Wszystkie newsy
2014-03-17 | 06:25
Przemysł spożywczy
Polskie bakalie na zagranicznych rynkach. Bakalland będzie zwiększał udział eksportu w sprzedaży
Chiny, RPA, Nigeria, Kanada, Węgry i Rumunia – to tylko niektóre rynki zagraniczne, na które stawia Bakalland. Firma chce zwiększyć udział eksportu w sprzedaży, głównie płatków śniadaniowych i batonów. Nie zamierza jednak zdobywać nowych rynków poprzez przejęcia, stawia raczej na wzrost sprzedaży stacjonarnej.
2014-01-24 | 06:55
Przemysł spożywczy
Branża spożywcza chce dobrowolnie wprowadzić ograniczenia w reklamie żywności skierowanej do dzieci
Producenci żywności chcą dobrowolnie wprowadzić ograniczenia w reklamie żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia. Miałyby one dotyczyć produktów, których nie obejmują zalecenia żywieniowe dla dzieci. Nowe zasady mogą zacząć obowiązywać najwcześniej w połowie roku.
2014-01-24 | 06:30
Przemysł spożywczy
Na rynku hipermarketów fuzji już nie będzie. Przejęć można się spodziewać w segmencie mniejszych sieci
Po przejęciu Reala przez Auchan rynek nie spodziewa się dalszych fuzji na rynku hipermarketów. Zostało na nim zaledwie trzech graczy. W segmentach mniejszych sklepów polski rynek wciąż jest bardzo rozproszony. Eksperci prognozują przejęcia wśród sieci supermarketów. Dyskonty na razie łączyć się nie będą, bo wszystkie sieci rozwijają się dynamicznie.
2014-01-22 | 06:20
Handel
Przejęcie Reala przez Auchan nie zagrozi mniejszym sklepom. Bardziej powinny się one bać dyskontów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie hipermarketu Real przez Auchan. Zgoda ta ma charakter warunkowy, gdyż Auchan będzie musiał w ciągu półtora roku od zakończenia transakcji sprzedać część swoich placówek. Zdaniem przedstawicieli środowiska właścicieli małych i średnich sklepów nie jest to zagrożenie dla mniejszych placówek. Groźniejszy jest dynamiczny rozwój dyskontów.
2014-01-10 | 06:40
Handel
Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu
Hurtowy rynek dystrybucji będzie rósł powoli, ale stabilnie – przewiduje prezes Makro Cash and Carry w Polsce. Dostawy dla przedsiębiorców będą rosły o 2-3 proc. rocznie. Pomimo rozwoju e-handlu tradycyjne sklepy nadal pozostają dominującym kanałem sprzedaży. Wzrost konkurencji i zmiana nawyków wymusza jednak zmiany w strategii Makro.
2013-12-23 | 06:20
Handel
Za wigilijne potrawy zapłacimy podobnie jak przed rokiem. Więcej wydamy na prezenty
Po raz pierwszy od ośmiu lat ceny żywności są na podobnym poziomie jak przed rokiem. Średnio Polacy wydadzą 250 zł na przygotowanie i zakup wigilijnych potraw. Więcej pieniędzy niż przed rokiem mamy przeznaczyć na prezenty, ponieważ rośnie nasz optymizm co do poprawy sytuacji gospodarczej.
2013-12-12 | 06:30
Przemysł spożywczy
Na świątecznego karpia Polacy wydadzą 200 mln zł
Przed tegoroczną Wigilią Polacy wydadzą na karpie niemal 200 mln zł. To najlepszy okres w roku dla sprzedaży tych ryb. W Polsce wciąż silna jest tradycja kupowania żywych karpi. Są jednak sklepy, jak na przykład Biedronka, które decydują się na sprzedaż gotowych płatów z karpia.
2013-12-12 | 06:20
Przemysł spożywczy
Cukier coraz tańszy. W ciągu pół roku cena spadła o 1 zł
Produkcja cukru w Polsce w tym roku ma sięgnąć 1,7-1,8 milionów ton, czyli będzie większa niż mówiły wcześniejsze szacunki. Cena spada – cukier jest dziś tańszy o ok 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. To, co dobre dla konsumentów, martwi jednak producentów.
2013-12-06 | 06:30
Handel
Wyborowa chce wejść na kolejne rynki. Na celowniku są RPA i Nigeria
Wyborowa, rodzima marka alkoholowa obecna na blisko stu rynkach świata, planuje ekspansję na nowe rynki oraz zwiększanie eksportu na dotychczasowych. Największe perspektywy dla siebie widzi w krajach rozwijających się, również w Afryce, zwłaszcza w RPA i Nigerii.
2013-12-02 | 06:40
Handel
Dzięki zmianom w prawie tony żywności zaczęły trafiać do ubogich
Dzięki zwolnieniu żywności przekazywanej potrzebującym z podatku VAT sklepy spożywcze i producenci żywności mogą brać większy udział w pomocy charytatywnej. Oznacza to także ograniczenie marnowania żywności. Potrzebne są jednak kolejne zmiany w prawie – m.in. w zakresie przepisów o zbiórkach publicznych.
2013-11-20 | 06:35
Handel
Konkurencję z dyskontami przegrywają nie tylko małe sklepy, ale i hipermarkety
Dyskonty będą coraz mocniej wypierać z rynku małe osiedlowe sklepy, ale także hipermarkety. Konsolidacja następuje także wśród hurtowni. Te najmniejsze mają coraz większe problemy z utrzymaniem się. Duże szanse na rozwój ma za to sprzedaż internetowa.
2013-11-07 | 06:20
Handel
W ciągu 5-10 lat prawie całkowicie znikną niezależne małe sklepy. Zastąpią je sklepy należące do sieci
W perspektywie 5-10 lat całkowicie zmieni się struktura segmentu sklepów niskopowierzchniowych. Większość małych sklepów będzie należała do sieci. Ta utrata niezależności przyniesie im jednak konkretne korzyści.
2013-10-29 | 06:30
Handel
Carrefour: sklepy osiedlowe mają szansę stać się silniejsze
90 proc. Polaków codziennie robi zakupy w sklepach osiedlowych i, zdaniem ekspertów, mają one spory potencjał dalszego rozwoju, szczególnie jeśli będą one franczyzą dobrej marki. Wciąż prawie 50 proc. udziałów w branży produktów szybkozbywalnych przypada na rynek tradycyjny. To znacznie więcej niż europejska średnia.
2013-10-25 | 06:50
Rolnictwo
Minister rolnictwa: Polski przemysł spożywczy eksportuje na potęgę
Po ośmiu miesiącach roku, według danych Ministerstwa Rolnictwa, eksport wzrósł o niemal 13 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Główni partnerzy to Niemcy, Wielka Brytania i Rosja, ale Polska stawia również na dalsze rynki, m.in. w Afryce.
2013-10-21 | 06:00
Przemysł spożywczy
IERiGŻ: Żywność podrożeje o ok. 2 proc.
O około 2 procent zdrożeje w tym roku żywność w Polsce – prognozuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Wzrost ten będzie niższy zatem niż wskaźnik inflacji. Presję na wzrost cen wywołuje rosnący eksport polskich produktów żywnościowych. Jednocześnie podwyżki hamuje tylko nieznaczny wzrost możliwości nabywczych polskich konsumentów.