Wszystkie newsy
2017-03-17 | 06:37
Handel
Rośnie rynek call center. Część firm outsourcingowych zakłada w tym roku 20-procentowe wzrosty
Dostępność pracowników, powszechna znajomość języków obcych i relatywnie niskie koszty pracy powodują, że Polska jest atrakcyjna dla branży outsourcingu. Według prognoz w przyszłym roku ma ona urosnąć o 6-7 proc., ale część firm outsourcingowych zajmujących się zewnętrzną obsługą klientów zakłada dużo większe wzrosty i planuje zwiększać zatrudnienie. Branża call center zaczyna też odchodzić od telefonów na rzecz mediów społecznościowych i internetowych kanałów kontaktu.
2017-03-15 | 06:45
Telekomunikacja
Outsourcing w sektorze IT hamuje odpływ informatyków z polskiego rynku
Nie tylko niskie koszty plasują Polskę w gronie najbardziej atrakcyjnych państw dla sektora outsourcingu. Dla zachodnich inwestorów równie ważna jest bliskość komunikacyjna, kulturowa i położenie w obrębie jednej strefy czasowej. To sprawia, że coraz więcej zachodnioeuropejskich firm decyduje się na przekazanie części procesów biznesowych i IT do Polski. Inwestycje z sektora IT powstrzymują wysoko wykwalifikowanych polskich informatyków przed emigracją zarobkową.
2017-03-03 | 06:35
Telekomunikacja
Rośnie rynek aplikacji mobilnych. Aktywnie korzysta z nich 20 mln osób powyżej 15 roku życia
W czerwcu ubiegłego roku liczba posiadaczy smartfonów w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła 60 proc. Oznacza to, że aktywnie korzystało z nich 20 mln osób powyżej 15 roku życia. Ich popularyzacja doprowadziła do dynamicznego wzrostu rynku aplikacji mobilnych. Z najpopularniejszych korzysta po kilkanaście milionów użytkowników, a zasięg oscyluje w przedziale 40–53 proc. O sukcesie danej aplikacji często decyduje jej użyteczność i bezpieczeństwo korzystania z niej.
2017-02-20 | 06:56
Infrastruktura
Resort cyfryzacji pracuje nad likwidacją barier dla rozwoju technologii mobilnych
Technologie mobilne mają strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki. Minister cyfryzacji Anna Streżyńska wskazuje, że ich rozwój w Polsce utrudnia pięć głównych przeszkód, które muszą zostać uregulowane odpowiednimi przepisami. Są to m.in. kwestie emisji pola elektromagnetycznego, opłat dla operatorów telekomunikacyjnych i konieczność zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych.
2017-02-14 | 06:55
Telekomunikacja
Operatorzy telekomunikacyjni do 2020 r. zainwestują 23,2 mld zł w technologie mobilne. To może przyspieszyć wzrost gospodarczy
Wkład sektora telefonii komórkowej w polską gospodarkę sięga nawet 3,2 proc. całego PKB – wynika z szacunków raportu PwC przygotowanego na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Operatorzy komunikacyjni planują w najbliższych latach inwestycje warte łącznie 23,2 mld zł, dzięki którym konkurencyjność polskiej gospodarki może znacząco wzrosnąć. Usługi mobilne oprócz wpływu na gospodarkę mają przede wszystkim duże przełożenie na procesy społeczne i budowanie cyfrowej administracji.
2017-02-13 | 06:45
Konsument
Orange ma 100 tys. klientów światłowodu. Kolejnych chce pozyskać nową ofertą z telewizją 4K i zostawić konkurencję w tyle
Największy telekom w Polsce skupia się na rozwoju sieci światłowodowej i sprzedaży łączonych usług, z których korzysta już ok. 850 tys. klientów. Operator właśnie wprowadził na rynek nową ofertę, która ma ugruntować jego pozycję i przyciągnąć nowych klientów. Usługi w Orange Love zostały dobrane tak, żeby wzajemnie się uzupełniały. Firma stawia na telewizję w rozdzielczości 4K i internet światłowodowy do 600 Mb/s.
2017-02-09 | 06:50
Telekomunikacja
Internet rzeczy i chmura będą rosły nawet o 30 proc. rocznie. Na te technologie postawi w tym roku biznes
Firmy będą odchodzić od tradycyjnych technologii, a nowe, które będą filarami cyfrowej transformacji, będą notowały nawet 30-proc. wzrosty rocznie – wskazuje Marek Zamłyński, prezes IDC Polska. Na popularności zyskują rozwiązania w chmurze i internet rzeczy. W biznesie coraz większą rolę będzie odgrywać automatyzacja, np. procesów przemysłowych oraz wirtualna rzeczywistość, często wykorzystywana w marketingu.
2017-01-31 | 06:50
Konsument
Zaostrza się walka o klientów telefonii komórkowej. Virgin Mobile rusza z ofertą abonamentową
Duża konkurencja na rynku telefonii komórkowej sprawia, że operatorzy walczą o klientów nie tylko ceną, lecz także konstrukcją umowy. Klienci oczekują jasnych rozwiązań i dużej dowolności. Virgin Mobile zdecydował się wprowadzić swoją pierwszą ofertę na abonament. Ma ona wzmocnić pozycję operatora na rynku i zwiększyć liczbę klientów do 650 tys. do końca roku.
2017-01-30 | 06:45
Konsument
Dobry rok dla T-Mobile. Na wyniki wpłynęły olbrzymie inwestycje w sieć, nowe usługi i odświeżona komunikacja
Po raz trzeci z rzędu operator T-Mobile zdobył tytuł „Best in test 2016” dla najlepszej sieci świadczącej usługi mobilne na polskim rynku. To efekt ogromnych inwestycji w rozbudowę sieci, które telekom rozpoczął w ubiegłym roku. W tym roku operator zamierza zwiększyć te działania.
2017-01-26 | 06:35
Konsument
Na rynku aktywnych jest ponad 18 mln kart pre-paid. Niezarejestrowane przestaną działać za kilka dni
Zgodnie z ustawą antyterrorystyczną do końca stycznia trzeba zarejestrować karty pre-paid. Z dostępnych na polskim rynku 56 mln kart, ponad 27 mln to karty pre-paid, z czego aktywnych jest niemal 19 mln. Wiele osób obowiązek rejestracji zostawiło na ostatnią chwilę, więc można się spodziewać dużych kolejek. Widać już pierwsze efekty nowych regulacji. Z dnia na dzień w sieci przybywa ofert sprzedaży zarejestrowanych kart telefonicznych.
2017-01-25 | 06:45
Telekomunikacja
Firmy inwestują w rozbudowę działów IT. Bez informatyków rozwój biznesu staje się niemożliwy
Ponad 70 proc. firm z listy Global 500 do końca 2017 roku będzie mieć zespoły do zarządzania transformacją cyfrową. To oznacza konieczność rozbudowy działów IT, poszerzenia ich zadań, a także inwestycji w nowe narzędzia do zarządzania zasobami informatycznymi. Takie zmiany czekają również firmy w Polsce. Połowa z nich planuje cyfrową transformację swojego biznesu. Bez wsparcia IT prace nad strategią rozwoju i jej wdrażaniem są dziś niemożliwe.
2016-12-16 | 06:40
Telekomunikacja
Orange wprowadza programowanie do szkół. 800 uczniów z całej Polski uczy się kodowania i robotyki
Eksperci podkreślają, że edukacja cyfrowa może być prowadzona już od najmłodszych lat. Dlatego Fundacja Orange wprowadza do szkół program SuperKoderzy, w którym 800 uczniów z całej Polski uczy się podstaw programowania i robotyki. Z badań Fundacji Orange wynika, że dwie trzecie uczniów podstawówki ma już własnego smartfona z dostępem do internetu, a niemal 100 proc. nastolatków to użytkownicy internetu.
2016-12-14 | 06:55
Telekomunikacja
Załamanie rynku zamówień publicznych: straty sięgają już 2,5 mld zł. Najbardziej poszkodowane są firmy z branży teleinformatycznej
Po wejściu w życie noweli ustawy o zamówieniach publicznych rynek obserwuje prawdziwe załamanie. Liczba ogłoszonych w tym roku postępowań zmniejszyła się o ponad 32 proc. W przypadku największych realizacji straty sięgają 2,5 mld zł. Najbardziej poszkodowane są małe i średnie przedsiębiorstwa branży teleinformatycznej.
2016-12-07 | 06:44
Telekomunikacja
Szpitale i przychodnie inwestują w telemedycynę. Ma to skrócić kolejki do lekarzy i zmniejszyć koszty opieki zdrowotnej
Telemedycyna ma szanse zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej, przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby i poprawić jakość monitorowania leczenia – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński z Medicover w Polsce. Telemedycyna może też zwiększyć dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej i w efekcie skrócić kolejki. Czaty z lekarzami, wideokonferencje czy telefoniczne porady medyczne pozwolą skonsultować część problemów zdrowotnych bez konieczności wizyty.
2016-11-21 | 06:35
Telekomunikacja
Cyfrowe narzędzia pomagają tworzyć przyjazne środowisko pracy. Pracodawcy walczą o najlepszych kandydatów
Nowe technologie i nowoczesne narzędzia cyfrowe ułatwiają komunikację między pracownikami a zespołami, upraszczają obowiązki oraz pozwalają wykonywać pracę zdalnie. Pracodawcy oferują tego typu rozwiązania, by budować wizerunek firmy jako przyjaznego miejsca do pracy, a także przyciągać najlepszych pracowników. – Na wizerunek pracodawcy składa się również odpowiednie zarządzanie różnorodnością w firmie oraz umożliwianie pracownikom realizacji swoich pasji – mówi Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich w Orange Polska.