Wszystkie newsy
2013-10-15 | 06:35
Handel
W Biedronce niska cena wciąż jest najważniejsza dla konsumenta. Ale nie kosztem jakości
Choć cena pozostaje dla polskich konsumentów bardzo istotnym kryterium, to nie tylko ona decyduje o wyborze produktu. Dlatego Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka skupia się nie tylko na obniżaniu kosztów dla klientów, ale także na inwestowaniu w jakość.
2013-10-08 | 06:10
Przemysł spożywczy
Fornetti zwiększa liczbę piekarni. Nie wyklucza rozbudowy fabryki we Wrocławiu
Sieć małych piekarni Fornetti chce w ciągu dwóch lat zwiększyć liczbę placówek w Polsce o ponad 100. Nowe będą powstawać zarówno w większych, jak i mniejszych miastach. Cel jest taki, by punktów sprzedaży było więcej niż McDonaldów.
2013-09-06 | 06:20
Przemysł spożywczy
Pogoda popsuła szyki branży piwnej
Długa zima, a potem upały latem nie sprzyjały wynikom sprzedaży piwa w Polsce. Sezon zaczął się później ze względu na mroźny kwiecień, bardzo wysokie temperatury w lipcu i sierpniu spowodowały zaś, że Polacy zamiast piwa sięgali po wodę lub soki. Przedstawiciele branży oceniają, że wyniki sprzedaży będą 2-3 procent niższe niż w roku ubiegłym.
2013-09-05 | 06:10
Przemysł spożywczy
Jakość wołowiny ma poprawić system certyfikacji
Producenci wołowiny, postawieni w obliczu spadku eksportu na rynkach zagranicznych, zamierzają odbudować rynek krajowy. Chcą przekonać Polaków, że produkowane przez nich mięso jest dobrej jakości, czyli pochodzi ze zwierząt dobrze odżywianych i traktowanych. Dlatego zachęcają rolników do przystępowania do programu certyfikacji mięsa.
2013-08-30 | 06:10
Rolnictwo
Polacy nie chcą jeść wołowiny. W ostatniej dekadzie jej ceny wzrosły, jakość - nie
Producenci mięsa chcą zahamować spadek spożycia wołowiny, zwiększając jego jakość. Ma ją zagwarantować nowy system certyfikacji. Po przystąpieniu do Unii Europejskiej zwiększony eksport wywindował ceny, ale za tym nie poszła wyższa jakość, więc Polacy z wołowiny zrezygnowali.
2013-08-20 | 06:05
Przemysł spożywczy
Spadł eksport polskiego mięsa. Głównie do Czech i na Słowację
Afera związana z polskim mięsem zaszkodziła wizerunkowi polskiej żywności. Chociaż produkty spełniają wszystkie unijne normy jakości, i pod tym względem nie odbiegamy od pozostałych krajów UE, to zaufanie konsumentów zostało nadwątlone. Groźniejsze są jednak działania takich państw jak Czechy czy Słowacja, zmierzające do ograniczenia importu polskiej żywności. W efekcie w I półroczu eksport mięsa do naszych południowych sąsiadów był o kilka procent mniejszy.
2013-07-16 | 06:45
Rolnictwo
Komisja Europejska będzie wspierać hodowle ryb w sztucznych zbiornikach. To m.in. szansa dla Polski
Kondycja Bałtyku pod względem zasobów naturalnych jest dobra, ale nie na tyle, żeby rozbudowywać narodową flotę rybacką – ocenia Tomasz Nawrocki, dyrektor Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Podkreśla przy tym, że Komisja Europejska dostrzega bariery w rozbudowie floty rybackiej na poszczególnych akwenach. Dlatego Bruksela stawia obecnie na rozwój akwakultury w poszczególnych krajach, czyli na hodowlę ryb skoncentrowaną w zamkniętych obiektach.
2013-07-11 | 06:45
Rolnictwo
Zmieni się prawo UE ws. bezpieczeństwa żywności. Kontrolę rynku rolno-spożywczego mają być skuteczniejsze
Proponowane przez Komisję Europejską zmiany w przepisach dotyczących rynku rolno-spożywczego przyniosą firmom korzyści w postaci zmniejszenia obciążeń administracyjnych, efektywniejszych procedur oraz środków służących finansowaniu kontroli i zwalczania chorób zwierząt i szkodników roślin. Z kolei konsumenci skorzystają dzięki bezpieczniejszym produktom oraz skuteczniejszemu i bardziej przejrzystemu systemowi kontroli żywności.
2013-06-11 | 06:25
Przemysł spożywczy
Ceny żywności tylko nieznacznie wzrosną. Konsumenci nie mają powodów do obaw
Konsumenci nie powinni obawiać się wzrostu cen żywności. Ostatnie miesiące pokazują, że nieco idą w górę, jednak nie są to znaczące wzrosty, która wpłyną na domowe budżety. Większe powody do obaw mają rolnicy, ponieważ i w tym roku może zabraknąć im pieniędzy na inwestycje, a nawet odtworzenie produkcji w przyszłym sezonie. Powody do zadowolenia mają tylko producenci drobiu, którego cena rośnie, chociaż nadal jest najtańszym z mięs.
2013-05-23 | 06:42
Handel
Trudna sytuacja sklepów osiedlowych. By zmierzyć się z dyskontami łączą się one w sieci franczyzowe
Małe sklepy osiedlowe przegrywają konkurencję z sieciami dyskontowymi. Co roku z rynku znika 10 proc., czyli około 5 tysięcy takich punktów. Mimo to małe i średnie sklepy generują ponad połowę obrotów rynku handlowego w Polsce. Szansą na walkę z dyskontami może być franczyza, która nie tylko gwarantuje rozpoznawalną markę, ale też pomaga handlowcom w wykorzystywaniu ich przewag.
2013-05-20 | 06:43
Przemysł spożywczy
Tesco rozpoczęło eksport polskich produktów do Chin. M.in. słodyczy i gotowych potraw
Tesco rozpoczęło eksport polskich produktów do Chin. Jak podkreśla prezes Ryszard Tomaszewski, to dopiero początki sprzedaży na tym bardzo obiecującym rynku. Firma eksportuje głównie produkty marki własnej oraz artykuły znanych polskich producentów.
2013-05-17 | 06:37
Przemysł spożywczy
Do końca roku Tesco uruchomi zakupy przez internet w 16 polskich miastach
Sprzedaż w Tesco rośnie, również przez internet. Po roku od uruchomienia serwisu online sieć posiada 14 oddziałów w ośmiu polskich miastach. Plan na ten rok obejmuje uruchomienie sklepów w kolejnych ośmiu miastach. Zdaniem prezesa Tesco Polska Ryszarda Tomaszewskiego, ten kanał sprzedaży, również w przypadku żywności, będzie zyskiwał na popularności.
2013-04-18 | 06:40
Przemysł spożywczy
Prezes Nestle Polska: widzimy duże możliwości wzrostu konsumpcji w Polsce
Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że od 2010 roku spada sprzedaż żywności w Polsce. Nestle, które obecne jest w naszym kraju od 21 lat, widzi szanse na odwrócenie tego trendu. Szczególnie, że w miarę poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wydatki na żywność będą rosły.
2013-04-08 | 06:30
Przemysł spożywczy
Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca
Według prezesa Krajowej Izby Gospodarczej, Andrzeja Arendarskiego Polsce brakuje spójnej strategii promocji żywności i intensywnych działań. Promocji polskich towarów nie pomagają takie inicjatywy jak list, w którym jedno ze stowarzyszeń skrytykowało aktora Daniela Olbrychskiego reklamującego polskie produkty sieci handlowej Biedronka. Takie działania mogą ograniczyć skuteczne działania marketingowe, jakim są reklamy z udziałem znanych w kraju lub na świecie osób.
2013-03-29 | 06:35
Handel
Coca-Cola: spada sprzedaż soków i nektarów, rośnie wody
Kryzys nie ominął branży napojów bezalkoholowych. Szczególnie spada popyt na te najdroższe, czyli soki i nektary. Minimalne wzrosty widać w sprzedaży napojów gazowanych. Wyraźnie natomiast rośnie sprzedaż wody, w ostatnim czasie nawet o 10 proc. rocznie. Sytuacja w Polsce i tak jest jednak lepsza niż w państwach europejskich, które boleśniej odczuły skutki spowolnienia gospodarczego.