Wszystkie newsy

2014-01-15 | 06:30
IT i technologie
Merlin.pl przekształci swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Zmieni też layout i poszerzy asortyment Wszystkie newsy

Merlin.pl przekształci swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Zmieni też layout i poszerzy asortyment

Merlin.pl wciąż przekształca swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Jeden z liderów polskiego e-commerce planuje również poszerzenie asortymentu – zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego. Zmieni też layout serwisu. Firma nie obawia się także ewentualnego wejścia Amazona na polski rynek.
więcej
2014-01-14 | 06:50
Zagranica
Resort gospodarki: Utworzenie strefy wolnego handlu między UE a USA zmieni rozkład sił w światowym handlu

Resort gospodarki: Utworzenie strefy wolnego handlu między UE a USA zmieni rozkład sił w światowym handlu

Ścisła współpraca rządu i biznesu może zagwarantować korzystne dla Polski rozwiązania w negocjowanej umowie o wolnym handlu między UE a USA. Wśród przedsiębiorców obaw nie brakuje, ale resort gospodarki przekonuje, że na zmianach mogą oni zyskać. Przyjęcie umowy wpłynie nie tylko na poszczególne rynki w USA i Europie, lecz także zmieni rozkład sił w światowym handlu.
więcej
2014-01-14 | 06:20
Handel
UOKiK: produkt kupiony na wyprzedaży można reklamować i zwracać

UOKiK: produkt kupiony na wyprzedaży można reklamować i zwracać

Zimowe wyprzedaże trwają. Sklepy kuszą niskimi cenami, które nie zawsze okazują się dla nabywcy tak atrakcyjne, jak przedstawiają je sprzedawcy. Jeśli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.
więcej
2014-01-13 | 06:15
Handel
Największe wzrosty sprzedaży w sieci zanotuje sektor spożywczy

Największe wzrosty sprzedaży w sieci zanotuje sektor spożywczy

Handel internetowy w Polsce rozwija się w tempie 25 proc. rocznie. Pod tym względem polski rynek pozostaje w ścisłej czołówce krajów europejskich. Liderem jest Turcja z 75-proc. przyrostem. Oprócz produktów tradycyjnie kupowanych przez internet, takich jak książki czy płyty, konsumenci coraz chętniej zamawiają produkty spożywcze.
więcej
2014-01-10 | 06:40
Handel
Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu

Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu

Hurtowy rynek dystrybucji będzie rósł powoli, ale stabilnie – przewiduje prezes Makro Cash and Carry w Polsce. Dostawy dla przedsiębiorców będą rosły o 2-3 proc. rocznie. Pomimo rozwoju e-handlu tradycyjne sklepy nadal pozostają dominującym kanałem sprzedaży. Wzrost konkurencji i zmiana nawyków wymusza jednak zmiany w strategii Makro.
więcej
2014-01-10 | 06:20
Handel
Cyfrowe książki do 2016 roku zrewolucjonizują polski rynek wydawniczy

Cyfrowe książki do 2016 roku zrewolucjonizują polski rynek wydawniczy

Jak wynika z prognoz branży wydawniczej, rynek książek w formacie cyfrowym w latach 2011–2016 urośnie nawet 10-krotnie, a zapowiadana od kilku lat rewolucja na rynku książki może stać się faktem. Jej siłą napędową jest zmiana technologiczna i pokoleniowa wśród czytelników. Dziś rynek e-booków w Polsce wart jest ponad 40 mln zł, a jeszcze dwa lata temu – 10 mln zł.
więcej
2014-01-08 | 06:30
Nowe technologie
Markowa odzież, książki i tablety hitami sprzedaży internetowej

Markowa odzież, książki i tablety hitami sprzedaży internetowej

Ubrania, obuwie, kosmetyki, a także książki, płyty i nowinki technologiczne – te produkty cieszyły się w ubiegłym roku największym zainteresowaniem klientów w sklepach internetowych. Amatorów zakupów w sieci z dnia na dzień przybywa i dzięki temu branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Okres przedświąteczny to dla niektórych e-sklepów nawet połowa ich rocznych obrotów.
więcej
2014-01-07 | 06:55
Handel
Poczta Polska zapowiada rewolucję w systemie dostaw paczek. Ma być szybciej, sprawniej i taniej

Poczta Polska zapowiada rewolucję w systemie dostaw paczek. Ma być szybciej, sprawniej i taniej

Największy na polskim rynku dostawca listów i przesyłek wprowadza zmiany w dostawach. Paczki, w zależności od wybranej usługi, mają docierać do adresatów w ciągu 24 lub 48 godzin. Poczta Polska zapewnia również bezpłatne ubezpieczenie i elektroniczny monitoring przesyłki.
więcej
2014-01-03 | 06:30
IT i technologie
Rynek paczkowy czekają zmiany. E-sklepy będą oferować bezpłatną dostawę i to w dniu zamówienia

Rynek paczkowy czekają zmiany. E-sklepy będą oferować bezpłatną dostawę i to w dniu zamówienia

Rozpoczynający się rok przyniesie znaczące zmiany na rynku pocztowym. W przesyłkach będą dominować dwa procesy: same-day delivery, czyli dostawa tego samego dnia, oraz free shipping delivery, czyli darmowa dostawa. Prywatni operatorzy szykują się także do ostrzejszej walki w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne.
więcej
2014-01-03 | 06:25
Handel
2014 rok to kolejne upadki małych sklepów

2014 rok to kolejne upadki małych sklepów

To będzie kolejny trudny rok dla małych sklepikarzy i należy spodziewać się ich dalszych upadków. Szansą na ich przetrwanie jest integracja, wchodzenie we franczyzę czy w segment sklepów typu convenience, czyli zlokalizowanych blisko klientów i oferujących dodatkowe usługi, np. ciepłe jedzenie.
więcej
2013-12-24 | 06:55
Handel
Polacy prezenty kupowali głównie w galeriach handlowych. Wydali na nie około 250 zł

Polacy prezenty kupowali głównie w galeriach handlowych. Wydali na nie około 250 zł

Połowa Polaków wydała na prezenty tyle samo co przed rokiem. Z badania przeprowadzonego przez Citi Handlowy wynika, że inspiracji szukaliśmy najczęściej w galeriach handlowych. – Decydując się na wybór prezentów zwracaliśmy uwagę na promocje – podkreśla Marta Cieśla z Departamentu Kart Kredytowych Citi Handlowy.
więcej
2013-12-24 | 06:50
Żywienie
Po świętach i Nowym Roku statystyczny Polak wyrzuci na śmietnik jedzenie warte 200 zł

Po świętach i Nowym Roku statystyczny Polak wyrzuci na śmietnik jedzenie warte 200 zł

W tym roku po świętach i sylwestrze wyrzucimy na śmietnik produkty żywnościowe warte 200 zł. To dwa razy więcej niż w każdym innym miesiącu w roku. Przed świętami kupujemy za dużo, często w obawie przed tym, żeby nie zabrakło jedzenia podczas rodzinnych spotkań.
więcej
2013-12-24 | 06:25
Handel
Grudzień i styczeń to czas żniw dla sprzedawców sprzętu sportowego

Grudzień i styczeń to czas żniw dla sprzedawców sprzętu sportowego

Ostatnie tygodnie roku to dla sprzedawców artykułów sportowych miesiące największych obrotów. W tym czasie branża koncentruje się na sprzedaży sprzętu i odzieży do sportów zimowych, głównie dla narciarzy. Wydatki Polaków na akcesoria sportowe rosną, choć wciąż największą popularnością cieszą się sporty, które nie wymagają specjalistycznego i drogiego wyposażenia.
więcej
2013-12-24 | 06:20
Handel
Bombki „made in Poland” hitem w USA

Bombki „made in Poland” hitem w USA

Polskie bombki zdobywają rynki i na zachodzie Europy, i w Stanach Zjednoczonych. Są symbolem dobrej jakości i luksusu. Amerykanie płacą za nie nawet 100 zł za sztukę i oczekują co roku nowych wzorów. To tu trafia od 70 proc. do 95 proc. produkcji, czyli pomiędzy 400 tys. a 600 tys. szt.
więcej
2013-12-23 | 06:20
Handel
Za wigilijne potrawy zapłacimy podobnie jak przed rokiem. Więcej wydamy na prezenty

Za wigilijne potrawy zapłacimy podobnie jak przed rokiem. Więcej wydamy na prezenty

Po raz pierwszy od ośmiu lat ceny żywności są na podobnym poziomie jak przed rokiem. Średnio Polacy wydadzą 250 zł na przygotowanie i zakup wigilijnych potraw. Więcej pieniędzy niż przed rokiem mamy przeznaczyć na prezenty, ponieważ rośnie nasz optymizm co do poprawy sytuacji gospodarczej.
więcej