Wszystkie newsy
2014-10-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Spada konsumpcja chleba w Polsce. Na rynku coraz więcej produktów chlebopodobnych
Polacy jedzą coraz mniej chleba. Przeciętny Polak kupuje rocznie ok. 50 kg pieczywa. To dwukrotnie mniej niż na początku przemian w naszym kraju. Na rynku przybywa też wypieków niższej jakości, które kwalifikuje się jako produkty chlebopodobne.
2014-10-07 | 06:30
Przemysł spożywczy
Hongkong zachęca polskich przedsiębiorców. Szansa m.in. dla przemysłu spożywczego i producentów biżuterii
Hongkong chce przyciągnąć polskich przedsiębiorców. Inwestycja w tym wydzielonym regionie pozwala zminimalizować ryzyko związane z wejściem na rynki w Chinach i innych krajach Azji. To szansa m.in. dla polskich firm z sektora przemysłu spożywczego oraz producentów dóbr luksusowych, takich jak biżuteria bursztynowa.
2014-10-06 | 06:00
Żywienie
W Polsce wciąż duże zjawisko niedożywienia dzieci. W woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim dotyczy co 10. dziecka
160 tys. polskich dzieci w wieku 7-12 lat cierpi z powodu niedożywienia – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Danone. Najgorsza sytuacja panuje w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim, gdzie problem niedożywienia dotyka 10 proc. dzieci ze szkół podstawowych. Zdaniem lekarzy dzieci te mogą mieć problemy z nauką, koncentracją, często są agresywne w stosunku do otoczenia.
2014-09-30 | 06:10
Handel
Nadchodzi fala zwolnień w branży mięsnej. Powodem rosyjskie embargo
Magazyny w wielu zakładach mięsnych są pełne niesprzedanych produktów, które wcześniej trafiały na rynki wschodnie. Aby przetrwać, niektóre firmy będą musiały zwalniać pracowników i ograniczać produkcję – alarmuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Możliwość znalezienia innych rynków jest bardzo ograniczona, gdyż embargo dotknęło całą UE.
2014-09-24 | 06:35
Handel
Sprzedaż lodów wrosła. Producenci są zadowoleni z sezonu letniego
Z roku na rok sprzedaż lodów w Polsce rośnie. W zeszłym roku wyniosła ponad 133 mln litrów, w tym prognozy mówią o wzroście o ponad 3 mln – wynika z danych Euromonitor International. Producenci lodów nie przejmują się zakończonym właśnie sezonem, bo Polacy coraz chętniej sięgają po lody również zimą.
2014-09-24 | 06:10
Przemysł spożywczy
Makarony Polskie do końca roku planują sprzedać w Chinach produkty o wartości 3 mln zł
Firma Makarony Polskie chce miesięcznie eksportować do Chin produkty o wartości 300-400 tys. zł. Liczy, że w całym roku eksport do Państwa Środka sięgnie 3 mln zł. Kolejny rok może być jeszcze lepszy, bo spółka rozmawia o współpracy z kolejnymi partnerami na tamtejszym rynku.
2014-09-16 | 06:00
Handel
Ekologiczna żywność znajduje coraz więcej nabywców. Rynek ten rośnie w tempie 20 proc. rocznie
Wartość rynku produktów ekologicznych wynosi 600-650 mln zł., co stanowi zaledwie 0,3 proc. rynku spożywczego. Jak prognozuje jednak spółka Bio Planet będziemy kupować coraz więcej takich artykułów. Do 2022 roku ich sprzedaż będzie rosnąć o około 20 proc. rocznie.
2014-09-15 | 06:15
Handel
Franczyza coraz popularniejsza. Rośnie liczba otwieranych placówek
Co roku przybywa zarówno systemów franczyzowych, jak i otwieranych placówek. W 2013 roku ponad 40 proc. firm zanotowało wzrost liczby placówek. Szacuje się, że w tym roku liczba firm działających na licencji znanych marek przekroczy 60 tys. Eksperci podkreślają, że popularność franczyzy wynika z siły marki, oferowanego wsparcia i pomocy w marketingu.
2014-09-12 | 06:40
Handel
Konspol planuje otworzyć zakłady produkcyjne w Azji
Konspol rozpocznie wkrótce dostawy drobiu do Japonii i pracuje nad kolejnymi azjatyckimi rynkami. Plany nie ograniczają się tylko do eksportu – spółka chce otworzyć zakłady produkcyjne w Azji. Polski rynek nadal będzie jednak bardzo ważny dla Konspolu, ponieważ coraz większe wymagania konsumentów i silna konkurencja w branży zachęcają do ciągłego rozwoju technologii i wiedzy. A to podstawa sukcesu na świecie – ocenia Kazimierz Pazgan, prezes Konspolu.
2014-09-12 | 06:20
Handel
Dla producentów soków rosyjskie embargo nie tak dotkliwe. Martwi ich jednak spadek ich spożycia w Europie Zachodniej
W Polsce produkuje się od 215 tys. do 300 tys. litrów zagęszczonego soku jabłkowego rocznie – na ten cel trafia co najmniej 1,5 mln ton jabłek. W związku jednak ze słabnącym od lat popytem na soki i nektary w Europie Zachodniej, czyli u głównych odbiorców pochodzącego z Polski półproduktu, zmniejsza się również zapotrzebowanie w kraju na owoce do przetworzenia.
2014-09-11 | 06:30
Żywienie
Liczba gospodarstw ekologicznych dynamicznie rośnie. Świadomość Polaków na temat ekożywności jednak wciąż jest mała
Sektor rolnictwa ekologicznego w naszym kraju rozwija się dynamicznie. Część konsumentów jednak nadal podchodzi sceptycznie do ekożywności i nie wie, czym różni się ona od zwykłych produktów. W poszukiwaniu żywności ekologicznej warto zwracać uwagę na obecność na etykiecie logotypu euroliścia, który świadczy o spełnieniu rygorystycznych wymogów przez producentów i przetwórców. Pojawiające się na produktach przymiotniki „zdrowy” czy „naturalny” mogą być zwykłymi chwytami marketingowymi.
2014-09-11 | 06:10
Handel
Sfinks zmienia menu i wygląd restauracji. Pierwsze modyfikacje karty poprawiły wyniki spółki
Sfinks Polska zapowiada dalsze zmiany w menu oraz wyglądzie i standardzie restauracji. Priorytetem mają być lokalizacje w centrach handlowych dużych miast, gdzie Sfinks spodziewa się dynamicznego wzrostu konsumpcji. Do końca tego roku inwestorzy mają poznać nową strategię spółki na najbliższe 5 lat.
2014-09-08 | 06:40
Handel
Tysiąc Freshmarketów do końca 2016 r. Co roku będzie powstawać 200 nowych sklepów
Żabka Polska chce otworzyć do końca 2016 r. ponad 400 sklepów w sieci Freshmarket, które stawiają na świeżą żywność. To odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów - blisko 60 proc. Polaków kieruje się przy wyborze produktów właśnie ich świeżością. Powiększając sieć sklepów, jej właściciele pamiętają również tym, że świeża żywność musi być kupowana z dużą częstotliwością. Sklepy powstają więc blisko klientów. Na początku przyszłego roku Żabka Polska planuje także uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego.
2014-09-02 | 06:10
Konsument
Grzybiarze rozpoczęli sezon. Polska eksportuje 20 tys. ton grzybów rocznie
Grzybiarze już rozpoczęli tegoroczny sezon. Duże i urodzajne lasy, przychylne grzybiarzom prawo i tradycje kulinarne sprawiają, że polski rynek grzybiarski jest jednym z największych w Europie. Co roku Polska eksportuje do krajów europejskich ok. 20 tys. ton grzybów o łącznej wartości 200 mln zł. Najlepiej sprzedają się pieczarki. Szacuje się, że 25 proc. tych grzybów dostępnych na rynku unijnym pochodzi z Polski.
2014-08-29 | 06:20
Handel
Zakaz uboju rytualnego zmniejsza konkurencyjność polskiego drobiu i ogranicza dostęp do ważnych rynków
Nadwyżka mięsa drobiowego pochodząca z krajów, które do tej pory dostarczały mięso do Rosji, znacząco zwiększy konkurencję na rynku. Przedstawiciele branży podkreślają, że polscy producenci są w stanie jej sprostać. Mimo to powinni również intensywnie poszukiwać nowych odbiorców drobiu. Obowiązujący w Polsce zakaz uboju rytualnego, zgodnego z wymaganiami halal, ogranicza jednak możliwości eksportu do krajów muzułmańskich.