Wszystkie newsy

2014-04-07 | 06:30
Moda
Usługi kaletnicze znów popularne. Klienci chętnie zamawiają torby dostosowane do indywidualnych potrzeb Wszystkie newsy

Usługi kaletnicze znów popularne. Klienci chętnie zamawiają torby dostosowane do indywidualnych potrzeb

Kaletnictwo – choć przez ostatnie lata nieco zapomniane – teraz znów wraca do łask. Do pracowni kaletniczych przychodzą już nie tylko ludzie starsi, by naprawić skórzaną torbę czy pasek, lecz także coraz więcej osób, które chcą złożyć oryginalne zamówienie, np. na niebanalną torebkę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
więcej
2014-04-07 | 06:15
Przemysł spożywczy
Rośnie popularność kawy ziarnistej, ale Polacy są wierni tradycyjnym markom kawy mielonej

Rośnie popularność kawy ziarnistej, ale Polacy są wierni tradycyjnym markom kawy mielonej

Polacy wciąż piją bardzo mało kawy, trzykrotnie mniej od Niemców i prawie pięciokrotnie mniej od Skandynawów, którzy są rekordzistami pod względem ilości spożywanej kawy. Rośnie za to popularność kaw ziarnistych i z tych sektora premium. To efekt szerokiej oferty domowych ekspresów ciśnieniowych. Polacy rozsmakowali się także w kawie brazylijskiej, której promocji sprzyja zbliżający się mundial piłkarski.
więcej
2014-04-07 | 06:00
Zakupy
Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów

Polacy nie potrafią interpretować informacji umieszczonych na etykietach produktów

Z badań wynika, że dwie trzecie Polaków nie czyta etykiet na kupowanych produktach spożywczych, a jeśli nawet zdarzy im się na nie spojrzeć, to nie potrafią ich zinterpretować. Bywa również, że producenci świadomie wprowadzają konsumentów w błąd, a istotne informacje są napisane małym drukiem. Specjaliści do spraw żywienia podkreślają, że etykiety powinny być czytelne i sformułowane tak, by każdy klient mógł je zrozumieć.
więcej
2014-04-04 | 06:35
Handel
Stokrotka na przełomie roku planuje rozpocząć testowo sprzedaż internetową

Stokrotka na przełomie roku planuje rozpocząć testowo sprzedaż internetową

Stokrotka myśli o sprzedaży przez internet. Planuje pod koniec roku lub na początku przyszłego ruszyć z pilotażem, ale na razie tylko w jednym regionie – w Lublinie. Teraz chce się rozwijać przez franczyzę. Sieć stawia na projekt franczyzowy dla supermarketów. Z kolei nieco mniejsze od nich markety, czyli sklepy o powierzchni 200-400 mkw. będą mogły stać się franczyzobiorcami Stokrotki w czwartym kwartale br.
więcej
2014-04-04 | 06:30
Przemysł spożywczy
Polacy piją coraz więcej wody kosztem soków

Polacy piją coraz więcej wody kosztem soków

Silna konkurencja producentów, nasycony rynek i coraz większa popularność picia wody doprowadziły w ostatnich latach do spadków na rynku soków i napojów owocowych – ocenia Marek Sypek, prezes spółki Agros-Nova. Co ciekawe, w ubiegłym roku największe problemy miały marki najtańsze. Rynek zaczyna się już jednak stabilizować i w tym roku powinno być podobnie jak w ubiegłym. Gwałtownych wahań nie oczekuje się również na rynku przetworów.
więcej
2014-04-03 | 06:40
Motoryzacja
O prawie połowę wzrosła sprzedaż aut Opla. Koncern stawia na auta z napędem gazowym

O prawie połowę wzrosła sprzedaż aut Opla. Koncern stawia na auta z napędem gazowym

W pierwszym kwartale tego roku Opel odnotował ponad 40-proc. wzrost sprzedaży. W samym marcu sprzedaż była o 57 proc. wyższa niż przed rokiem. Koncern chce utrzymać tę dynamikę, oferując gamę modeli wyposażonych fabrycznie w instalację gazową LPG.
więcej
2014-04-03 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spożycie ekologicznej żywności w Polsce jest 15 razy mniejsze niż na Zachodzie. Rynek będzie jednak rósł

Spożycie ekologicznej żywności w Polsce jest 15 razy mniejsze niż na Zachodzie. Rynek będzie jednak rósł

Statystyczny Polak wydaje tylko cztery euro rocznie na żywność ekologiczną. Niemiec przeznacza na ten cel 86 euro, a Duńczyk – prawie dwa razy więcej. Spożycie ekologicznej żywności jest w Polsce ok. 15 razy mniejsze niż w krajach Europy Zachodniej i pięć razy mniejsze niż np. w Czechach. Zdaniem dystrybutorów ekoproduktów wynika to głównie z niskiej świadomości społecznej. Jednak według nich branża zdrowego żywienia ma duży potencjał wzrostu.
więcej
2014-04-03 | 06:00
Zakupy
Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Zakupy w sieci są coraz mniej atrakcyjne cenowo. Analitycy sprzedaży radzą, by przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego towaru w internecie najpierw sprawdzić jego ceny w tradycyjnych, stacjonarnych marketach. Często bowiem okazuje się, że po doliczeniu kosztów transportu czy innych opłat, zakup w sklepie online wcale nie jest cenowo najkorzystniejszy. Co więcej, w marketach z elektroniką, które zmniejszają swoje marże i dają klientom duże rabaty, towary mogą być nawet o kilkanaście procent tańsze.
więcej
2014-04-02 | 06:30
Motoryzacja
Citroen tworzy niezależną ekskluzywną markę DS. Auta będą dostępne w osobnej sieci sprzedaży

Citroen tworzy niezależną ekskluzywną markę DS. Auta będą dostępne w osobnej sieci sprzedaży

Marka DS, wydzielona z Citroen i zarządzana przez koncern PSA, znana jest już klientom w Chinach. W najbliższym czasie pojawi się także w Europie. Nowa marka, podobnie jak dotychczasowa linia DS, będzie obejmowała modele klasy premium.
więcej
2014-04-02 | 06:25
IT i technologie
Polscy producenci urządzeń mobilnych szykują się do podbicia rynków afrykańskich i południowoamerykańskich

Polscy producenci urządzeń mobilnych szykują się do podbicia rynków afrykańskich i południowoamerykańskich

Rynki afrykańskie i Ameryki Południowej mogą być bardziej atrakcyjne dla polskich producentów tanich urządzeń mobilnych niż np. rynek niemiecki. W krajach rozwiniętych zwykle większość procentowego tortu na rynku dzielą między sobą 2-3 duzi producenci, a dla pozostałych zostaje tylko kilka, maksymalnie kilkanaście procent. Firma Lechpol, właściciel Krüger & Matz, zamierza zdobywać bardziej egzotyczne rynki, zaczyna od Egiptu. W Polsce producent urządzeń mobilnych chce zadebiutować z telewizorami.
więcej
2014-04-02 | 06:20
Przemysł spożywczy
Piotr i Paweł otworzy w tym roku co najmniej kilkanaście sklepów. Stawia na rosnącą popularność marek własnych

Piotr i Paweł otworzy w tym roku co najmniej kilkanaście sklepów. Stawia na rosnącą popularność marek własnych

Rozwój sieci sklepów w tempie dwucyfrowym, nowe placówki własne i franczyzowe, rozwój logistyki i własnych marek – to plany rozwojowe marki Piotr i Paweł. Firma planuje rozbudowę m.in. w Małopolsce oraz na Górnym i Dolnym Śląsku. Zamierza też pokazywać, że Piotr i Paweł to supermarkety na codzienne zakupy, a nie delikatesy tylko dla zamożnych.
więcej
2014-04-01 | 06:40
Motoryzacja
Są efekty nowej strategii sprzedaży Mercedesa. Klienci chętnie kupują auta kompaktowe

Są efekty nowej strategii sprzedaży Mercedesa. Klienci chętnie kupują auta kompaktowe

Wzbogacenie oferty auta kompaktowych, a co za tym idzie ich większa dostępność dla klientów, okazały się dla Mercedesa strzałem w dziesiątkę. Nowa polityka marki przynosi już pierwsze rezultaty, a klientów nie brakuje. Ogromną popularnością cieszy się prezentowany na Targach Motor Show w Poznaniu model kompaktowego SUV-a, czyli Mercedesa GLA. To jedna z kilku nowości niemieckiego koncernu.
więcej
2014-03-31 | 06:55
Handel
Rządowy projekt ustawy konsumenckiej ograniczy zamawianie usług przez telefon. Konieczne będzie wysyłanie potwierdzenia na piśmie

Rządowy projekt ustawy konsumenckiej ograniczy zamawianie usług przez telefon. Konieczne będzie wysyłanie potwierdzenia na piśmie

Prace nad rządowym projektem ustawy konsumenckiej, wdrażającej dyrektywę unijną, wciąż trwają. Część zmian zawartych w projekcie wykracza poza przepisy dyrektywy. I to ze szkodą dla działających na rynku przedsiębiorstw. Niektóre przepisy mogą również dla klientów oznaczać utrudniony dostęp do nowoczesnych usług. Składanie zamówień czy aktywacja usług przez telefon, np. u operatorów komórkowych, ma być niemożliwe. Konieczne będzie przesłanie potwierdzenia na piśmie.
więcej
2014-03-31 | 06:10
Handel
Sieć drogerii Dayli chce mieć na koniec roku prawie 200 placówek. Rusza kampania reklamowa z udziałem sióstr Radwańskich

Sieć drogerii Dayli chce mieć na koniec roku prawie 200 placówek. Rusza kampania reklamowa z udziałem sióstr Radwańskich

Sieć Dayli Polska, oferująca produkty drogeryjne razem ze spożywczymi oraz usługami finansowymi czy pocztowymi, planuje ekspansję w dużych miastach. Wkrótce rozpocznie się kampania reklamowa z udziałem sióstr Radwańskich. Zarząd jest przekonany, że nowatorska formuła sieci pozwoli na szybki rozwój w kraju.
więcej
2014-03-31 | 06:00
Żywienie
Mężczyźni częściej niż kobiety zamawiają jedzenie do domu. Najczęściej pizzę, burgery i chińszczyznę

Mężczyźni częściej niż kobiety zamawiają jedzenie do domu. Najczęściej pizzę, burgery i chińszczyznę

Mężczyźni zamawiają jedzenie do domu znacznie częściej niż kobiety. Przyczyną zazwyczaj jest wygoda lub brak umiejętności kulinarnych. Panowie najchętniej zamawiają pizzę i coraz bardziej popularne burgery.
więcej