Wszystkie newsy

2014-07-09 | 06:40
Motoryzacja
Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Ich sprzedaż w I półroczu wzrosła o 19 proc. Wszystkie newsy

Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Ich sprzedaż w I półroczu wzrosła o 19 proc.

W pierwszym półroczu zarejestrowano niemal 176 tys. nowych samochodów osobowych – o jedną piątą więcej niż przed rokiem. W letnie miesiące producenci samochodów zanotują jednak nieco słabsze wyniki sprzedaży. Sezonowość rynku wynika z wakacyjnych wyjazdów, a szczyt sprzedaży zwykle przypada na koniec i początek roku. Liderem polskiego rynku nadal jest Škoda, która w pierwszym półroczu sprzedała niemal co siódmy nowy pojazd.
więcej
2014-07-09 | 06:00
Handel
Letnie wyprzedaże bywają dla sklepów okazją do nadużyć

Letnie wyprzedaże bywają dla sklepów okazją do nadużyć

Sezonowe wyprzedaże ruszyły pełną parą, a wraz z nimi sprzedawcy podwoili wysiłki, by za wszelką cenę pozbyć się towarów zalegających w magazynach. Ofiarami ich niedozwolonych praktyk często padają nieświadomi swoich praw konsumenci, których łatwo przekonać, że towar przeceniony nie podlega reklamacji, co nie jest prawdą. Sklepy mogą za to odmówić przyjęcia przecenionego towaru, który konsument chce zwrócić bez wyraźnej przyczyny.
więcej
2014-07-08 | 06:45
Gospodarka
Chiny: od taniej produkcji do luksusowej konsumpcji

Chiny: od taniej produkcji do luksusowej konsumpcji

Bogaci Chińczycy stanowią dużą część klienteli kasyn w Las Vegas oraz luksusowych sklepów w Paryżu czy Londynie. Dzięki dynamicznemu rozwojowi gospodarki miejscowa klasa średnia liczy już nawet 300 mln osób. To sprawia, że zagraniczne firmy coraz rzadziej widzą w Chinach zagłębie produkcyjne, a coraz częściej – ogromny rynek konsumencki.
więcej
2014-07-08 | 06:25
Przemysł
Sprzedaż chemii budowlanej w górę. Wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent

Sprzedaż chemii budowlanej w górę. Wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent

Rynek materiałów budowlanych w Polsce w I połowie roku rósł bardzo dynamicznie. Tylko w Polskich Składach Budowlanych sprzedaż po pierwszych pięciu miesiącach roku była o jedną czwartą wyższa niż przed rokiem. Producent chemii budowlanej firma Selena FM zanotowała w Polsce największe wzrosty spośród 70 różnych rynków, na których jest obecna. Inne perspektywiczne dla spółki rynki to m.in. Turcja, Rumunia i Brazylia, choć przedstawiciele firmy deklarują, że teraz koncentruje się ona głównie na rynku na europejskim.
więcej
2014-07-04 | 06:40
Handel
Media Markt walczy o klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów sieci

Media Markt walczy o klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów sieci

Media Markt chce zdobywać klientów również w miejscowościach, w których nie ma sklepów stacjonarnych. Sieć ma blisko 50 sklepów, głównie w większych miastach. Liczy jednak, że dzięki sprzedaży internetowej zakupy w Media Markt będą robić również mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości. Zachęcić klientów ma ogólnokrajowa akcja Media Markt Tour 2014 – do października przedstawiciele sieci odwiedzą blisko 70 miejscowości w całej Polsce, promując w interaktywnym miasteczku nowoczesne technologie z oferty sklepów.
więcej
2014-07-04 | 06:20
Handel
W Warszawie wciąż za mało powierzchni handlowej. Nasycenie nią niższe niż w innych dużych miastach Polski

W Warszawie wciąż za mało powierzchni handlowej. Nasycenie nią niższe niż w innych dużych miastach Polski

Nasycenie powierzchnią handlową w Warszawie jest w przeliczeniu na mieszkańca mniejsze niż w innych dużych miastach Polski. Mimo że siła nabywcza przekracza tu przeciętnie o 80 proc. średnią krajową. Największe zapotrzebowanie na powierzchnie handlowe jest m.in. na Białołęce, w Wilanowie, Wawrze i na Ursynowie.
więcej
2014-07-03 | 06:30
Motoryzacja
Rośnie sprzedaż samochodów luksusowych. To najszybciej rosnący segment rynku

Rośnie sprzedaż samochodów luksusowych. To najszybciej rosnący segment rynku

Sprzedawcy aut premium spodziewają się znaleźć w tym roku około 30 tys. nabywców na swoje samochody. To segment rynku motoryzacyjnego, który w Polsce rośnie najszybciej – w tym roku może to być wzrost ponad 20-procentowy. Klienci wciąż większą wagę przywiązują do marki i wielkości samochodu niż do jego wyposażenia – inaczej niż na rynkach rozwiniętych, jak w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy we Włoszech.
więcej
2014-07-03 | 06:10
Motoryzacja
Szara strefa i przepisy akcyzowe doprowadziły do spadku sprzedaży olejów silnikowych

Szara strefa i przepisy akcyzowe doprowadziły do spadku sprzedaży olejów silnikowych

Pomimo rosnącej liczby samochodów poruszających się po polskich drogach, rynek olejów silnikowych systematycznie się kurczy. Z jednej strony to efekt wprowadzania bardziej nowoczesnych produktów, które nie wymagają tak częstej wymiany. Z drugiej strony problemem są przepisy akcyzowe i związana z tym szara strefa oraz wzrost nielegalnego obrotu olejami.
więcej
2014-07-03 | 06:05
Handel
Klienci przy zakupie kierują się głównie marką

Klienci przy zakupie kierują się głównie marką

Polski rynek handlu elektronicznego jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Jego popularności sprzyja rozwój nowych technologii i coraz większe obycie klientów w korzystaniu z różnych kanałów sprzedaży. Jednym z najsilniejszych trendów na rynku jest kierowanie się przy zakupie produktu marką.
więcej
2014-07-02 | 06:40
Handel
Merlin.pl, należący do Grupy Czerwona Torebka, planuje sprzedaż produktów spożywczych przez internet

Merlin.pl, należący do Grupy Czerwona Torebka, planuje sprzedaż produktów spożywczych przez internet

Grupa Czerwona Torebka prognozuje, że do końca roku sieć sklepów Małpka Express będzie liczyła około 430 placówek. Z kolei liczba dyskontów Czerwona Torebka wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt. Spółka zamierza także wprowadzić internetową sprzedaż produktów spożywczych w ramach Merlin.pl.
więcej
2014-07-02 | 06:35
Motoryzacja
Rośnie sprzedaż samochodów. Od początku roku aż o jedną piątą

Rośnie sprzedaż samochodów. Od początku roku aż o jedną piątą

Od początku roku do końca maja liczba nowych rejestracji samochodów wzrosła o nieco ponad 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duży wzrost sprzedaży w I kwartale związany był przede wszystkim z możliwością pełnego odliczenia VAT-u przy zakupie auta z kratką. W maju mimo pewnego wyhamowania wzrostu rejestracji nowych samochodów i tak sprzedaż była zdecydowanie wyższa niż przed rokiem.
więcej
2014-07-02 | 06:05
Handel
Polska firma chce zdominować rynek rękawic medycznych w regionie. Planuje też zwiększyć sprzedaż na świecie

Polska firma chce zdominować rynek rękawic medycznych w regionie. Planuje też zwiększyć sprzedaż na świecie

Mercator Medical, producent i dystrybutor rękawic medycznych, chce zwiększyć swój udział w rynku globalnym i stać się wiodącym dystrybutorem w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W fabryce w Tajlandii została uruchomiona jedna z czterech nowych linii, które mają zwiększyć moce produkcyjne – z 40 do 100 mln rękawic lateksowych miesięcznie.
więcej
2014-07-01 | 06:05
Handel
Koszty przyjmowania kart płatniczych niższe 2,5-krotnie. Komisja Europejska już rozważa dalsze obniżki

Koszty przyjmowania kart płatniczych niższe 2,5-krotnie. Komisja Europejska już rozważa dalsze obniżki

Od 1 lipca zaczną obowiązywać nowe, obniżone stawki interchange w wysokości 0,5 proc. To ulga dla polskich przedsiębiorców, którzy ponosili dwa razy wyższe koszty akceptacji kart płatniczych niż ich konkurenci z UE. W efekcie część firm, na czele z Biedronką, teraz już decyduje się przyjmować karty. Możliwe, że będą następne obniżki, bo Komisja Europejska bada możliwość ich wprowadzenia. Niższe koszty interchange przyczynią się do zwiększenia skali obrotu bezgotówkowego, co będzie korzystne dla całej gospodarki.
więcej
2014-06-30 | 06:00
Nowe technologie
Interaktywne gry zamiast szkoleń. Nowy sposób na doskonalenie technik sprzedaży i obsługi klienta

Interaktywne gry zamiast szkoleń. Nowy sposób na doskonalenie technik sprzedaży i obsługi klienta

Zamiast tradycyjnego szkolenia interaktywna gra. Korzystając z aplikacji biznesowych z elementami gry, pracownicy mogą uczyć się zarządzania relacjami z klientami czy technik sprzedaży. Bez obawy, że zaszkodzą rzeczywistym interesom firmy.
więcej
2014-06-27 | 06:45
Zagranica
Ukraina podpisała gospodarczą część umowy stowarzyszeniowej z UE. Teraz kraj czekają lata pracy i ogromne koszty

Ukraina podpisała gospodarczą część umowy stowarzyszeniowej z UE. Teraz kraj czekają lata pracy i ogromne koszty

Ukraina podpisała dziś gospodarczą część umowy stowarzyszeniowej z UE. Podpisanie i ratyfikacja to jednak dopiero początek procesu dostosowywania tamtejszej gospodarki do wymogów unijnych. Na to potrzeba kilkunastu lat i kilkudziesięciu miliardów euro. Ukrainie ma to się jednak opłacić – zyska potężnego partnera gospodarczego, który oferuje ogromny rynek zbytu dla ukraińskich towarów. Problemem – poza pieniędzmi – jest polityka Rosji i budowana przez nią Unia Euroazjatycka.
więcej