Wszystkie newsy

2014-10-14 | 06:10
Przemysł spożywczy
Konsumenci coraz bardziej interesują się dobrym jedzeniem. Bardzo dobre perspektywy dla agrobiznesu Wszystkie newsy

Konsumenci coraz bardziej interesują się dobrym jedzeniem. Bardzo dobre perspektywy dla agrobiznesu

Żywność dla konsumentów staje się coraz ważniejsza. Przybywa telewizyjnych programów kulinarnych, poświęconych żywieniu wydawnictw, portali i serwisów internetowych, a oferta w sklepach jest coraz bardziej wyszukana. Na rynku oprócz wielkich koncernów urozmaicających ofertę, rośnie udział drobnych producentów wytwarzających coraz bardziej wyszukane artykuły. Perspektywy agrobiznesu są bardzo dobre.
więcej
2014-10-14 | 05:55
Przemysł spożywczy
Dobre perspektywy firm rodzinnych. Większy kapitał i uproszczony system podatkowy mogą pomóc w budowie globalnego kapitału

Dobre perspektywy firm rodzinnych. Większy kapitał i uproszczony system podatkowy mogą pomóc w budowie globalnego kapitału

Firmy rodzinne w Polsce szybko się rozwijają. Ponad 70 proc. z nich planuje nowe inwestycje, przede wszystkim w podstawową działalność firmy. Częściej decydują się na ekspansję krajową niż zagraniczną. Zdaniem ekspertów uproszczenie systemu podatkowego, zmniejszenie przeszkód administracyjnych i lepszy dostęp do źródeł finansowania mogłyby zwiększyć konkurencyjność polskich firm rodzinnych na globalnym rynku.
więcej
2014-10-10 | 06:45
Przemysł spożywczy
Kellogg s oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Kellogg's oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Międzynarodowy koncern spożywczy Kellogg's na początku przeszłego roku uruchomi drugą linię produkcyjną w niedawno otwartej fabryce chipsów w Kutnie. W wytwórni znajdzie pracę 200 osób. Rekrutacja już się rozpoczęła.
więcej
2014-10-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Polacy jedzą coraz mniej chleba. Przeciętny Polak kupuje rocznie ok. 50 kg pieczywa. To dwukrotnie mniej niż na początku przemian w naszym kraju. Na rynku przybywa też wypieków niższej jakości, które kwalifikuje się jako produkty chlebopodobne.
więcej
2014-10-07 | 06:30
Przemysł spożywczy
Hongkong zachęca polskich przedsiębiorców. Szansa m.in. dla przemysłu spożywczego i producentów biżuterii

Hongkong zachęca polskich przedsiębiorców. Szansa m.in. dla przemysłu spożywczego i producentów biżuterii

Hongkong chce przyciągnąć polskich przedsiębiorców. Inwestycja w tym wydzielonym regionie pozwala zminimalizować ryzyko związane z wejściem na rynki w Chinach i innych krajach Azji. To szansa m.in. dla polskich firm z sektora przemysłu spożywczego oraz producentów dóbr luksusowych, takich jak biżuteria bursztynowa.
więcej
2014-10-06 | 06:00
Żywienie
W Polsce wciąż duże zjawisko niedożywienia dzieci. W woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim dotyczy co 10. dziecka

W Polsce wciąż duże zjawisko niedożywienia dzieci. W woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim dotyczy co 10. dziecka

160 tys. polskich dzieci w wieku 7-12 lat cierpi z powodu niedożywienia – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Danone. Najgorsza sytuacja panuje w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim, gdzie problem niedożywienia dotyka 10 proc. dzieci ze szkół podstawowych. Zdaniem lekarzy dzieci te mogą mieć problemy z nauką, koncentracją, często są agresywne w stosunku do otoczenia.
więcej
2014-09-30 | 06:10
Handel
Nadchodzi fala zwolnień w branży mięsnej. Powodem rosyjskie embargo

Nadchodzi fala zwolnień w branży mięsnej. Powodem rosyjskie embargo

Magazyny w wielu zakładach mięsnych są pełne niesprzedanych produktów, które wcześniej trafiały na rynki wschodnie. Aby przetrwać, niektóre firmy będą musiały zwalniać pracowników i ograniczać produkcję – alarmuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Możliwość znalezienia innych rynków jest bardzo ograniczona, gdyż embargo dotknęło całą UE.
więcej
2014-09-24 | 06:35
Handel
Sprzedaż lodów wrosła. Producenci są zadowoleni z sezonu letniego

Sprzedaż lodów wrosła. Producenci są zadowoleni z sezonu letniego

Z roku na rok sprzedaż lodów w Polsce rośnie. W zeszłym roku wyniosła ponad 133 mln litrów, w tym prognozy mówią o wzroście o ponad 3 mln – wynika z danych Euromonitor International. Producenci lodów nie przejmują się zakończonym właśnie sezonem, bo Polacy coraz chętniej sięgają po lody również zimą.
więcej
2014-09-24 | 06:10
Przemysł spożywczy
Makarony Polskie do końca roku planują sprzedać w Chinach produkty o wartości 3 mln zł

Makarony Polskie do końca roku planują sprzedać w Chinach produkty o wartości 3 mln zł

Firma Makarony Polskie chce miesięcznie eksportować do Chin produkty o wartości 300-400 tys. zł. Liczy, że w całym roku eksport do Państwa Środka sięgnie 3 mln zł. Kolejny rok może być jeszcze lepszy, bo spółka rozmawia o współpracy z kolejnymi partnerami na tamtejszym rynku.
więcej
2014-09-16 | 06:00
Handel
Ekologiczna żywność znajduje coraz więcej nabywców. Rynek ten rośnie w tempie 20 proc. rocznie

Ekologiczna żywność znajduje coraz więcej nabywców. Rynek ten rośnie w tempie 20 proc. rocznie

Wartość rynku produktów ekologicznych wynosi 600-650 mln zł., co stanowi zaledwie 0,3 proc. rynku spożywczego. Jak prognozuje jednak spółka Bio Planet będziemy kupować coraz więcej takich artykułów. Do 2022 roku ich sprzedaż będzie rosnąć o około 20 proc. rocznie.
więcej
2014-09-15 | 06:15
Handel
Franczyza coraz popularniejsza. Rośnie liczba otwieranych placówek

Franczyza coraz popularniejsza. Rośnie liczba otwieranych placówek

Co roku przybywa zarówno systemów franczyzowych, jak i otwieranych placówek. W 2013 roku ponad 40 proc. firm zanotowało wzrost liczby placówek. Szacuje się, że w tym roku liczba firm działających na licencji znanych marek przekroczy 60 tys. Eksperci podkreślają, że popularność franczyzy wynika z siły marki, oferowanego wsparcia i pomocy w marketingu.
więcej
2014-09-12 | 06:40
Handel
Konspol planuje otworzyć zakłady produkcyjne w Azji

Konspol planuje otworzyć zakłady produkcyjne w Azji

Konspol rozpocznie wkrótce dostawy drobiu do Japonii i pracuje nad kolejnymi azjatyckimi rynkami. Plany nie ograniczają się tylko do eksportu – spółka chce otworzyć zakłady produkcyjne w Azji. Polski rynek nadal będzie jednak bardzo ważny dla Konspolu, ponieważ coraz większe wymagania konsumentów i silna konkurencja w branży zachęcają do ciągłego rozwoju technologii i wiedzy. A to podstawa sukcesu na świecie – ocenia Kazimierz Pazgan, prezes Konspolu.
więcej
2014-09-12 | 06:20
Handel
Dla producentów soków rosyjskie embargo nie tak dotkliwe. Martwi ich jednak spadek ich spożycia w Europie Zachodniej

Dla producentów soków rosyjskie embargo nie tak dotkliwe. Martwi ich jednak spadek ich spożycia w Europie Zachodniej

W Polsce produkuje się od 215 tys. do 300 tys. litrów zagęszczonego soku jabłkowego rocznie – na ten cel trafia co najmniej 1,5 mln ton jabłek. W związku jednak ze słabnącym od lat popytem na soki i nektary w Europie Zachodniej, czyli u głównych odbiorców pochodzącego z Polski półproduktu, zmniejsza się również zapotrzebowanie w kraju na owoce do przetworzenia.
więcej
2014-09-11 | 06:30
Żywienie
Liczba gospodarstw ekologicznych dynamicznie rośnie. Świadomość Polaków na temat ekożywności jednak wciąż jest mała

Liczba gospodarstw ekologicznych dynamicznie rośnie. Świadomość Polaków na temat ekożywności jednak wciąż jest mała

Sektor rolnictwa ekologicznego w naszym kraju rozwija się dynamicznie. Część konsumentów jednak nadal podchodzi sceptycznie do ekożywności i nie wie, czym różni się ona od zwykłych produktów. W poszukiwaniu żywności ekologicznej warto zwracać uwagę na obecność na etykiecie logotypu euroliścia, który świadczy o spełnieniu rygorystycznych wymogów przez producentów i przetwórców. Pojawiające się na produktach przymiotniki „zdrowy” czy „naturalny” mogą być zwykłymi chwytami marketingowymi.
więcej
2014-09-11 | 06:10
Handel
Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki

Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki

Sfinks Polska zapowiada dalsze zmiany w menu oraz wyglądzie i standardzie restauracji. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca tego roku inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.
więcej