Wszystkie newsy

2014-07-22 | 06:40
Handel
Ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowe w II kwartale Wszystkie newsy

Ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowe w II kwartale

Ponad 270 mln zł przeznaczyły sieci handlowe na promocję w II kwartale – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej na reklamę wydał Lidl – ponad 100 mln zł. Wzrost wydatków reklamowych szedł w parze z rosnącym zainteresowaniem internautów. Najczęściej komentowane w internecie i mediach społecznościowych były promocje cenowe i oferty związane z grillowaniem sieci Biedronka, Lidl i Tesco.
więcej
2014-07-22 | 06:25
Handel
Spowolnienie na rynku wydawniczym. Statystyczny Polak wydaje na książki kilkanaście złotych rocznie

Spowolnienie na rynku wydawniczym. Statystyczny Polak wydaje na książki kilkanaście złotych rocznie

Rynek czytelniczy w Polsce od lat utrzymuje się na podobnym poziomie, a badania wskazują, że tylko połowa społeczeństwa czyta rocznie choć jedną książkę. Tylko 11 proc. Polaków sięga po więcej niż sześć książek w roku. Powoli wzrasta jednak liczba osób korzystających z bibliotek publicznych, rośnie też liczba wypożyczanych książek. Zdaniem ekspertów wydawcy powinni dostosować ofertę do zainteresowań czytelników, którzy coraz częściej korzystają z nowych form czytelnictwa – e-booków i audiobooków.
więcej
2014-07-21 | 06:35
Handel
Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.
więcej
2014-07-18 | 06:50
Handel
Japońskie firmy dzięki Polsce chcą zdobywać rynki Europy Wschodniej

Japońskie firmy dzięki Polsce chcą zdobywać rynki Europy Wschodniej

Nie tylko duży rynek zbytu i wzrost gospodarczy przyciągają japońskie firmy do Polski. To również możliwość ekspansji na rynki regionu Europy Wschodniej jest dla Japończyków atrakcyjna. Największe szanse na wzajemne inwestycje Polski i Japonii są w sektorach energetycznym, finansowym, zdrowotnym i IT. Zainteresowanie japońskich inwestorów budzą także innowacje z naszego kraju, takie jak grafen.
więcej
2014-07-18 | 06:25
Żywienie
Polacy coraz częściej sięgają po whisky i bourbony kosztem czystej wódki

Polacy coraz częściej sięgają po whisky i bourbony kosztem czystej wódki

Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. W ciągu ostatnich 10 lat jej sprzedaż w naszym kraju rosła średnio o 20 proc. rocznie. Według prognoz zainteresowanie Polaków trunkami z tej kategorii sprawi, że przez kolejne 5 lat wzrost utrzyma się na poziomie 8 proc.
więcej
2014-07-17 | 06:30
Przemysł spożywczy
Grycan chce zdobywać rynki zachodniej Europy

Grycan chce zdobywać rynki zachodniej Europy

Marka Grycan – Lody od Pokoleń, po pierwszych sukcesach w Czechach, chce zdobywać kolejne zagraniczne rynki. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że w tym roku skupią się na Europie. Chociaż Polacy z roku na rok jedzą coraz więcej lodów, to i tak daleko jest im do Włochów, Amerykanów, Norwegów czy Szwedów.
więcej
2014-07-16 | 06:10
Handel
Deweloperzy coraz mniej zarabiają na nieruchomościach handlowych. Najemcy żądają niższych czynszów

Deweloperzy coraz mniej zarabiają na nieruchomościach handlowych. Najemcy żądają niższych czynszów

Rynek powierzchni handlowych stał się dla deweloperów nieco mniej rentowny, ponieważ ze względu na dużą podaż to najemcy dyktują warunki. Prezes Rank Progress SA podkreśla jednak, że nowych projektów jest dużo, a deweloperzy liczą na to, że długoterminowe umowy pozwolą na zwiększenie zysków w przyszłości.
więcej
2014-07-15 | 06:45
Gospodarka
Rośnie polski eksport do Afryki i Azji Południowej

Rośnie polski eksport do Afryki i Azji Południowej

Polski eksport na rynki rozwijające się ma urosnąć o blisko 20 proc. zarówno w tym, jak i przyszłym roku – wynika z prognoz KUKE. Największy potencjał mają rynki w Afryce i Azji Południowej, natomiast wśród branż – przemysł maszynowy i spożywczy. Eksperci spodziewają się, że zwiększenie eksportu przyczyni się do tego, że polskie firmy śmielej ruszą z bezpośrednimi inwestycjami zagranicznymi, których wartość na razie spada.
więcej
2014-07-11 | 06:35
Handel
Polski eksport rośnie szybciej niż oczekiwali eksperci. Mimo spadającej sprzedaży w Rosji i na Ukrainie

Polski eksport rośnie szybciej niż oczekiwali eksperci. Mimo spadającej sprzedaży w Rosji i na Ukrainie

Eksport może w tym roku wzrosnąć nawet o 10 proc. Utrzymujące się od początku roku szybkie tempo wzrostu zaskakuje ekspertów. Koniunkturę w handlu zagranicznym napędzają Niemcy, dokąd trafia ponad jedna czwarta polskiego eksportu. Rośnie też sprzedaż do innych krajów Unii Europejskiej, ale ekonomistów niepokoi sytuacja na Ukrainie, przez którą maleje sprzedaż do tego kraju i do Rosji.
więcej
2014-07-09 | 06:40
Motoryzacja
Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Ich sprzedaż w I półroczu wzrosła o 19 proc.

Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Ich sprzedaż w I półroczu wzrosła o 19 proc.

W pierwszym półroczu zarejestrowano niemal 176 tys. nowych samochodów osobowych – o jedną piątą więcej niż przed rokiem. W letnie miesiące producenci samochodów zanotują jednak nieco słabsze wyniki sprzedaży. Sezonowość rynku wynika z wakacyjnych wyjazdów, a szczyt sprzedaży zwykle przypada na koniec i początek roku. Liderem polskiego rynku nadal jest Škoda, która w pierwszym półroczu sprzedała niemal co siódmy nowy pojazd.
więcej
2014-07-09 | 06:00
Handel
Letnie wyprzedaże bywają dla sklepów okazją do nadużyć

Letnie wyprzedaże bywają dla sklepów okazją do nadużyć

Sezonowe wyprzedaże ruszyły pełną parą, a wraz z nimi sprzedawcy podwoili wysiłki, by za wszelką cenę pozbyć się towarów zalegających w magazynach. Ofiarami ich niedozwolonych praktyk często padają nieświadomi swoich praw konsumenci, których łatwo przekonać, że towar przeceniony nie podlega reklamacji, co nie jest prawdą. Sklepy mogą za to odmówić przyjęcia przecenionego towaru, który konsument chce zwrócić bez wyraźnej przyczyny.
więcej
2014-07-08 | 06:45
Gospodarka
Chiny: od taniej produkcji do luksusowej konsumpcji

Chiny: od taniej produkcji do luksusowej konsumpcji

Bogaci Chińczycy stanowią dużą część klienteli kasyn w Las Vegas oraz luksusowych sklepów w Paryżu czy Londynie. Dzięki dynamicznemu rozwojowi gospodarki miejscowa klasa średnia liczy już nawet 300 mln osób. To sprawia, że zagraniczne firmy coraz rzadziej widzą w Chinach zagłębie produkcyjne, a coraz częściej – ogromny rynek konsumencki.
więcej
2014-07-08 | 06:25
Przemysł
Sprzedaż chemii budowlanej w górę. Wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent

Sprzedaż chemii budowlanej w górę. Wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent

Rynek materiałów budowlanych w Polsce w I połowie roku rósł bardzo dynamicznie. Tylko w Polskich Składach Budowlanych sprzedaż po pierwszych pięciu miesiącach roku była o jedną czwartą wyższa niż przed rokiem. Producent chemii budowlanej firma Selena FM zanotowała w Polsce największe wzrosty spośród 70 różnych rynków, na których jest obecna. Inne perspektywiczne dla spółki rynki to m.in. Turcja, Rumunia i Brazylia, choć przedstawiciele firmy deklarują, że teraz koncentruje się ona głównie na rynku na europejskim.
więcej
2014-07-04 | 06:40
Handel
Media Markt walczy o klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów sieci

Media Markt walczy o klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów sieci

Media Markt chce zdobywać klientów również w miejscowościach, w których nie ma sklepów stacjonarnych. Sieć ma blisko 50 sklepów, głównie w większych miastach. Liczy jednak, że dzięki sprzedaży internetowej zakupy w Media Markt będą robić również mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości. Zachęcić klientów ma ogólnokrajowa akcja Media Markt Tour 2014 – do października przedstawiciele sieci odwiedzą blisko 70 miejscowości w całej Polsce, promując w interaktywnym miasteczku nowoczesne technologie z oferty sklepów.
więcej
2014-07-04 | 06:20
Handel
W Warszawie wciąż za mało powierzchni handlowej. Nasycenie nią niższe niż w innych dużych miastach Polski

W Warszawie wciąż za mało powierzchni handlowej. Nasycenie nią niższe niż w innych dużych miastach Polski

Nasycenie powierzchnią handlową w Warszawie jest w przeliczeniu na mieszkańca mniejsze niż w innych dużych miastach Polski. Mimo że siła nabywcza przekracza tu przeciętnie o 80 proc. średnią krajową. Największe zapotrzebowanie na powierzchnie handlowe jest m.in. na Białołęce, w Wilanowie, Wawrze i na Ursynowie.
więcej