Wszystkie newsy
2013-11-13 | 06:25
Handel
Causeway Bay w Hongkongu najdroższą lokalizacją handlową świata. W Polsce na czele warszawski Nowy Świat
Causeway Bay w Hongkongu jest najdroższą ulicą handlową na świecie – wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield. Drugie miejsce zajęła Fifth Avenue w Nowym Yorku. W Europie najwyższe czynsze za powierzchnię handlową płacą najemcy na Polach Elizejskich w Paryżu. Na najdroższej ulicy w Polsce – warszawskim Nowym Świecie – czynsz jest 25 razy niższy niż na Causeway Bay.
2013-11-08 | 06:15
IT i technologie
Rośnie sprzedaż tabletów. Urządzenia kosztują już od 400-450 zł
Sprzedaż tabletów rośnie w tempie nawet 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, ale równocześnie urządzenia znacznie potaniały. Ceny najtańszych tabletów ustabilizowały się obecnie na poziomie 400-450 zł. Z tego powodu szybciej rośnie wartość sprzedaży komputerów.
2013-11-07 | 06:20
Handel
W ciągu 5-10 lat prawie całkowicie znikną niezależne małe sklepy. Zastąpią je sklepy należące do sieci
W perspektywie 5-10 lat całkowicie zmieni się struktura segmentu sklepów niskopowierzchniowych. Większość małych sklepów będzie należała do sieci. Ta utrata niezależności przyniesie im jednak konkretne korzyści.
2013-11-06 | 06:30
Edukacja
McDonald's dołącza książki do zestawów. Promuje w ten sposób czytanie wśród dzieci
Sieć restauracji McDonald's rozpoczyna dziś ogólnopolską akcję edukacyjną „Czytam sobie”. W ponad 300 restauracjach do zestawów będą bezpłatnie dołączane książki dla dzieci napisane przez znanych autorów. Nakład wyniesie 400 tysięcy egzemplarzy.
2013-11-05 | 06:05
IT i technologie
Komputronik spodziewa się rekordowego roku. Na wiosnę nowy Megastore w Poznaniu
Komputronik zamierza wiosną otworzyć drugi w Polsce salon sprzedaży Megastore, tym razem w rodzinnym Poznaniu. Klienci będą mogli kupić sprzęt wszystkich liczących się dziś marek na rynku elektroniki. Firma spodziewa się, że przyciągnie on więcej klientów niż warszawski sklep. Dystrybutor sprzętu komputerowego systematycznie zwiększa swój udział w rynku i poprawia wyniki sprzedaży.
2013-11-04 | 06:25
Media i PR
Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych. Pomogły reklamy z celebrytami i dobry PR
Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Dobry wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.
2013-10-29 | 06:30
Handel
Carrefour: sklepy osiedlowe mają szansę stać się silniejsze
90 proc. Polaków codziennie robi zakupy w sklepach osiedlowych i, zdaniem ekspertów, mają one spory potencjał dalszego rozwoju, szczególnie jeśli będą one franczyzą dobrej marki. Wciąż prawie 50 proc. udziałów w branży produktów szybkozbywalnych przypada na rynek tradycyjny. To znacznie więcej niż europejska średnia.
2013-10-28 | 06:56
Handel
[FELIETON] Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie
Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU wynika, że w internecie najczęściej kupujemy produkty związane z domem i ogrodem, ubrania, buty oraz produkty przeznaczone dla dzieci.
2013-10-28 | 06:15
Firma
Ożywienie w branży odzieżowej. Pojawiają się nowe marki
W Polsce działa 31 tys. zakładów odzieżowych, które zatrudniają ponad 100 tys. ludzi. Branża całkiem dobrze poradziła sobie z kryzysem, zwiększając eksport swoich wyrobów. – Jest pewne ożywienie w branży odzieżowej. Na rynku projektantów mody pojawiło się wiele osobowości – mówi Iwona Kossmann, właścicielka marki odzieżowej Kossmann Fashion.
2013-10-25 | 06:55
Zagranica
Polska podpisała strategiczne partnerstwo z Koreą Południową
W obecności prezydenta Bronisława Komorowskiego Polska Agencja Inwestycji i Informacji Zagranicznych podpisała porozumienie ze swoim odpowiednikiem z Korei Południowej. Dzięki strategicznemu partnerstwu Polski i Korei, do naszego kraju może napłynąć więcej inwestycji, a wynoszący prawie 13 mld zł deficyt w wymianie handlowej zmaleje. Jest szansa, by Polska stała się ważnym punktem w Europie dla partnerów z Azji.
2013-10-24 | 06:40
Handel
Ekspansja sieci handlowej Spar w Polsce. Średnio co tydzień otwiera się kolejny sklep
Sieć sklepów Spar Polska w ciągu ostatnich trzech lat urosła do 140. Do końca tego roku otwartych będzie 10 kolejnych. Docelowo sieć ma mieć 300 placówek handlowych. Spar Polska chce inwestować w swoich sklepach w koncepcję żywności na wynos i oferować posiłki na miejscu. Taki koncept sprawdził się już na zachodzie Europy.
2013-10-24 | 06:10
Handel
Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15 proc., a PayPal dwukrotnie szybciej
Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych. Cały rynek rośnie o 10-15 proc. rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego ta międzynarodowa platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami.
2013-10-21 | 06:00
Przemysł spożywczy
IERiGŻ: Żywność podrożeje o ok. 2 proc.
O około 2 procent zdrożeje w tym roku żywność w Polsce – prognozuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Wzrost ten będzie niższy zatem niż wskaźnik inflacji. Presję na wzrost cen wywołuje rosnący eksport polskich produktów żywnościowych. Jednocześnie podwyżki hamuje tylko nieznaczny wzrost możliwości nabywczych polskich konsumentów.
2013-10-18 | 06:40
Konsument
Poczta Polska wprowadza usługi dla niewielkich e-sklepów. Chce mieć 20 proc. udziału w rynku paczek i przesyłek kurierskich
Poczta Polska planuje zwiększyć udział w rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek do 20 proc. w 2018 r. Pomóc ma w tym m.in. nowa paczkowa oferta skierowana dla małych i mikroprzedsiębiorstw. Wprowadzane przedpłacone pakiety przeznaczone będą nawet dla tych nadawców, którzy wysyłają tylko po kilkanaście paczek miesięcznie.
2013-10-15 | 06:35
Handel
W Biedronce niska cena wciąż jest najważniejsza dla konsumenta. Ale nie kosztem jakości
Choć cena pozostaje dla polskich konsumentów bardzo istotnym kryterium, to nie tylko ona decyduje o wyborze produktu. Dlatego Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka skupia się nie tylko na obniżaniu kosztów dla klientów, ale także na inwestowaniu w jakość.