Wszystkie newsy
2018-04-17 | 06:20
Bankowość
Polacy chętnie płacą telefonem, również za ubezpieczenia. Bank Zachodni WBK chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie
Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono użytkowników, którzy tabletem czy smartfonem płacą za codzienne zakupy, bilety do kina, a nawet ubezpieczenia. Oferta produktów finansowych w kanale mobile jest coraz większa. Ubezpieczenia komunikacyjne, które można wykupić i opłacić w aplikacji mobilnej wprowadził niedawno również Bank Zachodni WBK. Chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie dostępne w ofercie produkty ubezpieczeniowe mają być dostępne w tym kanale sprzedaży.
2018-04-16 | 06:25
Firma
Ponad 80 proc. firm na całym świecie chce przejść cyfrową transformację. To dla nich szansa na budowanie lepszej pozycji rynkowej
Liczba przedsiębiorstw, które opracowały cyfrową strategię, wzrosła o połowę w ciągu ostatnich trzech lat. Cyfryzacja zmienia wszystkie branże: od handlu i finansów po sektor produkcyjny, a w ostatnich pięciu latach globalne wydatki na digitalizację fabryk przekroczyły 100 mld dol. Aby była skuteczna, wymaga współdziałania wielu podmiotów. Współpraca w obszarze cyfrowej transformacji to główny motyw tegorocznego Fujitsu World Tour, który w ubiegłym tygodniu wystartował w Warszawie. W kolejnych miesiącach odwiedzi blisko 30 miast w 20 krajach świata.
2018-04-16 | 06:10
Handel
Polacy otrzymują średnio nawet 20 e-maili reklamowych dziennie. Tych trafiających do SPAM-u większość adresatów nigdy nie przeczyta
Co trzeci Polak dostaje codziennie od 10 do 20 e-maili promocyjnych, a ponad połowa co najmniej 10 – wynika z badania Redlink. To powoduje, że firmy reklamujące się w ten sposób muszą zwrócić uwagę na kilka elementów, aby ich e-mail został odczytany. Przede wszystkim na nazwę nadawcy oraz tytuł e-maila. Powinny także postawić na dobrą infrastrukturę, żeby ich wiadomości nie były traktowane jako SPAM. Do tego folderu odbiorcy bardzo rzadko zaglądają, a to oznacza pieniądze reklamodawców wyrzucone w błoto.
2018-04-13 | 06:15
Konsument
80 proc. polskich dzieci ma swojego smartfona, a co drugie korzysta z własnego laptopa. Nie wszyscy rodzice są świadomi związanych z tym zagrożeń
Polskie dzieci powszechnie korzystają z własnych smartfonów i laptopów. Wyróżniają się pod tym względem na tle swoich europejskich rówieśników, są też w czołówce pod względem dostępu do internetu. Wiąże się z tym szereg zagrożeń: poczynając od pornografii i hazardu, po ataki hakerskie i wyłudzenia danych osobowych. Rodzice nie do końca są ich jeszcze świadomi – zdecydowana większość dba o bezpieczeństwo dziecka w internecie, zaglądając mu przez ramię albo kontrolując czas przed monitorem, a tylko co piąty korzysta z profesjonalnych rozwiązań do filtrowania treści.
2018-04-10 | 06:30
Sport
Polska jednym z największych rynków e-sportu. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters przyciągnęły do Katowic prawie 170 tys. fanów
E-sport przestał być niszą – obecnie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rozrywki. W Polsce jest już ok. 2,8 mln entuzjastów wirtualnych rozgrywek, a grono fanów zawodowych graczy niejednokrotnie bywa większe niż w przypadku gwiazd piłki nożnej czy siatkówki. W naszym kraju odbywa się również jedna z najważniejszych imprez e-sportowych na świecie. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters w katowickim Spodku przyciągnęły w sumie blisko 170 tys. fanów.
2018-04-09 | 06:30
Edukacja
Coraz młodsze dzieci korzystają z sieci i urządzeń mobilnych. Odpowiednia edukacja może zachęcić ich do kariery w IT
Co trzecie roczne i dwuletnie dziecko niemal codziennie ma styczność z tabletem czy smartfonem. Im dzieci starsze, tym więcej czasu spędzają w sieci. Jednocześnie 65 proc. dzieci dziś rozpoczynających naukę w przyszłości będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Z obecnych zmian prognozuje się, że będą one związane z szeroko pojętą cyfryzacją. Dlatego konieczne jest podnoszenie kompetencji cyfrowych i edukacja w zakresie mądrego wykorzystania nowych technologii. Temu mają służyć programy MegaMisja i #SuperKoderzy Fundacji Orange, w których uczestniczy już blisko 18 tys. uczniów.
2018-04-09 | 06:25
Handel
Co trzecia firma w Polsce opracowała cyfrową strategię. Inwestycja w nowe technologie wpływa najsilniej na usługi, sektor handlu i marketing
Cyfryzacja stała się dla biznesu koniecznością i priorytetem – niezależnie od wielkości organizacji i branży. Jest warunkiem utrzymania się na rynku, umożliwia tworzenie nowych modeli biznesowych i możliwość lepszego odpowiadania na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym. Zmienia też samych konsumentów, którzy mają coraz większą świadomość i oczekiwania. Stąd cyfryzacja najmocniej wpływa na te sektory, które są najbliżej klienta: usługi, handel detaliczny czy marketing. Już co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce ma zdefiniowaną cyfrową strategię.
2018-04-09 | 06:20
Motoryzacja
DS chce konkurować z największymi graczami na rynku SUV-ów. Swój nowy model w tym segmencie będzie sprzedawać w specjalnej sieci salonów
Bez wielkich kampanii reklamowych, za to ze specjalnie zaprojektowaną siecią sprzedaży, która wykorzystuje najnowsze technologie – marka DS wprowadza na polski rynek DS 7 Crossback, swojego flagowego SUV-a z kategorii premium, który ma konkurować z BMW X1 czy Audi Q3. Model ma dwa wyróżniki – oryginalny design w wersji francuskiej i wnętrze naszpikowane multimediami oraz wszystkimi technologicznymi nowinkami, jakie są obecnie dostępne w segmencie premium.
2018-04-06 | 06:30
Finanse
Brytyjski lider rynku inwestycyjnego otwiera pierwsze centrum technologiczne poza Wyspami. Wybrał Warszawę
Dobrze rozwinięta kultura biznesowa, szybki rozwój sektora technologicznego i dobrze wykształcone kadry IT – to czynniki, które przesądziły o wyborze Warszawy na lokalizację nowego centrum technologicznego dla Hargreaves Lansdown. Brytyjski lider rynku inwestycyjnego otwiera w stolicy swoje pierwsze centrum technologiczne poza Wielką Brytanią. Będzie w nim powstawać oprogramowanie, które pozwoli w nowoczesny sposób obsługiwać klientów i ułatwi wykonywanie operacji finansowych inwestorom na całym świecie.
2018-04-06 | 06:25
Firma
Innowacje w firmie warunkiem utrzymania się na rynku. Takie rozwiązania nie muszą być wcale skomplikowane
Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te wymagania. To nie zawsze muszą być skomplikowane i zaawansowane technicznie rozwiązania. Liczy się efekt, to, jak innowacja wpływa na codziennie funkcjonowanie, oszczędność czasu, optymalizację działań – podkreślali uczestnicy debaty zorganizowanej podczas gali Newserii „Inspiratorzy biznesu: Innowacje”.
2018-04-05 | 06:25
Firma
Nowe technologie rewolucjonizują branżę HR. Minimalizują koszty, poprawiają komunikację z pracownikami i budują ich lojalność
Media społecznościowe oraz nowe technologie na nowo kształtują branżę HR. Z badań wynika, że ponad połowa firm przekształca swoje programy HR-owe, żeby umożliwić pracownikom korzystanie z cyfrowych i mobilnych narzędzi, a co trzecia korzysta już z nowoczesnych rozwiązań, jak aplikacje oparte o sztuczną inteligencję. Trendem, który ma wspierać działy HR w obszarze nowoczesnych technologii, jest SMAC.
2018-04-03 | 06:10
Media i PR
Facebook mierzy się ze skutkami afery dotyczącej potężnego wycieku danych. Zapowiada znaczące zwiększenie bezpieczeństwa
Nie milkną echa afery Cambridge Analityca, która bardzo poważnie odbiła się na wartości rynkowej i wizerunku Facebooka. Przez media społecznościowe przetacza się akcja #DeleteFacebook, która zachęca kolejnych użytkowników do usunięcia profilu w serwisie, a szef portalu połecznościowego Mark Zuckerberg odniósł się do afery na łamach najważniejszych światowych tytułów. Kryzys wizerunkowy – choć dużo mniejszego kalibru – nie ominął też Snapchata.
2018-04-03 | 06:00
Technologie przyszłości
Nowa technologia połączy smartfony z ekranami pokładowymi pojazdów. Ma ona poprawić bezpieczeństwo związane z korzystaniem z tych urządzeń podczas jazdy
Jeszcze w 2018 roku na rynek może trafić rewolucyjne oprogramowanie dla kierowców o nazwie Smart Device Link (SDL). Dzięki niemu możliwe będzie połączenie smartfonów z samochodowym wyświetlaczem ekranowym. Nowy system pozwoli na zintegrowanie funkcji aplikacji nie tylko z wyświetlaczami, lecz także z elementami sterowania umieszczonymi w kierownicy i systemami rozpoznawania głosu. W ten sposób kierowcy będą mogli korzystać z nawigacji czy rozmawiać przez telefon, nie spuszczając wzroku z drogi. Jak pokazują badania, korzystanie z telefonów podczas jazdy może być bardzo niebezpieczne.
2018-03-29 | 06:30
Finanse
Polskie start-upy na celowniku inwestorów. Zysk z inwestycji w takie przedsięwzięcie może sięgnąć nawet kilkuset procent
Dzięki współpracy z inwestorem start-up dostaje zwykle nie tylko kapitał na rozwój, lecz także wsparcie merytoryczne i know-how, do którego na co dzień nie ma dostępu. Korzyścią po stronie inwestora jest z kolei stopa zwrotu o wiele większa niż w przypadku tradycyjnych inwestycji, sięgająca nawet kilkuset procent. Blisko co piąty start-up w Polsce rozwija się w tempie przekraczającym 50 proc. miesięcznie.
2018-03-28 | 06:10
Handel
Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców. Odstraszają ich długotrwałe procedury lub nie wiedzą, gdzie szukać pomocy
Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł. Drobniejsze oszustwa są bagatelizowane, bo obawiają się oni długotrwałych procedur. Według danych Federacji Konsumentów oszustwa w sieci zdarzają się coraz rzadziej, wciąż jednak do najczęściej stosowanych praktyk należy pobranie opłaty i niewysłanie towaru.