Wszystkie newsy

2014-09-10 | 06:40
Konsument
PGE zapowiada walkę o segment detaliczny pomimo spadających przychodów i niskich marż Wszystkie newsy

PGE zapowiada walkę o segment detaliczny pomimo spadających przychodów i niskich marż

Pomimo spadku wyniku operacyjnego EBIT i przychodów segmentu detalicznego w pierwszym półroczu PGE zapowiada walkę o klientów. Choć już i tak niskie marże będą jeszcze bardziej spadać w miarę wzrostu konkurencji, spółka chce atrakcyjną ofertą pozyskiwać nowych klientów i co najmniej utrzymać wolumen sprzedaży.
więcej
2014-09-09 | 06:40
Konsument
Ruch kupuje udziały w spółce e-Kiosk. Chce także świadczyć usługi finansowe, gotówkowe i pocztowe

Ruch kupuje udziały w spółce e-Kiosk. Chce także świadczyć usługi finansowe, gotówkowe i pocztowe

Krajowy potentat dystrybucji będzie sprzedawać prasę zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Zamierza także poszerzyć zakres swojej działalności o usługi, lepiej wykorzystując potencjał największej w kraju sieci kiosków. Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, zapowiada, że firma chce być przedsiębiorstwem nowoczesnym, ukierunkowanym na realizację najpilniejszych potrzeb klientów.
więcej
2014-09-08 | 06:10
Konsument
Polacy częściej jeżdżą na wakacje. Dominuje Grecja, ale coraz większą popularnością cieszą się też egzotyczne kierunki

Polacy częściej jeżdżą na wakacje. Dominuje Grecja, ale coraz większą popularnością cieszą się też egzotyczne kierunki

Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na wakacje. W lecie sprzedano ponad 28 proc. wycieczek więcej niż w analogicznym okresie w 2013 roku. Hitem tegorocznych wakacji jest Grecja. Wyjechało tam blisko 25 proc. turystów. Wciąż duży zainteresowaniem cieszą się też Turcja i Egipt. Polacy jednak coraz częściej wybierają egzotyczne kierunki, gdzie dzięki lepszym połączeniom lotniczym można dostać się szybciej i bardziej komfortowo.
więcej
2014-09-05 | 06:30
Handel
Dobre perspektywy rozwoju przed rynkiem usług kurierskich. W walce o klienta firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania

Dobre perspektywy rozwoju przed rynkiem usług kurierskich. W walce o klienta firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania

Rynek e-commerce prężnie się rozwija. Eksperci spodziewają się dynamiki wzrostu na poziomie kilkudziesięciu procent. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na coraz lepszą sytuację w branży usług kurierskich. W związku z dużą konkurencją i większymi wymaganiami klientów na rynku zaczną się pojawiać coraz tańsze i wygodniejsze rozwiązania.
więcej
2014-09-04 | 06:10
Konsument
Kantory internetowe coraz popularniejsze. W wakacje w ten sposób przewalutowano blisko 5,4 mld zł

Kantory internetowe coraz popularniejsze. W wakacje w ten sposób przewalutowano blisko 5,4 mld zł

Rośnie zaufanie Polaków do kantorów internetowych. Rekordowe były miesiące wakacyjne. Od czerwca do sierpnia za pośrednictwem serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat zrealizowano 370 tys. transakcji o łącznej wartości 2,7 mld zł. To o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Zdaniem ekspertów zainteresowanie e-kantorami będzie wśród klientów coraz większe ze względu na wygodę i bezpieczeństwo.
więcej
2014-09-02 | 06:55
Handel
Pod koniec roku nowe prawo konsumenckie. Największe zmiany dotyczyć będą sprzedaży bezpośredniej i internetowej

Pod koniec roku nowe prawo konsumenckie. Największe zmiany dotyczyć będą sprzedaży bezpośredniej i internetowej

Za cztery miesiące wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony konsumenta. Duże zmiany czekają m.in. branżę sprzedaży bezpośredniej i internetowej. Według nowych przepisów sprzedawcy będą musieli zadbać o to, żeby kupujący wiedział o wszystkich przysługujących mu prawach, również o tym, na jakich zasadach może odstąpić od zakupu. Firmy z obu branż liczą na to, że dzięki większej świadomości konsumentów, przybędzie im klientów.
więcej
2014-09-02 | 06:10
Konsument
Grzybiarze rozpoczęli sezon. Polska eksportuje 20 tys. ton grzybów rocznie

Grzybiarze rozpoczęli sezon. Polska eksportuje 20 tys. ton grzybów rocznie

Grzybiarze już rozpoczęli tegoroczny sezon. Duże i urodzajne lasy, przychylne grzybiarzom prawo i tradycje kulinarne sprawiają, że polski rynek grzybiarski jest jednym z największych w Europie. Co roku Polska eksportuje do krajów europejskich ok. 20 tys. ton grzybów o łącznej wartości 200 mln zł. Najlepiej sprzedają się pieczarki. Szacuje się, że 25 proc. tych grzybów dostępnych na rynku unijnym pochodzi z Polski.
więcej
2014-09-01 | 06:55
Motoryzacja
KNF chce skończyć z patologiami przy likwidacji szkód komunikacyjnych

KNF chce skończyć z patologiami przy likwidacji szkód komunikacyjnych

Trwają konsultacje w sprawie wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód komunikacyjnych. Jednolite standardy dla ubezpieczycieli mają ograniczyć liczbę nadużyć. Klienci najczęściej skarżą się na nieterminowe wypłacanie świadczeń czy uchybienia przy stosowaniu zasady pełnego odszkodowania.
więcej
2014-09-01 | 06:45
Farmacja
Nowa lista leków refundowanych. Skorzystają chorzy na obturacyjną chorobę płuc i osteoporozę

Nowa lista leków refundowanych. Skorzystają chorzy na obturacyjną chorobę płuc i osteoporozę

Dzisiaj zaczyna obowiązywać nowa lista leków refundowanych. Jest ona korzystna m.in. dla chorych na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc, osteoporozę i osób leczonych chemioterapią cytotoksyczną z powodu choroby nowotworowej. Eksperci podkreślają, że wprowadzone zmiany nie powinny znacząco wpłynąć na wzrost wydatków po stronie pacjentów czy NFZ.
więcej
2014-09-01 | 06:25
Handel
Od dziś odkurzacze będą bardziej skuteczne i energooszczędne. Starsze modele będą dostępne do wyczerpania zapasów

Od dziś odkurzacze będą bardziej skuteczne i energooszczędne. Starsze modele będą dostępne do wyczerpania zapasów

Wprowadzane do sprzedaży nowe odkurzacze od dziś muszą mieć etykiety energetyczne, na wzór tych, które znajdują się na pralkach czy lodówkach. Dzięki temu konsument dowie się, ile energii zużywa sprzęt, który zamierza kupić. Dodatkowo unijne wymogi określają maksymalną moc odkurzacza na 1600 W oraz inne parametry skuteczności.
więcej
2014-09-01 | 06:00
Konsument
Połowa Polaków podczas oglądania telewizji korzysta jednocześnie z innych urządzeń elektronicznych. Dla reklamodawców to szansa na wzmocnienie przekazu

Połowa Polaków podczas oglądania telewizji korzysta jednocześnie z innych urządzeń elektronicznych. Dla reklamodawców to szansa na wzmocnienie przekazu

Multiscreening to trend, który na dobre zadomowił się na polskim rynku. Polacy coraz częściej jednocześnie korzystają z kilku ekranów, czyli dzielą swoją uwagę pomiędzy telewizor, laptop, smartfon i tablet. To szansa dla reklamodawców na podkreślenie swojego komunikatu w dodatkowym medium.
więcej
2014-08-29 | 06:55
Handel
Sieć drogerii Natura będzie mieć nowego właściciela. Zwiększy się oferta produktów i usług

Sieć drogerii Natura będzie mieć nowego właściciela. Zwiększy się oferta produktów i usług

Należąca do Grupy Pelion spółka CEPD N.V. czeka na zgodę UOKiK w sprawie przejęcia sieci drogerii Natura. Nowy właściciel przygotowuje strategię rozwoju na kolejne lata. Jest o co walczyć, bo rynek kosmetyków w Polsce jest warty już ponad 20 mld zł i cały czas rośnie.
więcej
2014-08-28 | 06:30
Konsument
Polska Izba Książki: wydawcy w tym roku tylko minimalnie podnieśli ceny podręczników

Polska Izba Książki: wydawcy w tym roku tylko minimalnie podnieśli ceny podręczników

Ceny podręczników w tym roku są wyższe, ale nieznacznie. Wydawnictwa podniosły ceny o 1-4 proc. Księgarnie i sklepy nie mają jednak obowiązku trzymać się cen wydawców. Dlatego żeby nie przepłacić, przed zakupem podręczników rodzice powinni sprawdzić na stronach wydawnictw proponowane przez nich ceny.
więcej
2014-08-28 | 06:10
Konsument
Kosztowne dla przedsiębiorców zmiany w podejściu do znaków towarowych

Kosztowne dla przedsiębiorców zmiany w podejściu do znaków towarowych

Zmiana w podejściu do ochrony znaków towarowych może okazać się kosztowna dla przedsiębiorców. Czarno-białe znaki nie są już uznawane za tożsame z innymi wariantami kolorystycznymi. Z tego powodu część przedsiębiorców, aby w pełni chronić własność intelektualną, będzie zmuszona do zarejestrowania każdej używanej przez nich wersji kolorystycznej znaku z osobna.
więcej
2014-08-27 | 06:35
Handel
Niemcy wydają na ubrania pięć razy więcej niż Polacy. Sąsiedni rynek atrakcyjny dla polskich marek odzieżowych

Niemcy wydają na ubrania pięć razy więcej niż Polacy. Sąsiedni rynek atrakcyjny dla polskich marek odzieżowych

Niemiecki rynek przyciąga polskie marki odzieżowe. Firma LPP, właściciel takich marek, jak Reserved czy Mohito, w tym roku zamierza otworzyć za zachodnią granicą cztery sklepy, w kolejnych latach chce otwierać co najmniej 10 rocznie. – Statystyczny Niemiec wydaje rocznie na odzież pięć razy więcej niż statystyczny Polak. Dlatego chcemy tam bardzo wyraźnie zaistnieć – podkreślają przedstawiciele spółki.
więcej