Wszystkie newsy

2013-10-28 | 06:56
Handel
[FELIETON] Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie Wszystkie newsy

[FELIETON] Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU wynika, że w internecie najczęściej kupujemy produkty związane z domem i ogrodem, ubrania, buty oraz produkty przeznaczone dla dzieci.
więcej
2013-10-28 | 06:15
Firma
Ożywienie w branży odzieżowej. Pojawiają się nowe marki

Ożywienie w branży odzieżowej. Pojawiają się nowe marki

W Polsce działa 31 tys. zakładów odzieżowych, które zatrudniają ponad 100 tys. ludzi. Branża całkiem dobrze poradziła sobie z kryzysem, zwiększając eksport swoich wyrobów. – Jest pewne ożywienie w branży odzieżowej. Na rynku projektantów mody pojawiło się wiele osobowości – mówi Iwona Kossmann, właścicielka marki odzieżowej Kossmann Fashion.
więcej
2013-10-25 | 06:55
Zagranica
Polska podpisała strategiczne partnerstwo z Koreą Południową

Polska podpisała strategiczne partnerstwo z Koreą Południową

W obecności prezydenta Bronisława Komorowskiego Polska Agencja Inwestycji i Informacji Zagranicznych podpisała porozumienie ze swoim odpowiednikiem z Korei Południowej. Dzięki strategicznemu partnerstwu Polski i Korei, do naszego kraju może napłynąć więcej inwestycji, a wynoszący prawie 13 mld zł deficyt w wymianie handlowej zmaleje. Jest szansa, by Polska stała się ważnym punktem w Europie dla partnerów z Azji.
więcej
2013-10-24 | 06:40
Handel
Ekspansja sieci handlowej Spar w Polsce. Średnio co tydzień otwiera się kolejny sklep

Ekspansja sieci handlowej Spar w Polsce. Średnio co tydzień otwiera się kolejny sklep

Sieć sklepów Spar Polska w ciągu ostatnich trzech lat urosła do 140. Do końca tego roku otwartych będzie 10 kolejnych. Docelowo sieć ma mieć 300 placówek handlowych. Spar Polska chce inwestować w swoich sklepach w koncepcję żywności na wynos i oferować posiłki na miejscu. Taki koncept sprawdził się już na zachodzie Europy.
więcej
2013-10-24 | 06:10
Handel
Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15 proc., a PayPal dwukrotnie szybciej

Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15 proc., a PayPal dwukrotnie szybciej

Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych. Cały rynek rośnie o 10-15 proc. rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego ta międzynarodowa platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami.
więcej
2013-10-21 | 06:00
Przemysł spożywczy
IERiGŻ: Żywność podrożeje o ok. 2 proc.

IERiGŻ: Żywność podrożeje o ok. 2 proc.

O około 2 procent zdrożeje w tym roku żywność w Polsce – prognozuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Wzrost ten będzie niższy zatem niż wskaźnik inflacji. Presję na wzrost cen wywołuje rosnący eksport polskich produktów żywnościowych. Jednocześnie podwyżki hamuje tylko nieznaczny wzrost możliwości nabywczych polskich konsumentów.
więcej
2013-10-18 | 06:40
Konsument
Poczta Polska wprowadza usługi dla niewielkich e-sklepów. Chce mieć 20 proc. udziału w rynku paczek i przesyłek kurierskich

Poczta Polska wprowadza usługi dla niewielkich e-sklepów. Chce mieć 20 proc. udziału w rynku paczek i przesyłek kurierskich

Poczta Polska planuje zwiększyć udział w rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek do 20 proc. w 2018 r. Pomóc ma w tym m.in. nowa paczkowa oferta skierowana dla małych i mikroprzedsiębiorstw. Wprowadzane przedpłacone pakiety przeznaczone będą nawet dla tych nadawców, którzy wysyłają tylko po kilkanaście paczek miesięcznie.
więcej
2013-10-15 | 06:35
Handel
W Biedronce niska cena wciąż jest najważniejsza dla konsumenta. Ale nie kosztem jakości

W Biedronce niska cena wciąż jest najważniejsza dla konsumenta. Ale nie kosztem jakości

Choć cena pozostaje dla polskich konsumentów bardzo istotnym kryterium, to nie tylko ona decyduje o wyborze produktu. Dlatego Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka skupia się nie tylko na obniżaniu kosztów dla klientów, ale także na inwestowaniu w jakość.
więcej
2013-10-10 | 06:10
Zagranica
Rośnie poziom inwestycji polskich firm w Afryce

Rośnie poziom inwestycji polskich firm w Afryce

Kraje afrykańskie są coraz atrakcyjniejsze dla polskich przedsiębiorców. Nie są już przez nich traktowane wyłącznie jako źródło surowców mineralnych, ale również jako duży rynek zbytu dla różnego typu usług. Ma to związek z szybkim tempem rozwoju gospodarczego w niektórych krajach, ale i rosnącą klasą średnią, której jeszcze kilkanaście lat temu nie było.
więcej
2013-10-08 | 06:10
Przemysł spożywczy
Fornetti zwiększa liczbę piekarni. Nie wyklucza rozbudowy fabryki we Wrocławiu

Fornetti zwiększa liczbę piekarni. Nie wyklucza rozbudowy fabryki we Wrocławiu

Sieć małych piekarni Fornetti chce w ciągu dwóch lat zwiększyć liczbę placówek w Polsce o ponad 100. Nowe będą powstawać zarówno w większych, jak i mniejszych miastach. Cel jest taki, by punktów sprzedaży było więcej niż McDonaldów.
więcej
2013-10-04 | 06:10
Handel
Polski rynek handlu elektronicznego warty ok. 5 mld euro. Rośnie udział transakcji mobilnych

Polski rynek handlu elektronicznego warty ok. 5 mld euro. Rośnie udział transakcji mobilnych

Polski rynek handlu elektronicznego jest już wart ok. 5 mld euro i cały czas bardzo szybko się rozwija. Co dziesiąta transakcja jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych. Mimo to udział tego typu handlu w całej sprzedaży detalicznej to tylko ok. 3-4 proc.
więcej
2013-10-03 | 06:05
Konsument
Wygląd i wystrój mocną stroną polskich sklepów odzieżowych. Gorzej z jakością obsługą klientów

Wygląd i wystrój mocną stroną polskich sklepów odzieżowych. Gorzej z jakością obsługą klientów

Jakość obsługi w sklepach odzieżowych w polskich galeriach handlowych pozostawia wiele do życzenia – wynika z rankingu sklepów firmy badawczej International Service Check. Z badań wynika, że sprzedawcy unikają kontaktu z klientami. Testowane sklepy najlepiej wypadają natomiast w kategorii "wygląd i atmosfera".
więcej
2013-09-26 | 06:40
IT i technologie
Sprzedaż tabletów w Polsce dwa razy większa niż przed rokiem

Sprzedaż tabletów w Polsce dwa razy większa niż przed rokiem

W tym roku sprzeda się nawet 2,5 razy więcej tabletów niż rok temu – wynika z prognoz GfK Polonia. Już w tej chwili sprzedaż tabletów i komputerów przenośnych są na porównywalnym poziomie. Okres rozpoczęcia roku szkolnego wbrew nadziejom producentów nie przyniósł jednak znacznego wzrostu sprzedaży.
więcej
2013-09-25 | 06:15
Handel
Co roku upada kilka tysięcy małych sklepów

Co roku upada kilka tysięcy małych sklepów

Drobny handel nie radzi sobie z konkurencją dyskontów. Co roku w Polsce bankrutuje kilka tysięcy małych sklepów. Ratunkiem dla nich może być przystąpienie do sieci franchisingowej lub grupy zakupowej.
więcej
2013-09-18 | 09:00
Gospodarka
Rośnie nieznacznie dobrobyt Polaków, ale nie ma co liczyć na ożywienie w konsumpcji

Rośnie nieznacznie dobrobyt Polaków, ale nie ma co liczyć na ożywienie w konsumpcji

Wskaźnik dobrobytu, liczony przez Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych, wzrósł we wrześniu o 0,1 pkt i wynosi 93,8 pkt. Kondycja ekonomiczna polskiego społeczeństwa poprawia się z miesiąca na miesiąc, głównie dzięki nieco lepszej sytuacji na rynku pracy i niskiej inflacji, ale dynamika wzrostu wskaźnika nie jest tak znacząca jak na początku roku. Wpłynęło na to m.in. wyhamowanie wzrostu wynagrodzeń.
więcej