Wszystkie newsy
2014-08-01 | 06:00
Podróże
Dodatkowe baterie i banki energii do urządzeń mobilnych hitem wakacyjnych zakupów w sklepach z elektroniką
Smartfony i inne urządzenia mobilne stały się niezbędnym elementem wakacyjnego wyposażenia. Duże zużycie energii przez sprzęt elektroniczny zmusza często urlopowiczów do sięgania po dodatkowe baterie wmontowane w obudowy lub tzw. banki energii. Tym bardziej jeśli mają oni ograniczony dostęp do prądu. Sprzedaż takich urządzeń rośnie.
2014-07-31 | 06:30
Handel
Polacy zwiększają wydatki na naturalne i zdrowe soki
Rynek soków, nektarów i napojów jest dziś wart 3,5 mld zł i względnie stabilnie się rozwija. W ostatnim czasie zmieniła się jednak jego struktura – w okresie od czerwca 2013 roku do maja br. o ponad 15 proc. wzrosła kategoria soków. Polacy coraz częściej sięgają po naturalne soki, które zastępują im jedną porcję owoców.
2014-07-31 | 06:05
Żywienie
Polacy wolą krajowe owoce, nawet jeśli muszą zapłacić za nie więcej
Polacy bardziej cenią owoce krajowe niż z importu. Wybierają je ze względu na niższe ceny i walory smakowe. Sięgaliby po nie również wtedy, gdyby musieli płacić więcej. Z tego powodu polscy sadownicy nie obawiają się konkurencji z zagranicy.
2014-07-30 | 06:20
Handel
PIPP: rząd nie wygra z szarą strefą w handlu paliwami bez zdecydowanych działań systemowych
Państwo traci rocznie nawet 6 mld zł z powodu nielegalnego handlu paliwami. To kwota odpowiadająca dodatkowym wpływom z powodu podwyżki VAT do 23 proc. Szara strefa kwitnie jednak z powodu wysokich podatków, jakimi są obciążone paliwa. Przestępcy stosunkowo łatwo znajdują luki w ustawie o VAT i wykorzystują niską koordynację państwowych służb, które odpowiadają za walkę z przestępczością skarbową.
2014-07-25 | 06:20
Handel
Zyskowność branży mięsnej bliska zeru. Wyniszcza ją słaba pozycja w stosunku do sieci handlowych
Drobni przedsiębiorcy produkujący mięsa i wędliny coraz mocniej odczuwają presję ze strony dużych sieci handlowych. W tym roku dodatkowym problemem dla branży jest embargo na eksport wieprzowiny na rynki wschodnie. W efekcie wiele firm może zanotować straty, bo od wielu lat jest na granicy rentowności. To sprawia, że branża coraz częściej mówi o potrzebie integracji produkcji.
2014-07-24 | 06:45
Handel
Polacy coraz chętniej sprzedają używane rzeczy. Najczęściej części samochodowe i ubrania
Dziewięciu na dziesięciu Polaków chciałoby sprzedać niepotrzebne i nieużywane rzeczy. W ubiegłym roku tylko przez należącą do Grupy Allegro platformę OLX.pl Polacy wystawili na sprzedaż ponad 18 mln rzeczy używanych. To o 80 proc. więcej niż w 2012 roku. Najlepiej sprzedają się części motoryzacyjne i samochody używane, a także ubrania dla dorosłych i dzieci, elektronika i meble oraz sprzęty do domu i ogrodu.
2014-07-22 | 06:40
Handel
Ponad 270 mln zł przeznaczyły na reklamę sieci handlowe w II kwartale
Ponad 270 mln zł przeznaczyły sieci handlowe na promocję w II kwartale – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej na reklamę wydał Lidl – ponad 100 mln zł. Wzrost wydatków reklamowych szedł w parze z rosnącym zainteresowaniem internautów. Najczęściej komentowane w internecie i mediach społecznościowych były promocje cenowe i oferty związane z grillowaniem sieci Biedronka, Lidl i Tesco.
2014-07-22 | 06:25
Handel
Spowolnienie na rynku wydawniczym. Statystyczny Polak wydaje na książki kilkanaście złotych rocznie
Rynek czytelniczy w Polsce od lat utrzymuje się na podobnym poziomie, a badania wskazują, że tylko połowa społeczeństwa czyta rocznie choć jedną książkę. Tylko 11 proc. Polaków sięga po więcej niż sześć książek w roku. Powoli wzrasta jednak liczba osób korzystających z bibliotek publicznych, rośnie też liczba wypożyczanych książek. Zdaniem ekspertów wydawcy powinni dostosować ofertę do zainteresowań czytelników, którzy coraz częściej korzystają z nowych form czytelnictwa – e-booków i audiobooków.
2014-07-21 | 06:35
Handel
Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu
Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.
2014-07-18 | 06:50
Handel
Japońskie firmy dzięki Polsce chcą zdobywać rynki Europy Wschodniej
Nie tylko duży rynek zbytu i wzrost gospodarczy przyciągają japońskie firmy do Polski. To również możliwość ekspansji na rynki regionu Europy Wschodniej jest dla Japończyków atrakcyjna. Największe szanse na wzajemne inwestycje Polski i Japonii są w sektorach energetycznym, finansowym, zdrowotnym i IT. Zainteresowanie japońskich inwestorów budzą także innowacje z naszego kraju, takie jak grafen.
2014-07-18 | 06:25
Żywienie
Polacy coraz częściej sięgają po whisky i bourbony kosztem czystej wódki
Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. W ciągu ostatnich 10 lat jej sprzedaż w naszym kraju rosła średnio o 20 proc. rocznie. Według prognoz zainteresowanie Polaków trunkami z tej kategorii sprawi, że przez kolejne 5 lat wzrost utrzyma się na poziomie 8 proc.
2014-07-17 | 06:30
Przemysł spożywczy
Grycan chce zdobywać rynki zachodniej Europy
Marka Grycan – Lody od Pokoleń, po pierwszych sukcesach w Czechach, chce zdobywać kolejne zagraniczne rynki. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że w tym roku skupią się na Europie. Chociaż Polacy z roku na rok jedzą coraz więcej lodów, to i tak daleko jest im do Włochów, Amerykanów, Norwegów czy Szwedów.
2014-07-16 | 06:10
Handel
Deweloperzy coraz mniej zarabiają na nieruchomościach handlowych. Najemcy żądają niższych czynszów
Rynek powierzchni handlowych stał się dla deweloperów nieco mniej rentowny, ponieważ ze względu na dużą podaż to najemcy dyktują warunki. Prezes Rank Progress SA podkreśla jednak, że nowych projektów jest dużo, a deweloperzy liczą na to, że długoterminowe umowy pozwolą na zwiększenie zysków w przyszłości.
2014-07-15 | 06:45
Gospodarka
Rośnie polski eksport do Afryki i Azji Południowej
Polski eksport na rynki rozwijające się ma urosnąć o blisko 20 proc. zarówno w tym, jak i przyszłym roku – wynika z prognoz KUKE. Największy potencjał mają rynki w Afryce i Azji Południowej, natomiast wśród branż – przemysł maszynowy i spożywczy. Eksperci spodziewają się, że zwiększenie eksportu przyczyni się do tego, że polskie firmy śmielej ruszą z bezpośrednimi inwestycjami zagranicznymi, których wartość na razie spada.
2014-07-14 | 06:10
Handel
Mundial zwiększył sprzedaż piwa. Browary liczą na ciepłe lato
Piłkarskie emocje sprzyjały w ostatnich tygodniach wzrostom sprzedaży na rynku piwnym. Browary podkreślają jednak, że ważniejsza jest pogoda, dlatego liczą na ciepłe, ale nie upalne lato. Polscy konsumenci złocistego trunku, podobnie jak piwosze europejscy, podążają za nowymi trendami i przekonują się do takich piw, jak shandy czy radler. Nadal jednak największą popularnością cieszą się tradycyjne piwa produkowane w Polsce.