Wszystkie newsy

2015-04-27 | 06:00
Moda
Plagiaty w branży modowej stały się powszechne. Wzory polskich projektantów coraz częściej pod ochroną patentową Wszystkie newsy

Plagiaty w branży modowej stały się powszechne. Wzory polskich projektantów coraz częściej pod ochroną patentową

Zarejestrowanie wzoru w Urzędzie Patentowym to najlepsza forma zabezpieczenia swoich praw do projektu. Wbrew powszechnym opiniom procedura ta nie jest ani skomplikowana, ani kosztowna. Na taki krok decyduje się coraz więcej polskich projektantów. Do chronionych wzorów należą m.in. spodnie marki Madox, biżuteria Krystyny Odolińskiej oraz kapturo-szalik Mnishkha.
więcej
2015-04-24 | 06:45
Firma
Dobre prognozy dla polskiego eksportu. Co roku spodziewany jest 5-procentowy wzrost

Dobre prognozy dla polskiego eksportu. Co roku spodziewany jest 5-procentowy wzrost

Produkty „made in Poland” są sprzedawane na 218 rynkach, a przychody z eksportu uzyskuje 60 tys. polskich firm – wynika z badania Grant Thornton. Rola sprzedaży zagranicznej w polskiej gospodarce będzie rosnąć. Eksperci szacują, że w kolejnych latach dynamika wzrostu wyniesie ponad 5 proc. Potrzebne jest jednak większe zróżnicowanie rynków zbytu, które pozwoli osiągać wyższe marże.
więcej
2015-04-23 | 06:45
Firma
Rosną wydatki polskich firm na innowacyjność. Zbliżają się do średniej europejskiej

Rosną wydatki polskich firm na innowacyjność. Zbliżają się do średniej europejskiej

Polskie innowacyjne przedsiębiorstwa coraz więcej pieniędzy przeznaczają na działalność innowacyjną. Średnio wydają na ten cel 1 mln euro (wobec 785 tys. w 2010 roku) i zbliżają się poziomu średnich wydatków w UE (1,15 mln euro). Jednocześnie spada jednak odsetek innowacyjność firm – wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
więcej
2015-04-23 | 06:35
Firma
Na rynku funkcjonuje tylko około tysiąca pracowniczych programów emerytalnych. To nie oznacza jednak, że pracodawcy nie są zainteresowani takimi produktami

Na rynku funkcjonuje tylko około tysiąca pracowniczych programów emerytalnych. To nie oznacza jednak, że pracodawcy nie są zainteresowani takimi produktami

Pracownicze programy emerytalne nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Na koniec 2014 roku objętych nimi było 381 tys. osób, czyli nieco ponad 2 proc. pracujących. Nie przybywa nowych programów, od kilku lat liczba oscyluje w okolicach tysiąca. Pracodawcy wolą zaoferować swoim pracownikom bardziej elastyczne rozwiązania pozaustawowe. Zachęcić ich mogłyby jednak zmiany w prawie.
więcej
2015-04-23 | 06:20
Handel
Rozpoznawalność firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią rośnie. Przodują marki kosmetyczne

Rozpoznawalność firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią rośnie. Przodują marki kosmetyczne

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce systematycznie się rozwija. Rosną nie tylko obroty firm, lecz także ich rozpoznawalność wśród klientów. Konsumenci coraz częściej potrafią sami, bez podpowiedzi, wskazać firmy działające w tej branży. Rozpoznawalne są przede wszystkich duże, międzynarodowe podmioty z branży kosmetycznej, jak Avon czy Oriflame.
więcej
2015-04-22 | 06:25
Handel
Rynek franczyzy rośnie. Działa na nim już ponad tysiąc marek

Rynek franczyzy rośnie. Działa na nim już ponad tysiąc marek

Oferta systemów franczyzowych szybko się rozwija, a rynek wszedł w fazę dojrzałości. Istnieje na nim już ponad tysiąc marek i konceptów. W ramach różnych systemów działa przeszło 63,5 tys. placówek – punktów handlowych i usługowych. Chociaż franczyza to inaczej biznes z instrukcją, nie oznacza to, że jest ona pozbawiona ryzyka.
więcej
2015-04-21 | 06:45
Firma
9 mld euro trafi do polskich firm na innowacje. To szansa na dogonienie Zachodu

9 mld euro trafi do polskich firm na innowacje. To szansa na dogonienie Zachodu

W nowej perspektywie finansowej polscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać ze wsparcia na innowacje i działalność badawczo-rozwojową. Na ten cel trafi 9 mld euro z programu Inteligentny Rozwój. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju chce im ułatwiać sięganie po unijne środki. Służyć temu ma nie tylko przyspieszanie procedur, lecz także pomoc w nawiązywaniu kontaktów między firmami i naukowcami.
więcej
2015-04-21 | 06:35
Konsument
Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google. Stracić mogą firmy, których strony nie są dostosowane do urządzeń mobilnych

Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google. Stracić mogą firmy, których strony nie są dostosowane do urządzeń mobilnych

Od dzisiaj Google wprowadza zmiany w swojej mobilnej wyszukiwarce. Preferowane będą strony z wersjami na tablet czy smartfon. Na zmianach skorzystają użytkownicy, którzy coraz częściej łączą się z internetem przez urządzenia mobilne, ale prawdziwa rewolucja czeka firmy. W Polsce tylko 7 proc. małych i średnich przedsiębiorstw pamięta o mobilnym kliencie. Pozostałe po zmianach mogą sporo stracić.
więcej
2015-04-20 | 06:30
Firma
Właściciele małych i średnich firm coraz częściej szukają wsparcia wśród bardziej doświadczonych przedsiębiorców. Przyspiesza to rozwój ich biznesów

Właściciele małych i średnich firm coraz częściej szukają wsparcia wśród bardziej doświadczonych przedsiębiorców. Przyspiesza to rozwój ich biznesów

Właściciele firm coraz częściej szukają wsparcia u innych przedsiębiorców. Wymiana doświadczeń czy zasięgnięcie opinii pozwala im skuteczniej rozwiązywać biznesowe problemy. Zwłaszcza że zwykle są one podobne, dotyczą m.in. zwiększania sprzedaży, przyciągania i utrzymywania klientów, znajdowania odpowiednich pracowników czy organizacji przedsiębiorstwa.
więcej
2015-04-17 | 06:55
Firma
J.K. Bielecki: po sukcesach eksportowych polskie firmy zaczynają myśleć o fuzjach i przejęciach

J.K. Bielecki: po sukcesach eksportowych polskie firmy zaczynają myśleć o fuzjach i przejęciach

Sukcesy w eksporcie na zagraniczne rynki skłaniają polskich przedsiębiorców do myślenia o fuzjach i przejęciach. Sprzyjają temu również warunki gospodarcze, czyli przedłużające się problemy rozwiniętych państw europejskich i tani pieniądz. Ekspansje polskich firm może wesprzeć kapitałowo uruchomiony kilka miesięcy temu Fundusz Ekspansji Zagranicznej BGK, który oferuje środki do 50 mln zł.
więcej
2015-04-17 | 06:40
Infrastruktura
Firmy mają szanse na lepsze stawki i warunki wynajmu biur. Skorzystają na tym przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa

Firmy mają szanse na lepsze stawki i warunki wynajmu biur. Skorzystają na tym przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa

Warszawski rynek powierzchni biurowej jest coraz bardziej korzystny dla najemców. Duża liczba nowych biurowców wpływa na obniżkę czynszów. Oprócz tego firmy mogą negocjować inne atrakcyjne warunki, np. wakacje czynszowe czy biuro dostosowane do swoich specyficznych potrzeb. To przede wszystkim szansa dla małych i średnich firm na siedzibę w bardziej prestiżowych lokalizacjach.
więcej
2015-04-17 | 06:35
Handel
Polacy nie oszczędzają na produktach dla dzieci. Sieć sklepów Coccodrillo chce wykorzystać dobrą koniunkturę

Polacy nie oszczędzają na produktach dla dzieci. Sieć sklepów Coccodrillo chce wykorzystać dobrą koniunkturę

Sklepy z produktami dla dzieci notują coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku Coccodrillo miało 11,4 mln zł zysku. To wynik lepszy niemal o 275 proc. od osiągniętego w 2013 roku. Firma planuje utrzymać wynik finansowy na zbliżonym poziomie i zwiększyć obroty o ok. 7-10 proc. Wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo rynek produktów dla dzieci systematycznie rośnie. W ubiegłym roku jego wartość przekroczyła 9 mld zł.
więcej
2015-04-16 | 06:40
Bankowość
Małe i średnie firmy coraz chętniej wspólnie kupują towary i usługi. Grupowe zakupy szansą na oszczędności

Małe i średnie firmy coraz chętniej wspólnie kupują towary i usługi. Grupowe zakupy szansą na oszczędności

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej wspólnie kupują towary i usługi. Dzięki tworzeniu grup zakupowych firmy mają znacznie silniejszą pozycję negocjacyjną z dostawcami. Takie rozwiązanie na Zachodzie jest już bardzo popularne, w Polsce dopiero zaczyna być stosowane.
więcej
2015-04-15 | 06:50
Firma
Niskie ceny produktów nie wystarczą do udanej ekspansji zagranicznej. Polskie firmy muszą stawiać na wiedzę i nowe rynki

Niskie ceny produktów nie wystarczą do udanej ekspansji zagranicznej. Polskie firmy muszą stawiać na wiedzę i nowe rynki

Niskie ceny nie są już wyznacznikiem sukcesu na rynkach globalnych. Istotną rolę pełni konkurencja technologiczna oraz znajomość danych rynków. Szansę na sukces zwiększa także wyszukiwanie nowych obszarów ekspansji, np. w Afryce. Szczególnie dobrze przygotowane są do takich działań firmy rodzinne, które planują swoje inwestycje długoterminowo.
więcej
2015-04-15 | 06:25
Edukacja
Uczniowie szkół zawodowych i techników pozytywnie oceniają swoje perspektywy zawodowe. Co trzeci rozważa wyjazd za granicę

Uczniowie szkół zawodowych i techników pozytywnie oceniają swoje perspektywy zawodowe. Co trzeci rozważa wyjazd za granicę

Większość uczniów szkół zawodowych i techników z optymizmem patrzy na swoje perspektywy zawodowe. Nieco bardziej sceptyczni są absolwenci tych szkół, którzy zaczynają dostrzegać trudności z wejściem na rynek pracy. Ponad dwie trzecie młodych ludzi rozważa prowadzenie własnej działalności gospodarczej.
więcej