Wszystkie newsy

2015-05-25 | 06:50
Handel
Rosną szanse, że polska wieprzowina wróci na azjatyckie rynki Wszystkie newsy

Rosną szanse, że polska wieprzowina wróci na azjatyckie rynki

Agencja weterynaryjna w Singapurze zadecydowała o zniesieniu embarga na polską wieprzowinę. Polska branża mięsna liczy na to, że kolejne azjatyckie kraje pójdą w ślad za Singapurem. Minister rolnictwa zapewnia, że trwają intensywne uzgodnienia z Chinami i Japonią. Straty branży wynikające z trwającego od lutego 2014 roku zakazu eksportu wieprzowiny do krajów azjatyckich liczone są co najmniej w setkach milionów złotych.
więcej
2015-05-25 | 06:40
Przemysł spożywczy
Tylko większa sprzedaż może zrekompensować sieciom handlowym spadające ceny żywności. Angażują one w to coraz więcej sił i środków

Tylko większa sprzedaż może zrekompensować sieciom handlowym spadające ceny żywności. Angażują one w to coraz więcej sił i środków

Deflacja ogranicza wzrost zysków branży detalicznej. Coraz niższe ceny sieci handlowe mogą rekompensować tylko większymi wolumenami sprzedaży, ale na bardzo konkurencyjnym rynku wymaga to dużego zaangażowania sił i środków. Właściciel supermarketów Stokrotka, spółka Emperia Holding, liczy na to, że utrzyma w tym roku dotychczasowe tempo wzrostu dzięki ograniczeniu kosztów i wyższym marżom.
więcej
2015-05-21 | 06:45
Handel
Polacy chcą być świadomymi konsumentami i popierają patriotyzm ekonomiczny, ale nie umieją dokonywać takich wyborów

Polacy chcą być świadomymi konsumentami i popierają patriotyzm ekonomiczny, ale nie umieją dokonywać takich wyborów

Patriotyzm ekonomiczny to trend, który jest coraz popularniejszy na świecie. Społeczeństwa zachodnie zwracają coraz większą uwagę na to, by kupować towary wyprodukowane w ich kraju, a patriotyzm konsumencki jest promowany także przez polityków. Wielu Polakom takie świadome wybory są bliskie, jednak w praktyce nie bardzo im się to udaje. Wyjątkiem jest branża spożywcza.
więcej
2015-05-19 | 06:25
Handel
Słodycze firmy Colian są już dostępne w 50 krajach świata. Grupa stawia na dalszą ekspansję zagraniczną

Słodycze firmy Colian są już dostępne w 50 krajach świata. Grupa stawia na dalszą ekspansję zagraniczną

Grupa Colian jest obecna już w 50 krajach na całym świecie. W ubiegłym roku producent takich marek jak Jutrzenka, Hellena czy Goplana nie tylko zanotował wyższe przychody ze sprzedaży, lecz także zwiększył eksport. Dalszą ekspansję na zagraniczne rynki o dużej konsumpcji ma umożliwić decyzja o unowocześnieniu parku maszynowego.
więcej
2015-05-15 | 06:15
Żywienie
Slow food zamiast fast foodu. Polacy stawiają na potrawy przygotowywane ze świeżych produktów

Slow food zamiast fast foodu. Polacy stawiają na potrawy przygotowywane ze świeżych produktów

Kulinarna mapa Polski jest coraz bardziej zdominowana przez slow food. Wśród konsumentów furorę robią dania z produktów ekologicznych, a przygotowywane w błyskawicznym tempie hamburgery i kebaby są odstawiane na bok. Slow food to też powrót do lokalnej kuchni i tradycyjnych przepisów.
więcej
2015-05-13 | 06:45
Handel
Zniesienie kwot mlecznych przez Unię Europejską wywiera presję cenową na producentów

Zniesienie kwot mlecznych przez Unię Europejską wywiera presję cenową na producentów

Kolejne miesiące mogą być trudne dla branży mleczarskiej. Wciąż nie wiadomo, czy na ceny nie wpłynie negatywnie zniesienie kwot mlecznych w UE, a dodatkowo jest presja na obniżkę ze strony handlu. Przedstawiciele branży chcą więc intensyfikować działania zmierzające do pozyskiwania nowych rynków zbytu.
więcej
2015-05-13 | 06:25
Handel
Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych

Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych

Rosnący rynek zdrowej żywności w Polsce zachęca kolejne firmy spożywcze do prac nad produktami tego typu. W połowie roku może trafić do sprzedaży nowa oferta Makaronów Polskich – makaron żytni i gryczany. Spółka liczy, że przyczyni się to do poprawy wyników finansowych. Podobnie jak zwiększony eksport do Chin i Egiptu, którym rekompensuje sobie spowolnienie w handlu ze Wschodem.
więcej
2015-05-12 | 06:25
Sport
Sprzedaż piwa stadionowego pozytywnie oceniana przez kibiców i organizatorów imprez masowych

Sprzedaż piwa stadionowego pozytywnie oceniana przez kibiców i organizatorów imprez masowych

Coraz więcej klubów piłkarskich decyduje się na sprzedaż piwa na swoich stadionach. Zarówno przedstawiciele klubów, jak i kibice oraz organizatorzy imprez sportowych podkreślają, że możliwość konsumpcji piwa nie wpływa na zmniejszenie bezpieczeństwa podczas meczów, m.in. dlatego, że ma niższą zawartość alkoholu. Dla wielu fanów sportu złoty trunek to nieodłączny element kibicowania.
więcej
2015-05-07 | 06:35
Handel
Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe

Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe

Rosnąca konsumpcja bakalii, niekorzystne warunki pogodowe w Kalifornii i Turcji oraz silny dolar spowodowały, że znacznie podrożały migdały, orzechy włoskie i laskowe – mówi prezes Bakallandu. To może oznaczać dla konsumentów podwyżki cen, które i tak nie zrekompensują spadającej marży i większych kosztów pozyskiwania surowców. Polski producent bakalii ma jednak ambitne plany związane z eksportem, m.in. do Afryki.
więcej
2015-05-06 | 06:55
Handel
Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku

Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku

Eksport polskiej żywności do Chin systematycznie rośnie. W ubiegłym roku wyniósł ok. 165 mln euro, w 2007 roku było to zaledwie 20 mln. Szybko rozwija się przede wszystkim eksport produktów mlecznych i drobiu. Wciąż jednak potencjał nie jest w pełni wykorzystywany – polskie firmy działają w zbyt dużym rozproszeniu, a to uniemożliwia skuteczne wejście na chiński rynek.
więcej
2015-05-05 | 06:40
Przemysł spożywczy
W Polsce brakuje chętnych, by pracować przy zbiorach. Polskim przetwórcom żywności może zabraknąć surowca

W Polsce brakuje chętnych, by pracować przy zbiorach. Polskim przetwórcom żywności może zabraknąć surowca

Firmy przetwórstwa rolno-spożywczego obawiają się ograniczonych dostaw surowca. Powodem są coraz większe problemy rolników z pozyskaniem pracowników sezonowych. Z roku na rok dostępność siły roboczej jest coraz mniejsza.
więcej
2015-05-05 | 06:20
Rolnictwo
Branża mleczarska pozyskuje nowe rynki zagraniczne. Chce również zwiększać konsumpcję w kraju

Branża mleczarska pozyskuje nowe rynki zagraniczne. Chce również zwiększać konsumpcję w kraju

Sektor mleczarski dzięki dywersyfikacji rynków zbytu ograniczył spadek eksportu swoich produktów do Rosji. Organizacje branżowe oraz ministerstwa promują polskie wyroby na afrykańskich i dalekowschodnich, co owocuje rosnącym zainteresowaniem m.in. w Indiach, Wietnamie czy Japonii. Eksperci podkreślają, że równie istotne jest wspieranie krajowej konsumpcji wyrobów mleczarskich, które nadal w ponad 2/3 trafiają do polskich konsumentów.
więcej
2015-04-30 | 06:45
Handel
Polska ma szansę w ciągu kolejnej dekady podwoić eksport żywności. Interesujące rynki to m.in. Azja i Afryka Północna

Polska ma szansę w ciągu kolejnej dekady podwoić eksport żywności. Interesujące rynki to m.in. Azja i Afryka Północna

Krajowi producenci żywności mogą zwiększyć sprzedaż do krajów Afryki Północnej oraz Chin. Algieria zainteresowana jest współpracą w zakresie wymiany towarowej, a także nasiennictwa, hodowli, genetyki, systemów magazynowania oraz przetwórstwa. Na początku maja polska delegacja jedzie do Chin, gdzie także wzrasta zainteresowanie polską żywnością. Resort rolnictwa liczy na co najmniej podwojenie eksportu w ciągu najbliższej dekady.
więcej
2015-04-28 | 06:20
Przemysł spożywczy
Polscy eksporterzy tracą na spadających cenach produktów mleczarskich

Polscy eksporterzy tracą na spadających cenach produktów mleczarskich

Ceny na światowym rynku produktów mleczarskich spadają. Polscy eksporterzy w pierwszych miesiącach tego roku zarobili na sprzedaży za granicę o 15-20 proc. mniej niż przed rokiem. Niestety, perspektyw szybkiego odbicia cen nie ma, choć druga połowa roku zwykle jest na rynku nieco lepsza. Mimo niskich cen producenci eksportują coraz więcej, bo rynek krajowy jest zbyt mały.
więcej
2015-04-27 | 06:40
Ochrona środowiska
Zrównoważona produkcja żywności zaczyna być doceniana przez wielkie firmy. Przynosi korzyści rolnikom i producentom

Zrównoważona produkcja żywności zaczyna być doceniana przez wielkie firmy. Przynosi korzyści rolnikom i producentom

Duże koncerny spożywcze zamawiając surowce, coraz częściej wybierają te pochodzące z certyfikowanej produkcji. Zaczynają doceniać żywność, której wytwarzanie nie niszczy środowiska naturalnego i daje rolnikom godziwe dochody. Dzięki temu, choć droższa, taka produkcja przynosi rosnące zyski. Rośnie też liczba rolników zainteresowanych zrównoważoną produkcją.
więcej