentacji olimpijskiej, a np. bolid Formuły 1 kosztuje 100 mln dolarów (ponad 300 mln zł). Czy te środki wystarczają? To wszystko zależy, jak się podejdzie do sportu. Oczywiście, to nie jest tylko rządowa sprawa, ale kwestia samorządu i wszystkich jednostek, które biorą udział w zarządzaniu i myślę że tam jest dużo większy wkład. Trzeba by było kiedyś zliczyć, jak dużo jest przeznaczane na sport, ale dziś trudno powiedzieć – tłumaczy prezes Przedpełski.
W tym roku Polski Związek Piłki Siatkowej uruchomił również program szkolenia młodzieży. W małych miejscowościach tworzone są Siatkarskie Ośrodki Szkolne. Projekt ma na celu szkolenie młodzieży uzdolnionej sportowo w piłce siatkowej w szkolnych ośrodkach sportowych, działających ze wsparciem jednostek samorządu terytorialnego. Docelowo na mapie kraju mają powstać 32 taki punkty, które nakłonią Polaków do masowego uprawiania tego sportu.
– To było moje marzenie, żeby taki program powstał i to były założenia sprzed ośmiu lat. Jestem bardzo szczęśliwy, że taki plan wchodzi w życie. Jest to w ogóle milowy krok dla siatkówki i sportu polskiego – wyjaśnia szef PZPS-u.
Czytaj także
- 2024-02-02: Orlen rekordowo zwiększa nakłady na inwestycje. Ponad 120 mld zł przeznaczy na rozwój OZE
- 2024-02-01: Orlen podsumowuje 8 lat znaczących zmian. D. Obajtek: To był czas budowy koncernu multienergetycznego [DEPESZA]
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-10-05: Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/h
- 2023-09-15: Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów
- 2022-10-21: Energetyka inwestuje w ochronę ptaków. Innowacyjny system chroni je przed kolizjami z turbinami wiatrowymi
- 2022-06-08: Piotr Gruszka: Podczas siatkarskich mistrzostw świata na pewno znów będziemy w roli faworytów. Mamy bardzo mocną kadrę
- 2022-03-02: Rozwój technologii i praca zdalna pomagają aktywizować osoby z niepełnosprawnościami. Dziś 80 proc. z nich nie pracuje i nie szuka pracy [DEPESZA]
- 2021-11-30: Najstarsza organizacja ekologiczna w Polsce nawiązuje partnerstwo z gigantem energetycznym. Wspólnie będą prowadzić działania z zakresu ochrony środowiska oraz edukacji przyrodniczej
- 2021-11-10: Dorota Goldpoint: Kobiety dojrzałe i o różnych sylwetkach na wybiegach projektantów to będzie stały trend. To krok w kierunku normalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.