Wszystkie newsy

2014-06-20 | 06:30
Przemysł spożywczy
Polski rynek kawy warty już ponad 5 mld zł. Najszybciej rośnie sprzedaż kawy premium Wszystkie newsy

Polski rynek kawy warty już ponad 5 mld zł. Najszybciej rośnie sprzedaż kawy premium

Rynek kawy w Polsce systematycznie się rozwija. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku napar z 3 kg ziaren kawy, jak jednak zaznaczają eksperci, rynek ma duży potencjał rozwojowy. Szybciej niż spożycie rośnie wartość kupowanej kawy, a to oznacza, że konsumenci coraz częściej sięgają po kawę premium. Dynamicznie rośnie też oferta ekspresów ciśnieniowych i kapsułkowych.
więcej
2014-06-20 | 06:20
Handel
Drogerie Polskie chcą stać się wiodącą siecią franczyzową na rynku kosmetycznym w Polsce. Do końca 2015 roku liczba placówek sieci ma wzrosnąć do 500

Drogerie Polskie chcą stać się wiodącą siecią franczyzową na rynku kosmetycznym w Polsce. Do końca 2015 roku liczba placówek sieci ma wzrosnąć do 500

Rynek kosmetyczny w Polsce rozwija się coraz szybciej. W ubiegłym roku zanotował 2-proc. wzrost i był wart 20 mld zł. Eksperci firmy badawczej PMR Research szacują, że jego wartość do końca 2016 roku wzrośnie do ponad 23 mld zł. Duża część sprzedaży odbywa się poprzez drogerie, rynek konsoliduje się, a sieci franczyzowe rozwijają się w szybkim tempie. Liczba sklepów w ramach systemów franczyzowych i partnerskich rośnie o kilkaset w ciągu roku, obecnie jest ich ponad 1,8 tys. Jednym z liderów tego segmentu rynku jest sieć Drogerie Polskie, która do końca przyszłego roku chce mieć 500 sklepów.
więcej
2014-06-20 | 06:10
IT i technologie
Na rynku telewizorów klienci mogą przebierać w ofertach. Niektóre sklepy nie wytrzymują konkurencji

Na rynku telewizorów klienci mogą przebierać w ofertach. Niektóre sklepy nie wytrzymują konkurencji

Rynek telewizorów w Polsce jest bardzo konkurencyjny – dla klientów to szeroki wybór i atrakcyjne ceny, ale dla firm to ostra walka o klientów. Te najsłabsze wypadają z rynku. Zmieniają się też zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci coraz częściej łączą zakupy tradycyjne z internetowymi, czyli w sieci szukają informacji i wybierają model, a w sklepie tradycyjnym kupują, lub odwrotnie – w sklepie poznają produkty i porównują je, a sprzęt zamawiają przez internet.
więcej
2014-06-18 | 06:30
Handel
Sieć drogerii Dayli Polska planuje do końca przyszłego roku prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę sklepów i zatrudnienie

Sieć drogerii Dayli Polska planuje do końca przyszłego roku prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę sklepów i zatrudnienie

Sieć drogerii Dayli Plus planuje zwiększenie liczby sklepów do minimum 300 do końca 2015 roku. To prawie dwa razy więcej placówek, niż dziś posiada firma. Dynamiczny rozwój sieci będzie wiązał się z równie szybkim wzrostem zatrudnienia. Przedstawiciele firmy liczą, że nowy model sprzedaży – drogerie typu convenience z szeroką gamą produktów i usług – zyska popularność wśród klientów.
więcej
2014-06-17 | 06:35
Motoryzacja
Rośnie sprzedaż części samochodowych przez internet. Powstają e-platformy łączące sprzedaż i usługi naprawcze

Rośnie sprzedaż części samochodowych przez internet. Powstają e-platformy łączące sprzedaż i usługi naprawcze

Firmy motoryzacyjne dostarczające części samochodowe pracują nad zwiększeniem swojego udziału w rynku dzięki rozszerzaniu zakresu usług, szerokiej dystrybucji części oraz postawieniu na sprzedaż internetową, która w ostatnich miesiącach znacząco rośnie. Kluczem do sukcesu może być też łączenie usług sprzedażowych oraz pomocy przy naprawie auta.
więcej
2014-06-17 | 06:05
IT i technologie
Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży

Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży

Rośnie znaczenie danych i ich wykorzystania w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Firmy starają się przewidzieć, jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecyduje się dotychczasowy klient, a także pracują nad optymalizacją procesu zakupowego klientów.
więcej
2014-06-16 | 06:45
Handel
Platformy konsolidujące sklepy przyszłością handlu w internecie. To szansa dla drobnych sprzedawców na zaistnienie w sieci

Platformy konsolidujące sklepy przyszłością handlu w internecie. To szansa dla drobnych sprzedawców na zaistnienie w sieci

Sprzedaż w internecie rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 20 procent w porównaniu z 2012 rokiem. Eksperci przewidują, że w tym roku tempo zmian będzie podobne. Przyszłością branży e-commerce mogą stać się platformy, które konsolidują sklepy, sprzedawców lub artystów z określonej branży w jednym miejscu. Taki model stosowany jest już z powodzeniem w tradycyjnym handlu oraz usługach i zdaniem ekspertów sprzedaż w internecie będzie także szła w tym kierunku.
więcej
2014-06-16 | 06:35
Handel
Na statystycznego Polaka przypada więcej powierzchni handlowej niż na Europejczyka. A sklepów będzie wciąż przybywać

Na statystycznego Polaka przypada więcej powierzchni handlowej niż na Europejczyka. A sklepów będzie wciąż przybywać

Powierzchnia handlowa w Polsce nadal będzie rosnąć, choć już teraz nasycenie rynku przekracza europejską średnią. Nowe obiekty handlowe będą się pojawiać głównie w mniejszych miastach i na ścianie wschodniej. W większych miastach zarządcy obiektów skoncentrują się na poprawie jakości już istniejących powierzchni, natomiast deweloperzy – na rozwoju ulic handlowych.
więcej
2014-06-16 | 06:25
Gospodarka
Dzięki ożywieniu gospodarczemu rośnie sprzedaż kosmetyków

Dzięki ożywieniu gospodarczemu rośnie sprzedaż kosmetyków

Przedstawiciele branży kosmetycznej obserwują zakończenie chudych lat, które były skutkiem gospodarczego kryzysu. Poprawa sytuacji w gospodarce ma bowiem bezpośrednie przełożenie na rozwój przedsiębiorstw kosmetycznych. – Po trudnym początku roku obserwujemy od kilku miesięcy ewidentny wzrost – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mariusz Grajda, dyrektor finansowy na Europę Wschodnią w firmie Coty Polska.
więcej
2014-06-13 | 06:40
Handel
Sephora chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i rozwijać sprzedaż przez internet

Sephora chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i rozwijać sprzedaż przez internet

Sephora do swoich 92 perfumerii w tym roku dołączy jeszcze kolejny salon w Olsztynie. W kolejnych latach sieć będzie rozwijać się w podobnym tempie jak do tej pory, czyli planuje 3-5 otwarć rocznie. Dodatkowo tak jak w ubiegłych latach, co roku około 6-8 już działających salonów będzie przechodzić remodeling, dzięki czemu będą jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów. Firma mocno stawia też na rozwój swojego e-sklepu.
więcej
2014-06-12 | 06:25
IT i technologie
„Enemy Front” od piątku w sklepach. Gra może upowszechnić wiedzę o powstaniu warszawskim na całym świecie

„Enemy Front” od piątku w sklepach. Gra może upowszechnić wiedzę o powstaniu warszawskim na całym świecie

Od wtorku gracze w USA mogą wcielić się w rolę walczącego w powstaniu warszawskim. Polska premiera gry „Enemy Front” odbędzie się w piątek. Wyprodukowana przez CI Games gra przedstawia losy amerykańskiego korespondenta wojennego, który postanawia przyłączyć się do ruchu oporu przeciwko hitlerowskim okupantom.
więcej
2014-06-12 | 06:10
Motoryzacja
Rośnie sprzedaż aut klasy SUV oraz limuzyn z bogatym wyposażeniem

Rośnie sprzedaż aut klasy SUV oraz limuzyn z bogatym wyposażeniem

Sprzedawcy i producenci samochodów od kilku miesięcy odnotowują coraz większą sprzedaż. Największe wzrosty dotyczą segmentu aut droższych z bogatym wyposażeniem oraz pojazdów luksusowych. Wzrosty mogłyby być jeszcze większe, gdyby zmieniły się przepisy dotyczące wyższej akcyzy na auta z silnikami powyżej 2 litrów.
więcej
2014-06-11 | 06:10
Sport
Mundial napędza popyt na telewizory. W tym roku popularne są duże ekrany i technologia 4K

Mundial napędza popyt na telewizory. W tym roku popularne są duże ekrany i technologia 4K

Rozpoczynające się w czwartek piłkarskie mistrzostwa świata tradycyjnie poprawią sprzedaż telewizorów. Choć w tym roku w rozgrywkach nie wystąpi nasza reprezentacja, Polacy i tak chętnie kupują nowy sprzęt, szczególnie o dużej przekątnej ekranu. Rynek dodatkowo napędza nowa technologia 4K.
więcej
2014-06-09 | 06:25
Przemysł spożywczy
Zwolenników slow food nie brakuje. Jednak taka żywność wciąż jest droga i trudno dostępna

Zwolenników slow food nie brakuje. Jednak taka żywność wciąż jest droga i trudno dostępna

Ruch slow food zakłada ochronę ginących gatunków roślin i zwierząt oraz niespieszne smakowanie żywności. Jego promocja wymaga dużych nakładów finansowych, a same produkty nie są masowo dostępne, głównie ze względów finansowych. Prawdopodobnie slow food pozostanie więc ruchem niszowym, który będzie wyszukiwał i promował regionalne, oryginalne produkty. Trudno więc spodziewać się, by w jakimkolwiek stopniu zagroził tradycyjnym producentom.
więcej
2014-06-06 | 06:30
Konsument
Polacy są głodni luksusowych marek. Duży potencjał wzrostu ma rynek kosmetyków premium

Polacy są głodni luksusowych marek. Duży potencjał wzrostu ma rynek kosmetyków premium

Rynek kosmetyków premium w Polsce to dziś 11-12 proc. rynku kosmetyków. Potencjał rozwoju jest bardzo duży, bo we Francji kosmetyki selektywne to nawet jedna trzecia całego rynku kosmetycznego. Na polski rynek wchodzą kolejne luksusowe marki, nie tylko kosmetyczne, co może przyczynić się do dynamicznego wzrostu sprzedaży produktów luksusowych.
więcej