Wszystkie newsy
2016-04-12 | 06:30
Żywienie
UOKiK: Produkt oznakowany jako „masło” może się okazać tłuszczem roślinnym. Konsumenci muszą uważnie czytać etykiety
Masło zawiera minimum 80 proc. tłuszczu mlecznego i ani grama roślinnego, a dozwolone dodatki to jedynie beta-karoten oraz sól. W sklepach są również dostępne masła roślinne, które w rzeczywistości są margaryną, a także produkty o innych podobnych nazwach, które mogą wprowadzać w błąd. Dlatego konsumenci powinni uważnie czytać etykiety, szczególnie wtedy, gdy cena towaru jest niska.
2016-04-07 | 06:30
Żywienie
Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji
Polacy spożywają jedynie 4 l lodów rocznie. W Szwecji średnia konsumpcja jest trzy razy wyższa. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy. Producenci jednak stale poszerzają ofertę smaków i wprowadzają nowe formaty, żeby zwiększać sprzedaż. Marka Grycan – Lody od pokoleń wchodzi w nowy segment rynku – w kwietniu w sklepach pojawią się lody impulsowe, w kubeczkach pojemności 125 ml.
2016-03-30 | 06:50
Przemysł spożywczy
Ministerstwo Rozwoju wesprze eksport polskiej żywności. Wśród rynków priorytetowych Chiny, Indie i Wietnam
Trwają prace nad określeniem kluczowych dla eksportu rynków, na których będą prowadzone działania promocyjne. Poza tradycyjnymi odbiorcami duże nadzieje resort rozwoju wiąże z rynkami azjatyckimi – Chinami, Indiami i Wietnamem, a także afrykańskimi, np. RPA. Branża spożywcza znalazła się wśród 12 gałęzi wspieranych branżowymi programami promocji przy współudziale środków unijnych.
2016-03-25 | 06:40
Handel
Przed Wielkanocą rośnie popyt na bioprodukty. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne jaja, warzywa oraz wędliny
Przed świętami konsumenci chętniej sięgają po lepszej jakości i jednocześnie droższe artykuły spożywcze. To powoduje, że rośnie sprzedaż produktów ekologicznych. Internetowy supermarket Frisco.pl odnotowało ok. 10-proc. wzrost. Popyt na ekologiczne jajka, warzywa i kiełbasę rośnie jeszcze szybciej.
2016-03-21 | 06:50
Przemysł spożywczy
Konkurencja producentów trzody chlewnej z Hiszpanii pogarsza sytuację polskich hodowców
Niskie ceny i duże rozdrobnienie w procesie wytwórczym powodują, że produkcja trzody chlewnej w Polsce staje się coraz mniej opłacalna. Tym bardziej że są w Unii kraje, takie jak Hiszpania, które dofinansowują ten segment rolnictwa, by ograniczyć wysokie bezrobocie. W tym kraju liczba sztuk trzody chlewnej przewyższyła tę notowaną na rynku niemieckim.
2016-03-17 | 06:40
Konsument
Rynek gastronomiczno-hotelarski może wzrosnąć w tym roku o 4 proc. Polacy na jedzenie poza domem wciąż wydają mniej niż Czesi czy Słowacy
Prognozowany wzrost PKB, spadające w dłuższym okresie bezrobocie oraz rosnące wynagrodzenia pracowników to czynniki, które powinny pobudzać wzrost na rynku gastronomicznym. Udział wydatków na gastronomię w relacji do zarobków wciąż jest niższy niż w Czechach czy na Słowacji, ale restauratorzy już widzą, że Polacy coraz częściej jedzą poza domem.
2016-03-16 | 06:40
Handel
Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport
Producent bakalii i dodatków do ciast Bakalland zamierza umacniać swoją pozycję eksportową zarówno na europejskich, jak i bardziej egzotycznych rynkach. Krajami, w których udało się już firmie uzyskać znaczący udział rynkowy, są m.in. Węgry i RPA. W kategorii batonów spółka chwali się drugą pozycją na rynku południowoafrykańskim.
2016-03-15 | 06:40
Rynki zagraniczne
Wytwórcy produktów mlecznych szukają możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach. Bakoma chce eksportować do Azji i Afryki
Bardzo konkurencyjny rynek produktów mlecznych sprawia, że ich wytwórcy szukają możliwości zwiększenia sprzedaży poza granicami kraju. Bakoma, producent jogurtów, kefirów, śmietan i deserów mlecznych, szuka swojej szansy na rynkach azjatyckich i przymierza się do ekspansji w Afryce. Na eksport przeznaczona zostanie część zwiększonej produkcji pochodzącej z trwającej właśnie rozbudowy zakładu.
2016-03-14 | 06:40
Handel
McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki
McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.
2016-03-02 | 06:40
Handel
Popyt na bakalie wciąż rośnie. Ich producenci mają jednak problem ze wzrostem cen owoców i nasion
Niezmiennie rosnący trend zdrowego stylu życia i odżywiania powoduje, że producenci żywności z tego segmentu nie muszą się martwić brakiem popytu na swoje produkty. Dotyczy to także rynku zaliczających się do tej grupy bakalii. Producentów martwią jednak wysokie ceny nasion i owoców, słabość złotego, która podnosi koszty importu oraz wpływ sytuacji geopolitycznej na prowadzenie biznesu.
2016-02-24 | 06:40
Handel
Sfinks w ciągu pięciu lat chce zwiększyć liczbę restauracji o 2/3. Znów przymierza się do ekspansji zagranicznej
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, uruchomił dwie z 16 zaplanowanych na 2016 rok restauracji. Obie pod szyldem Sphinx. Do końca 2020 roku spółka chce rozbudować posiadane sieci o 80 placówek i zwiększyć sprzedaż ponaddwukrotnie. Ponownie przygląda się też możliwości rozwoju poza granicami Polski.
2016-02-17 | 06:40
Przemysł spożywczy
Światowe ceny żywności najniższe od prawie siedmiu lat. Ten rok w Polsce może przynieść tylko nieznaczne wzrosty
W styczniu ceny żywności i napojów bezalkoholowych były wyższe od tych z początku ubiegłego roku o 0,1 proc., podczas gdy wskaźnik cen wszystkich towarów i usług spadł o 0,7 proc. rdr, czyli mocniej niż w grudniu. Nie należy się jednak spodziewać wyraźnego odbicia cen żywności, która na całym świecie jest najtańsza od niemal siedmiu lat. Dopiero czwarty kwartał przyniesie zwyżkę cen mleka i mięsa.
2016-02-11 | 06:55
Handel
IGO: Umowa o wolnym handlu UE–USA zagrożeniem dla Polski. Może doprowadzić do zalania Europy tanią i mniej zdrową żywnością
Umowa o wolnym handlu między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską może przynieść więcej szkód niż pożytku – ocenia Maciej Wojtalik z Instytutu Globalnej Odpowiedzialności. Zyskają gospodarki rozwinięte, natomiast słabsze, takie jak Polska, mogą dużo stracić. Istnieje ryzyko, że Europę zaleją tańsze produkty spożywcze z USA. Umowa zagraża też ochronie danych osobowych. W Polsce już ponad 80 organizacji podpisało stanowisko ostrzegające przed traktatem. Negocjacje umowy toczą się za zamkniętymi drzwiami, co może budzić niepokój.
2016-02-03 | 06:45
Handel
Branża spożywcza notuje dobre wyniki. W tym roku będzie musiała się zmierzyć z podatkiem nałożonym na banki i sklepy
W ubiegłym roku eksport produktów spożywczych mógł sięgnąć 25 mld zł. Nowe rynki zbytu i korzystny kurs walutowy stwarzają dobre perspektywy dla eksporterów także na ten rok. Branża spożywcza korzysta również na rosnącej konsumpcji wewnętrznej. W tym roku dynamika wzrostu może być na poziomie 2 proc. – ocenia Atradius Credit Insurance. Sektor będzie musiał się jednak zmierzyć z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą nałożenie podatku na sprzedawców detalicznych i banki.
2016-02-02 | 06:30
Handel
Statystyczny Polak zjada ponad 20 kg wędlin rocznie. Rośnie zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości
Spożycie wędlin w Polsce wynosi nieco ponad 2 kg na osobę miesięcznie. Konsumpcja zanotowała w tym roku delikatny spadek. Polacy coraz częściej sięgają po produkty premium. 42 proc. jest w stanie zapłacić o kilka procent więcej za mięso czy wędliny wysokiej jakości – wynika z badania GfK Polonia dla BGŻ BNP Paribas. Dlatego producenci stawiają na eliminowanie z produkcji niektórych składników.