Wszystkie newsy

2014-10-28 | 06:00
Handel
Więcej kur i indyków na polskich talerzach. W tym roku Polak zje ok. 30 kg drobiu Wszystkie newsy

Więcej kur i indyków na polskich talerzach. W tym roku Polak zje ok. 30 kg drobiu

Polski rynek drobiu cały czas się rozwija, choć powoli. W zeszłym roku przeciętny Polak zjadł ponad 27 kg białego mięsa. W tym – według szacunków Polskiej Rady Drobiarskiej – jest szansa na wzrost do 30 kg. To więcej niż średnia unijna. Wciąż jednak niewielki odsetek stanowią mięso kacze i gęsina.
więcej
2014-10-27 | 06:55
Handel
Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne

Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne

Rosną rynkowe udziały spółki Agros-Nova w kategorii dżemów, syropów i soków owocowych, a wszystko dzięki wzrostom sprzedaży takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt. Spółka pozytywnie ocenia perspektywy dla krajowej konsumpcji, jednak ze względu na niewielkie tempo wzrostu (2-3 proc. rocznie) większe szanse na zwiększanie udziałów rynkowych widzi w konsolidacji. W centrum zainteresowania przedsiębiorstwa są firmy, których obroty w ramach jednej marki przekraczają 100 mln zł.
więcej
2014-10-27 | 06:30
Zakupy
Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Prawie cztery razy mniej niż Norwegowie

Polacy jedzą coraz mniej śledzi. Prawie cztery razy mniej niż Norwegowie

Michel Moran, juror polskiej edycji programu „MasterChef”, jest miłośnikiem śledzi i zachęca Polaków do ich jedzenia. W kraju ryba popularna jako zakąska do wódki jest coraz rzadziej spożywana. W 2013 r. statystyczny Polak zjadał 1,94 kg śledzia, gdy tymczasem 13 lat temu 3,5 kg, jak wynika z ekspertyzy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
więcej
2014-10-24 | 06:35
Przemysł spożywczy
Nawet 100 mln zł krajowego wsparcia dla rolników dotkniętych embargiem. Resort rolnictwa szuka też nowych rynków

Nawet 100 mln zł krajowego wsparcia dla rolników dotkniętych embargiem. Resort rolnictwa szuka też nowych rynków

Nawet 100 mln zł może wynieść kolejna transza krajowego wsparcia dla polskich rolników eksportujących jabłka, warzywa kapustne i cebulę. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi szuka też nowych rynków zbytu dla producentów dotkniętych rosyjskim embargiem. Mleczarze już mają dostęp do rynku chińskiego, a minister Sawicki planuje rozmowy także z krajami Kaukazu, Iranu i Kazachstanu.
więcej
2014-10-24 | 06:00
Żywienie
Polacy kupują wino już nie tylko na specjalne okazje. Największą popularnością cieszą się trunki z Nowego Świata i polski cydr

Polacy kupują wino już nie tylko na specjalne okazje. Największą popularnością cieszą się trunki z Nowego Świata i polski cydr

Gdy spada temperatura za oknem Polacy sięgają po gatunki czerwone, odchodząc od win białych i różowych, preferowanych w ciepłe dni. Furorę robią wina z Chile, Kalifornii i Argentyny. Winiarze podkreślają, że w tym sezonie wraca moda na wina francuskie w nowej odsłonie i na miody pitne.
więcej
2014-10-23 | 06:10
Przemysł spożywczy
Farmio, producent jaj bez GMO, zajmie się produkcją mięsa z kurczaków. Drób będzie hodowany bez antybiotyków

Farmio, producent jaj bez GMO, zajmie się produkcją mięsa z kurczaków. Drób będzie hodowany bez antybiotyków

Farmio, producent jaj kurzych, stawia na produkcję, w której nie używa się środków modyfikowanych genetycznie (GMO) ani antybiotyków. Przedsiębiorstwo w swojej działalności nie zamierza się ograniczać tylko do jaj. Obecnie wprowadza na rynek mięso drobiowe, a w kolejce czekają inne artykuły spożywcze.
więcej
2014-10-22 | 06:05
Przemysł spożywczy
Firma Rolnik chce umocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych. Planuje wzrost sprzedaży w Chinach

Firma Rolnik chce umocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych. Planuje wzrost sprzedaży w Chinach

Problemy z pozyskaniem surowca i wysokie ceny skupu niektórych warzyw sprawiły, że obecny rok jest trudny dla producentów przetworów. Choć polski rynek wciąż pozostaje najważniejszy dla firmy Rolnik, to zamierza ona także zwiększyć sprzedaż w innych krajach, w których już prowadzi sprzedaż. Największy potencjał mają kraje azjatyckie. Firma Rolnik stawia tam na sprzedaż nie tylko przetworów warzywnych, lecz także gotowych dań mięsnych.
więcej
2014-10-21 | 06:30
Handel
Dietetycy: chleb to najważniejszy element zbilansowanej diety, trzeba jednak zwracać uwagę na jego jakość

Dietetycy: chleb to najważniejszy element zbilansowanej diety, trzeba jednak zwracać uwagę na jego jakość

Ze statystyk wynika, że w perspektywie ostatnich dwóch dekad spożycie chleba w Polsce spadło o połowę. Tymczasem zarówno piekarze, jak i specjaliści od żywienia przekonują, że pieczywo jest nie tylko smaczne, lecz także zdrowe.
więcej
2014-10-21 | 06:00
Handel
Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów

Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów

Polacy wciąż niechętnie kupują paczkowane mięso. Ostrożnie podchodzą też do kupowania mięsa w dużych sieciach handlowych. Są jednak firmy, które chcą te nawyki zmienić. Według nich produkty zapakowane dają gwarancję jakości, którą dzięki etykietom łatwiej sprawdzić. Bezpieczeństwo zapewniają też wysokie standardy jakości, które stosują sieci hipermarketów.
więcej
2014-10-20 | 06:10
Przemysł spożywczy
Rosnąca inflacja na Wschodzie szkodzi eksportowi polskiej żywności. Branża liczy na program wspierający eksport

Rosnąca inflacja na Wschodzie szkodzi eksportowi polskiej żywności. Branża liczy na program wspierający eksport

Polscy producenci żywności liczą na to, że Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych przygotuje nowy program wspierający eksport na Wschód. Problemem we współpracy z krajami dawnego ZSRR nie jest już tylko rosyjskie embargo na żywność z Unii Europejskiej, lecz także inflacja.
więcej
2014-10-17 | 06:25
Handel
BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

BGŻ: Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni. W ciągu kilku lat znacząco wzrośnie też rola internetu

Od kilku lat dynamicznie zwiększa się udział dyskontów w handlu detalicznym. Eksperci przewidują jednak, że w najbliższych latach najszybciej rosła będzie sieć sklepów o małej powierzchni. Firmy będą też dostosować strategię sprzedaży do rosnącego segmentu e-handlu. W ciągu 10 lat zakupy spożywcze przez internet będzie robiło 25 proc. Polaków.
więcej
2014-10-14 | 06:10
Przemysł spożywczy
Konsumenci coraz bardziej interesują się dobrym jedzeniem. Bardzo dobre perspektywy dla agrobiznesu

Konsumenci coraz bardziej interesują się dobrym jedzeniem. Bardzo dobre perspektywy dla agrobiznesu

Żywność dla konsumentów staje się coraz ważniejsza. Przybywa telewizyjnych programów kulinarnych, poświęconych żywieniu wydawnictw, portali i serwisów internetowych, a oferta w sklepach jest coraz bardziej wyszukana. Na rynku oprócz wielkich koncernów urozmaicających ofertę, rośnie udział drobnych producentów wytwarzających coraz bardziej wyszukane artykuły. Perspektywy agrobiznesu są bardzo dobre.
więcej
2014-10-14 | 05:55
Przemysł spożywczy
Dobre perspektywy firm rodzinnych. Większy kapitał i uproszczony system podatkowy mogą pomóc w budowie globalnego kapitału

Dobre perspektywy firm rodzinnych. Większy kapitał i uproszczony system podatkowy mogą pomóc w budowie globalnego kapitału

Firmy rodzinne w Polsce szybko się rozwijają. Ponad 70 proc. z nich planuje nowe inwestycje, przede wszystkim w podstawową działalność firmy. Częściej decydują się na ekspansję krajową niż zagraniczną. Zdaniem ekspertów uproszczenie systemu podatkowego, zmniejszenie przeszkód administracyjnych i lepszy dostęp do źródeł finansowania mogłyby zwiększyć konkurencyjność polskich firm rodzinnych na globalnym rynku.
więcej
2014-10-10 | 06:45
Przemysł spożywczy
Kellogg s oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Kellogg's oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Międzynarodowy koncern spożywczy Kellogg's na początku przeszłego roku uruchomi drugą linię produkcyjną w niedawno otwartej fabryce chipsów w Kutnie. W wytwórni znajdzie pracę 200 osób. Rekrutacja już się rozpoczęła.
więcej
2014-10-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych

Polacy jedzą coraz mniej chleba. Przeciętny Polak kupuje rocznie ok. 50 kg pieczywa. To dwukrotnie mniej niż na początku przemian w naszym kraju. Na rynku przybywa też wypieków niższej jakości, które kwalifikuje się jako produkty chlebopodobne.
więcej