Wszystkie newsy

2014-06-02 | 06:10
Handel
Polacy coraz częściej kupują buty przez internet. Cenią luksusowe marki i duży wybór Wszystkie newsy

Polacy coraz częściej kupują buty przez internet. Cenią luksusowe marki i duży wybór

Zakupy butów przez internet zyskują coraz większą popularność. Z badania firmy „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że ponad połowa internautów choć raz kupiła w sieci obuwie. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy wydali na ten cel średnio 134 zł. Jednak coraz częściej w sieci sprzedają się marki luksusowe, które trudno dostać w tradycyjnych sklepach, a klienci są w stanie wydać na wymarzone buty nawet kilka tysięcy złotych. W e-sklepach klienci cenią również duży wybór.
więcej
2014-05-30 | 06:40
Rolnictwo
Polska silnym eksporterem mrożonych owoców i zagęszczonych soków

Polska silnym eksporterem mrożonych owoców i zagęszczonych soków

Nie tylko jabłka są hitem eksportowym Polski wśród produktów ogrodniczych. Dobrze za granicą idzie również sprzedaż zagęszczonych soków oraz mrożonek, zwłaszcza malin. Ich produkcja jest coraz większa, ponieważ konsumpcja świeżych owoców i warzyw w kraju nie rośnie, więc nadmiar zbiorów sprzedawany jest do zakładów przetwórczych. Największym konkurentem w eksporcie mrożonych malin jest Serbia, która obecnie boryka się z największą od 120 lat powodzią.
więcej
2014-05-30 | 06:35
Handel
Statystyczny Polak ma w portfelu cztery karty lojalnościowe, Amerykanin – dwanaście

Statystyczny Polak ma w portfelu cztery karty lojalnościowe, Amerykanin – dwanaście

Statystyczny Polak uczestniczy średnio w czterech programach lojalnościowych. Choć to zdecydowanie mniej niż na przykład w Stanach Zjednoczonych, to popularność tego typu programów dynamicznie rośnie. Firmy, które zdecydują się na ich wdrożenie, mogą zdobyć cenne dane umożliwiające zrozumienie zachowań konsumentów i poprawić dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Zyskują jednocześnie szansę tańszego dotarcia do klientów w porównaniu z kampaniami wielozasięgowymi.
więcej
2014-05-30 | 06:20
IT i technologie
Polacy bilety na imprezy kupują głównie w internecie. Rynek jest wart ponad 500 mln zł

Polacy bilety na imprezy kupują głównie w internecie. Rynek jest wart ponad 500 mln zł

Rynek internetowej sprzedaży biletów na imprezy kulturalne i sportowe w Polsce jest warty ponad 500 mln zł i w kolejnych latach będzie dynamicznie się rozwijał. Jeden z liderów rynku, eBilet.pl, w ubiegłym roku odnotował dwukrotny wzrost przychodów, sprzedając 2 mln wejściówek na 30 tys. różnych imprez. Polacy doceniają przede wszystkim szybkość i wygodę, jaką oferują zakupy wejściówek w sieci. Dlatego tradycyjne punkty sprzedaży mogą za kilka lat zniknąć z rynku.
więcej
2014-05-28 | 06:50
Handel
Portugalia może pomóc polskim firmom w ekspansji na rynki wschodzące

Portugalia może pomóc polskim firmom w ekspansji na rynki wschodzące

62,5 mln euro wyniósł w ubiegłym roku eksport polskich artykułów rolno-spożywczych do Portugalii. To 11,5 proc. więcej niż przed rokiem. Dla polskich producentów, nie tylko z branży spożywczej, współpraca z Portugalią oznacza dostęp do ponad 10-milionowego rynku zbytu oraz możliwość wejścia na rynki, z którymi Portugalia od lat utrzymuje bliskie relacje biznesowe, czyli państwa północnoafrykańskie i Ameryki Południowej. Również Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza ma swoich przedstawicieli w wielu regionach świata i organizując po raz piąty Tydzień Portugalski w Polsce, stara się promować dwustronną współpracę.
więcej
2014-05-28 | 06:20
Handel
W tym roku na świecie powstaną 1 134 nowe centra handlowe. Najwięcej w Brazylii, Indiach, Chinach i Rosji

W tym roku na świecie powstaną 1 134 nowe centra handlowe. Najwięcej w Brazylii, Indiach, Chinach i Rosji

Ponad 38 mln mkw. powierzchni handlowej w 1 134 nowych centrach handlowych może powstać w tym roku na całym świecie – wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield. Najwięcej nowo budowanej powierzchni przypada na Azję i państwa rozwijające się: Brazylię, Indie, Rosję i Chiny. Rozwojowi rynku sprzyja globalne ożywienie w gospodarce i wzrost wydatków konsumenckich.
więcej
2014-05-23 | 06:55
Handel
Od 2005 r. w Polsce ubyło prawie 100 tys. sklepów. Handel będzie jednak dynamicznie rósł

Od 2005 r. w Polsce ubyło prawie 100 tys. sklepów. Handel będzie jednak dynamicznie rósł

Choć w ciągu ostatniej dekady o ponad jedną piątą zmalała liczba sklepów, handel detaliczny będzie nadal rósł 6 proc. rocznie – wynika z raportu przygotowanego przez DNB Bank Polska i Deloitte. Handel hurtowy będzie się rozwijał nawet szybciej, głównie dzięki eksportowi. E-commerce stanowi na razie tylko 3 proc. rynku, ale może rosnąć nawet ponad 20 proc. rocznie w najbliższych latach.
więcej
2014-05-23 | 06:05
Przemysł spożywczy
Polskie bakalie i płatki śniadaniowe podbijają świat. Perspektywy na najbliższe lata są jeszcze lepsze

Polskie bakalie i płatki śniadaniowe podbijają świat. Perspektywy na najbliższe lata są jeszcze lepsze

Firma Bakalland, producent m.in. bakalii i produktów śniadaniowych, stawia na rozwój eksportu. Choć napięta sytuacja polityczna może negatywnie wpłynąć na sprzedaż do Rosji, bakalie trafiają nie tylko do krajów europejskich, lecz także na rynek azjatycki i afrykański, gdzie sprzedaż dynamicznie rośnie. W Polsce firmy przemysłu spożywczego narzekają na rentowność i zmieniającą się strukturę konsumpcji, plusem są za to rozwinięte linie produkcyjne i dobra baza surowcowa, np. owoców, warzyw czy bazy mleczarskiej.
więcej
2014-05-22 | 06:35
Handel
Rynek supermarketów jest mocno rozdrobniony. Może się jednak pojawić zdecydowany lider

Rynek supermarketów jest mocno rozdrobniony. Może się jednak pojawić zdecydowany lider

Rynek supermarketów czekają duże zmiany. Dziś działa na nim wielu graczy i można spodziewać się, że – wzorem rynku hipermarketów i dyskontów – również tu nastąpi konsolidacja i jeden z podmiotów uzyska przewagę nad konkurentami – ocenia wiceprezes sieci Piotr i Paweł. W Polsce wciąż wysoki jest udział małych sklepów w rynku handlowym.
więcej
2014-05-22 | 06:30
Przemysł spożywczy
Polskie przetwory podbiją Azję

Polskie przetwory podbiją Azję

Branża przetwórstwa owocowo-warzywnego głęboko odetchnęła po niedawnym kryzysie gospodarczym. Polskie firmy nie tylko dobrze radzą sobie na niełatwym rodzimym rynku spożywczym, lecz także coraz więcej sprzedają na wschodzie Europy. Szukając rynków zbytu, dotarły także za Ural, do Kazachstanu czy Mongolii.
więcej
2014-05-22 | 06:00
Handel
Od miesiąca niepokój w branży mleczarskiej. Spada liczba zamówień

Od miesiąca niepokój w branży mleczarskiej. Spada liczba zamówień

Od około miesiąca trwa dekoniunktura na rynku artykułów mlecznych. Ubiegły rok i początek obecnego były jednak dla branży bardzo korzystne. Polska jest w europejskiej czołówce pod względem produkcji mleka i sera, a swoje wyroby eksportuje nie tylko na rynki unijne, lecz także coraz częściej do Azji i Afryki.
więcej
2014-05-21 | 06:35
Handel
Słaby rok polskiej wieprzowiny. Wznowienie eksportu na Ukrainę nie pomoże w wyraźny sposób

Słaby rok polskiej wieprzowiny. Wznowienie eksportu na Ukrainę nie pomoże w wyraźny sposób

Do tej pory eksport mięsa w porównaniu z ubiegłym rokiem jest niższy o blisko 20 proc., głównie przez zakaz importu mięsa do wielu krajów, głównie na Wschodzie. Przedstawiciele branży podkreślają, że jeśli nie uda się odzyskać rynków wschodnich i azjatyckich, to w kolejnych miesiącach spadek może być jeszcze większy. Zgodnie z informacjami ministra rolnictwa Marka Sawickiego możliwe, że w najbliższych tygodniach polska wieprzowina zacznie znów trafiać na Ukrainę, a również Chiny ograniczą obowiązujący zakaz.
więcej
2014-05-21 | 06:30
Handel
Polskie firmy nie nadążają za nowymi światowymi trendami w sprzedaży

Polskie firmy nie nadążają za nowymi światowymi trendami w sprzedaży

Dynamiczny proces sprzedaży, rozwijanie talentów handlowców i trafna ocena szans sprzedażowych – te cechy wyróżniają najlepszych sprzedawców. W Polsce takie rozwiązania stosuje niewielka liczba przedsiębiorstw. Przykładowo formalny coaching obecny jest w mniej niż co piątej firmie. Rodzimym przedsiębiorcom pozostaje więc podpatrywanie najlepszych i wdrażanie najnowszych rozwiązań, które oni stosują.
więcej
2014-05-15 | 06:40
Handel
W Polsce jest miejsce na kolejne 4 tysiące dyskontów. Jeszcze szybciej rozwija się e-handel

W Polsce jest miejsce na kolejne 4 tysiące dyskontów. Jeszcze szybciej rozwija się e-handel

Liczba dyskontów w Polsce może jeszcze wzrosnąć nawet dwukrotnie w perspektywie kilku lat – tak potencjał rynku ocenia Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej Czerwonej Torebki. Dziś działa ponad 3 tysiące tego typu sklepów, a do końca roku ma ich być 4 tysiące. Obecnie wciąż połowę rynku handlowego mają małe sklepy, ale rola sieci, szczególnie dyskontowych, rośnie.
więcej
2014-05-12 | 06:25
Gospodarka
Polscy eksporterzy coraz mocniejsi na szwajcarskim rynku

Polscy eksporterzy coraz mocniejsi na szwajcarskim rynku

W 2013 r. po raz drugi z rzędu Polska zanotowała nadwyżkę w handlu ze Szwajcarią, co potwierdza konkurencyjność polskich firm. Dzięki powstającym centrom usług biznesowych rośnie również eksport usług do tego alpejskiego kraju. Perspektywy rozwoju handlu są wciąż duże, bo Szwajcaria to jeden z najbogatszych krajów na świecie – PKB na osobę jest tam blisko czterokrotnie wyższe niż w Polsce.
więcej