Wszystkie newsy
2015-01-12 | 06:30
Przemysł spożywczy
Ceny mleka nadal będą spadać. Odbicie możliwe dopiero w połowie roku
Duża produkcja mleka na krajowym, europejskim, a także światowym rynku spowoduje spadkowe tendencje cenowe w pierwszych miesiącach 2015 roku – przewiduje Bank BGŻ. Sytuacja w branży mleczarskiej może się zacząć poprawiać dopiero na przełomie trzeciego i czwartego kwartału.
2015-01-07 | 06:15
Handel
Ryby w tym roku znów podrożeją. Z powodu wysokich cen Polacy jedzą ich o połowę mniej niż mieszkańcy UE
Polacy wciąż jedzą niewiele ryb. Roczna konsumpcja na poziomie ok. 12,4 kilograma na osobę jest dwukrotnie niższa od unijnej średniej. Wzrostom nie sprzyja ani brak przywiązania do ryb w polskiej kuchni, ani rosnące ceny. Choć w ubiegłym roku po raz pierwszy od dawna zanotowano niewielki spadek cen ryb, w tym znowu mogą one podrożeć.
2014-12-24 | 06:25
Handel
Tegoroczny karp wyjątkowo tani. Ceny detaliczne poniżej kosztów produkcji
W tym sezonie producenci karpi się nie obłowią. Przed świętami Polacy na popularnego karpia wydadzą najmniej od lat. Ceny zaczynają się od 8-9 zł za kilogram w dyskontach i supermarketach, a kończą na kilkunastu złotych bezpośrednio od właścicieli łowisk i stawów hodowlanych. Niskie ceny odstraszają importerów z Czech, Litwy, Węgier, a nawet Chin.
2014-12-23 | 06:35
Konsument
Tańsze jedzenie na święta. Ceny niektórych produktów nawet o połowę niższe niż rok temu
Tegoroczne zakupy żywności świątecznej są tańsze niż w ubiegłym roku. W grudniu ceny żywności i napojów bezalkoholowych są niższe o 2,2 proc. niż rok temu. Niektóre z produktów typowo świątecznych potaniały jednak dużo bardziej – kapusta aż o 50 proc., buraki o 20-30 proc., a cukier o 30-40 proc.
2014-12-22 | 06:45
Handel
Co czwarty kupowany w Polsce produkt to marka własna sieci handlowej. Na Zachodzie ich popularność jest dwa razy większa
Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych supermarketów. W Tesco ich udział w sprzedaży wynosi już ok. 25 proc., a po wliczeniu produktów sprzedawanych luzem ‒ nawet ponad 30 proc. To jednak wciąż dwu razy mniej niż na Zachodzie. Sieci handlowe widzą w tym segmencie duży potencjał rozwoju.
2014-12-17 | 06:10
Handel
W 2015 r. dzięki tanim surowcom ceny żywności nadal będą niskie. Spadki wyhamowuje mocny dolar
Ceny żywności cały czas spadają. Tanieje cukier, owoce, mąka, tłuszcze zwierzęce i ryż. Ze względu na światową nadprodukcję żywności i tanie surowce w najbliższych miesiącach nie należy spodziewać się odwrócenia aktualnego trendu. Jak wynika z badania Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w przyszłym roku niskie ceny będą się utrzymywać, choć spadki wyhamowuje umacniający się dolar.
2014-12-10 | 06:30
Handel
Na przedświątecznym sezonie zakupowym korzystają również fast foody, kawiarnie i restauracje
Im lepiej radzi sobie gospodarka, tym chętniej Polacy jadają poza domem. IV kwartał jest wyjątkowo dobry dla barów szybkiej obsługi, kawiarni i restauracji – sprzyja im sezon zakupowy i zwiększony ruch w galeriach handlowych. Restauratorzy wierzą w siłę trwającego trendu.
2014-12-08 | 06:10
Przemysł spożywczy
W tym roku plony kukurydzy o 1 mln ton niższe niż przed rokiem
To nie był najlepszy rok dla producentów kukurydzy. Zbiory są o 1 mln ton niższe niż w 2013 roku. Szczególnie słabe były w Wielkopolsce i województwie kujawsko-pomorskim, ale ze względu na niską podaż ceny kukurydzy były tam najwyższe. Polski Związek Producentów Kukurydzy ocenia, że mimo słabszego roku rolnicy nie będą rezygnować z tych upraw.
2014-12-03 | 05:55
Handel
Polscy sadownicy nawiązują kontakty w Emiratach Arabskich i Chinach. Chcą sprzedać za granicą ponad 500 tys. ton jabłek
W wyniku embarga na dostawy owoców z Unii Europejskiej do Rosji na rynku jest 500-600 tys. jabłek do zagospodarowania. Sadownicy i dystrybutorzy wiążą duże nadzieje z rynkami w Emiratach Arabskich oraz Chinach. Dlatego już teraz, oczekując na porozumienie handlowe z Państwem Środka, starają się pozyskiwać partnerów handlowych.
2014-12-02 | 06:20
Handel
Spożycie kukurydzy w Polsce jest dwudziestokrotnie mniejsze niż w USA. Producenci szukają nowych rynków zbytu
W Polsce spożycie kukurydzy cukrowej wynosi zaledwie 5-10 proc. całości zbiorów. W Austrii jest to 30 proc., a we Francji – 20 proc. Dlatego producenci kukurydzy zachęcają do większej konsumpcji. Liczą również na wzrost sprzedaży na rynkach afrykańskich czy Półwyspie Iberyjskim. Chcą również zwiększyć wykorzystanie kukurydzy jako składnika pasz lub substratu do produkcji biogazu.
2014-12-01 | 06:30
Handel
Producenci mleka liczą na odbiorców z Indii i Chin. Chcą też wejść na dwa nowe rynki: południowoamerykański i afrykański
Polscy producenci mleka chcą zwiększać obecność na perspektywicznych rynkach, na które już trafiają ich produkty, czyli w Indiach i China. Mają również nadzieję na zaistnienie w Ameryce Południowej oraz Afryce. Otwieranie się na nowe rynki jest konieczne, szczególnie w perspektywie zniesienia unijnych kwot mlecznych, które mogą skutkować większą produkcją mleka i niższymi cenami.
2014-11-28 | 06:20
Handel
Eksport owoców i warzyw wciąż słaby. Dystrybutorzy apelują o większe wsparcie we wchodzeniu na nowe rynki
Polscy sadownicy i hodowcy warzyw mają problem ze znalezieniem rynków eksportowych dla swoich produktów, i to mimo wysiłków resortu rolnictwa. Bardzo obiecujące rynki w Chinach i Indiach pozostają zamknięte, a producenci obawiają się, że nie uda się ich otworzyć w 2015 r. Rolnicy apelują o stworzenie systemu, który ułatwiałby im dostosowania się do wymagań nowych krajów.
2014-11-25 | 06:05
Handel
Polacy kupują coraz więcej wędlin paczkowanych. Dynamicznie rośnie segment kabanosów premium
Sprzedaż wędlin paczkowanych dynamicznie rośnie. W ostatnich miesiącach udział paczkowanych produktów wzrósł o 5 pkt proc. i dziś stanowi ok. 35 proc. sprzedaży. Jak podkreślają producenci, kupując takie wędliny, konsument zyskuje informację o produkcie i producencie. A jakość wędlin jest dla klientów coraz ważniejsza. Segmentem niszowym, który ostatnio szybko się rozwija, są kabanosy.
2014-11-24 | 06:20
Handel
Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie
W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.
2014-11-24 | 06:10
Handel
Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów. Stawiają na jakość i lubią innowacje
Polacy coraz częściej przy wyborze produktów żywnościowych kierują się jakością. Sięgają po dobre artykuły, ale w korzystnej cenie – mówi Andrzej Faliński z POHiD. Są otwarci na innowacje i lubią próbować nowych smaków, a sieci handlowe wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Żywność wciąż ma wyższy niż na Zachodzie udział w koszyku konsumenta.