Wszystkie newsy
2013-11-20 | 06:35
Handel
Konkurencję z dyskontami przegrywają nie tylko małe sklepy, ale i hipermarkety
Dyskonty będą coraz mocniej wypierać z rynku małe osiedlowe sklepy, ale także hipermarkety. Konsolidacja następuje także wśród hurtowni. Te najmniejsze mają coraz większe problemy z utrzymaniem się. Duże szanse na rozwój ma za to sprzedaż internetowa.
2013-11-20 | 06:05
Handel
Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych sieci handlowych
W Polsce rośnie sprzedaż produktów marek własnych. Towary sprzedawane z logo sieci detalicznej bądź tylko w jednej sieci cieszą się coraz większą popularnością. Główną przyczyną jest cena, jednak coraz większego znaczenia nabiera też czynnik jakościowy.
2013-11-19 | 06:45
Handel
Rosjanie kontrolują polskie zakłady mięsne i mleczarskie
Do piątku 22 listopada mają potrwać rosyjskie kontrole weterynaryjne w polskich zakładach mięsnych i mleczarniach. Podczas kilkudniowej inspekcji skontrolowane zostaną wybrane firmy, które posiadają uprawnienia do handlu z Rosją. O kontrole wnioskowało ponad 40 firm zainteresowanych eksportem na tamtejszy rynek.
2013-11-18 | 06:15
Handel
Będzie więcej Stokrotek. Sieć zapowiada uruchomienie franczyzy w przyszłym roku
Supermarkety Stokrotka zapowiadają rozbudowę sieci. Około 15 lokalizacji ma powstać w tym roku, a w przyszłym 30 kolejnych. Ponadto Stokrotka chce uruchomić sieć franczyzową i rywalizować z największymi dyskontami.
2013-11-14 | 06:40
IT i technologie
PayU: za kilka lat co szósta płatność w sklepie za pomocą smartfona lub tabletu
Handel elektroniczny stanowi kilka procent ogółu sprzedaży detalicznej w Polsce i rozwija się najszybciej w Europie. W ciągu najbliższych lat dogonimy kraje zachodnioeuropejskie, gdzie odsetek ten wynosi kilkanaście proc. Coraz większa liczba kupujących w sieci przekonuje się także do płatności online – już przynajmniej połowa z nich płaci w ten sposób za zakupy. Szczególne znaczenie będą zyskiwać płatności mobilne. Do końca 2020 roku mogą one stać się popularniejsze od zwykłych płatności online. Aby tak się stało, muszą być proste i wygodne – analizuje PayU.
2013-11-13 | 06:45
Zagranica
W przyszłym roku możliwe pierwsze ułatwienia w handlu między UE a USA
Już pod koniec przyszłego roku mogą pojawić się pierwsze ułatwienia wynikające z umowy o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. – To bardzo optymistyczny scenariusz – przyznaje Dorota Dąbrowska, dyrektor Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. W poniedziałek rozpoczęła się druga runda negocjacji między stroną europejską a amerykańską.
2013-11-13 | 06:40
Bankowość
Polacy wciąż chętnie zaciągają pożyczki na święta, choć nie muszą
Choć większość Polaków deklaruje, że sfinansuje święta z własnych oszczędności, w ostatnim kwartale roku zawsze zaciąganych jest najwięcej kredytów gotówkowych. Tymczasem – jak przekonuje Joanna Mróz, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu – racjonalizując wydatki możemy zaoszczędzić nawet 10 proc. miesięcznego budżetu, a to pozwoli nam zorganizować święta bez zaciągania pożyczek i kredytów.
2013-11-13 | 06:25
Handel
Causeway Bay w Hongkongu najdroższą lokalizacją handlową świata. W Polsce na czele warszawski Nowy Świat
Causeway Bay w Hongkongu jest najdroższą ulicą handlową na świecie – wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield. Drugie miejsce zajęła Fifth Avenue w Nowym Yorku. W Europie najwyższe czynsze za powierzchnię handlową płacą najemcy na Polach Elizejskich w Paryżu. Na najdroższej ulicy w Polsce – warszawskim Nowym Świecie – czynsz jest 25 razy niższy niż na Causeway Bay.
2013-11-08 | 06:15
IT i technologie
Rośnie sprzedaż tabletów. Urządzenia kosztują już od 400-450 zł
Sprzedaż tabletów rośnie w tempie nawet 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, ale równocześnie urządzenia znacznie potaniały. Ceny najtańszych tabletów ustabilizowały się obecnie na poziomie 400-450 zł. Z tego powodu szybciej rośnie wartość sprzedaży komputerów.
2013-11-07 | 06:20
Handel
W ciągu 5-10 lat prawie całkowicie znikną niezależne małe sklepy. Zastąpią je sklepy należące do sieci
W perspektywie 5-10 lat całkowicie zmieni się struktura segmentu sklepów niskopowierzchniowych. Większość małych sklepów będzie należała do sieci. Ta utrata niezależności przyniesie im jednak konkretne korzyści.
2013-11-06 | 06:30
Edukacja
McDonald's dołącza książki do zestawów. Promuje w ten sposób czytanie wśród dzieci
Sieć restauracji McDonald's rozpoczyna dziś ogólnopolską akcję edukacyjną „Czytam sobie”. W ponad 300 restauracjach do zestawów będą bezpłatnie dołączane książki dla dzieci napisane przez znanych autorów. Nakład wyniesie 400 tysięcy egzemplarzy.
2013-11-05 | 06:05
IT i technologie
Komputronik spodziewa się rekordowego roku. Na wiosnę nowy Megastore w Poznaniu
Komputronik zamierza wiosną otworzyć drugi w Polsce salon sprzedaży Megastore, tym razem w rodzinnym Poznaniu. Klienci będą mogli kupić sprzęt wszystkich liczących się dziś marek na rynku elektroniki. Firma spodziewa się, że przyciągnie on więcej klientów niż warszawski sklep. Dystrybutor sprzętu komputerowego systematycznie zwiększa swój udział w rynku i poprawia wyniki sprzedaży.
2013-11-04 | 06:25
Media i PR
Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych. Pomogły reklamy z celebrytami i dobry PR
Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Dobry wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.
2013-10-29 | 06:30
Handel
Carrefour: sklepy osiedlowe mają szansę stać się silniejsze
90 proc. Polaków codziennie robi zakupy w sklepach osiedlowych i, zdaniem ekspertów, mają one spory potencjał dalszego rozwoju, szczególnie jeśli będą one franczyzą dobrej marki. Wciąż prawie 50 proc. udziałów w branży produktów szybkozbywalnych przypada na rynek tradycyjny. To znacznie więcej niż europejska średnia.
2013-10-28 | 06:56
Handel
[FELIETON] Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie
Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU wynika, że w internecie najczęściej kupujemy produkty związane z domem i ogrodem, ubrania, buty oraz produkty przeznaczone dla dzieci.