Wszystkie newsy

2016-04-28 | 06:50
Ochrona środowiska
PepsiCo inwestuje w ekologię. W ciągu sześciu lat zużycie energii i wody spadło w polskich zakładach firmy o jedną czwartą Wszystkie newsy

PepsiCo inwestuje w ekologię. W ciągu sześciu lat zużycie energii i wody spadło w polskich zakładach firmy o jedną czwartą

Krajowe zakłady producenta napojów i przekąsek PepsiCo w ciągu sześciu lat zredukowały zużycie wody oraz energii o prawie jedną czwartą. Firma zainwestowała także w innowacyjne instalacje do odzyskiwania ciepła z linii produkcyjnych. Taka instalacja w fabryce w Grodzisku ma moc 2 MW, czyli mniej więcej tyle, ile miejska kotłownia ogrzewająca 1 tys. domów jednorodzinnych. Z kolei inwestycje w optymalizację transportu spowodowały, że roczny przebieg ciężarówek dystrybucyjnych zmniejszył się o 3 mln km, czyli 75 okrążeń Ziemi.
więcej
2016-04-25 | 06:40
Przemysł spożywczy
Centra handlowe są coraz bardziej ekologiczne. Inwestycje w zielone technologie zwracają się po 2–4 latach

Centra handlowe są coraz bardziej ekologiczne. Inwestycje w zielone technologie zwracają się po 2–4 latach

Inwestycje centrów handlowych w zielone technologie związane są przede wszystkim z ograniczeniem zużycia wody, energii i odpowiednią gospodarką odpadami. Przekłada się to na znaczne oszczędności kosztów, co sprawia, że inwestycja zwraca się już w ciągu 2–4 lat. Sama wymiana konwencjonalnego oświetlenia na LED powoduje obniżenie wydatków na energię elektryczną o przeszło połowę.
więcej
2016-04-20 | 06:40
Handel
Moda na zdrowe odżywianie sprzyja producentom suszonych owoców. Kalifornijska śliwka podbija polski rynek

Moda na zdrowe odżywianie sprzyja producentom suszonych owoców. Kalifornijska śliwka podbija polski rynek

Kalifornia jest potentatem rynku suszonej śliwki. Stąd pochodzi prawie 100 proc. dostaw amerykańskich i 42 proc. dostaw światowych. Rosnącej stale sprzedaży – jak w przypadku innych bakalii – sprzyja moda na zdrowe odżywianie i lekkie przekąski. Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie – podkreślają przedstawiciele California Prune Board. W ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o ponad 50 proc. rdr.
więcej
2016-04-12 | 06:55
Handel
Coraz gorsza pozycja polskich producentów wieprzowiny w UE. Ich udział w unijnej hodowli spadł w ciągu dekady o 1/3

Coraz gorsza pozycja polskich producentów wieprzowiny w UE. Ich udział w unijnej hodowli spadł w ciągu dekady o 1/3

Producenci wieprzowiny skarżą się na trwale niskie ceny, które nie pokrywają kosztów produkcji. Nie liczą na zmianę cyklu koniunkturalnego, bo występujące dawniej 3–4-letnie cykle, w ramach których okresy wyższych cen wyrównywały słabsze kwartały, przestały się pojawiać ze względu na wspólny unijny rynek i wyrównane ceny. Polski udział w unijnej hodowli świń spadł w ciągu dekady o jedną trzecią.
więcej
2016-04-12 | 06:30
Żywienie
UOKiK: Produkt oznakowany jako „masło” może się okazać tłuszczem roślinnym. Konsumenci muszą uważnie czytać etykiety

UOKiK: Produkt oznakowany jako „masło” może się okazać tłuszczem roślinnym. Konsumenci muszą uważnie czytać etykiety

Masło zawiera minimum 80 proc. tłuszczu mlecznego i ani grama roślinnego, a dozwolone dodatki to jedynie beta-karoten oraz sól. W sklepach są również dostępne masła roślinne, które w rzeczywistości są margaryną, a także produkty o innych podobnych nazwach, które mogą wprowadzać w błąd. Dlatego konsumenci powinni uważnie czytać etykiety, szczególnie wtedy, gdy cena towaru jest niska.
więcej
2016-04-07 | 06:30
Żywienie
Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji

Polacy jedzą trzy razy mniej lodów niż Skandynawowie. Producenci walczą o zwiększenie ich konsumpcji

Polacy spożywają jedynie 4 l lodów rocznie. W Szwecji średnia konsumpcja jest trzy razy wyższa. Ulubionymi smakami w Polsce są tradycyjne waniliowo-śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy. Producenci jednak stale poszerzają ofertę smaków i wprowadzają nowe formaty, żeby zwiększać sprzedaż. Marka Grycan – Lody od pokoleń wchodzi w nowy segment rynku – w kwietniu w sklepach pojawią się lody impulsowe, w kubeczkach pojemności 125 ml.
więcej
2016-03-30 | 06:50
Przemysł spożywczy
Ministerstwo Rozwoju wesprze eksport polskiej żywności. Wśród rynków priorytetowych Chiny, Indie i Wietnam

Ministerstwo Rozwoju wesprze eksport polskiej żywności. Wśród rynków priorytetowych Chiny, Indie i Wietnam

Trwają prace nad określeniem kluczowych dla eksportu rynków, na których będą prowadzone działania promocyjne. Poza tradycyjnymi odbiorcami duże nadzieje resort rozwoju wiąże z rynkami azjatyckimi – Chinami, Indiami i Wietnamem, a także afrykańskimi, np. RPA. Branża spożywcza znalazła się wśród 12 gałęzi wspieranych branżowymi programami promocji przy współudziale środków unijnych.
więcej
2016-03-25 | 06:40
Handel
Przed Wielkanocą rośnie popyt na bioprodukty. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne jaja, warzywa oraz wędliny

Przed Wielkanocą rośnie popyt na bioprodukty. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne jaja, warzywa oraz wędliny

Przed świętami konsumenci chętniej sięgają po lepszej jakości i jednocześnie droższe artykuły spożywcze. To powoduje, że rośnie sprzedaż produktów ekologicznych. Internetowy supermarket Frisco.pl odnotowało ok. 10-proc. wzrost. Popyt na ekologiczne jajka, warzywa i kiełbasę rośnie jeszcze szybciej.
więcej
2016-03-22 | 06:55
Ochrona środowiska
Polska wśród krajów o ograniczonych zasobach wody. Duże oszczędności przynoszą inwestycje przemysłu

Polska wśród krajów o ograniczonych zasobach wody. Duże oszczędności przynoszą inwestycje przemysłu

Woda pitna to zaledwie 3 proc. całej wody na naszej planecie. Z tego 5/6 jest niedostępne dla ludzi, bo zamarznięte w lodach Arktyki i Antarktydy. Polska należy zaś do tych krajów Europy, w których jej zasoby są najbardziej ograniczone. Dlatego wodę powinni oszczędzać wszyscy, ale największe korzyści mogą przynieść działania przemysłu w tym zakresie. Przykładem mogą być działania Grupy Żywiec. W ubiegłym roku browary zaoszczędziły tyle wody, ile zużywa dziennie 1 mln osób.
więcej
2016-03-21 | 06:50
Przemysł spożywczy
Konkurencja producentów trzody chlewnej z Hiszpanii pogarsza sytuację polskich hodowców

Konkurencja producentów trzody chlewnej z Hiszpanii pogarsza sytuację polskich hodowców

Niskie ceny i duże rozdrobnienie w procesie wytwórczym powodują, że produkcja trzody chlewnej w Polsce staje się coraz mniej opłacalna. Tym bardziej że są w Unii kraje, takie jak Hiszpania, które dofinansowują ten segment rolnictwa, by ograniczyć wysokie bezrobocie. W tym kraju liczba sztuk trzody chlewnej przewyższyła tę notowaną na rynku niemieckim.
więcej
2016-03-17 | 06:40
Konsument
Rynek gastronomiczno-hotelarski może wzrosnąć w tym roku o 4 proc. Polacy na jedzenie poza domem wciąż wydają mniej niż Czesi czy Słowacy

Rynek gastronomiczno-hotelarski może wzrosnąć w tym roku o 4 proc. Polacy na jedzenie poza domem wciąż wydają mniej niż Czesi czy Słowacy

Prognozowany wzrost PKB, spadające w dłuższym okresie bezrobocie oraz rosnące wynagrodzenia pracowników to czynniki, które powinny pobudzać wzrost na rynku gastronomicznym. Udział wydatków na gastronomię w relacji do zarobków wciąż jest niższy niż w Czechach czy na Słowacji, ale restauratorzy już widzą, że Polacy coraz częściej jedzą poza domem.
więcej
2016-03-16 | 06:40
Handel
Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport

Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport

Producent bakalii i dodatków do ciast Bakalland zamierza umacniać swoją pozycję eksportową zarówno na europejskich, jak i bardziej egzotycznych rynkach. Krajami, w których udało się już firmie uzyskać znaczący udział rynkowy, są m.in. Węgry i RPA. W kategorii batonów spółka chwali się drugą pozycją na rynku południowoafrykańskim.
więcej
2016-03-15 | 06:40
Rynki zagraniczne
Wytwórcy produktów mlecznych szukają możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach. Bakoma chce eksportować do Azji i Afryki

Wytwórcy produktów mlecznych szukają możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach. Bakoma chce eksportować do Azji i Afryki

Bardzo konkurencyjny rynek produktów mlecznych sprawia, że ich wytwórcy szukają możliwości zwiększenia sprzedaży poza granicami kraju. Bakoma, producent jogurtów, kefirów, śmietan i deserów mlecznych, szuka swojej szansy na rynkach azjatyckich i przymierza się do ekspansji w Afryce. Na eksport przeznaczona zostanie część zwiększonej produkcji pochodzącej z trwającej właśnie rozbudowy zakładu.
więcej
2016-03-14 | 06:40
Handel
McDonald s startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.
więcej
2016-03-02 | 06:40
Handel
Popyt na bakalie wciąż rośnie. Ich producenci mają jednak problem ze wzrostem cen owoców i nasion

Popyt na bakalie wciąż rośnie. Ich producenci mają jednak problem ze wzrostem cen owoców i nasion

Niezmiennie rosnący trend zdrowego stylu życia i odżywiania powoduje, że producenci żywności z tego segmentu nie muszą się martwić brakiem popytu na swoje produkty. Dotyczy to także rynku zaliczających się do tej grupy bakalii. Producentów martwią jednak wysokie ceny nasion i owoców, słabość złotego, która podnosi koszty importu oraz wpływ sytuacji geopolitycznej na prowadzenie biznesu.
więcej