Wszystkie newsy

2015-03-18 | 06:00
Handel
Firmy przemysłu mięsnego chcą odzyskać rynki bliskowschodnie, z których musiały wycofać się po wprowadzeniu zakazu uboju rytualnego Wszystkie newsy

Firmy przemysłu mięsnego chcą odzyskać rynki bliskowschodnie, z których musiały wycofać się po wprowadzeniu zakazu uboju rytualnego

Krajowi producenci i firmy przetwórcze przemysłu mięsnego chcą wrócić na rynki bliskowschodnie, na których sprzedaż została wstrzymana w wyniku wprowadzenia przez Polskę zakazu uboju rytualnego. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stawia przede wszystkim na eksport produktów drobiowych oraz wołowiny. Odzyskaniu pozycji sprzyjać ma także standaryzacja jakości oraz planowane akcje promocyjne.
więcej
2015-03-17 | 06:40
Przemysł spożywczy
Nestlé uruchomiło fabrykę karmy dla zwierząt w Nowej Wsi Wrocławskiej pod Wrocławiem. Docelowo koncern chce tam zainwestować ponad 450 mln zł

Nestlé uruchomiło fabrykę karmy dla zwierząt w Nowej Wsi Wrocławskiej pod Wrocławiem. Docelowo koncern chce tam zainwestować ponad 450 mln zł

Ponad 450 mln zł zainwestuje w Polsce szwajcarski koncern spożywczy Nestlé. W Nowej Wsi pod Wrocławiem ruszyła wybudowana przez firmę fabryka karmy dla zwierząt. Pracę w niej dostało już ponad 250 osób.
więcej
2015-03-16 | 06:50
Handel
Eksport wieprzowiny poza UE spadł o połowę. Producenci mięsa są jednak optymistami

Eksport wieprzowiny poza UE spadł o połowę. Producenci mięsa są jednak optymistami

Ubiegły rok nie był szczęśliwy dla branży mięsnej. Rosyjskie embargo na polskie mięso i wykryte przypadki afrykańskiego pomoru świń zablokowały eksport na rynki wschodnie i do krajów azjatyckich. Eksport wieprzowiny poza kraje Unii Europejskiej spadł o 46 proc. Dobrze rozwija się natomiast eksport do krajów unijnych. Eksperci prognozują, że uda się utrzymać rynki i zwiększyć eksport.
więcej
2015-03-16 | 06:35
Handel
Spadają zyski hurtowni spożywczych. Pomóc może zwiększenie sprzedaży

Spadają zyski hurtowni spożywczych. Pomóc może zwiększenie sprzedaży

Mimo znaczącego spadku zysków w hurtowniach spożywczych większość z nich (ponad 85 proc.) jest w dobrej lub bardzo dobrej kondycji. Kluczem do utrzymania pozycji rynkowej jest zwiększanie asortymentu i wartości obrotów, bo w warunkach deflacji hurtownie nie mogą liczyć na podniesienie marży.
więcej
2015-03-05 | 06:15
Handel
Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Polacy coraz chętniej piją whisky. Sprzedaż trunków z górnej półki będzie rosła o 12-15 proc. rocznie

Konsumpcja whisky w Polsce szybko rośnie. Polacy kupują więcej nie tylko tańszej odmiany blended, w sprzedaży której silne są marki dyskontowe, lecz także droższej single malt. W najbliższych latach spodziewane jest utrzymanie wysokiej dynamiki konsumpcji, która w zależności od gatunku trunku ma wynieść od ośmiu do kilkunastu procent rocznie. W 2013 roku w kraju sprzedano 19 mln litrów whisky o wartości 1,8 mld zł.
więcej
2015-02-23 | 06:30
Handel
Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Polskie wędliny, słodycze i makarony popularne wśród chińskich konsumentów. Sprzedaż żywności na tym rynku ma być łatwiejsza

Rośnie sprzedaż polskiej żywności w Chinach. W gusta Chińczyków trafiają przede wszystkim producenci słodyczy, wędlin i makaronów. W najbliższym czasie ruszyć ma sprzedaż polskich produktów przez internetowe strony dwóch popularnych w Chinach sklepów. To ma ułatwić producentom wchodzenie na ten rynek, bez dodatkowego udziału pośredników, hurtowników i detalistów.
więcej
2015-02-20 | 06:00
Inwestycje alternatywne
Szkocka whisky daje dobry procent. Inwestycje w alkohole bywają znacznie atrakcyjniejsze od bankowych lokat

Szkocka whisky daje dobry procent. Inwestycje w alkohole bywają znacznie atrakcyjniejsze od bankowych lokat

Szkocka whisky ceniona jest nie tylko przez koneserów, lecz także przez inwestorów. Zyski, jakie osiągają na tym alkoholu, co najmniej trzykrotnie przebijają dochody z bankowych lokat. W niektórych przypadkach możliwy jest zwrot z inwestycji w whisky na poziomie 20-25 proc. rocznie.
więcej
2015-02-19 | 06:50
Handel
Chiny mogą stać się dużym odbiorcą polskich produktów mleczarskich

Chiny mogą stać się dużym odbiorcą polskich produktów mleczarskich

Polska jest w stanie wyeksportować znacznie więcej produktów mleczarskich na rynek chiński niż wcześniej do Rosji. By osiągnąć taki poziomu, potrzebujemy jednak 3-4 lat systematycznej promocji polskiej produkcji na tamtejszym rynku. To kierunek bardzo perspektywiczny również w kontekście zniesienia kwot mlecznych przez UE.
więcej
2015-02-16 | 06:25
Handel
Poprawiają się perspektywy sprzedaży mięsa drobiowego. Producentów czeka walka o rynki pozaunijne

Poprawiają się perspektywy sprzedaży mięsa drobiowego. Producentów czeka walka o rynki pozaunijne

Ograniczenia w handlu z Rosją nie wpływają znacząco na produkcję i sprzedaż mięsa drobiowego, bo dla polskich hodowców i producentów głównymi rynkami zbytu są kraje unijne. W tym roku pojawią się szanse na zdobycie nowych rynków, głównie Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
więcej
2015-02-13 | 06:35
Handel
Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Eksport branży mleczarskiej wzrósł o 15 proc. Mógłby bardziej, gdyby nie embargo rosyjskie

Polska branża mleczarska sprzedała w ubiegłym roku za granicę o 15 proc. więcej produktów niż w 2013 r. Ich wartość sięgnęła niemal 2 mld euro. Gdyby nie rosyjskie embargo, eksport byłby jeszcze wyższy, a jego dynamika mogłaby znacznie przekroczyć 20 proc. rok do roku. Hitem eksportowym było mleko w proszku, którego sprzedaż za granicę wzrosła aż o 70 proc.
więcej
2015-02-12 | 06:40
Handel
Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się podwoi

Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się podwoi

Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – w ciągu ubiegłego roku ten wskaźnik wzrósł ponad czterokrotnie. Polacy coraz częściej kupują przez internet także świeże produkty.
więcej
2015-02-10 | 06:40
Handel
E-koszyk jest nawet pięć razy większy od tradycyjnego. Coraz więcej w nim świeżej żywności

E-koszyk jest nawet pięć razy większy od tradycyjnego. Coraz więcej w nim świeżej żywności

Klienci za pośrednictwem internetu kupują 4-5 razy więcej niż podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. W e-koszyku znajdują się już nie tylko ciężkie artykuły, jak napoje czy środki czystości, lecz także świeża żywność. Z e-zakupów oferowanych przez tradycyjne sklepy coraz częściej korzystają też firmy – stanowią już 5 proc. klientów. Najczęściej kupują żywność oraz artykuły biurowe i przemysłowe.
więcej
2015-02-09 | 06:30
Handel
Producenci drobiu liczą na jego większe spożycie w Polsce. Dziś konsumpcja wynosi 27 kg na mieszkańca rocznie

Producenci drobiu liczą na jego większe spożycie w Polsce. Dziś konsumpcja wynosi 27 kg na mieszkańca rocznie

Polskie firmy produkują znacznie więcej mięsa drobiowego, niż Polacy są gotowi zjeść. Dlatego ok. 30 proc. produkcji trafia na eksport, głównie na rynki UE. Zgodnie z prognozami Komisji Europejskiej spożycie białego mięsa w krajach europejskich wzrośnie o 7 proc. w ciągu kolejnej dekady. Producenci chcą też nakłaniać Polaków, by jedli więcej indyczego mięsa.
więcej
2015-02-05 | 06:30
Handel
Zmieniające się nawyki konsumentów wymuszają innowacje na rynku opakowań

Zmieniające się nawyki konsumentów wymuszają innowacje na rynku opakowań

Najnowsze badania wskazują na zmieniające się nawyki konsumenckie. Coraz więcej klientów, szczególnie tych młodych, jest w stanie zapłacić więcej za dany produkt, jeżeli jest on w opakowaniu ekologicznym. Producenci podążając za tymi zmianami, produkują coraz więcej innowacyjnych opakowań z surowców odnawialnych, które można poddać recyklingowi.
więcej
2015-02-03 | 06:40
Handel
Pizza Hut otwiera nowy typ restauracji

Pizza Hut otwiera nowy typ restauracji

W Bielsku-Białej powstała pierwsza w Polsce restauracja Pizza Hut Express. Przygotowanie pizzy w jednym z pięciu najpopularniejszych smaków będzie trwać maksymalnie 5 minut. Sieć w ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na szybki posiłek, jedzony w drodze do domu lub podczas przerwy w pracy. Kolejny lokal Pizza Hut Express zostanie otwarty we Wrocławiu. Tempo rozwoju sieci będzie uzależnione od zainteresowania klientów.
więcej